۱۱۱۱۱۴۰۱

چطور می‌توان جوانی شد که هم با حمایت حوزه فیلم می‌سازد و هم داور جشنواره‌ متبوع حوزه می‌شود؟

سینماروزان: اینکه در فهرست داوران جشنواره فیلمهای صدثانیه ای که برگزارکننده آن حوزه هنری است در کنار نام فیلمسازانی مانند احمدرضا درویش و بهروز افخمی نام چهره ای تازه از راه رسیده به نام محمدرضا خردمندان را هم ببینیم جالب است.

به گزارش سینماروزان این جلب توجه زمانی دوچندان می شود که می بینیم این فیلمساز جوان همین امسال توانست به مدد سازمان توسعه سینمایی سوره وابسته به حوزه هنری نخستین فیلم بلند خود با نام «۲۱ روز بعد» را هم بسازد.

شاید تلاش حوزه هنری برای جوانگرایی و زایش طیفی نو از فیلمسازان را دلیل حمایت برای تولید از «۲۱ روز بعد» بدانیم؛ اما فارغ از لحن کانونی دهه شصتی این فیلم اینکه مدتی بعد از جشنواره نام این فیلمساز به عنوان داور فیلمهای جشنواره ای وابسته به حوزه هنری اعلام شود محل تعجب است.

لابد الان دست اندرکاران جشنواره فیلمهای صدثانیه ای می خواهند از سالها فعالیت این جوان در حیطه فیلم کوتاه حرف بزنند و از ارزشهای توجه به جوانان بگویند. پاسخ اما این است که چرا از میان صدها فیلمساز جوان عرصه فیلم کوتاه مرتب باید تعدادی محدود مورد توجه قرار گیرد؟

آیا این حق همه فیلمسازان جوان مستعد نیست که در چنین محافلی مورد توجه قرار گیرند؟! و آیا این تمرکز بر نامهای تکراری فیلمسازان مستقل جوان ایرانی را دلزده نخواهد کرد؟

image_print
تاريخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۴:۳۹
لینک کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=34806

بعدش؟

مطالب مرتبط

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code