• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 10 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

حرفهای مدیر تامین برنامه شبکه چهار⇐اينکه رایت فیلمهای خارجی پرداخت می‌شود یا نه را بهتر است اداره كل تأمين برنامه سيما جواب دهند!/برای ممیزی آن قدر‌ها هم از آباژور استفاده نمي‌كنيم!/هزینه بالایی برای روتوسکوپی پرداخت کرده‌ایم!/براي اولين بار نسخه اچ‌دي  “باشو‌…” و “آن سوي آتش” را پخش كرديم!/به‌دنبال پخش “نوماد لند” و “كپي برابر اصل”کیارستمی هستیم!

22 خرداد 1400
در رک و راست
2 0
A A
0
شبکه+چهار

شبکه+چهار

سینماروزان/محمدصادق عابدینی: سينماي جهان مخاطبان زيادي در ايران دارد. علاقه‌مندان تلاش مي‌كنند از راه‌هاي مختلف به تماشاي فيلم‌هاي برتر و جديد سينما بنشينند، با اين حال تماشاي فيلم همراه با ارائه تحليل مكملي براي نمايش فيلم در رسانه‌اي چون تلویزيون است.

به گزارش سینماروزان و به نقل از روزنامه جوان، شبكه چهار سيما چند سالي است شروع به پخش بهترين‌هاي سينماي جهان كرده و جالب اين است كه در كنار پخش فيلم به تحليل آن نيز مي‌پردازد؛ موضوعي كه سال‌هاست در ديگر شبكه‌هاي تلويزيوني به فراموشي سپرده شده است.

جواد رضايي، مدير تأمين شبكه4 سيما در گفت‌وگو با «جوان» از سياست اين شبكه در پخش آثار مهم سينماي جهان مي‌گويد.

به نظر مي‌رسد شبكه4 در نمايش فيلم هم به دنبال مخاطب نخبه است!
رويكرد شبكه4 در نمايش فيلم‌هاي سينمايي از بدو تأسيس اين شبكه تا امروز تغيير نكرده و آن پخش فيلم‌هاي شاخص سينما، در كنار تفسير و تحليل فيلم در قالب برنامه‌هاي تخصصي است. این شبكه ابتدا برنامه «سينما 4» را داشت و پس از آن برنامه‌هاي «ساعت سينما» و «فيلمخانه» به وجود آمدند. سياست شبكه نيز اين است كه حداقل در هفته دو فيلم شاخص و جديد سينما، يا يك فيلم جديد به همراه بازپخش آثار مطرح سينمايي جهان را داشته باشد.

انتخاب فيلم براي پخش و تحليل بر اساس چه معيارهايي انجام مي‌شود؟
مهم‌ترين شاخصه مدنظر ما محتوا و ژانر فيلم است. شبكه4 برخلاف ديگر شبكه‌هاي تلويزيون رويكرد تخصصي به سينما دارد.

چه ژانرهايي براي شما اولويت دارد؟
اغلب تلاش مي‌شود ژانرهاي تاريخي، بيوگرافي، علمي و تخيلي و حتي ژانر وحشت باشد تا ديگر ژانرهاي سينمايي! نكته بعدي نيز نام فيلمساز است، ما در آثاري كه انتخاب مي‌كنيم به اينکه سينماگر صاحب سبك باشد نگاه ويژه‌اي داريم. بسياري از آثار نيز متعلق به سينماي تجاري نيست. اكنون به دنبال پخش فيلم «نوماد لند» بهترين فيلم اسكار و فيلم «كپي برابر اصل» عباس كيارستمي هستيم.

يعني صرف پر كردن آنتن مدنظر نيست!
احترام به سليقه مخاطب براي ما اهميت دارد براي همين هر فيلمي را انتخاب نمي‌كنيم. فيلم‌ها بايد حرفي براي گفتن داشته باشد. ما براي فيلم‌هاي انتخابي نيز جهت آماده‌سازي پخش، وقت و هزينه صرف مي‌كنيم.

درباره هزينه آماده‌سازي بيشتر توضيح مي‌دهيد.
رويكرد ما اين است كه كمترين خدشه ممكن به اصالت فيلم وارد شود، مثلاً در فيلم «1917» ساخته «سم مندس» كه برداشت‌هاي بلند به نوعي در كنار هم قرار گرفته‌اند كه گويا فيلم هيچ «كات» نمي‌خورد، شبكه4 به احترام مخاطبان و حفظ اين ويژگي هزينه بالايي براي «روتسكوپي» (نوعي مميزي پوشش‌ها در فيلم) پرداخت كرد. براي مميزي هم تلاش مي‌كنيم فقط صحنه‌هاي غيراخلاقي حذف شود و باقي سكانس‌هاي مورد نياز با تدوين و جلوه‌هاي ويژه قابل پخش شود.

پس احتمالاً از آباژور در فيلم‌ها زياد استفاده مي‌كنيد؟
نه آنقدر‌ها هم آباژور استفاده نمي‌كنيم، ولي معتقديم اگر اثري داراي مميزي زيادي است، اصلاً نبايد پخش شود. اين طور هم به اصالت فيلم خدشه وارد نمي‌شود و هم مخاطب با اثري كه دستكاري زيادي در آن شده مواجه نخواهد شد.

چه فيلم‌هايي براي اولين بار از طريق شبكه4 پخش شده است؟
فيلم‌هاي زيادي بوده، در همين ماه‌هاي اخير مثلاً «مرد ايرلندي» (مارتين اسكورسيزي)، «تِنِت» (كريستفور نولان)، «استيوجابز» (آرون سوركين)، «بروكلين بي‌مادر» (ادوارد نورتون)، «پُست» (استيون اسپيلبرگ)، «منك» (ديويد فينچر) و همچنين «نومادلند» (كلويي ژائو) كه در دستور پخش است.

در مورد فيلم‌هاي ايراني نيز چنين نگاهي براي ديده شدن آثار فاخر وجود دارد؟
بله، همان نگاه و سختگيري را داريم. ما براي اولين بار نسخه «اچ‌دي» فيلم «باشو غريبه كوچك» (بهرام بيضايي) و «آن سوي آتش» (كيانوش عياري) را پخش كرديم. «بدون تاريخ، بدون امضا» (وحيد جليلوند) را هم به زودي پخش خواهيم كرد.

درباره فيلم‌هاي خارجي آيا حق پخش از سوي صداوسيما پرداخت مي‌شود؟
اين موضوع را بهتر است بچه‌هاي اداره كل تأمين برنامه سيما جواب دهند، ولي فكر مي‌كنم آنها تمام تلاششان را براي خريد حق پخش فيلم‌ها انجام مي‌دهند.

ليست فيلم‌هاي خارجي‌تان پر از آثار مطرح است، آيا شبكه‌هاي ديگر از اين انتخاب‌ها ناراحت نمي‌شوند؟
نمي‌شود به اين شكل گفت، بالاخره ديگر شبكه‌ها هم فيلم‌هایي سينمايي پخش مي‌كنند كه در ژانرهايي مثل كمدي، اكشن و ماجراجويانه ساخته شده است. ديدن اين آثار براي مخاطب عامه خوشايند است، بالاخره فيلم‌هاي هندي و كره‌اي، مخاطب خود را دارد و فكر نمي‌كنم شبكه‌اي از داشتن آن مخاطب ناراضي باشد، البته ما يك همپوشاني با شبكه يك براي پخش فيلم داريم.

سال‌هاست تلويزيون از برنامه‌هاي تحليلي سينما خالي شده، به نظرم «فيلمخانه» بازگشتي است به دوراني كه تلويزيون براي مخاطب فيلم‌ها وقت مي‌گذاشت و فقط فيلم پخش نمي‌كرد!
يكي از سخت‌ترين كارهاي ما پخش فيلم همراه با تحليل و نقد است. برنامه‌هاي تخصصي است و ارائه تحليل مناسب و آماده‌سازي فيلم‌هاي جديد، انرژي زيادي مي‌خواهد.

درباره زمان پخش فيلم‌ها نيز توضيح دهيد.
ما هر هفته دو پخش فيلم داريم. روزهاي پنج‌شنبه و جمعه، ساعت 20:30 بعد از اخبار شبكه4، پخش فيلم داريم. يكي از سختي‌هاي ديگر ما تنظيم مناسبت‌ها و رويدادهاي تقويمي با پخش فيلم‌هاست.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=64295
image_print
برچسب ها: تلویزیونجواد رضایی شبکه چهارسایت سینما روزانسینماروزان
نوشته قبلی

افشای ویژه‌خواری ۶۶میلیاردی یک سامانه وی‌‌او‌دی!!+فیلم

نوشته‌ی بعدی

رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان مطرح کرد⇐جز آقای رئیسی شناخت چندانی از دیگر نامزدها ندارم!/ یک بار همراه با رئیسی به تماشای یک فیلم توقیف شده نشستم!/در زمان دادستانی، رئیسی کمک‌هایی کرد به برخی معاونین سینما!/برایم عجیب است که در شرایط‌ کنونی، رئیسی هیچ حرفی از سینما نمی‌زند!/اگر برنامه‌ای برای ارتقای معیشت اهالی هنر دارند هرچه زودتر اعلام کنند!

مطالب مرتبط

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

10 تیر 1404

سینماروزان: خانه‌ی مریم معترف بازیگر باسابقه در جریان جنگ ۱۲روزه تخریب شده و او مجبور گشته به پردیس رودهن برود...

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: گفتگوی بهروز افخمی مجری برنامه تلویزیونی «هفت» با رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی، گفتگوی ویژه‌ای نبود چون درباره...

عباس صالحی، رائد فریدزاده، محمدمهدی عسگرپور، علی دهکردی

ذکر خیر بدحجاب و بی‌حجاب توسط وزیر ارشاد

6 تیر 1404

سینماروزان: عباس صالحی وزیر ارشاد به تازگی و همراه با رائد فریدزاده رییس سینما، دیداری با روسای خانه سینما داشته...

نوشته‌ی بعدی
سیدضیاء+هاشمی+ابراهیم+رییسی

رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان مطرح کرد⇐جز آقای رئیسی شناخت چندانی از دیگر نامزدها ندارم!/ یک بار همراه با رئیسی به تماشای یک فیلم توقیف شده نشستم!/در زمان دادستانی، رئیسی کمک‌هایی کرد به برخی معاونین سینما!/برایم عجیب است که در شرایط‌ کنونی، رئیسی هیچ حرفی از سینما نمی‌زند!/اگر برنامه‌ای برای ارتقای معیشت اهالی هنر دارند هرچه زودتر اعلام کنند!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • سیدضیاءالدین دری، همایون شهنواز و سریال سووشون

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    117 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 47 توئیت 29
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9

آخرین مطالب

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم