• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 12 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

یک انیمیشن ساز ارزشی در گفتگو با رسانه اصولگرا⇐چند موشک هم به حوزه هنری شلیک کنید!

30 خرداد 1396
در رک و راست
0 0
A A
0
یک انیمیشن ساز ارزشی در گفتگو با رسانه اصولگرا⇐چند موشک هم به حوزه هنری شلیک کنید!

فرهاد عظیما

سینماروزان: فرهاد عظيما، كارگردان انيميشنهای «نبرد خليج فارس» كه قسمت دومش سال گذشته علیرغم محدودیت سالن اکرانی نسبتا خوب داشت به تازگی در گفتگویی که با رسانه اصولگرای «جوان» به بهانه شمول فرهنگی پیام «آتش به اختیار» داشته به گلایه از حوزه هنری پرداخته است.

فرهاد عظیما  در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به عمليات موشكي مقتدرانه و غرورآفرين سپاه پاسداران فكر نمي‌كنيد الان زمان خوبي براي پخش انيميشن شما از رسانه ملي باشد گفت: حقيقيتاً همينطور است اما دوستان ما در صداوسيما بايد پيشقدم شوند و با حفظ شئونات تهيه‌كننده موضوع را مطرح كنند اما متأسفانه مصلحت‌انديشي‌ها و نگاه‌هاي سليقه‌اي كه محافظه‌كارانه رفتار مي‌كنند، همواره مانع اقدام و عمل بجا و شايسته در ارگان‌هاي مختلف است.

كارگردان انيميشن جنجالي نبرد خليج‌ فارس در ادامه اين گفت‌و‌گو به ضعف انقلابي‌گري برخي نهادها از جمله حوزه هنري اشاره كرد و به شوخي گفت: به نظرم لازم است سپاه چند موشك هم به نهادهايي مانند حوزه هنري شليك كند (خنده) تا شايد تكاني بخورند و اقدام و عمل انقلابي بجا از آنها سر بزند.

اين انيميشن‌ساز با اشاره به عمليات موشكي سپاه عليه داعش گفت: پيش از عمليات نظامي هميشه لازم است عمليات فرهنگي انجام شود. ما سال‌ها پيش از اينكه رهبر معظم انقلاب مجبور شوند اينقدر صريح به آنهايي كه خواب هستند فرمان «آتش به اختيار» بدهند يك گروه پنج نفره تشكيل داديم و با كامپيوترهاي شخصي‌مان شروع به توليد انيميشن كرديم، تهران هم نبوديم، در شهرستان كار مي‌كرديم و هنوز هم شهرستاني هستيم، آن زمان هيچ‌كس به ما نگفت بياييد اين پول را به شما مي‌دهيم انيميشن بسازيد، خودمان احساس كرديم بايد كار فرهنگي كنيم. البته خيلي‌ها از حمايت حرف مي‌زنند و پايش برسد زياد شعار مي‌دهند ولي به وقت عمل عرصه را خالي مي‌كنند.

عظيما به اين اشاره كرد كه متأسفانه از ما حمايت نشد و گفت: شما ببينيد الان كه سپاه اين عمليات غرور‌انگيز را انجام داده چقدر هشتگ در فضاي مجازي در رابطه با اين موضوع داغ مي‌شود اما براي انيميشن ما كسي هشتگ داغ نكرد، حمله موشكي سپاه امروز در صدر رسانه‌هاي مهم جهان بود و اينقدر بازتاب داخلي و بين‌المللي داشت، انيميشن نبرد خليج فارس مدت‌ها جلوتر همين تأثير را در سطح جهان داشت، ما خبر اول رويترز شديم، از رويترز بالاتر كه نداريم ولي در ايران تقريباً با سكوت خبري مواجه بوديم.

اين فعال فرهنگي در ادامه خاطر نشان كرد: ما متأسفانه آدم مدعي زياد داريم، وقتي حرف انقلابي‌گري زده مي‌شود يك عالمه جان بركف وجود دارد اما موقع عمل از خيلي‌ها به اصطلاح بخار بلند نمي‌شود، عده‌اي فقط سر سفره انقلاب نشسته‌اند و شعار مي‌دهند، اينها پايش برسد مانع هم درست مي‌كنند، متأسفانه جنگ نرم را هنوز جدي نگرفتيم، كجا هستند افسران جنگ نرم؟ اگر اين ارتش 20 ميليوني مثل ما گروه‌هاي پنج نفره تشكيل بدهند و كار فرهنگي كنند چه اتفاقي مي‌افتد؟ 20‌ميليون بسيجي نه، فقط 4 ميليون بسيجي به طور جدي گروه‌هاي پنج نفره تشكيل بدهند و فكرهاي‌شان را روي هم بريزند و نگاه كنند ببينند در عرصه فرهنگ چكار مي‌توانند بكنند، حتماً رهبر انقلاب بايد اين قدر صريح بگويند آتش به اختيار هستيد؟ خودمان نبايد بفهميم اختيار داريم، ما مي‌توانيم براي انقلاب كارفرهنگي انجام بدهيم؟

عظيما با اشاره به اينكه ارگان‌ها و دستگاه‌هايي مثل حوزه هنري اختلال دارند و به جاي باز كردن راه پيش پاي بچه‌هاي انقلاب مانع هم ايجاد مي‌كنند تأكيد كرد: نبايد نااميد شد، رهبري معظم انقلاب هميشه به جوانان اميد مي‌دهند و سعي مي‌كنند اميدواري از بين نرود، ما معتقد بوديم براي عمليات موشكي بايد سال‌ها قبل انيميشن آن را بسازيم، ما قائل به كار فرهنگي بوديم و هستيم، انيميشن راشل كوري را بارها به صداوسيما عرضه كرديم و حتي گفتيم به طور رايگان كار كنيد اما در اين نهادهايي كه بايد علي‌القاعده انقلابي باشند آدم‌هاي محافظه كار سنگر گرفته‌اند، ايرادهاي بني‌اسرائيلي گرفتند، يك‌بار گفتند رژ لب فلان خانم در انيميشن زياد است، راشل كوري يك انيميشن ضد‌اسرائيلي است و مي‌ترسند اگر آن را پخش كنند مثلاً به عده‌اي در جايي بربخورد جالب است كه هر وقت دوست داشته باشند يواشكي تيكه‌هاي كارهاي ما را براي برخي برنامه‌هاي‌شان بدون اجازه استفاده مي‌كنند، آن خبرگزاري امريكايي كه يهودي و كافر است وقتي مي‌خواهد بخشي از انيميشن ما را استفاده كند تماس مي‌گيرد و از ما امضا مي‌گيرد تا شكايت نكنيم چون آنها بدون حق كپي‌رايت نمي‌توانند چيزي را پخش كنند ولي در ايران از اين اتفاق‌ها نمي‌افتد.

اين انيميشن‌ساز معتقد است: هر چيزي كه از وقتش بگذرد ديگر بي‌فايده مي‌شود، ما در انفجار بمب دوتا موج داريم، يك موج خلأ است و تداوم موج نياز به شوك ديگري دارد، الان موقعي است كه بايد موج دوم در بحث فرهنگي اتفاق بيفتد، البته اين اتفاق الان در فضاي مجازي در حال روي دادن است، خيلي جلوتر و پيشروتر از صداوسيما، ما الان در فضاي مجازي به شدت فعال هستيم ولي صداوسيما هم بايد به وظايف خود عمل و عقب‌ماندگي‌هايش را جبران كند، الان جوري شده كه صداوسيما پشت سر فضاي مجازي مي‌دود و اين دويدن هم اجباري است چون مي‌داند اگر ندود فضاي مجازي منتظر او نمي‌ايستد ولي متأسفانه هيچ‌گاه جلودار نيستند، هميشه صبر مي‌كنند تا ببينند چه اتفاقي مي‌افتد، از دل اين دستگاه‌ها آتش به اختيار بيرون نمي‌آيد. دوستان نمي‌دانند تأثير كار فرهنگي چقدر زياد است، ما نياز به مديران جهادي و انقلابي داريم، بخش عمده‌اي از مديران فرهنگي ما در توليد كار فرهنگي هشت‌شان گرو نه‌شان است، رهبري مثل بچه بايد اينها را هدايت كند.

كارگردان انيميشن نبرد خليج فارس مي‌گويد: اصطلاح نظامي وجود دارد به نام اهداف حساس به زمان، در جنگ امريكا عليه صدام حدود 15 سال پيش هواپيماهايي وجود داشتند كه وظيفه انهدام موشك‌هاي بالستيك را بر عهده گرفته بودند، پيش از اينكه لانچر موشك شليك شود اين هواپيماها بايد موشك‌ها را در زمان خيلي كوتاهي مي‌زدند، اگر نمي‌زدند و شليك مي‌شد از امريكايي‌ها تلفات زيادي مي‌گرفت، كار فرهنگي هم همين است، آتش به اختيار يك مدل حساس به زمان است، بايد براي زدن اهداف حساس آتش به اختيار بود، الان سپاه با اين عمليات دستگاه ديپلماسي ما را تقويت كرد، با چند موشك اين اتفاق افتاد، آبروي دستگاه ديپلماسي كه زمينگير شده بود را خريد. شكست ميز مذاكره را سپاه براي دستگاه ديپلماسي جبران كرد و آنها را چند گام هل داد به جلو، كار فرهنگي از اين هم بالاتر است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=39422
image_print
برچسب ها: حوزه هنریفرهاد عظیمانبرد خلیج فارسنبرد خلیج فارس2
نوشته قبلی

علیرغم توقیف دقیقه نودی «اکسیدان» توسط حوزه هنری⇐استقبال مخاطبان از فیلم، موجب تخصیص سانسهای فوق‌العاده در روز اول اکران شد+توضیحات تهیه‌کننده فیلم برای پیگیری حقوقی ماجرای توقیف علیرغم انعقاد قرارداد با برخی پردیسها

نوشته‌ی بعدی

گمانه‌زنی یک مستندساز درباره جزییات دیدار مهران مدیری با معاون رییس جمهور

مطالب مرتبط

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

10 تیر 1404

سینماروزان: خانه‌ی مریم معترف بازیگر باسابقه در جریان جنگ ۱۲روزه تخریب شده و او مجبور گشته به پردیس رودهن برود...

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: گفتگوی بهروز افخمی مجری برنامه تلویزیونی «هفت» با رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی، گفتگوی ویژه‌ای نبود چون درباره...

عباس صالحی، رائد فریدزاده، محمدمهدی عسگرپور، علی دهکردی

ذکر خیر بدحجاب و بی‌حجاب توسط وزیر ارشاد

6 تیر 1404

سینماروزان: عباس صالحی وزیر ارشاد به تازگی و همراه با رائد فریدزاده رییس سینما، دیداری با روسای خانه سینما داشته...

نوشته‌ی بعدی
گمانه‌زنی یک مستندساز درباره جزییات دیدار مهران مدیری با معاون رییس جمهور

گمانه‌زنی یک مستندساز درباره جزییات دیدار مهران مدیری با معاون رییس جمهور

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    55 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم