• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 10 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

دفاعیه تفصیلی نفیسه روشن از پوشش غیرمتعارفش در جشن حافظ+عکس

6 مرداد 1395
در گفتگو
0 0
A A
5
دفاعیه تفصیلی نفیسه روشن از پوشش غیرمتعارفش در جشن حافظ+عکس

نفیسه روشن

سینماژورنال: پوشش بازیگران در مناسک رسمی همواره حاشیه های خاص خود را داشته است. همان قدر که داشته‌ایم بازیگران تراز اولی را که سعی می کنند با انتخاب پوششهای وزین و باوقار در مناسکی مانند جشنها و جشنواره های سینمایی حاضر شوند با برخی بازیگران هم روبرو هستیم که با ساختارشکنی در انتخاب پوشش شرایط دیده شدن خویش را فراهم می‌کنند.

به گزارش سینماژورنال این انتخاب پوشش غیرمتعارف هم اغلب مجالی می شود برای سوءاستفاده کنندگان که به بهانه آن کلیت سینما را زیر سوال ببرند بی توجه به آن که حتی اگر بخواهیم به صورت آماری به بررسی حضورهای این چنینی بازیگران بپردازیم باز هم می‌بینیم کفه به نفع بازیگران و آن هم بازیگران مطرحی است که با پوششهای متعارف و البته معقول در مناسبتهای سینمایی ظاهر می‌شوند…

از کودکی عاشق برج آزادی بودم

 نفیسه روشن بازیگری که از اوایل دهه هشتاد کارش را در تلویزیون آغاز کرده و در سالهای اخیر علیرغم حضورهای اندک در سینما همچنان به عنوان بازیگری تلویزیونی شناخته می شود از جمله چهره هایی بود که پوشش اش در جشن حافظ حاشیه ساز شد. روشن لباسی را برای این حضور انتخاب کرده بود که یک گرته برداری آشکار از نماد قدیمی پایتخت یعنی میدان آزادی به شمار می رفت و شاید بی ربط بودن معماری این میدان با طراحی ساختار بیرونی یک پوشش زنانه بود که به شدت حاشیه ساز شد.

نفیسه روشن در در چرایی انتخاب چنین پوششی گفت: من به خاطر اینکه از بچگی عاشق برج آزادی بودم و همیشه احساس می کردم این برج جزو زیباترین آثار ایران است و جایی است که در سازمان ملل و یا یونسکو نمادی از ایران است برای همین چنین پوششی را انتخاب کردم. درست همان طور که سی و سه پل نماد اصفهان یا آرامگاه حافظ نماد شیراز است من فکر می کنم این برج آزادی نیز نمادی از تهران  پایتخت ایران است.

از پارسال به دنبال طراحی لباس امسال بودم

وی ادامه داد: من خیلی برج آزادی را دوست دارم و زمانی که برج میلاد افتتاح شدم دلم گرفت و احساس کردم که به این اثر فرهنگی ما یعنی برج آزادی اجحاف شده و با این اقدام کم کم به فراموشی می رود. همین طور هم شد و این برج به تدریج دارد از فرهنگ و از یادها خارج می شود؛ من بارها از برج آزادی بازدید کردم و از طبقات و از موزه آن دیدن کردم و فکر می کنم جا دارد بکوشیم در جهت حفظ چنین بنایی.

بازیگر سریالهایی نظیر «خوش رکاب» و «ماه عسل» خاطرنشان ساخت: ما و بچه های طراح از پارسال تابستان  به فکر این بودیم که طرح لباس امسال چه شکلی باشد و طرح های مختلفی را دیدیم و اتود زدیم و در نهایت این طرح را انتخاب کردیم. هدف من این بود که مخاطبان با دیدن این مانتو یاد برج آزادی بیفتند که یکی از آثار فرهنگی ماست و نمی توانیم از آن فرار کنیم. این طرح از میان چند طرح انتخاب شد و چون شباهت بسیار به برج آزادی داشت من هم آن را انتخاب کردم.

نفیسه روشن با پوششی غیرمتعارف در جشن حافظ
نفیسه روشن با پوششی غیرمتعارف در جشن حافظ/پوششی که بسیاری را به یاد برج آزادی انداخت

برج آزادی که پوشش روشن از آن الهام گرفته شده
برج آزادی که پوشش روشن از آن الهام گرفته شده

مقصر، خودمان هستیم

نفیسه روشن همچنین درباره افسارگسیختگی موجود در پوشش برخی از هنرمندان که به جامعه هم کشیده می شود به سینماژورنال گفت: این مسأله به خاطر گم شدن فرهنگ ایرانی است  و مقصر هم خودمان هستیم که با آوردن یا زدن طرح های غربی روی پوشش ها از نمادهای ایرانی استفاده نمی کنیم. من خودم شخصا در منزل از نمادهای ایرانی استفاده می‌کنم و از دیدن آنها بسیار لذت می برم. واقعا برایم جای سوال است که چرا در برخی مناطق کشور از آب‌نماهایی که نماد غربی دارند استفاده می شود؟ یا چرا باید برج ایفل که نماد یک کشور دیگر است در معماری برخی بناها استفاده شود؟ از آن طرف اما برج آزادی که نماد کشور ایران است جایی در طراحی های ما ندارند.

وی ادامه داد: شخصا به همکارانم توصیه می کنم بیایند و آن قدر از این نمادهای ایرانی استفاده کنیم که مردم هم ترغیب شوند و از آنها استفاده نمایند.

بازیگر آثاری نظیر «چک» و «شاخه گلی برای عروس» ادامه داد: خیلی از هموطنان را دیده ام که می روند فرانسه و برج ایفل را در سایزهای مختلف خریداری کرده و با خود به ایران می آورند و در دکورهای خانه ها یا دفاتر کاری شان قرار می دهند ولی در خانه هیچ کس از دکور برج آزادی خبری نیست در حالی که برج آزادی یک نماد پرافتخار ایرانی است. البته قضیه فقط به برج آزادی مربوط نمی شود. چون کمتر پیش آمده در خانه های ایرانیان نمادهای ایرانی ببینیم. سوال اینجاست که برای تزیین دکورهایمان بهتر است نمادهایی مانند مقبره حافظ یا سی و سه پل یا حتی همین برج میلاد استفاده شود یا برج ایفل؟ چرا؟

کسی با نمادهای غربی کار ندارد اما برج آزادی را تحقیر می کنند

این بازیگر با اشاره به کمبودهای فرهنگی در این باره بیان داشت: ما فرهنگ بسیار غنی و با افتخاری داریم ولی متاسفانه مقصر خودمان هستیم که فرهنگ مان را گم کرده ایم و به همین دلیل جوانهای ما رو به فرهنگ بی محتوای غربی می آورند و نتیجه اش را نیز همه شاهدیم که چه اوضاع اسفناکی پیش رویمان است و به راحتی هم نمی توان جلویش را گرفت. عجیب است که این همه نمادهای غربی که از سر تا پای شهرها و خانه هایمان می بارد را کسی نمی بیند و البته مورد استهزا قرار نمی دهد اما برخی مانتویی که در آن طرح برج آزادی به کار رفته که قدمت و اصالت و شخصیت دارد را مورد تحقیر و توهین قرار می دهند.

نفیسه روشن با مخاطب قرار دادن جوانان این روزها و پوشش غیرمتعارف برخی از آنان گفت: این روزها حتما پسران جوانی را دیده اید که شلوارهای تنگ یا کفش کالج می پوشند و حتما با دختران و بانوانی روبرو شده اید که پشت مانتوهایشان به لاتین جملاتی نوشته شده است. فکر می کنید دلیل این امر چیست؟ مسلما در شرایطی که برخی استفاده از نمادهای فرهنگی و غنی خودمان را تمسخر کنند جوان بیچاره هم به سوی نمادهای غربی می رود و به این ترتیب صنعت پوشاک ما پر می شود از محصولاتی با نمادهای ناشناخته فرهنگ غرب که بسیاری حتی معانی پشت این نمادها را نمی دانند.

توهین به طراحان لباس المپیک را قبول ندارم اما…

این بازیگر 34 ساله که فارغ التحصیل حقوق است با اشاره به همراهی با برخی از دوستانش در جهت استفاده از نمادهای ایرانی گفت: دو تن از دوستان من بسیار کوشا هستند و در طراحی‌هایی خود از نمادهای فرهنگی کشور خودمان چه به صورت خطاطی و چه به صورت نقاشی در تولید کفش و مانتو و غیره استفاده می کنند. مانتوی من را مزونی طراحی کرد که برای 12 هنرمند خانم دیگر هم طراحی کرده است و البته خیلی هم دوست داشتم که به این واسطه برج آزادی را در کانون توجه قرار دهم.

نفیسه روشن با اشاره به پوشش بحث برانگیز تیمهای ملی ایران برای حضور در المپیک بیان داشت: من بی احترامی و توهین به طراحان این کار را قبول ندارم ولی با خودم فکر می کردم طراحان لباس ملی پوشان المپیک که قرار است پرچم ایران  به افتخار آنها سرافراز شود کاش در جایی از طراحی خود یک نماد ایرانی قرار می دادند و به لحاظ ساختار هم جذابیت بصری بهتری ایجاد می کردند.

چه خوب است که از میراث ادبی در طراحی ها استفاده شود

وی ادامه داد: اخیرا من کارهای جدیدی دیدم که کاملا ایرانی و مبتنی بر اشعار شاهنامه فردوسی یا اشعاری از حافظ هستند. این خیلی خوب است که این میراث ادبی در  طراحی و دوخت لباس استفاده شود. چه ایرادی دارد که نقاشی های استاد فرشچیان  یا خطاطی های میرعماد با تلفیقی از پرچم ایران برای طراحی لباسهای ملی ما به کار رود.

روشن با تأکید بر ساختار نامناسب پوشش طراحی شده و البته ردشده برای المپیک گفت:  ای کاش این قدر ساده‌انگارانه برخورد نمی شد و جوری طراحی شده بود که هر کس لباسها را می دید می فهمید که این لباس ورزشکاران ایرانی است و اینها از جایی می آیند که مثل «هنر نزد ایرانیان است و بس» را برای آن ساخته اند. کاش هنر ایرانی روی طراحی ها نمود بیشتری داشت.

آنها با بته‌جقه‌های ما لباس طراحی می کنند و ما…

بازیگر «5 کیلومتر تا بهشت» و «ساختمان 85» افزود: ما الان شاهد هستیم که برندهای معروف خارجی از طرح کاشی های ایرانی استفاده می کنند و یا از طرح های گل‌مرغ‌های ایرانی در لباس‌ها و کیف و کفش استفاده می کنند یا طرح های بته‌جقه‌ای که یک سری برند های معروف دنیا از آن دارند استفاده می کنند. ای کاش این قدر که کشورهای بیگانه به فرهنگ و سنت و معماری و هنر ایرانی علاقه دارند خود ما هم از این فرهنگ غنی استفاده بهینه انجام دهیم.

به جای تمسخر، به ریشه ها توجه کنیم

نفیسه روشن که مشخص بود از انتقاداتی که نسبت به پوشش اش در جشن حافظ صورت گرفته دل خوشی ندارد در پایان گفتگوی خود با مخاطب قرار دادن منتقدان گفت: امیدوارم به جای اینکه یک طرح ایرانی را مسخره کنیم اول ببینیم آن طرح چه ریشه ای دارد و از کجا آمده است. من گمان نمی کنم طرحی که برای لباس المپیک زده شده بود هیچ ریشه تاریخی داشته باشد ولی مانتویی با طرح برج آزادی در همان نگاه اول ریشه و فرهنگ خود را عیان می سازد. پس بیاییم اول به ریشه یک طرح توجه کنیم سپس آن را تمجید یا  تمسخر کنیم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=26237
image_print
برچسب ها: 5 کیلومتر تا بهشتبرج آزادیجشن حافظخوش رکابدنیای تصویرساختمان 85طراحی لباسعلی معلمنفیسه روشن
نوشته قبلی

تکذیب قریب‌الوقوع ترانه‌سرایی یغما گلرویی برای سازمان ارزشی سراج!

نوشته‌ی بعدی

مولانا به شبکه خانگی می‌آید/ خالق “آواز قو” در شبکه خانگی

مطالب مرتبط

امیرحسین شریفی

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
مولانا به شبکه خانگی می‌آید/ خالق “آواز قو” در شبکه خانگی

مولانا به شبکه خانگی می‌آید/ خالق "آواز قو" در شبکه خانگی

دیدگاه‌ها 5

  1. لیانا می‌گوید:
    قبل 9 سال

    متاسفانه اغلب بازیگران تلویزیون که زمان تولید تلفیلم سازی انبوه در زمان عزت ا.. ضرغامی، بازیگر شدند، عجیب و غریب ترین پوششها رو در جشن حافظ داشتن و از اون طرف یه بازیگر معتبر سینما به نام مهتاب کرامتی رو می بینیم که با پوشش کاملا محترمانه و وزین به مراسم اومد و جایزه ش رو هم گرفت…
    بازیگرانی که پوششهای عجیب انتخاب میکنن یادشون باشه که هنرنمایی به ایفای نقشهای درجه یکه نه انتخاب پوشش غریب

    پاسخ
  2. علیرضا می‌گوید:
    قبل 9 سال

    به نظرم پوشش خانم روشن پوشش بدی نیست…پوشششون همون طور که شما نوشتین غیرمتعارفه ولی به هر حال همین که اگاهانه این پوشش رو انتخاب کرده و توجیه منطقی داره براش خیلی خوبه

    پاسخ
  3. ثمانه می‌گوید:
    قبل 9 سال

    تقریبا تمامی اون بازیگرانی که پوششهای زننده داشتن بازیگران تلویزیون هستن و نه سینما…
    بازیگرانی که با بودجه تلویزیون که صرف تلفیلم سازی و سریال شد رشد کردن و بالا اومدن پس اگه بناست به جایی گیر بدین اول باید تلویزیون باشه

    پاسخ
  4. سمانه می‌گوید:
    قبل 9 سال

    بحث بر سر استفاده ایشون از المانهای ایرانی نیست بلکه نحوه استفاده هست که تو ذوق میزنه. همون برندهای خارجی هم از عناصری مثل بته جقه استفاده می کنن، نه اینکه مستقیم بیان گنبد و گلدسته بندازن رو لباس! به هر حال ایشون انتقاد پذیر باشن و قبول کنن که این ایده خوبی بوده که بسیار بد اجرا شده

    پاسخ
  5. ناشناس می‌گوید:
    قبل 9 سال

    این خانم کجای سینما قرار داره که اینقدر براش مطلب نوشتین کدوم فیلم مهم و چه نقش مهمی بازی کرده. کمی بالاتر از هنروره !

    پاسخ

پاسخ دادن به ثمانه لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • امیرحسین شریفی

    چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    43 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 17 توئیت 11
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم