• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 12 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

تهیه‌کننده “خط ویژه” و “قاتل اهلی” متذکر شد⇐ سرمایه‌ای که صرف ابتذال هنر شود، قطعاً مشکوک است!/کجای دنیا، اکران آنلاین، جای سینما را گرفته که اینجا بگیرد؟/دوازده پلت‌فرم آنلاین داریم با ۵۰۰هزار کاربر که قطعا نمی‌توانند جای سینما را بگیرند!/افرادی که به‌خاطر پول به‌دنبال تولید یا اکران کمدی هستند بهتر است که کلا شغل‌شان را عوض کنند و آشکارا، صرافی بزنند

4 تیر 1399
در گفتگو
0 0
A A
0
منصور لشکری قوچانی

منصور لشکری قوچانی

سینماروزان: منصور لشکری‌قوچانی تهیه‌کننده‌ای که آثاری همچون “خط ویژه”، “عصر یخبندان” و “هفت ماهگی” را در کارنامه دارد دو سال بعد از تولید و اکران “قاتل اهلی” هنوز فیلم تازه‌ای را تولید نکرده؛ اتفاقی که به اقتصاد شکننده سینما به‌خصوص برای تولیدکنندگان فیلمهای غیرکمدی بازمی‌گردد.

منصور لشکری‌قوچانی در پاسخ به این سؤال که آیا قصد ندارد تغییر ژانر داده و مانند سایر تهیه‌کنندگان به تولید یا پخش آثار طنز بپردازد به هنرآنلاین گفت: به نظرم اگر کسی به خاطر پول سبک و سیاقش را جابه‌جا کند و برای سودآوری به سراغ تولید یا پخش کمدی‌های سبک برود، اشتباه کرده است. هنرمند جایگاه اجتماعی دارد که مهم‌تر از اقتصاد است. در چنین شرایطی اگر کلاً شغل را عوض کند و مثلا آشکارا صرافی بزند، خیلی بهتر است. این فیلم‌هایی که به روی پرده سینماها رفتند کمدی نیستند چرا که ساخت فیلم کمدی کار بسیار سختی است. ما امروز یکسری ناهنجاری را به تصویر می‌کشیم و نام آن را کمدی گذاشته‌ایم در حالی که این‌گونه نیست.

تهیه‌کننده فیلم “خط ویژه” در ادامه به اکران آنلاین اشاره کرد و بیان کرد: از نظر من نمایش یک فیلم، سبک خاصی ندارد. یکی دوست دارد فیلم را در سالن سینما ببیند و دیگری دوست دارد آن را در خانه ببیند. نمایش فیلم در هرجایی خوب است چون دیده می‌شود. در شرایطی که امروز درگیر آن شدیم مجبور بودیم که به شیوه آنلاین فیلم‌ها را در معرض دید عموم قرار دهیم، اما اکران آنلاین اتفاق جهانی نیست که بخواهد جای سینما را بگیرد، همان‌طور که در دنیا این اتفاق نیفتاده است. کجای دنیا اکران آنلاین جای سینما را گرفته که اینجا بگیرد؟

این تهیه‌کننده ادامه داد: اکران آنلاین نمی‌تواند به‌تنهایی مخاطب کلی فیلم را پیدا کند و به درآمد برسد، ضمن این که زیرساخت‌های آن در کشور ما هنوز وجود ندارد. ما 12- 13 پلتفرم داریم که مخاطبان آن در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن 500 هزار کاربر خواهند شد و با این میزان کاربری و قاچاق لحظه‌ای که نمیتوان سود کرد. سینما هم حداکثر دو میلیون مخاطب دارد و هرچند در مقابل جمعیت 85 میلیون نفری این رقم بسیار اندک است ولی در اکران آنلاین این میزان مخاطب باز هم کاسته می‌شود و این شیوه اکران به‌تنهایی نمی‌تواند به سینما کمک کند. باید زندگی با کرونا را یاد گرفت چون تجربه جدیدی در جهان است و به این زودی از بین نمی‌رود، سینماها نیز باید باز شوند و به کار خود ادامه دهند. اما با شیوه مدیریت مناسب سینما پربارتر می‌بود و زندگی در آن جاری می‌شد که متأسفانه این اتفاق رخ نداده است. ما نیازمند نیروهای متخصص هستیم که در این زمینه دانش کافی داشته باشند اگر می‌خواهیم هنر در کشور ما جاری شود، سرمایه‌داران و نیروهای متخصص باید وارد این عرصه شوند.

او افزود: بزرگ‌ترین مشکل ما همان‌طور که اشاره کردم اهمیت ندادن به نخبگان است، سینماها باید باز شوند اما نه با این شیوه؛ مدیران سینمایی ما مقصر هستند که در طی این مدت برنامه‌ریزی درستی انجام ندادند و اگر حمایت درستی می‌شد و تبلیغات خوبی برای آثار صورت می‌گرفت، امروز شاهد این نبودیم که در آستانه اکران تهیه‌کنندگان از اکران انصراف دهند و بعد با هزار منت به سمت اکران بیایند. بها ندادن به تخصص و سرمایه، بزرگ‌ترین مشکل ما در این جامعه است.

لشکری قوچانی با بیان این که ما در سینما به سرمایه‌دار و نخبه نیاز داریم، افزود: ما نیازمند حضور سرمایه‌داران علاقه‌مند به سینما هستیم تا به کمک سینما بیایند. در شرایطی که دولت پول ندارد تا از هنرمندان حمایت کند، افراد دلسوزی حضور دارند که می‌توانند وارد این جریان شوند، در امریکا و اکثر کشورها نیز دولت حمایتی جدی از هنر ندارد و سرمایه‌داران علاقه‌مند به این عرصه از راه‌های مختلف این حمایت‌ها را انجام می‌دهند. ما سرمایه‌دارانی داریم که عاشق سینما هستند و می‌توانند به این عرصه کمک کنند چون به دنبال افزایش سرمایه نیستند، بلکه به دنبال توسعه هنر هستند. به عبارتی اولویت اصلی آن‌ها کمک مالی به هنر است.

تهیه‌کننده “کوچه بی‌نام” متذکر شد: اگر سرمایه‌ای به بخش ابتذال هنر تزریق شود، قطعاً مشکوک است؛ اما سرمایه‌گذار متخصص کمک به فرهنگ ناب ایرانی را می‌شناسد و در راستای توسعه این فرهنگ نیز گام برمی‌دارد. از نظر من کمک به هنر حتی از کمک به آموزش و ساختن مدرسه نیز ارزش بالاتری دارد، چون هنر در تاریخ اعتبار مملکت را زنده نگه می‌دارد. امیدوارم در کشور ما روزی به آدم‌های متخصص و سرمایه‌دار بها داده شود و به کمک تخصص و سرمایه پاک، سینما و بخش‌های دیگر مملکت سر و سامان بگیرد.

 

منصور لشکری قوچانی
منصور لشکری قوچانی
پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=60792
image_print
برچسب ها: اکران آنلاینسینماروزانسینماژورنالمنصور لشکری قوچانی
نوشته قبلی

(۵+۱) چالش هادی حجازی‌فر برای کارگردانی پروژه “شهید باکری”

نوشته‌ی بعدی

دفاع جانانه رئیس قوه قضائیه از آزادی بیان⇐رسانه‌های افشا‌کننده فساد باید مورد تشویق قرار گیرند!

مطالب مرتبط

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم   

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

11 تیر 1404

سینماروزان: سروش انتظامی فرزند خلف استاد مجید انتظامی و نوه استاد عزت‌الله انتظامی است. او این روزها با پخش سریال...

امیرحسین شریفی

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

نوشته‌ی بعدی
آیت+الله+رییسی+مرتضی+حیدری

دفاع جانانه رئیس قوه قضائیه از آزادی بیان⇐رسانه‌های افشا‌کننده فساد باید مورد تشویق قرار گیرند!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    55 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم