• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 10 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

حرفهای تازه رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان پیش روی روسای سینما⇐باید خدا را شاکر باشیم که بالاخره وزیر ارشاد هم مطالبی درباره پول‌های کثیف بیان کرد!/ وقتش است سازمان سینمایی ستادی جهت شناسایی منابع مالی مشکوک شکل دهد!/این ستاد باید خالی از مدیران و افرادی باشد که منافعشان درگیر این قبیل پول‌ها است!!/به راحتی می‌توان تهیه‌کنندگانی که به‌صورت بی‌رویه دست به تولید می‌زنند را شناسایی کرد!!/اینکه کدام صنف تهیه‌کنندگی به دنبال سرمایه‌گذاران مشکوک است به‌راحتی قابل تشخیص است!!/ به‌راحتی می‌توان فهمید کدام صنوف عهده‌دار عضویت تهیه‌کنندگان مخل اقتصادی هستند و مدافعان تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذارانی از این دست چه کسانی هستند؟!

13 مهر 1398
در خبر وسط
0 0
A A
0
سیدضیاء+هاشمی

سیدضیاء+هاشمی

سینماروزان: اظهارنظر وزیر ارشاد درباره ورود سرمایه های مشکوک به وادی هنر و اینکه سرمایه های سالم را نباید فراری داد و صنوف هنری خودشان، پاسدار صنف خویش باشند با واکنش رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان که همزمان دبیر شورایعالی تهیه کنندگان هم هست، مواجه شد.

سیدضیاء هاشمی با اشاره به سخنان وزیر ارشاد به “مهر” گفت: پیش از هرچیز باید خدا را شاکر باشیم که بالاخره وزیر ارشاد  مطالبی درباره پول‌های کثیف بیان کردند، اما نباید فراموش کنیم همه سرمایه‌هایی که وارد سینما می‌شود پول‌های بادآورده نیست.

وی بیان کرد: امیدواریم سازمان سینمایی با صحبت‌های اخیر وزیر ارشاد شرایطی را فراهم آورد تا از سوی صنوف سینمایی ستادی جهت شناسایی منابع مالی تهیه‌کنندگان شکل بگیرد تا از ورود پول‌های مشکوک جلوگیری شود. این ستاد باید خالی از مدیران و افرادی باشد که منافعشان درگیر این قبیل پول‌ها است.

رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان ادامه داد: درحال حاضر صنوف تهیه‌کنندگان در سینما شامل ۴ تشکل است و به راحتی می‌توان تهیه‌کنندگانی که به‌صورت بی‌رویه دست به تولید می‌زنند را شناسایی کرد و این مهم که کدام صنف عهده‌دار عضویت این افراد هستند یا کدام  صنف به دنبال چنین سرمایه‌گذارهایی هستند  قابل تشخیص است.

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: با توجه به فعالیت قوه قضاییه و شناسایی اخلالگران اقتصادی، به‌راحتی می‌توان فهمید کدام صنوف عهده‌دار عضویت تهیه‌کنندگان مخل اقتصادی هستند و مدافعان تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذارانی از این دست چه کسانی هستند؛ مدافعانی که نزدیک به دستگاه‌های دولتی بوده و هستند.

هاشمی افزود:  تا زمانی که ویژه‌خواری در سیستم صنفی حاکم است و این گروه از افراد (به دلیل نزدیکی به دستگاه‌های دولتی) مسئولیت‌های بزرگی دارند که حرف اول را می‌زنند، به نتیجه مطلوب نخواهیم  رسید.

وی با اشاره به اینکه امروز به این دلیل که صنوف سینمایی هنوز به صورت واحد فعالیت نمی‌کنند، شرایط عجیبی در سینما به بوجود آمده است، توضیح داد: متاسفانه برخی از اعضای تشکل‌های تهیه‌کنندگی حامی گروهی از سرمایه‌گذارانی که پول‌های مشکوک داشته و بی‌رویه هزینه می‌کنند هستند. این افراد حضور پررنگی هم در صنف دارند. بهتر است به صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجهی دقیق داشته باشیم و در همین راستا ستاد شناسایی با حمایت رییس سازمان سینمایی تشکیل شود تا این گروه از تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران که معادلات سینمای ایران را به هم زده‌اند شناسایی و از دایره تهیه و تولید حذف شوند.

این تهیه‌کننده سینما تأکید دارد: اعضای ستاد باید افرادی باشند که در مقابل پول‌های بی‌حساب وسوسه نشده و از این پول‌ها برای تولید و پخش آثار استفاده نکرده باشند همچنین از دوستان  و هواداران این افراد نبوده و هیچ سنخیتی (فکری و مالی) با آن‌ها نداشته باشند.

هاشمی گفت: نکته قابل تامل این که افرادی مایل به حضور در سینما هستند و قصد مشارکت در کارهای سینمایی دارند و بهتر است آن‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت در سینما هدایت کنیم. ما نباید اجازه دهیم تنها راه ورود این افراد به سینما تولید فیلم باشد و با ورود غلط این افراد هزینه ساخت فیلم‌ها چند برابر شود. مانند اکثر فعالیت‌های تخصصی دیگر در کشور؛ به طور مثال سرمایه‌داران در حوزه نظام پزشکی وارد می‌شوند و بیمارستان احداث می‌کنند و حمایت هم می‌شوند، اما سرمایه‌دار امکان طبابت در حوزه پزشکی نخواهد داشت.

وی افزود: چرا ما اجازه می‌دهیم افراد سرمایه‌دار اما ناآگاه به حوزه فرهنگ، وارد سینما شوند؟ این افراد معمولا به‌صورت قوم و قبیله‌ای و وابسته سرمایه،‌ وارد سینما می‌شوند و درباره فیلمنامه‌های همکاران ما هم اظهارنظر می‌کنند. برخی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان به این اظهارنظرها تن می‌دهند که این از هر خفتی بالاتر است. متاسفانه در شرایط امروز سینما می‌بینیم افردی که سال‌ها در صنف دستفروش، خرده فروش و شاگرد راننده (با احترام به صنوف نامبرده) فعال بوده‌اند  با حمایت برخی از صنوف در سینما فعال شده‌اند! این افراد چگونه به چنین سرمایه‌های افسانه‌ای دست پیدا کرده‌اند که بی رویه  آن را در سینما خرج می‌کنند؟ معتقدم کسانی که بی رویه هزینه می‌کنند برای پولشان زحمت نکشیده‌اند. صرف پول زحمت کشیده با علم به عدم بازگشت سرمایه، توجیه اقتصادی ندارد.

دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان گفت: انتظار می‌رود آقای انتظامی رییس سازمان سینمایی در این زمینه اقدامات لازم برای یکپارچگی تهیه‌کنندگان را انجام دهد، سازمان سینمایی با توجه به جلسات و گزارشات ارایه شده به راحتی می‌تواند تشکل‌های صنفی تهیه‌کنندگان را بررسی کند تا افرادی که برای ایجاد شرایط مناسب در سینما سنگ‌اندازی می‌کنند، مشخص شوند.

رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان ادامه داد: در اساسنامه‌های صنوف سینمایی بندی به عنوان مصاحبه با متقاضی وجود دارد که می‌توان جلوی ورود برخی از افراد در حوزه تهیه‌کنندگی را گرفت. همچنین می‌توان افرادی که معادلات سینمایی را بهم می‌زنند و عضو یکی از تشکل‌های تهیه‌کنندگی هستند، شناسایی و از ادامه حضورشان اجتناب کرد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که مرجع مشترکی برای بررسی ورود تهیه‌کنندگان به سینما و یا روند فعالیت آن‌ها وجود دارد یا خیر گفت: شورای ۵ نفره برای صدور پروانه تهیه‌کنندگی تنها برای ورود تهیه‌کنندگان در نظر گرفته شده است، اما بعد از اینکه تهیه‌کننده موردنظر وارد کدام تشکل می‌شود و چه فعالیتی انجام می‌دهد، مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و این شورا نیز نمی‌تواند به آن ورود پیدا کند. البته سازمان سینمایی مدتی است اعلام کرده پروانه تهیه‌کنندگان اول را بدون توجه به ظرفیت صادر کنند.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم که در حال حاضر تنها مشکل سینما، ورود تهیه‌کنندگان جدید نیست، زیرا پول‌های باد آورده  ممکن است از سوی تهیه‌کنندگان باسابقه وارد سینما شود. ورود این نوع پول‌ها، سینما را از تعادل خارج کرده و این مساله به معنای یک فساد کامل است و متاسفانه هیچ مرجعی برای رسیدگی و بررسی فعالیت‌های تهیه‌کنندگان وجود ندارد. باید بررسی شود سرمایه‌گذارهایی که پول‌های ناسالم وارد سینما می‌کنند چه کسانی هستند چرا که  این سرمایه‌گذاران و هم تهیه‌کنندگانی که اجازه ورود این پول‌ها را می‌دهند برای سینما خطرناک هستند.

هاشمی بیان کرد: سینمایی که تنها در سال‌ گذشته، بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته، چند سال است مورد تهاجم برخی سرمایه‌گذاران با پول‌های مشکوک قرار گرفته است که این پول‌ها جز آسیب چیزی برای سینما نداشته و ندارد. سینما سال‌ها است که روی پای خودش فعالیت کرده و این پول‌ها جز نابودی سینما ثمره‌ای ندارند. گرفتن پول بیش از حد از سرمایه‌گذارانی که قصد شهرت طلبی ندارند جایز نیست و جز نابودی سینما چیز دیگری عاید سینما نمی‌کند. تهیه‌کنندگانی که با این پول‌ها فیلم می‌سازند و اظهارنظر درباره سینما می‌کنند بدانند که تنها نباید موقعیتی که در آن قرار گرفتند را ببینند با استفاده از این پول‌ها و هزینه کرد بی رویه در سینما این هنر صنعت را از تعادل خارج کرده و نابود می‌کنند.

تهیه‌کننده «شوکران» تاکید کرد: معتقدم رییس سازمان سینمایی شرایطی فراهم آورد تا  کسانی که در سینما موثرند و به هیچ یک از افراد با پول‌های ناسالم نزدیک نیستند، کمیته‌ای را تشکیل دهند تا در آن کمیته سرمایه‌گذاری افراد مورد تایید قرار گیرد، تاکید می‌کنم که اعضای این کمیته نباید منافعی مشترک با این افراد در هر زمینه‌ای (تولید و توزیع) داشته باشند  در غیر این صورت تشکیل ستاد  نمی‌تواند چندان تأثیرگذار باشد. با تشکیل ستاد به‌راحتی می‌توان مشکلات موردنظر را مورد بررسی قرار داد و آن را برطرف کرد.

وی بیان کرد: دولت به هر ترتیب شده باید تشکل‌ها را درگیر کند تا همه دست به دست هم دست این افراد را از سر سینما کوتاه کنیم البته ممکن است اختلاف نظرهایی در تشکل‌ها وجود داشته باشد اما همه باید با این‌ مساله درگیر شوند. دولت باید در این حوزه مدیریت کند و امیدواریم دکتر انتظامی در این راه از وجود  مشاورانی بهره ببرند که به شرایط امروز سینما به درستی واقف باشند و در دهه‌های گذشته سیر نکنند.

هاشمی در پایان گفت: از سوی دیگر مشکل اساسی سینما تبعیت از قوانین و آیین‌نامه‌های نخ‌نما است نحوه ارائه پروانه ساخت به تهیه‌کنندگانی که سال‌ها فعالیت دارند دست و پا گیر و ناشیانه است، اما در این میان برخی از تهیه‌کنندگان به‌راحتی پروانه ساخت‌های متعددی دریافت می‌کنند، فیلم می‌سازند و  اثرشان به سرعت در سینماها اکران می‌شود، بودجه‌های میلیاردی برای تبلیغ این فیلم‌ها صرف می‌کنند در حالی که فروش اثر در گیشه حتی تامین‌کننده بخش کوچکی از این هزینه‌ها نیست. به نظر می‌رسد باید ارشاد در قوانین و مقررات بازنگری اساسی ایجاد کند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=57647
image_print
برچسب ها: پولهای کثیفجامعه صنفی تهیه کنندگانسیدضیاء هاشمیسینماروزانسینماژورنال
نوشته قبلی

همراهی ایفاگر احمد متوسلیان با دانش آموخته کیمیایی در “پیتوک”

نوشته‌ی بعدی

احمدرضا درویش صریحتر از همیشه بیان داشت ⇐دیگر از مدیران ارشاد، مجوز ساخت نمیگیرم!!/به‌زودی نسخه اصلی «رستاخیز» در فضای مجازی بارگذاری خواهد شد/باعث تاسف است که مدیریت توییتری بر کشور حاکم شده!/جهانی شدن سینمای ایران، توهمی بیش نیست؛ حتی در مزارشریف هم کسی دنبال فیلمهای ایرانی نیست!

مطالب مرتبط

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

9 تیر 1404

سینماروزان: بعد از یک هفته فروش نیم‌بهای بلیت سینماها، از شنبه اخیر مجددا قیمت بلیت سینماها تمام‌بها شد با این...

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

8 تیر 1404

سینماروزان: آنونس رسمی سریال تاریخی-معمایی «شکارگاه» رونمایی شد.   این سریال از ۱۱ تیرماه، هر چهارشنبه در #فیلیمو و #شیدا...

فیلم درشکه چی ساخته نصرت کریمی

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

8 تیر 1404

سینماروزان: ماجرای صدور حکم اعدام و قطع دست برای نصرت کریمی- کارگردان و بازیگر- در ابتدای انقلاب به خاطر ساخت...

نوشته‌ی بعدی
حذف درویش از فهرست بزرگداشت‌های جشنواره روح‌ا..؟

احمدرضا درویش صریحتر از همیشه بیان داشت ⇐دیگر از مدیران ارشاد، مجوز ساخت نمیگیرم!!/به‌زودی نسخه اصلی «رستاخیز» در فضای مجازی بارگذاری خواهد شد/باعث تاسف است که مدیریت توییتری بر کشور حاکم شده!/جهانی شدن سینمای ایران، توهمی بیش نیست؛ حتی در مزارشریف هم کسی دنبال فیلمهای ایرانی نیست!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • سیدضیاءالدین دری، همایون شهنواز و سریال سووشون

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    117 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 47 توئیت 29
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

مرگ جمال اجلالی؛ بازیگری که فنی‌زاده را به وجد آورد!

جایزه بهترین بازیگر زن و مرد جشنواره والنسيا به «در انتهای شب» رسید

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم