• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 10 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یک سکانس سینمایی

رئیس “هنروتجربه”: تبلیغات ماهواره‌ای، مهمترین عامل رونق سینماها در نوروز بود!

16 فروردین 1395
در یک سکانس سینمایی
0 0
A A
1
رئیس “هنروتجربه”: تبلیغات ماهواره‌ای، مهمترین عامل رونق سینماها در نوروز بود!

آیکون سینما

سینماژورنال: در حالی که چند ماهی می‌شود پخش تیزر آثار سینمایی از شبکه های ماهواره ای ادامه داد و این پخش تیزر که به بهانه اکران آثار در خارج از ایران صورت می‌گیرد، عاملی شده است برای کمک به رونق فروش فیلمها اما کمتر مقام مسئولی است که با دیدی جانبدارانه به این پخش تیزر بنگرد.

به گزارش سینماژورنال در نوروز امسال نیز این پخش تیزرها به شدت ادامه داشت و اغلب آثار روی پرده ترجیح دادند آثارشان را از این شبکه ها تبلیغ کنند. با این حال موضع اداره نظارت در برابر این اتفاق همچنان موضعی محافظه کارانه و البته با دیدی منفی نسبت به این شبکه ها بود.

حاالا اما امیرحسین علم الهدی که در جریان توقیف فله‌ای فیلمها توسط حوزه هنری مدیر پخش این ارگان بود و در سالهای اخیر رئیس گروهی شده است به نام “هنروتجربه” در یادداشتی که برای “اعتماد” نوشته به صراحت تبلیغات ماهواره ای را مهمترین عامل رونق سینماها در نوروز دانسته است.

ایشان البته انفعال تلویزیون خودمان را هم دلیلی بر این رونق بیان کرده اما از این نگفته چرا آن فیلم محبوب منتقدان سیاستگذار ایشان که اتفاقا صداوسیما هم موضعی فعال نسبت به آن داشت بعد از ده روز پخش پیاپی تیزرهایش از رسانه ملی، به ناگاه ترجیح داد با یک تیزر شوخ و شنگ به سراغ “جم” برود.

جالب است معرفی تیزرهای ماهواره ای به عنوان اصلی ترین دلیل رونق سینماها در اکران نوروز در حالی از سوی علم الهدی بیان شده که ایشان در  این سالها مرتب بر پخش فیلم خارجی به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل رونق سینمای ایران تأکید داشت؛ بدون مختصات درنظرگرفتن چگونگی اکران خارجی با وجود سانسور و ممیزی. البته این مورد در انتهای یادداشت اخیرشان هم تکرار شده!

نکته دیگری در یادداشت علم‌الهدی وجود دارد آن هم اینکه ایشان از این گفته‌اند که از سال 88 به بعد سینماها با کاهش مخاطب مواجه بود‌ه‌اند اما این را نگفته‌اند که یکی از دلایل کاهش مخاطب در آن دوران ماجرای توقیف بیشتر از 10 فیلم ایرانی توسط حوزه هنری بود؛ آن هم در شرایطی که جناب علم‌الهدی مدیر پخش حوزه بودند!!!

متن کامل یادداشت علم الهدی که برای “اعتماد” نگاشته شده را در ادامه بخوانید:

همچنان سینمای کمدی دارای مخاطب است

طبيعي است وقتي سينماي ايران مي‌تواند از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي توليدات خود را به درستي معرفي كند و آن شبكه‌ها هم به خاطر انفعال بيش از اندازه رسانه ملي داراي مخاطب ميليوني دور ايران باشند، چرا نبايد سينما در ايام عيد داراي مخاطب باشد.

طبق سنت دهه اخير همچنان سينماي كمدي داراي مخاطب است و اين ژانر توانسته است همچنان سينماي ايران را در حوزه اقتصاد به پيش برد و سنت هرساله را زنده نگهدارد.

تبلیغات مداوم شبکه های ماهواره ای و انفعال بیش از اندازه شبکه های داخلی؛ مهمترین دلایل رونق سینما

تبليغات مداوم شبكه‌هاي ماهواره‌اي براي فيلم‌هاي “من سالوادور نيستم” و “پنجاه كيلو آلبالو” و انفعال بيش از اندازه شبكه‌هاي داخلي مهم‌ترين دلايل رونق سينما در ايام عيد بوده است و بازهم اين اتفاق به مسوولان فرهنگي كشور يادآوري كرد كه سينماي ايران نياز به تنفس در فضاي تبليغاتي كشور دارد و انفعال يا عدم انفعال تلويزيون هم نمي‌تواند خيلي در رفتن يا نرفتن مردم به سينما تاثيرگذار باشد و چنانچه سينما بتواند توليدات خود را به درستي به مردم معرفي كند تلويزيون حتي با توليدات خوب خود هم نمي‌تواند مزاحمت جدي براي سينماي ايران ايجاد كند.

تجربه بدیع

يكي ديگر از دلايل اكران موفق عيد نوروز انتخاب مناسب سينماداران در رابطه با مضامين متفاوت فيلم‌هاست كه براي سلايق مختلف مردم ساخته شده و توانسته‌اند سفره متنوعي تدارك ببينند. اين امر در كنار فيلم‌هاي سينماي هنر و تجربه، تجربه بديعي را در اكران عيد امسال به ارمغان آورد. فيلم‌هايي با مضامين سياسي، اجتماعي، هنري و تجربي در كنار دو فيلم كمدي توانست يك بهار رويايي را براي سينماي ايران رقم زند و بازهم به متوليان سينماي دولتي و صنفي ايران يادآوري كند كه حيات سينما به تنوع مضامين فيلم‌ها بستگي دارد.

کار سختی پیش رو دارد

سينماي ايران اگر بتواند با برنامه‌ريزي مناسب استقبال از فيلم‌ها را تا پايان سال به همين منوال ادامه دهد (البته با توجه به فيلم‌هاي در راه اكران، كار سختي پيش رو دارد) مي‌توان اميدوار بود كه بعد از سال ١٣٨٨ كه مخاطب سينما به ١٨ ميليون نفر بليت رسيد، امسال نيز بعد ٦ سال به مخاطب بيش از ١٥ ميليون نفر سينماي ايران برسد. در سال ١٣٩٠ سينماي ايران توانست مخاطب ١٤ ميليون نفر را تجربه كند و در سال ٩١ با مخاطب ٦ ميليون نفر و سال ٩٢ با حدود ٨ ميليون نفر و سال ٩٣ با حدود ١٢ ميليون و ٥٠٠ ميليون نفر و سال ٩٤ با حدود ١٣ ميليون نفر عملكرد سينماي ايران طي اين سال‌ها بوده است.

همچنان باید برای اکران فیلم خارجی استراتژی داشت
در پايان همچنان اعتقاد دارم كه سينماي ايران براي رسيدن به رشد معنادار مخاطب بايد نسبت به نمايش فيلم خارجي استراتژي خود را مشخص كند و اگر مي‌خواهد سينما را به‌صورت جدي وارد سبد هزينه فرهنگي خانوار كند بايد هرچه زودتر به تصميم عاجلي دست پيدا كند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=20414
image_print
برچسب ها: احضار سینماگرانامیرحسین علم الهدیتیزرجمشبکه های ماهواره ای
نوشته قبلی

توضیحات مهدی هاشمی درباره دلایل حضور در سریالهای روتین و کلیشه‌پرداز تلویزیون

نوشته‌ی بعدی

“خداحافظی تلخ” چاووشی و “شهرزاد” با طعم “میوه ممنوعه”+دانلود

مطالب مرتبط

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

مرگ جمال اجلالی؛ بازیگری که فنی‌زاده را به وجد آورد!

مرگ جمال اجلالی؛ بازیگری که فنی‌زاده را به وجد آورد!

8 تیر 1404

سینماروزان: جمال اجلالی بازیگر پیشکسوت در ۷۸ سالگی و بعد از چندین سال درگیری با عوارض سکته مغزی درگذشت.  ...

سجاد افشاریان در کافه آپ‌آرت‌مان

ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

3 تیر 1404

سینماروزان: مطابق عادتی که دارد، دستش را روی سینه گذاشته و تعظیم می‌کند و بعد هم با همان لحن همیشگی...

نوشته‌ی بعدی
محسن چاووشی همه چیز را گفت⇐از جلسه‌ای در حراست ارشاد که زندگیش را تغییر داد تا ماجرای تولد “سنتوری” حین حضور 9 ماهه‌اش در استودیوی تهیه‌کننده “پری” و “ضیافت”، توزیع آلبومهای زیرزمینی‌اش به کمک فردی مستقر در طبقه بالای میلاد نور و…

"خداحافظی تلخ" چاووشی و "شهرزاد" با طعم "میوه ممنوعه"+دانلود

دیدگاه‌ها 1

  1. ر.ر می‌گوید:
    قبل 9 سال

    اظهار نظر جالبیه،اتفاقا فیلم های این تشکیلات سوپر دولتی هم در شبکه جم تیزر میرن.فیلم های مین استریم و کامرشیال توجیح میتونن داشته باشند،اما وقتی سینمای نمایش دهنده در سراسر کشور نداری،اما مخاطب ماهواره ،در دورافتاده ترین روستاها هم این شبکه رو میبینند،اون هم فیلمهایی که در شهر تهران هم ،حتی قشر متوسط به بالا،مخاطب الیت خودش رو داره،فقط یه معنی داره،شو و پروپاگاند ما رو هم ببینید،ما هم این گوشه کنارها هستیم.عجیبه که ایشون راجع به تشکیلات خودشون کمتر اظهار نظر میکنن تا سینمای تجاری.امیدوارم فیلم های گروه خودشون رو لااقل تا ٱخر هم شده،یکبار ببینند.گویا دوستان صبر و حوصله و ریتم موندن در این نوع سینما رو ندارند و شهوت شهرت و حضور و دیده شدن و رقابت برای تصاحب پست های مطبوع دولتی،نمیتونه بر سینمای حدیث نفس و شخصی ،که نیاز به غلبه بر نفس داره،چیره بشه.اینجا همه چی اشتباهیه…..،کاش تحقیق و پژوهش میدانی میکردند راجع به پخش و اکران و تبلیغ و سینماهای نمایش دهنده این نوع سینما در دنیا و بعد اظهار نظرهای فوق کارشناسی میکردند.راجع به عملکرد مدیران این مجموعه و گاف ها و اشتباهات اجرایی و…حرف بسیار است و ….

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • امیرحسین شریفی

    چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    44 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 11
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم