• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 30 شهریور 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یک سکانس سینمایی

رئیس “هنروتجربه”: تبلیغات ماهواره‌ای، مهمترین عامل رونق سینماها در نوروز بود!

16 فروردین 1395
در یک سکانس سینمایی
0 0
A A
1
رئیس “هنروتجربه”: تبلیغات ماهواره‌ای، مهمترین عامل رونق سینماها در نوروز بود!

آیکون سینما

سینماژورنال: در حالی که چند ماهی می‌شود پخش تیزر آثار سینمایی از شبکه های ماهواره ای ادامه داد و این پخش تیزر که به بهانه اکران آثار در خارج از ایران صورت می‌گیرد، عاملی شده است برای کمک به رونق فروش فیلمها اما کمتر مقام مسئولی است که با دیدی جانبدارانه به این پخش تیزر بنگرد.

به گزارش سینماژورنال در نوروز امسال نیز این پخش تیزرها به شدت ادامه داشت و اغلب آثار روی پرده ترجیح دادند آثارشان را از این شبکه ها تبلیغ کنند. با این حال موضع اداره نظارت در برابر این اتفاق همچنان موضعی محافظه کارانه و البته با دیدی منفی نسبت به این شبکه ها بود.

حاالا اما امیرحسین علم الهدی که در جریان توقیف فله‌ای فیلمها توسط حوزه هنری مدیر پخش این ارگان بود و در سالهای اخیر رئیس گروهی شده است به نام “هنروتجربه” در یادداشتی که برای “اعتماد” نوشته به صراحت تبلیغات ماهواره ای را مهمترین عامل رونق سینماها در نوروز دانسته است.

ایشان البته انفعال تلویزیون خودمان را هم دلیلی بر این رونق بیان کرده اما از این نگفته چرا آن فیلم محبوب منتقدان سیاستگذار ایشان که اتفاقا صداوسیما هم موضعی فعال نسبت به آن داشت بعد از ده روز پخش پیاپی تیزرهایش از رسانه ملی، به ناگاه ترجیح داد با یک تیزر شوخ و شنگ به سراغ “جم” برود.

جالب است معرفی تیزرهای ماهواره ای به عنوان اصلی ترین دلیل رونق سینماها در اکران نوروز در حالی از سوی علم الهدی بیان شده که ایشان در  این سالها مرتب بر پخش فیلم خارجی به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل رونق سینمای ایران تأکید داشت؛ بدون مختصات درنظرگرفتن چگونگی اکران خارجی با وجود سانسور و ممیزی. البته این مورد در انتهای یادداشت اخیرشان هم تکرار شده!

نکته دیگری در یادداشت علم‌الهدی وجود دارد آن هم اینکه ایشان از این گفته‌اند که از سال 88 به بعد سینماها با کاهش مخاطب مواجه بود‌ه‌اند اما این را نگفته‌اند که یکی از دلایل کاهش مخاطب در آن دوران ماجرای توقیف بیشتر از 10 فیلم ایرانی توسط حوزه هنری بود؛ آن هم در شرایطی که جناب علم‌الهدی مدیر پخش حوزه بودند!!!

متن کامل یادداشت علم الهدی که برای “اعتماد” نگاشته شده را در ادامه بخوانید:

همچنان سینمای کمدی دارای مخاطب است

طبيعي است وقتي سينماي ايران مي‌تواند از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي توليدات خود را به درستي معرفي كند و آن شبكه‌ها هم به خاطر انفعال بيش از اندازه رسانه ملي داراي مخاطب ميليوني دور ايران باشند، چرا نبايد سينما در ايام عيد داراي مخاطب باشد.

طبق سنت دهه اخير همچنان سينماي كمدي داراي مخاطب است و اين ژانر توانسته است همچنان سينماي ايران را در حوزه اقتصاد به پيش برد و سنت هرساله را زنده نگهدارد.

تبلیغات مداوم شبکه های ماهواره ای و انفعال بیش از اندازه شبکه های داخلی؛ مهمترین دلایل رونق سینما

تبليغات مداوم شبكه‌هاي ماهواره‌اي براي فيلم‌هاي “من سالوادور نيستم” و “پنجاه كيلو آلبالو” و انفعال بيش از اندازه شبكه‌هاي داخلي مهم‌ترين دلايل رونق سينما در ايام عيد بوده است و بازهم اين اتفاق به مسوولان فرهنگي كشور يادآوري كرد كه سينماي ايران نياز به تنفس در فضاي تبليغاتي كشور دارد و انفعال يا عدم انفعال تلويزيون هم نمي‌تواند خيلي در رفتن يا نرفتن مردم به سينما تاثيرگذار باشد و چنانچه سينما بتواند توليدات خود را به درستي به مردم معرفي كند تلويزيون حتي با توليدات خوب خود هم نمي‌تواند مزاحمت جدي براي سينماي ايران ايجاد كند.

تجربه بدیع

يكي ديگر از دلايل اكران موفق عيد نوروز انتخاب مناسب سينماداران در رابطه با مضامين متفاوت فيلم‌هاست كه براي سلايق مختلف مردم ساخته شده و توانسته‌اند سفره متنوعي تدارك ببينند. اين امر در كنار فيلم‌هاي سينماي هنر و تجربه، تجربه بديعي را در اكران عيد امسال به ارمغان آورد. فيلم‌هايي با مضامين سياسي، اجتماعي، هنري و تجربي در كنار دو فيلم كمدي توانست يك بهار رويايي را براي سينماي ايران رقم زند و بازهم به متوليان سينماي دولتي و صنفي ايران يادآوري كند كه حيات سينما به تنوع مضامين فيلم‌ها بستگي دارد.

کار سختی پیش رو دارد

سينماي ايران اگر بتواند با برنامه‌ريزي مناسب استقبال از فيلم‌ها را تا پايان سال به همين منوال ادامه دهد (البته با توجه به فيلم‌هاي در راه اكران، كار سختي پيش رو دارد) مي‌توان اميدوار بود كه بعد از سال ١٣٨٨ كه مخاطب سينما به ١٨ ميليون نفر بليت رسيد، امسال نيز بعد ٦ سال به مخاطب بيش از ١٥ ميليون نفر سينماي ايران برسد. در سال ١٣٩٠ سينماي ايران توانست مخاطب ١٤ ميليون نفر را تجربه كند و در سال ٩١ با مخاطب ٦ ميليون نفر و سال ٩٢ با حدود ٨ ميليون نفر و سال ٩٣ با حدود ١٢ ميليون و ٥٠٠ ميليون نفر و سال ٩٤ با حدود ١٣ ميليون نفر عملكرد سينماي ايران طي اين سال‌ها بوده است.

همچنان باید برای اکران فیلم خارجی استراتژی داشت
در پايان همچنان اعتقاد دارم كه سينماي ايران براي رسيدن به رشد معنادار مخاطب بايد نسبت به نمايش فيلم خارجي استراتژي خود را مشخص كند و اگر مي‌خواهد سينما را به‌صورت جدي وارد سبد هزينه فرهنگي خانوار كند بايد هرچه زودتر به تصميم عاجلي دست پيدا كند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=20414
image_print
برچسب ها: احضار سینماگرانامیرحسین علم الهدیتیزرجمشبکه های ماهواره ای
نوشته قبلی

توضیحات مهدی هاشمی درباره دلایل حضور در سریالهای روتین و کلیشه‌پرداز تلویزیون

نوشته‌ی بعدی

“خداحافظی تلخ” چاووشی و “شهرزاد” با طعم “میوه ممنوعه”+دانلود

مطالب مرتبط

مرگ علی اکبر عرفانی؛ تهیه‌کننده‌ای که در دل جنگ، ۵میلیون نفر را به سینماها کشاند!

مرگ علی اکبر عرفانی؛ تهیه‌کننده‌ای که در دل جنگ، ۵میلیون نفر را به سینماها کشاند!

27 شهریور 1404

سینماروزان/حامد مظفری: علی‌اکبر عرفانی تهیه‌کننده دهه های شصت و هفتاد سینما در ۸۶ سالگی درگذشت.   علی اکبر عرفانی متولد...

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

22 شهریور 1404

سینماروزان: امید جهان خواننده موسیقی پاپ در ۴۴سالگی و به دلیل سکته قلبی درگذشت.   امید جهان با نام اصلی...

مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

20 شهریور 1404

سینماروزان: علی اکبر عسکریان مشهور به ابی لیتلز خواننده‌ی سال‌های دور در ۷۵ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت.   علی‌اکبر عسکریان...

نوشته‌ی بعدی
محسن چاووشی همه چیز را گفت⇐از جلسه‌ای در حراست ارشاد که زندگیش را تغییر داد تا ماجرای تولد “سنتوری” حین حضور 9 ماهه‌اش در استودیوی تهیه‌کننده “پری” و “ضیافت”، توزیع آلبومهای زیرزمینی‌اش به کمک فردی مستقر در طبقه بالای میلاد نور و…

"خداحافظی تلخ" چاووشی و "شهرزاد" با طعم "میوه ممنوعه"+دانلود

دیدگاه‌ها 1

  1. ر.ر می‌گوید:
    قبل 9 سال

    اظهار نظر جالبیه،اتفاقا فیلم های این تشکیلات سوپر دولتی هم در شبکه جم تیزر میرن.فیلم های مین استریم و کامرشیال توجیح میتونن داشته باشند،اما وقتی سینمای نمایش دهنده در سراسر کشور نداری،اما مخاطب ماهواره ،در دورافتاده ترین روستاها هم این شبکه رو میبینند،اون هم فیلمهایی که در شهر تهران هم ،حتی قشر متوسط به بالا،مخاطب الیت خودش رو داره،فقط یه معنی داره،شو و پروپاگاند ما رو هم ببینید،ما هم این گوشه کنارها هستیم.عجیبه که ایشون راجع به تشکیلات خودشون کمتر اظهار نظر میکنن تا سینمای تجاری.امیدوارم فیلم های گروه خودشون رو لااقل تا ٱخر هم شده،یکبار ببینند.گویا دوستان صبر و حوصله و ریتم موندن در این نوع سینما رو ندارند و شهوت شهرت و حضور و دیده شدن و رقابت برای تصاحب پست های مطبوع دولتی،نمیتونه بر سینمای حدیث نفس و شخصی ،که نیاز به غلبه بر نفس داره،چیره بشه.اینجا همه چی اشتباهیه…..،کاش تحقیق و پژوهش میدانی میکردند راجع به پخش و اکران و تبلیغ و سینماهای نمایش دهنده این نوع سینما در دنیا و بعد اظهار نظرهای فوق کارشناسی میکردند.راجع به عملکرد مدیران این مجموعه و گاف ها و اشتباهات اجرایی و…حرف بسیار است و ….

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

    “پیرپسر” ۱۶۴میلیارد و “صددام” ۱۳۴میلیارد/”مرد عینکی” ۱۲۵میلیارد و “زن و بچه” ۸۱میلیارد/”ناجورها” ۲۲میلیارد/”ناتوردشت” ۵میلیارد+آمار کامل فروش

    1200 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 480 توئیت 300
  • حلوا حلوای«سینمای ارگانی» توسط دو مدیر تازه‌کار ارگانی!

    766 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 306 توئیت 192
  • چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

    386 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 154 توئیت 97
  • روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

    373 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 149 توئیت 93
  • مرگ مهرداد فلاحتگر؛ بازیگر نقش سینوهه‌ی سریال «یوسف» و کاشفِ مصطفی زمانی!

    229 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 92 توئیت 57
  • فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

    190 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 76 توئیت 48
  • مرگ ژاکلین؛ ترانه‌سرایی که پدرش-ویگن- رهایش کرد و امام رضا(ع) حاجتش داد!

    190 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 76 توئیت 48
  • برگزاری فیلم-کنسرت هری پاتر در هتل اسپیناس

    186 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 74 توئیت 47

آخرین مطالب

در پنجمین شب سینمایی سوره اتفاق افتاد/پاسداشت جعفری جوزانی،حسین یاری و حسین زندباف

نقد و بررسی سریال «دکستر: رستاخیز» – بازگشت پرهیجان یک قاتل افسانه‌ای

معرفی گروه انتخاب بخش مسابقه نخستین جشنواره ملی فیلم های کمدی سینمای ایران

علیرضا قربانی در شب آخر «ایرانم» در تهران: دوری از شما غمی است بر دل ما

اسامی فیلم‌های بخش پویانمایی ملی جشنواره فیلم کوتاه ۴۲ اعلام شد

تاریخ «بدون تاریخ» در عمان معلوم شد/ اعلام تاریخ برگزاری «بدون تاریخ» در عمان

پرویز پرستویی: فیلم “سرخپوست” برای من و هدیه تهرانی نوشته شده بود اما…+اظهارنظر درباره جنگ دوازده روزه!+چرایی جدایی از کارنامه و… 

“پیرپسر” ۱۷۰میلیارد و “مرد عینکی” ۱۳۸میلیارد/”صددام” ۱۳۵میلیارد/”زن و بچه” ۸۶/۵میلیارد/”ناجورها” ۳۱/۵میلیارد/”گوزنهای اتوبان” دوروزه میلیاردی شد+آمار کامل فروش

«تنها کنار هم» برنده دو جایزه کارگردانی و بازیگری از فستیوال الجزایر 

علی کفراش در آستانه چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران نوشت/فیلم کوتاه خالص‌ترین اشکال بیان در سینماست

تبلیغات

ویژه ها

پرویز پرستویی: فیلم "سرخپوست" برای من و هدیه تهرانی نوشته شده بود اما...+اظهارنظر درباره جنگ دوازده روزه!+چرایی جدایی از کارنامه و... 
خبر وسط

پرویز پرستویی: فیلم “سرخپوست” برای من و هدیه تهرانی نوشته شده بود اما…+اظهارنظر درباره جنگ دوازده روزه!+چرایی جدایی از کارنامه و… 

28 شهریور 1404

سینماروزان: قبل از پیشنهاد فیلم «سرخپوست» قرار بود من و نیما جاویدی فیلم «جنتلمن» را با هم کار کنیم و...

ادامه مطلب
رقابت با علی سرتیپی و پردیس کورش؟⇐تهیه‌کننده «مارمولک» با پردیس 10سالنه مجهز به IMAX می‌آید+عکس

“پیرپسر” ۱۷۰میلیارد و “مرد عینکی” ۱۳۸میلیارد/”صددام” ۱۳۵میلیارد/”زن و بچه” ۸۶/۵میلیارد/”ناجورها” ۳۱/۵میلیارد/”گوزنهای اتوبان” دوروزه میلیاردی شد+آمار کامل فروش

28 شهریور 1404
مهناز افشار در اولین حضور سینمایی‌اش پس از مهاجرت/ جزئیاتِ «قرار نوامبر» اعلام شد

مهناز افشار در اولین حضور سینمایی‌اش پس از مهاجرت/ جزئیاتِ «قرار نوامبر» اعلام شد

28 شهریور 1404
مرگ علی اکبر عرفانی؛ تهیه‌کننده‌ای که در دل جنگ، ۵میلیون نفر را به سینماها کشاند!

مرگ علی اکبر عرفانی؛ تهیه‌کننده‌ای که در دل جنگ، ۵میلیون نفر را به سینماها کشاند!

27 شهریور 1404
فیلم «گوزن‌های اتوبان»

ماجرای یک قمار غریب؟!⇐رونمایی از آنونس فیلم «گوزن‌های اتوبان» با بازی نوید پورفرج، الناز شاکردوست، سامان صفاری و…+فیلم

26 شهریور 1404
پیرپسر+علت مرگ نامعلوم+مجید برزگر

حامد مظفری: آقای برزگر! انصراف نمی‌دهید از این گزینش ارگانی؟ 

26 شهریور 1404
پوستر فیلم لاک پشت

اسرار یک خیانت؟/ رونمایی از پوستر فیلم «لاک پشت» با بازی فرهاد اصلانی، نازنین بیاتی و صابر ابر+عکس

25 شهریور 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم