• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 12 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

اظهارات صریح یک پخش‌کننده سینما⇐موسسات پخش فیلم، ضررهای زیادی از تعطیلی سینما در دوران کرونا دیدند!/برخی از شرکت‌های پخش تعطیل شده و بسیاری نیز مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند!/متاسفانه حتی یک ریال کمک کرونایی نثار موسسات پخش نشده!!/این بی‌توجهی، احجاف بزرگی در حق موسسات پخشی است که مستقیم یا غیرمستقیم صدها نفر را تغذیه می‌کردند

18 آذر 1399
در خبر وسط
0 0
A A
0
امیرحسین+حیدری

امیرحسین+حیدری

 

سینماروزان: امیرحسین حیدری مدیر موسسه پخش نمایش‌گستران با اشاره به مشکلاتی که دفاتر پخش در دوران کرونا داشتند، از تعطیلی بسیاری از دفاتر پخش و تعدیل نیرو در دوران کرونا خبر داد.

امیرحسین حیدری با اشاره به بی‌توجهی نسبت به دفاتر پخش در دوران کرونا به خبرگزاری ایلنا گفت: وقتی چرخه سینما به خاطر کرونا از کار افتاد، یکی از اضلاع مهم این چرخه که دفاتر پخش هستند با ضررها و مشکلاتی روبرو بودند. خیلی از شرکت‌های پخش به ناچار تعطیل کردند و برخی هم مجبور بودند در این شرایط نیروهای خودشان را تعدیل کنند تا سینما از این پیچ سخت عبور کند و به شرایط عادی بازگردد.

مدیر نمایش‌گستران افزود: پخش‌کننده‌ها در کنار سینماگران هم با مشکلات ناشی از کرونا دست به گریبان بودند و هم وصول نشدن طلب‌های باقی مانده از اکران سال گذشته که دست سینماداران باقی مانده بود، مزید بر علت بود که مشکلات بیشتری را در این دوران متحمل شوند. فکر می‌کنم در این مدت خیلی کمتر درباره پخش‌کننده‌ها و مشکلات آن‌ها صحبت شد درحالیکه یکی از شغل‌های استراتژیک در حوزه اکران هستند و از تبلیغات و چیدمان اکران و بسیاری از مسائل مربوط به آن را ساماندهی می‌کردند و این روزها نسبت به خدماتی که به سینما می‌کردند، از آن‌ها اسم برده نشد و بیشتر از مشکلات سینماداران و سینماگران صحبت می‌شد.

حیدری تاکید کرد: به پخش‌کننده‌ها در این مدت اجحاف و کم لطفی شد. در سیستم پخش سینمای ایران صدها به صورت مستقیم و غیر تغذیه می‌شدند. از کارهای تبلیغی و مطبوعاتی و چاپخانه و بسیاری دیگر از شغل‌های دیگر که با پخش‌کننده‌ها کار می‌کنند و صنوف بسیاری، بابت تعطیلی سینما در کنار پخش‌کننده‌ها آسیب دیدند. 

وی با بیان اینکه سینما همچنان جذابیت خودش را دارد، گفت: بعید می‌دانم بعد از ریشه‌کن شدن کرونا؛ سینماها نتوانند جذب مخاطب کنند. معتقدم سینما همچنان تفریح جذابی برای مخاطبان است و اگر چیدمان اکران را در شرایط مناسب طوری طراحی کنیم که تمامی ذائقه‌ها را تامین کند، خیلی زود به شرایط عادی بازمی‌گردیم و رونق دوباره به سینماها برمی‌گردد. البته که یک دوران‌گذاری را خواهیم داشت و کمی طول می‌کشد که مردم به سینماها اعتماد کنند اما این مدت زمانی خیلی طولانی نخواهد بود و شرایط می‌تواند با تدبیرهای بهتر در حوزه اکران به حالت عادی برگردد.

حیدری با اشاره به الزامات و تمهیداتی که نیاز است تا اعتماد مخاطب بازگردد، گفت: در این زمینه وظیفه تمامی سینماگران و مدیران سینمایی است که با برنامه‌ریزی دقیق بتوانند اعتماد مخاطب را جلب کنند. همانطور که گفتم چیدمان فیلم‌ها و انتخاب فیلم‌های با کیفیت برای اکران می‌تواند مخاطب را جذب سالن‌های سینما کند. در شرایطی که اوضاع اقتصادی مردم به خاطر ویروس کرونا و تورم جاری در کشور خیلی مساعد نیست تنها چیزی که می‌تواند در این شرایط مردم را مجاب کند که بخشی از درآمد خود را خرج سینما رفتن کنند، اکران فیلم‌های با کیفیت است. از طرفی باید با تبلیغات درست و کارآمد این اعتماد عمومی را احیا کنیم. نیازمند این هستیم که برند سینما را مجدد در میان مخاطبان زنده کنیم که این موضوع با تبلیغات هدفمند شکل می‌گیرد. ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و همت مضاعف اهالی سینما و اراده حاکمیت برای احیای سینمای ایران جزو ملزوماتی است که در آینده باید روی آن‌ها تمرکز بیشتری کرد. اگر بخواهیم بدون تلاش و نگاه درست به تبلیغات دست روی دست بگذاریم تا مردم به سینماها بیایند این اتفاق به این زودی‌ها نمی‌افتد و شاید همانطور که برخی کارشناسان گفتند چند سالی طول بکشد.

وی با اشاره به اکران آنلاین و تاثیر آن روی سیستم پخش سینما گفت: حضور اکران آنلاین در کل برای سینما مفید است. اما اگر اکران آنلاین کمی با برنامه‌تر و با هماهنگی با پخش‌کننده‌ها اقدام به اکران فیلم‌ها می‌کردند شاید موفقیت بهتری در این مسیر کسب می‌کردند. به هر حال در آینده و حتی بعد از کرونا اکران آنلاین به راه خودش ادامه می‌دهد و اتفاقا می‌تواند به جریان اکران سینماها کمک کند. اکران آنلاین در حال حاضر در حال آزمون و خطا است و طبیعی است اگر ایراداتی در برخی تصمیم‌ها ایجاد می‌شود چون کار جدیدی است و دیکته نوشته نشده غلط ندارد. اما ماهیت حضور این سیستم به سینمای ایران کمک خواهد کرد و در آینده با رفع ایرادات و هماهنگی بیشتر با بدنه سینما می‌تواند رونق بهتری را در سینمای ایران ایجاد کند.

وی با اشاره به طرح‌های جایگزین اکران سینماها گفت: هیچ چیز نمی‌تواند جای سینما و فیلم دیدن در سالن سینما را بگیرد. من مخالف هیچ طرحی نیستم. طرح‌هایی مثل سینما ماشین، سینما روباز و حتی اکران آنلاین یک محرک خوب و تبلیغ‌کننده خوب برای سینمای ایران هستند اما کارکرد آن‌ها چیزی نیست که بتواند در طولانی مدت جای سالن سینما را بگیرد. کمااینکه در دیگر کشورهای دنیا هم این اتفاق نمی‌افتد و با وجود پیشرفت تکنولوژی بازهم سالن سینما جایگاه خودش را دارد.

حیدری در پایان گفت: شرکت‌های پخش فیلم با وجود ضررهای زیادی که از تعطیلی سینما در دوران کرونا دیدند، هیچ کمکی از دولت دریافت نکردند. نه در قالب وام و نه کمک‌های بلاعوض. تا الان یک ریال کمک دریافت نشده است و به نظرم اجحاف بزرگی در حق شرکت‌های پخش صورت گرفته است.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=62458
image_print
برچسب ها: امیرحسین حیدریسینماروزانسینماژورنالموسسه نمایش گستراننمایش گستران
نوشته قبلی

ابتلای علی صادقی به کرونا!+عکس

نوشته‌ی بعدی

دعوا بر سر تغییر تهیه‌کننده است یا ریشه‌های مالی دارد؟⇐نامه شدیداللحن وراث سلحشور به رییس صداوسیما

مطالب مرتبط

کانون+کارگردانان+سینمای+ایران

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

11 تیر 1404

سینماروزان: با وجود ورود به ماه چهارم سال هنوز خبری از تشکیل شورای صنفی نمایش جدید نیست و حالا کانون...

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم   

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

11 تیر 1404

سینماروزان: سروش انتظامی فرزند خلف استاد مجید انتظامی و نوه استاد عزت‌الله انتظامی است. او این روزها با پخش سریال...

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

10 تیر 1404

سینماروزان: خانه‌ی مریم معترف بازیگر باسابقه در جریان جنگ ۱۲روزه تخریب شده و او مجبور گشته به پردیس رودهن برود...

نوشته‌ی بعدی
علی+عسکری+سلحشور+بصیر

دعوا بر سر تغییر تهیه‌کننده است یا ریشه‌های مالی دارد؟⇐نامه شدیداللحن وراث سلحشور به رییس صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    56 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم