• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 11 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

حسین انتظامی در تازه ترین گفتگویش بیان داشت⇐راهی جز شفاف سازی نداریم و مدیرانی که در برابر شفاف سازی مقاومت دارند، جای خود را به مدیرانی می‌دهند که به این حرف‌ها و رویکردها باور دارند!/ظرف کمتر از یک سال برخی جشنواره ها به صنوف واگذار خواهد شد و برگزاری سایر جشنواره ها منوط خواهد شد به جذب حامی مالی!!/ظرف هفت ماه گذشته، دو مؤسسه سازمان سینمایی منحل شده‌اند و تا سه ماه دیگر تغییرات ساختاری را نهایی می‌کنیم تا حتما کوچکتر شویم!!/در ساختار جدید سازمان فقط دو اداره نظارت خواهیم داشت؛ یکی برای نظارت بر تولید آثار و دیگری برای نظارت بر نمایش آثار/از پایان شهریور فقط یک پروانه ساخت و یک پروانه نمایش داریم که همه شاخص‌ها و از جمله بستر عرضه در آن ذکر می‌شود!!

7 شهریور 1398
در خبر وسط
0 0
A A
0
حسین+انتظامی

حسین+انتظامی

سینماروزان: حسین انتظامی رییس تازه سازمان سینمایی در مدت حضورش در سازمان تلاش زیادی کرده که پیشتاز شفاف سازی مالی در زیرمجموعه های سازمان باشد؛ تلاشهایی که اگر استمرار یابد و حیاط خلوت درآمدی مدیران سازمان را هم هدف گیرد قطعا مثمرثمرتر خواهد بود.

حسین انتظامی به تازگی با تأکید بر ادامه شفاف سازی مالی در حیطه دولتی سینما به “ایران” گفت: در سایه شفافیت، هزینه‌های نظارت هم به حداقل می‌رسد. شفافیت یعنی پیش‌بینی‌پذیری. یعنی فرد قبل از مراجعه به ما و با مطالعه مقررات بالادستی و شیوه‌نامه‌هایی که منتشر شده، بتواند پاسخ ما به درخواست خودش و درخواست شبیه خودش را که از سوی فردی دیگر داده می‌شود حدس بزند. مطمئن شود تبعیضی رخ نمی‌دهد یا یک‌شبه، ضابطه ساخته نشده است. بداند حمایت‌های ما با چه فرمول‌هایی صورت می‌گیرد. حتی برخی مکاتبات عادی ما جنبه حمایت دارد. وقتی می‌بیند این نامه را منتشر کرده‌ایم، حق دارد عین همان را برای خودش، در صورتی که شرایط مشابه دارد، بخواهد. البته کار سختی است. در کشوری که به دلایل تاریخی و یا نفت‌پایه بودن اقتصاد آن، معمولاً نهاد دولت پاسخگو نبوده و مخاطب هم به لحاظ فرهنگی هیچ‌وقت حق خودش نمی‌دانسته این مطالبات را پیگیری کند، شکستن یک پنداره قدیمی و تثبیت‌شده، سخت است. اما راهی جز این نداریم و مدیرانی که مقاومت دارند، اگر قابل اصلاح یا رشد نیستند، قاعدتاً جای خود را به مدیرانی می‌دهند که به این حرف‌ها و رویکردها باور دارند.

انتظامی با تأکید بر کیفی گرایی در برگزاری جشنواره های فیلم اظهار داشت: سازمان سینمایی ظرف کمتر از یک سال، برگزاری بعضی جشنواره‌های خود را به صنوف واگذار می‌کند تا از آنها حمایت شود. ضمن اینکه حتی در مواردی که خودش جشنواره ای برگزار می‌کند، به سمت جذب حامی مالی حرکت می‌کند تا سهم کمتری از منابع محدودی که در اختیار سازمان سینمایی است برای این موارد هزینه شود تا بتوانیم سهم بیشتری به آموزش و تولید به ویژه توجه به جوانان فیلمساز و استعدادیابی در همه مناطق کشور و حمایت از اکران آثار فرهنگی اختصاص بدهیم.

رییس سازمان سینمایی پیرامون برنامه هایش برای تعطیلی زیرمجموعه های بی فایده سازمان گفت: مقاومت‌هایی در داخل وجود دارد که رفتار سریع، ولو درست، به ناکارآمدی ایده ضروری چابک‌سازی منجر می‌شود. ظرف شش، هفت ماه گذشته، دو مؤسسه سازمان سینمایی(رسانه های تصویری و مدرسه ملی سینما) منحل شده‌اند و در کارویژه‌های بقیه هم در حال بررسی هستیم. تا دو سه ماه دیگر تغییرات ساختاری را نهایی می‌کنیم تا حتما کوچکتر شویم و هزینه‌هایی که تاکنون می‌شده در اختیار خود سینما قرار بگیرد. ما هر چقدر به سیاستگذاری نزدیکتر شویم بهتر عمل کرده‌ایم.

حسین انتظامی در پاسخ به سوالی درباره یکپارچه سازی شوراهای ممیزی سینما گفت: در شیوه جدید، هر اثری صرف‌نظر از این که در کدام بستر نمایشی قرار می‌گیرد و صرف‌نظر از اینکه داستانی یا مستند یا قالبی دیگر است، به اداره کل نظارت بر تولید مربوط می‌شود و از آنجا مجوز می‌گیرد. موضوع نمایش هم صرف‌نظر از بستر نمایش، به اداره کل نظارت بر نمایش مربوط می‌شود. مطابق ساختار جدید، فیلمی که برای اکران مجوز می‌گیرد برای عرضه در شبکه نمایش خانگی نیازمند مجوز دیگری نیست، مگر آن که شورای پروانه نمایش در صورتجلسه خود تفاوت‌های دو نسخه را با ذکر مصادیق تصریح کرده باشد که معمولا خیلی نادر است. در حال حاضر دو نوع پروانه ساخت داریم و دو پروانه نمایش. چون هر اداره کل موجود، پروانه ساخت و پروانه نمایش جداگانه صادر می‌کند. از پایان شهریور فقط یک پروانه ساخت و یک پروانه نمایش داریم که همه شاخص‌های اطلاعاتی لازم و از جمله بستر عرضه در آن تصریح می‌شود. اقدامات دیگری هم در حال انجام است که نگرانی کارگردانان جوان در پیدا کردن تهیه‌کننده و چالش‌هایی که الان وجود دارد را تقریباً مرتفع خواهد کرد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=57175
image_print
برچسب ها: حسین انتظامیسازمان سینماییسینماروزانسینماژورنال
نوشته قبلی

هفت سکانس-پلان از زندگی هفت دختر ایرانی و افغان؛ رونمایی «هفت و نیم» در جشنواره بوسان

نوشته‌ی بعدی

پایان بازی فرزاد فرزین و لیندا کیانی در سریال «مانکن»

مطالب مرتبط

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

10 تیر 1404

سینماروزان: خانه‌ی مریم معترف بازیگر باسابقه در جریان جنگ ۱۲روزه تخریب شده و او مجبور گشته به پردیس رودهن برود...

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

9 تیر 1404

سینماروزان: بعد از یک هفته فروش نیم‌بهای بلیت سینماها، از شنبه اخیر مجددا قیمت بلیت سینماها تمام‌بها شد با این...

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

8 تیر 1404

سینماروزان: آنونس رسمی سریال تاریخی-معمایی «شکارگاه» رونمایی شد.   این سریال از ۱۱ تیرماه، هر چهارشنبه در #فیلیمو و #شیدا...

نوشته‌ی بعدی
فرزاد+فرزین+مانکن

پایان بازی فرزاد فرزین و لیندا کیانی در سریال «مانکن»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    47 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم