• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 12 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

تصاویر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در کجای سینمای ماست؟/در نشست جشنواره فیلم مقاومت چه گذشت؟ 

5 آذر 1403
در خبر
5 0
A A
0
تصاویر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در کجای سینمای ماست؟/در نشست جشنواره فیلم مقاومت چه گذشت؟ 

تصاویر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در کجای سینمای ماست؟/در نشست جشنواره فیلم مقاومت چه گذشت؟ 

سینماروزان/احمد اسماعیلی: نشست رسانه‌ای «هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت» با حضور «سیدمحمد حسینی» مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و جلال غفاری دبیر این جشنواره در محل «حسینیه جماران» برگزار شد.

 

در این مراسم جلال غفاری قدیر دبیر جشنواره، سیدمحمد حسینی مدیر عامل انجمن سینمای دفاع مقدس و همچنین پدر و فرزند شهیده معصومه کرباسی و رضا عواضه حضور داشتند.

 

مجری برنامه پس از شعرخوانی با اشاره به همزمانی برگزاری جشنواره با سالروز تشکیل بسیج، گفت: این نشست مزین به حضور شهیده مقاومت معصومه کرباسی است که از جان خود برای فرزندان ایران و محور مقاومت گذشت و فخر بانوان ایران زمین شد.

 

در ادامه این برنامه جلال غفاری دبیر هجدهمین جشنواره فیلم مقاومت با اشاره به این که این مکان (حسینیه جماران)، مقدس است و امروز سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به عنوان هسته اصلی مقاومت است، مطرح کرد: همه این ۴۰ سال از امام خمینی (ره) نشات می‌گیرد و چهره مقاومت امام روح الله موسوی خمینی (ره) است. از دوره هفدهم تاکید بر این مبنا داریم که سینمای مقاومت تنها زمانی درک می‌شود که گفتمان مقاومت را در قالب یک نظریه جهان شمول بپذیریم و نیاز از سویه های عملی این زیباترین گفتمان باید در سینما نیز به تصویر کشیده شود.

 

وی افزود: ما یک سینما در کنار سینماهای دیگر نیستیم و این تمایز به واسطه درک از گفتمان مقاومت پدید می آید، بنیان مقاومت به حضرت رسول (ص) باز می‌گردد و سیره متشرعه و گفتمان مقاومت روح قرآن است. این گفتمان تنها چیزی است که در قرن بیست و یکم می‌تواند پیام آور ثبات و صلح و برادری و بدیلی برای تمدن وحشی غرب باشد. این گفتمان داعیه دار انسان مقاوم است، انسانی ایثارگر که عامل حرکت است پس این نوع سینما نمی‌تواند گوشه گیر باشد، این سینما محرک، حیات بخش و مطالبه‌گر است و جمع‌گراست. سینمای مقاومت بدون پیشرفت می‌میرد، سینمای مقاومت هم تکثرگرا است هم وحدت‌گرا. مقاومت در منظومه فکری اسلام زاییده حکمرانی دستور از بالا نیست بلکه برآمده از نهادهای درون زا و مردمی است. مقاومت بدون جوشش مردمی و بدون توجه به اتفاقات گوشه و کنار غزه و لبنان درک نمی‌شود.

 

غفاری ادامه داد: بالاتر از مقاومت نمی‌توان برای آسایش یا لطافت روحی، بدیلی قرار داد و انسان مقاوم و سینمای مقاومت بیانگر و روایتگر این روح لطیف است. در چند ثانیه فیلم شهادت یحیی سنوار مشاهده کردید که سنوار در میدان چه حماسه ای آفریده بود و جهان از این اتفاق متاثر است. در گفتمان مقاومت خودخواهی نیست و نفع همه در گرو آورده این گفتمان برای امت مستضعف است.

 

دبیر جشنواره مقاومت در ادامه با اشاره به مقاله «فرزندان انقلاب در برابر مسائل تجربه نشده سینما» از شهید آوینی عنوان کرد: شهید آوینی در این مقاله می گوید؛ آینده انقلاب اسلامی با کسانی محقق می‌شود که اسلام را بشناسند و مهمتر از شناختن با جان و دل با آن پیوسته باشند پس اجازه دهید امید ما جز هنرمندان مومن بت شکن نباشد.

 

وی یادآور شد: انتخاب خطه خلیج فارس برای اختتامیه در دوره هفدهم به این دلیل است که این خطه ۵۰۰ سال سابقه مقاومت ایران را در خود دارد و هنوز آثار استعمار غربی ها در آن مشهود است. مسیر جشنواره فیلم مقاومت از فرش قرمز عبور نمی‌کند بلکه از حسینیه جماران می‌گذرد و عهد می‌کند آرمان روح الله (ره) را دنبال کند. سینمای مقاومت حامی فیلمسازی است که از مقاومت بگوید. امروز در نقطه تعیین تکلیف هستیم که سینما راه خود را انتخاب کند و آرمان سال ها مظلومیت غزه و جهان اسلام را رسالت خود قرار دهد و با بهره گیری از ظرفیت مقاومت، استکبار و رژیم صهیونیستی را زائل کند

 

وی در پایان گفت: سینما را برای سینما نمی‌خواهیم. جشنواره در جهان زیاد است اما جشنواره فیلم مقاومت تنها جشنواره ای است که غزه و فلسطین و مقاومت را موضوع خود قرار داده است.

 

پس از این با حضور فرزند و پدر شهید معصومه کرباسی از تصویر طراحی شده این شهید رونمایی و به خانواده وی تقدیم شد.

 

در ادامه سیدمحمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با مرور جمله ای از شهید آوینی که در کتاب «آیینه جادو ۱» آمده است، گفت: اسرائیل بر سه پایه اصلی بنا شد که این سه پایه با سینما و به وسیله سینما ترسیم شد و صهیونیست ها در آثاری نظیر «فهرست شیندلر» و نظایر آن با دروغ پردازی از مظلومیت و ستم‌های روا رفته به خود تصویرسازی کردند تا زمینه سازی کنند ملت یهود همواره رنج دیده است و به یک سرزمین بدون ملت برای استقرار نیاز دارد، در گام دوم از طریق آثار سینمایی خود را قومی دین مدار توصیف‌ کردند در حالی که روژه گارودی در کتاب «محاکمه آزادی» می‌گوید صهیونیسم دین ندارد. در گام سوم شکست ناپذیری و برگزیده بودن این قوم را برجسته کردند تا جایی که در فیلم «ارباب جنگ» نیکولاس کیج دیالوگی وجود دارد با این مضمون که در قرن ۲۱ ام یهودی بودن مهم‌تر از انسان بودن شد.

 

وی در ادامه صحبت هایش گفت: این سینمای اجتماعی مبتذل ما یا آثار کمدی سخیف یا آثار جدید امروز چقدر کمک کننده هستند؟ اگر امروز بخواهیم راجع به ایران عزیز صحبت کنیم و از تمدن خود دفاع کنیم باید برای فرزندانمان تصویر بسازیم و ما باید تصویر تنب بزرگ و کوچک و بوموسی را برای فرزندانمان بسازیم.

 

در بخش بعدی این نشست جلال غفاری، با اشاره به این که سایت جشنواره راه اندازی شده و هجمه سایبری علیه آن صورت گرفته است، عنوان کرد: به نظر می‌ رسد مزین بودن بخش های مختلف به نام شهدا برای دشمن حساسیت ایجاد کرده است. همزمان با این نشست و راه اندازی سایت، فراخوان جشنواره منتشر شده است و بخش های مختلف و متن فراخوان قابل مشاهده هستند.

 

وی افزود: در این دوره از جشنواره، جایزه شهید عماد مغنیه که متعلق به سینمای فلسطین بود به نام شهید مجاهد بزرگ سید حسن نصرالله تغییر نام داده و به واسطه اتفاقات منطقه پویش هایی نیز راه اندازی شده است.

 

دبیر جشنواره در رابطه با جزییات اجرایی جشنواره گفت: جشنواره با شعار «گفتمان مقاومت طوفان الاقصی آزادی قدس شریف» از این لحظه رسما آغاز شده است؛ جشنواره در این دوره ۸ هدف اساسی دارد که مواردی نظیر تبلیغ، تبیین و ترویج گفتمان مقاومت، گسترش سینمای مقاومت و الهام بخشی در خلق سینمای استبدادستیز و استبدادگریز، ایجاد جریان مقاومت منطقه ای، تحول در رویکرد جشنواره های فیلم، کشف و استعدادیابی و شکل‌دهی نسل فیلمسازان مقاومت، جذب حداکثری فیلمسازان پایبند به جمهوری اسلامی و ایران، فراگیر کردن فیلم مقاومت در قالب جهاد تبیین، طرح موضوع مقاومت در تراز بین المللی از جمله آن است.

 

غفاری همچنین یادآور شد: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در دوره هجدهم به عنوان رتبه ۱ و گرید ۱ جشنواره های بنیاد ملی نخبگان برگزیده شده است و تمام برگزیدگان زیر ۳۰ سال این جشنواره تمام امتیازات نخبگی ذیل بنیاد نخبگان را دریافت می‌کنند و ضمن حفظ مزیت های دوره هفدهم این موضوع به جشنواره هجدهم اضافه شده است. همچنین بعد بین المللی جشنواره در این دوره در ۱۸ کشور دنیا برقرار است و در ۱۸ کشور دنیا دبیرخانه شکل گرفته و فعال است.

 

وی عنوان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا پایان دی است و اختتامیه جشنواره ۴ تا ۹ اسفند در تهران و خلیج فارس برگزار می‌شود.

 

در بخش پایانی مراسم از پوستر هجدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت رونمایی شد و غفاری در رابطه با طراحی آن به بهره گیری از المان مورد استفاده رزمندگان حماس و پرچم فلسطین اشاره کرد.

 

در انتهای این برنامه برای اولین بار تصویری از امام خمینی (ع) در حسینیه جماران رونمایی شد. پس از آن نیز نماز جماعت و بازدید از منزل (بیت) بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=85112
image_print
برچسب ها: جشنواره فیلم مقاومت
نوشته قبلی

ژیلا شاهی، بنفشه صمدی و میلاد کیمرام؛ برندگان پرمناقشه جشن حافظ

نوشته‌ی بعدی

راهیابی فیلم کوتاه «ایپ» به جشنواره بین‌المللی فیلم کاپری ایتالیا

مطالب مرتبط

کانون+کارگردانان+سینمای+ایران

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

11 تیر 1404

سینماروزان: با وجود ورود به ماه چهارم سال هنوز خبری از تشکیل شورای صنفی نمایش جدید نیست و حالا کانون...

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

11 تیر 1404

سینماروزان: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، رادیو با تولید و پخش ویژه‌برنامه‌هایی تأثیرگذار، بستر ارتباط عاطفی...

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

10 تیر 1404

سینماروزان: پخش رئالیتی‌شوی «کارناوال» از چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۴ با انتشار قسمت نخست ادامه می‌یابد. رئالیتی‌شوی «کارناوال» رامبد جوان که...

نوشته‌ی بعدی
راهیابی فیلم کوتاه «ایپ» به جشنواره بین‌المللی فیلم کاپری ایتالیا

راهیابی فیلم کوتاه «ایپ» به جشنواره بین‌المللی فیلم کاپری ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    56 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم