• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

مرتضی شایسته تهیه‌کننده باسابقه مطرح کرد⇐چرا صاحبان آثاری پرفروش مثل “مطرب” یا “زیرنظر” یا “…با من برقص” که توانسته‌اند چراغ سینماها را روشن نگه دارند باید مدتها منتظر بمانند تا سهم‌شان از فروش توسط سینماداران پرداخت شود؟؟/ چرا سهم تهیه‌کنندگان از فروش فیلمها باید با چهار ماه تاخیر و آن هم خردخرد به حسابشان بیاید؟؟/هرچه زودتر سامانه “سمفا” را راه بیندازند تا صاحبان آثار از همان زمان بلیت‌فروشی به سهم خود برسند!!

9 اردیبهشت 1399
در خبر وسط
0 0
A A
0
مرتضی+شایسته

مرتضی+شایسته

سینماروزان: پرداخت حق‌السهم صاحبان آثار از فروش فیلمها باید با حداقل فاصله زمانی صورت گیرد ولی بارها دیده شده که برخی سینماداران به بهانه‌های مختلف حق‌السهم صاحبان آثار را با تاخیرهای چندماهه بهشان پرداخت می‌کنند.

تعطیلی کرونایی سینماها باعث شده سینماداران بدحساب، توجیهی جدی برای این بدحسابی داشته باشند و حتی اگر فیلمی میلیاردی هم فروخته باشد باز به بهانه کرونا، پول فروش را در حساب خود نگه می‌دارند تا چندماهی سودش را بگیرند!!

مرتضی شایسته تهیه‌کننده باسابقه با اشاره به وضعیت پرداخت سهم صاحبان آثار از سوی سینماداران به سینماروزان گفت: رابطه سینماداران، پخش کننده ها و تهیه کننده ها یک رابطه مستمری است که باید ادامه داشته باشد و من می‌دانم که رییس انجمن سینماداران به همه اعلام کرده است که پول صاحبان فیلم را باید به‌موقع پرداخت کنند و من هم امیدوارم که این اتفاق بیفتد که البته در مورد بسیاری از سینمادارها اینها به‌موقع پرداخت می‌کنند ولی بعضی‌ها هم هستند که علیرغم فروش بالای فیلم، باز با تاخیر سهم صاحب اثر را می‌دهند. البته تاخیرهای دو ماه اخیر را به حساب کرونا می‌گذاریم که سینماها را تعطیل کرد ولی به هر حال حتی کرونا نیز به همه آسیب اقتصادی زده و ضرر تهیه‌کننده‌ای که پول فروش فیلمش در حساب سینمادار مانده خیلی بیشتر است!!

مرتضی شایسته درباره چگونگی حل مشکل اپیدمیک پرداخت‌های باتاخیر سینماداران گفت: ما یک پیشنهاد به مدیران و همکاران دادیم و آن هم این است؛ پولی که مردم بابت بلیت می‌دهند در همان لحظه خرید تقسیم شود تا سهم سینمادار، سهم پخش کننده و سهم صاحب فیلم در همان لحظه خرید تقسیم گردد. یعنی در همان زمان که مثلا مخاطب 20 تومان پول بلیت می‌دهد، خیلی راحت و به طور مکانیزه از طریق یک سامانه هوشمند(سمفا) تفکیک پرداخت صورت گیرد.

شایسته با تاکید بر راه‌اندازی هرچه سریعتر سامانه آنلاین هوشمند سمفا برای تفکیک درلحظه درآمد سینماها به سینماروزان گفت: صد در صد این سامانه سمفا باید راه بیفتد و من از این فکر بسیار حمایت میکنم و فکر بسیار خوبی است. امیدوارم این سامانه سمفا که صحبت هایش هم شده ، هرچه زودتر راه بیفتد چون هم پخش کننده ها و هم تهیه کننده ها و خیلی از سینماداران مدافع تقسیم آنلاین و به‌لحظه عایدی سینماها هستند.

مدیر هدایت‌فیلم خاطرنشان ساخت: البته که ما مسایل و مشکلات اخیر سینماداران را می‌دانیم اما به هر حال آنها هم باید در نظر داشته باشند که پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کننده‌ها هم خیلی گرفتاری دارند و با پرداخت به‌موقع سهمشان از فروش است که می‌توانند روی پا بایستند.

شایسته ادامه داد: چرا صاحبان آثاری پرفروش مثل “مطرب” یا “زیرنظر” یا “…با من برقص” که توانسته‌اند چراغ سینماها را روشن نگه دارند باید مدتها منتظر بمانند تا سهم‌شان از فروش توسط سینماداران پرداخت شود؟؟ وقتی سهم تهیه‌کننده از فروش فیلم مشخص است چرا باید این سهم با چهار ماه تاخیر و آن هم خردخرد به حسابش بیاید؟؟ فرقی ندارد فیلم چقدر بفروشد؛ باید حق تهیه‌کننده به‌موقع به دستش برسد.

تهیه‌کننده “کافه ستاره” و “کنعان” افزود: صاحبان فیلمها اگر به‌موقع پول به دستشان نرسد عملا کاری از دستشان برنمی‌آید چون نمی‌توانند معوقات عوامل را بدهند و باید قرض کنند تا شرمنده نشوند پس خواهشم از سینمادارها این است که صاحبان فیلم را دریابند. ما سینمادارهایی داریم مثل نوری در اصفهان، عبدالله علیخانی در تهران، محمدقاصد اشرفی در سینما ماندانا، محمدرضا صابری در پردیس گالریا و همچنین علی سرتیپی در پردیس کوروش؛ اینها سینمادارهای خوبی هستند و اغلب پول صاحبان آثار را به موقع می‌دهند یا سینماهای دولتی مثل پردیس ملت و سینما فرهنگ هم اغلب به موقع پرداخت‌هایشان را انجام می‌دهند پس سایر سینماداران هم سعی کنند با پرداخت به‌موقع سهم صاحبان آثار، کاری کنند که رابطه حسنه میان دو طرف باقی بماند. مدیران سینمایی هم به فکر باشند و هرچه زودتر سامانه سمفا را راه بیندازند تا صاحبان آثار از همان زمان بلیت‌فروشی به سهم خود برسند.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=60211
image_print
برچسب ها: سمفاسینماروزانسینماژورنالمرتضی شایسته
نوشته قبلی

چرایی تعلل مدیران سینمایی در اجرایی کردن “سمفا”!؟

نوشته‌ی بعدی

اسباب خجالت روسای سازمان و خانه سینما⇐شهرداری به‌جای ارشاد، تامین عیدی تمام اعضای کانون کارگردانان را تقبل کرد

مطالب مرتبط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

25 خرداد 1404

سینماروزان: شورای پروانه نمایش، مجوز نمایش دو فیلم را صادر کرد.   امیرحسین علم الهدی مدیر اولیه گروه هنروتجربه پروانه...

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404

سینماروزان: فروش بالای فیلم "پیرپسر" قابل پیش بینی و متاثر از دو عنصر است؛ یکی فضای تبلیغاتی موثری که در...

نوشته‌ی بعدی
حسین+انتظامی+منوچهر+شاهسواری

اسباب خجالت روسای سازمان و خانه سینما⇐شهرداری به‌جای ارشاد، تامین عیدی تمام اعضای کانون کارگردانان را تقبل کرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    111 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    76 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

صدای استوار در لحظه بحران/رادیو؛ سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم