• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 شهریور 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

جوابیه عسکرپور خطاب به رییسیان⇐بوی شراب می‌زند خربزه در دهان مکن

29 خرداد 1395
در گزارش, گوناگون
0 0
A A
0
جناب عسکرپور! چرا  در گام اول مدیرعامل صنف متبوع‌تان را به چالش نمی‌کشيد؟

رضا میرکریمی محمدمهدی عسکرپور

سینماژورنال: علیرضا رییسیان کارگردان سینمای ایران در گفتگو با فریدون جیرانی در برنامه “35” به مرور برخی از اتفاقاتی پرداخت که خانه سینما در سالهای قبل و بعد از انحلال موقت با آن روبرو بود.(اینجا و اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال در بخشهایی از این گفتگو رییسیان انتقادات مختلفی را به برخی از سران خانه سینما وارد ساخت؛ این انتقادات از همکاری آنها با نهادی به نام حوزه هنری که در مقطعی به توقیف فیلمهای مجوزدار ارشاد پرداخت گرفته تا وابستگیهای سیاسی آنها که باعث امتداد انحلال خانه سینما می شد را دربرگرفت.

محمدمهدی عسکرپور که روی تند انتقادات عسکرپور را به خود دیده با ارسال جوابیه ای برای “سینماسینما” کوشیده پاسخگوی انتقادات رییسیان باشد.

متن جوابیه عسکرپور را بخوانید:

مایل به سکوت بودم

به گمانم ایجاد تنش و دهان به دهان گذاشتن با همراهان و حامیان مدیران سابق ارشاد بعد از اتفاق موسوم به بازگشایی خانه سینما امری نکوهیده و ملال آور محسوب می شود، پس با تکیه بر همین قاعده به استناد مصاحبه و گفتارم تمام تلاشم بر ایجاد همدلی و دفن کردن کدورتها بود. بنظرم ثمره تلخی سالهای سختِ ارتباط با دولت دهم،کسب تجارب گرانقدری است که می تواند از قضا شیرین باشد، اما در این میان و درست در زمانی که مایل به سکوت و آرامش بودم، اظهارنظر اخیر شما چاره ای جز پاسخ گویی و یادآوری برخی نکات ناخوشایند برایم نگذاشت.

بعد از ماجراهای پیش آمده بین خانه سینما و وزارت ارشاد دولت دهم که اینک به برکت جهان ارتباطات و دیجیتال، همه بخوبی از آن آگاهند و البته منجر به ایجاد شکافهای عمیق بین معدودی از سینماگران با هم صنفان خود شد، و آن ایستادگی و پایمردی ستودنی قاطبه سینماگران برای حفظ خانه خود را رقم زد، پیش بینی می شد تا اندک همکارانی که با اعمال ناجوانمردانه و به دور از اخلاق خود که در حق بخش بزرگتری از همکاران شان روا داشتند، برای پاک کردن گذشته ای که در آن به شدت بد عمل کرده و متهم اند، باتحریف تاریخ که ظاهراً آن هم جزو تخصص شان شده است، بکوشند تا با مظلوم نمایی، پیشینه رفتار ضد صنفی و غیر قابل دفاع شان را وارونه جلوه دهند و البته دراین مسیر پرسش های آقای جیرانی که احتمالاً ازسر کم اطلاعی بود نیز کمک شایانی به این امر کرده است.

فرزندان هم را ندیده ایم

در مصاحبه تان برای شخصی نشان دادن اختلافات پیش آمده و اینکه بفهمانید سابقه رابطه بنده و آقایان شمقدری و سجادپور خیلی خاص بوده، اشاره داشتید که بنده و این آقایان آنقدر به هم نزدیک بودیم که فرزندانمان ما را عمو خطاب می کردند، فکرکنم این ازمعدود مواردی است که بنده و آقایان شمقدری وسجادپور درآن اتفاق نظر داریم که فرزندانمان تا به حال همدیگر را ندیده اند و حتی بنده فرزندان ایشان و ایشان هم فرزندان من را ازنزدیک ندیده اند، اما می دانم برای شما واژه “عمو” کارکرد نوستالژیک دارد و شاید به همین دلیل آن رادر جای ناصوابش به کار بردید.

فرمودید در شبی که با آقای حسینی(وزیر ارشاد سابق) در دانشگاه پیام نور جلسه داشتیم شما براساس منش خاصتان در پاسخ به درخواست طرف مقابل که همانا معرفی فردی برای تصدی پست معاونت سینمایی بود، گفتید که ما گزینه ای را معرفی نمی کنیم و این را درحالی گفتیدکه لابد بقیه چیز دیگری درسر داشتند، به گمانم عارضه ای باعث فراموشی تان شده که قبل ازآن جلسه، نشستی درخانه سینما با حضور افرادی چون آقایان فرهادتوحیدی، امین تارخ، محسن هاشمی، مازیار میری و شما داشتیم و این تصمیم جمع و اصرار من بود، نه شما که از معرفی نامزد مشخص پرهیز کنیم.

موضوع نامه به ارشاد

اما موضوع نامه من به وزیر سابق ارشاد که شما و آقای شمقدری متفقاً آن را هتاکانه و شلیک تیر اول خوانده اید پس از بازداشت پنج مستدساز و اعلام برانداز بودن آنان(پیش ازتشکیل دادگاه) ازسوی وزیران سابق اطلاعات و ارشاد، و در پی آن بیانیه هیئت مدیره خانه سینما برای دفاع ازحقوق این افراد و اظهارنظر تند و بی اساس وزیرسابق ارشاد در بخش خبری صداوسیما مبنی بر همکاری خانه سینما با شبکه بی بی سی بود. اتهامی بس عجیب و پرمساله درآن روزها که بوی پرونده سازی گسترده برای همکارانتان را می داد، و همه اینها در زمانی بود که شما احتمالاً از بیم نمایش حضور خود در ویدیو کلیپی که درحمایت از یکی از نامزدهای ریاست جمهوری سال ۸۸ که ازشبکه های ماهواره ای پخش می شد، تصور می کردید همکاری با وزارت ارشاد دولت دهم راه گشاست! تصدیق می فرمایید کار چه کسی سیاسی بود من یا شما؟

در مسیرهمکاری خیلی جدی تان هم که مفتخر به دریافت حکمی از آقای شمقدری برای عضویت در کمیته ساماندهی صنوف که قرار بود به موازات خانه سینما و در پی حذف آن فعالیت کند، شدید. اگردراین مورد هم خاطرمبارکتان نیست(کمااینکه آقای جیرانی هم فراموش کرده بودند) این همان کمیته ای است که مسئولیت دریافت و پرداخت مبالغ بسیار زیاد به خانواده سینما و افراد متفرقه را داشت و درنهایت برای معدوم کردن اطلاعاتش، اعلام کردند کامپیوترهایش را دزدیدند(یک بارهم گفتنددرآتش سوزی سوخت!)

موارد ریزودرشت خلاف واقع ازقبیل اینکه در دوره ای که سایه شما برسر خانه سینما بود مجامع عمومی با حداکثر اعضا برگزار می شد و بعدها نه و اینکه انگار مدیران خانه سینما همگی مثل کارتن خوابها بودند و به سرانگشت اشاره شما می شدند مدیرعامل خانه سینما هم بماند که بیش ازپیش درونیات خود را به نمایش گذاشتید.

آحاد سینماگران شاهدان خوبی هستند برای بیان اینکه درچه دوره ای بیشترین اهتمام به امورشان وجود داشته است.

تلاش برای حل مشکل فیلمهای توقیفی حوزه

درخصوص فیلمسازی ام درحوزه هنری درست در زمانی که این نهاد از نمایش برخی فیلم ها در سینماهایش ممانعت می کرد، حداقل خود صاحبان آن فیلم ها می دانند و گواهند که با مسئولین حوزه هنری و حتی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی جلساتی برای اقناع شان به نمایش فیلم های موصوف داشتیم که اعضای هیئت مدیره خانه سینما و بعضا آقایان منوچهر محمدی ومنوچهر شاهسواری و رضا میرکریمی هم درآنها حضورداشتند که این جلسات متاسفانه دربرخی موارد بدون نتیجه و در برخی موارد، مفید واقع شد. و البته پروژه سینمایی من که سرمایه گذارش حوزه هنری بود به چند ماه پیش از این رفتارهای حوزه برمی گشت و تعطیلی پروژه درمیانه تولید، یک عمل غیرحرفه ای بود به ویژه که من اقدامات لازم صنفی را بی هیچ رودربایستی دنبال می کردم.

درخصوص برکناری تان از کانون کارگردانان هم بهتر است دیگراعضای شورای وقت مثل آقایان احمدامینی، کامران قدکچیان، محمدعلی سجادی و حسن برزیده که خاطرات تلخی از روزهای تعاملاتتان با آقایان سجادپور و شمقدری دارند سخن بگویند.

البته شما این بخش را درست متوجه شدید که خانه سینما برای ایستادن در مقابل بی منطقی و تمامیت خواهی مدیران وقت ارشاد باید یک دست می شد ولی این یک دست شدن، تاحدی با کنار گذاشتن کسانی صورت می گرفت که به هرعلتی فکر می کردند باید اطلاع رسانی دقیقی از فعالیت صنفی همکارانشان به مدیران وقت ارشاد داشته باشند.

سچادپور در حضور من از نقش شما در معرفی معاونت سینمایی به دفتر حقوقی ارشاد پرده برداشت

آنچه مایل نبودم علنی کنم اینکه آقای سجادپور درحضور من و جناب توحیدی ناخواسته از نقش جنابعالی درمعرفی مسیر ورود معاونت سینمایی وقت(به نظر من) ودفتر حقوقی ارشاد(به نظر شما) به ماجرای انحلال خانه سینما پرده برداشت. به عبارتی راه ورود وزارت ارشاد برای تخریب خانه سینما می توانست از طریق اشکال تراشی بر اساسنامه ای باشد که اتفاقاً شما در تنظیم آن نقش جدی و اساسی داشتید، و این ازنظر شما و آقای شمقدری شاه کلید ماجرا بود ولی آنچه که روی آن اصلا حساب نکردید، اتحادی بود که دردل اهالی خانه سینماشکل گرفت. و از آن پس سیاست یکی به نعل زدن و یکی به میخ روزگار و رفتار شما را شکل داد.

نامه تعطیلی چگونه صادرشد؟

اما در خصوص قسم جلاله آقای شمقدری مبنی بر مایل نبودن ایشان به اعلام تعطیلی خانه سینما، تاریخ نشان داده گاهی دردوره های هیجانی کسانی بنا به وظیفه یا منافع درکاری مشارکت می کنندکه بعدها متوجه اعمال ناصوابشان می شوند، مثل فردی که با حکم تعطیلی خانه سینما آمده بود و بعداً ازدوستان خوب من شد، و یا مسئولین وقت دفترحقوقی ارشاد که بعدتر رفتار مسئولین سینمایی را برایمان رمزگشایی کردند.

شما بعنوان یکی از معدود کسانی که در این ایام ذکرخیری از آقای شمقدری داشته، معلوم بفرمایید اگر ایشان مخالف تعطیلی خانه سینما بود، و ایضاً آقای وزیر ارشاد، ودفتر حقوقی هم که شامل افراد بی ارتباط با سینما بود، پس نامه تعطیلی چگونه صادرشد؟ اینکه آقای احمدی نژاد مستقیم درجلسه می گوید بهانه را ازدست اینان(زیرمجموعه خودشان) بگیرید، یعنی چه؟ بد نیست از دوستتان آقای شمقدری بپرسید مطالب سراسر دروغِ ارتباط خانه سینما باشبکه های خارجی را چه کسی دراختیار شورای فرهنگ عمومی گذاشت؟

بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن

آقای رئیسیان اگر رفتار و تصمیمات من در خانه سینما سیاسی بود؟ شما و همفکرانتان باید امتداد آن را در سابقه من روشن می ساختید. و حتی پس از ماجرای بازگشایی خانه سینما که برخی ازعزیزان، پیشنهاد نامزدی در مجلس را برایم داشتند، من باید از این امکان و فرصت بهره می بردم!

رجوع به عقل(نه حتی وجدان) امری است پسندیده، این چه فرد سیاسی است که نه سابقه فعالیت سیاسی دارد و پس از ماجرای خانه سینما هم درمحدوده سیاسیون دیده نشده، من بر خلاف شما که ترجیح دادید برای پاک کردن انتخابِ گذشته تان به رفتار های ناپسندیده در قبال همکاران صنفی تان دست یازید، کوشیدم درحد توانم دراحقاق حقوق برخی از همکاران گرفتارم تلاش کنم.

بنظرم منطقی آن است که به جای توهین به شعوربیش از دو هزارتن(که برخی ازآنان ازاساتید خود شما بودند) از همکاران سینمایی تان که درحمایت ازمدیرعامل خانه سینما بیانیه صادر و لابد از نظر شما سیاسی کاری کرده اند، کمی اخلاق مدارانه به اشتباهات خود نظر افکنید و عبرت بگیرید. هنوز تعداد بسیار زیادی از همکاران شما و من، خاطرات آن روزهای سخت دولت دهم را فراموش نکرده اند! امید که از سر لطف و شفقت از خطاها درگذرند.

دوش چه خورده‌ای دلا راست بگو نهان مکن چون خمشان بی‌گنه روی بر آسمان مکن

باده خاص خورده‌ای نقل خلاص خورده‌ای بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن

محمدمهدی عسگرپور

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=24418
image_print
برچسب ها: علیرضا رییسیانعلیرضا سجادپور، باران کوثری، ممنوع الکاریمحمدمهدی عسکرپور
نوشته قبلی

واکنش منوچهر محمدی و محمدمهدی عسکرپور به اظهارات جنجالی علیرضا رییسیان+تازه‌ترین توضیحات رییسیان

نوشته‌ی بعدی

بعد از تجربه ناموفق “امکان مینا”⇐توحیدی باز هم برای تبریزی فیلمنامه کمدی می‌نویسد/آخرین کمدی اکران شده توحیدی “50 کیلو آلبالو” بود

مطالب مرتبط

سعید کنگرانی و مرگ در ۲۴ سالگی!

سعید کنگرانی و مرگ در ۲۴ سالگی!

24 شهریور 1404

سینماروزان/ صالح دلدم: سینمای ایران از اواسط دهه پنجاه شرایط خاصی را تجربه میکرد؛ دیگر مردم با کلاه مخملی‌ها و...

عرفان طهماسبی از «امشب» خواند

عرفان طهماسبی از «امشب» خواند

23 شهریور 1404

سینماروزان: عرفان طهماسبی، خواننده شناخته‌شده موسیقی پاپ، جدیدترین اثر خود با عنوان «امشب» را منتشر کرد. این قطعه با ترانه‌ای...

ترانه‌ای برای رفتن/«برو» از گروه «بیمرز» منتشر شد   

ترانه‌ای برای رفتن/«برو» از گروه «بیمرز» منتشر شد  

22 شهریور 1404

سینماروزان: گروه موسیقی «بیمرز» تازه‌ترین قطعه خود را با عنوان «برو» منتشر کرد؛ اثری که با صدای کسری احدیان شکل...

نوشته‌ی بعدی
بعد از تجربه ناموفق “امکان مینا”⇐توحیدی باز هم برای تبریزی فیلمنامه کمدی می‌نویسد/آخرین کمدی اکران شده توحیدی “50 کیلو آلبالو” بود

بعد از تجربه ناموفق "امکان مینا"⇐توحیدی باز هم برای تبریزی فیلمنامه کمدی می‌نویسد/آخرین کمدی اکران شده توحیدی "50 کیلو آلبالو" بود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 
خبر

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 

23 شهریور 1404

سینماروزان: شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود قرارداد اکران دو فیلم را ثبت کرد.   شورای صنفی نمایش قرارداد...

ادامه مطلب
چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

23 شهریور 1404
«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

22 شهریور 1404
فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

22 شهریور 1404
روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

21 شهریور 1404
رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

21 شهریور 1404
مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

20 شهریور 1404

پربازدیدها

  • تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

    “پیرپسر” ۱۶۴میلیارد و “صددام” ۱۳۴میلیارد/”مرد عینکی” ۱۲۵میلیارد و “زن و بچه” ۸۱میلیارد/”ناجورها” ۲۲میلیارد/”ناتوردشت” ۵میلیارد+آمار کامل فروش

    729 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 292 توئیت 182
  • حلوا حلوای«سینمای ارگانی» توسط دو مدیر تازه‌کار ارگانی!

    658 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 263 توئیت 165
  • مرگ شهرزاد؛ بازیگر زن «قیصر» که کارتن‌خواب شده بود!

    471 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 188 توئیت 118
  • چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

    380 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 152 توئیت 95
  • صدور پروانه «ماجرای نیمه‌شب»مهدویان با مضمونی درباره تخلیه بیمارستانی مجاور یک کانکس افغان!+صدور پروانه برای سازندگان «گشت ارشاد» و «علفزار» و…+صدور پروانه‌ی مادر شهید ژاپنی!

    388 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 155 توئیت 97
  • روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

    371 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 148 توئیت 93
  • مرگ مهرداد فلاحتگر؛ بازیگر نقش سینوهه‌ی سریال «یوسف» و کاشفِ مصطفی زمانی!

    226 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 90 توئیت 57
  • فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

    189 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 76 توئیت 47

آخرین مطالب

رشد چشمگیر ثبت‌نام فعالان رسانه و منتقدان در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران  

گزارشی از حضور سریال “وحشی” در پنجاهمین فستیوال تورنتو/ استقبال خریداران و صاحبان جشنواره‌ها/ اولین حضور سریال‌های ایرانی در تورنتو

سعید کنگرانی و مرگ در ۲۴ سالگی!

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 

عرفان طهماسبی از «امشب» خواند

علی عطشانی با «ماه کوچولوی من» برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره تگزاس شد

با یاد آرش میراحمدی؛ برگزیدگان اولین جشن ملی سینمایی «مهربانی» معرفی شدند

مسعود اطیابی: جشنواره فیلم‌های کمدی سکوی پرتاب نوآوری در سینماست

«بدون مرز» از مرز کانادا می‌گذرد

چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

تبلیغات

ویژه ها

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 
خبر

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 

23 شهریور 1404

سینماروزان: شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود قرارداد اکران دو فیلم را ثبت کرد.   شورای صنفی نمایش قرارداد...

ادامه مطلب
چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

23 شهریور 1404
«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

22 شهریور 1404
فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

22 شهریور 1404
روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

21 شهریور 1404
رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

21 شهریور 1404
مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

مرگ ابی لیتلز؛ خواننده و نوازنده/اولین اِبی موسیقی ایران!

20 شهریور 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم