• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

داریوش کاردان: تنها جایی که مردم می‌توانند فریاد بزنند، ترافیک تهران است!

4 اردیبهشت 1395
در گفتگو
0 0
A A
0
داریوش کاردان: صندلی احمدی‌نژاد آن‌قدر داغ شد که دیگر قابل پخش نبود/”م.م” را آوردیم که بدل منوچهر نوذری و اکبر عالمی اجرا کند!

داریوش کاردان

سینماژورنال: داریوش کاردان چهره ای که او را با نام خالق برنامه طنز “نوروز 72” و معرفی برخی از کمدین های سرشناس سالهای بعد می‌شناسیم از پایین بودن آستانه تحمل مسئولان برای شوخی با آنها در رسانه ملی سخن گفت و بیان کرد: آستانه تحمل مسئولان و همچنین مردم‌بسیار پایین آمده است. البته آستانه تحمل مردم به این دلیل کاهش یافته است که جایی برای حرف زدن ندارند. جز اینکه در ماشین شخصی خود بنشینند و انتقاد کنند و اطمینان هم داشته باشند که این انتقاد آنها عواقبی در بر ندارد. جایی که مردم می توانند فریاد بزنند در همین ترافیک شهر تهران است.

به گزارش سینماژورنال داریوش کاردان با اشاره به وضعیت خود در سال گذشته و وضعیت برنامه هایش به “مهر” گفت: من متاسفانه سال گذشته با مشکلات جسمی و قلبی مواجه شدم و از این بابت نمی توانستم فعالیت چندانی داشته باشم.

وی درباره اینکه چرا در رسانه ملی دیگر برنامه های طنز و انتقادی نمی سازد، پاسخ داد: متاسفانه در حال حاضر فضای کشور فضای نقد و انتقاد نیست. ما امیدواریم فضای نقد فراهم باشد. من از زمانیکه آقای روحانی رییس جمهور شد دو برنامه بعد از سال ها در تلویزیون اجرا کردم که یکی از آنها برنامه «شهر باران» بود که در ماه رمضان سال ۹۳ روی آنتن شبکه یک رفت و دیگری مسابقه «ثانیه ها» بود و می توان گفت تا حدی به صداوسیما بازگشتم.

در حال حاضر نمی توان برنامه های طنز چالشی و انتقادی تولید کرد

مجری برنامه «صندلی داغ» با اشاره به کم تحملی فضای عمومی کشور نسبت به نقد تصریح کرد: با این حال اصلا نمی توان در این کشور برنامه های طنز چالشی و انتقادی تولید کرد چراکه هر سخنی که بگویید بالاخره به یک نفر برمی خورد و زمانیکه بزرگان ما اینگونه با هم برخورد می کنند و روزنامه ها و مسئولان و مدیران با واکنش هایی که به سخنان هم دارند نشان دهند که تحمل نقد ندارند و به تعبیری «آنجا که که عقاب پر بریزد / از پشه لاغری چه خیزد» دیگر من چه انتقادی می توانم، داشته باشم.

نویسنده و کارگردان جُنگ های نوروزی ۷۵ و ۷۶ با اشاره به اینکه نوع و قالب برنامه ها در طرح انتقادات تفاوتی ندارد، توضیح داد: فرقی هم نمی کند که این انتقادات در قالب برنامه سیاسی مطرح شود و یا برنامه اجتماعی چراکه الان یک کودک هم می داند که به هر حوزه ای از جمله اقتصاد، هنر، اجتماع و… وارد شوید باز هم به سیاست می رسید. حتی اگر بخواهید جمله ای درباره بیمه بگویید بازهم حرف شما سیاسی تلقی می شود چون به دولت می رسد.

در صداوسیما افرادی حضور دارند که خود را صاحب ملت می دانند

کاردان اضافه کرد: به این ترتیب در حال حاضر فضای نقد و گفتگو بسیار تنگ است و آستانه تحمل مسئولان و همچنین مردم بسیار پایین آمده است. البته آستانه تحمل مردم به این دلیل کاهش یافته است که جایی برای حرف زدن ندارند. جز اینکه در ماشین شخصی خود بنشینند و انتقاد کنند و اطمینان هم داشته باشند که این انتقاد آنها عواقبی در بر ندارد. جایی که مردم می توانند فریاد بزنند در همین ترافیک شهر است.

این برنامه ساز تلویزیونی درباره اینکه صداوسیما چقدر در کاهش این آستانه تحمل تاثیر داشته است و چرا اینقدر زود نسبت به انتقادها واکنش می دهد، بیان کرد: در صداوسیما افرادی حضور دارند که خود را صاحب عقل مردم می دانند. بعضی ها علاقه دارند که به جای مردم فکر هم بکنند و به طور مثال بگویند که یک نفر اشتباه می کند که قورمه سبزی دوست دارد بلکه باید ماکارونی دوست داشته باشد و عقل چنین فردی نمی رسد.

خوشحالم که همه بازیگران مجموعه های طنز من امروز برای خودشان «یل»ی هستند

وی اضافه کرد: این ویژگی ها باعث شده است که صداوسیما حساس باشد و خیلی زود هرکسی حرفی می زند، واکنش نشان دهد. در صورتیکه رشد و شکوفایی در جایی است که تضارب افکار وجود داشته باشد و مردم با یکدیگر بحث و چالش کنند تا از این بحث ها یک خروجی درست بیرون بیاید.

کاردان که مدت ها در حوزه کمدی و طنز به ساخت برنامه پرداخته است، درباره نوع تکرار و تقلید از بعضی از ساختارهای برنامه هایش در این سال ها بیان کرد: از این موضوع خوشحالم که سال های سال است که برنامه های من مورد تقلید قرار گرفته است. برای من بسیار زیباست که بعد از نوروز ۷۲ مسیر طنز و کمدی در کشور تغییر پیدا کرد و تمام کسانیکه من در آن مجموعه برای بازی از آنها بهره گرفتم امروز برای خودشان «یل»ی هستند. خدا را از این بابت شکر می کنم و امیدوارم که این افراد موفق باشند فقط امیدوارم که راه خطایی نروند.

من بعد از سال ها کار نباید تمنا کنم که اجازه دهند برنامه بسازم

این کارگردان برنامه های طنز درباره اینکه چرا خودش برنامه جدیدی را در حوزه کمدی و جنگ های شبانه تولید نمی کند؟ اظهار کرد: من از خدا می خواهم که بتوانم چنین برنامه هایی بسازم اما از شما می پرسم آیا من بعد از سال ها کار باید در راهروهای صداوسیما سرگردان باشم و تمنا کنم که اجازه دهند برنامه بسازم؟ من که نمی توانم چنین کاری انجام دهم بلکه باید از من بخواهند که به سمت برنامه سازی بیایم. اتفاقا اخیرا من نزد بزرگواری بودم و به او بیان کردم که دوست دارم «صندلی داغ» را راه بیندازم و دوست دارم اتفاقا در زمان حاضر که هر روز در روزنامه ها دعوای جدیدی را می خوانیم چنین برنامه ای داشته باشم، مسئولان را به برنامه دعوت کرده هم شوخی کنیم و هم از این طریق جواب سوالات مردم را بدهیم.

کاردان در پایان و با لبخند گفت: همه این ایده ها منوط به این است که از من بخواهند برنامه بسازم آن وقت به روی چشم من رایگان برنامه می سازم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=21377
image_print
برچسب ها: ترافیکداریوش کاردانساعت خوشصندلی داغ
نوشته قبلی

رییس سازمان سینمایی: شورایعالی سینما چندین ساعت وقت رییس جمهور را گرفت اما هیچ کدام از مصوباتش اجرایی نشد

نوشته‌ی بعدی

گلزار و بنیامین ماه رمضان روی پرده می‌روند+عکس

مطالب مرتبط

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
بنيامين بهادري هم بازيگر شد!

گلزار و بنیامین ماه رمضان روی پرده می‌روند+عکس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    111 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    76 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

صدای استوار در لحظه بحران/رادیو؛ سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم