• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 22 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

چند هفته بعد از خبرسازیهای هدفمند رسانه‌های اصولگرا⇐رییس سازمان سینمایی حوزه هنری: به «اکران خارجی» فکر می‌کنیم⇔پرسش: آیا با همان سلیقه‌ای که فیلم تولید می‌کنید به اکران خارجی فکر می‌کنید؟ یا با آن سلیقه‌ای که منجر به توقیف آثار مجاز می‌شود؟/اگر منظورتان از فیلم خارجی، محصولات آمریکایی است شعارهای سی و چندساله‌تان در دشمنی با آمریکا را چه می‌کنید؟

19 مهر 1396
در یادداشت
0 0
A A
4
چند هفته بعد از خبرسازیهای هدفمند رسانه‌های اصولگرا⇐رییس سازمان سینمایی حوزه هنری: به «اکران خارجی» فکر می‌کنیم⇔پرسش: آیا با همان سلیقه‌ای که فیلم تولید می‌کنید به اکران خارجی فکر می‌کنید؟ یا با آن سلیقه‌ای که منجر به توقیف آثار مجاز می‌شود؟/اگر منظورتان از فیلم خارجی، محصولات آمریکایی است شعارهای سی و چندساله‌تان در دشمنی با آمریکا را چه می‌کنید؟

محمد حمزه زاده

سینماروزان: خیلی جالب است که درست چند هفته بعد از محتواهایی که در نقد جریان تولید داخل و حمایت از اکران خارجی در برخی رسانه های اصولگرا منتشر شد حالا رییس سازمان سینمایی حوزه هنری از اکران خارجی صحبت میکند. آیا آن خبرسازیها و این اظهارنظرات قطعاتی از یک پازل از پیش برنامه ریزی شده اند؟

به گزارش سینماروزان محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در نشست سراسری مدیران امور سینمایی این نهاد در سنندج از علاقه‌مندی حوزه هنری به اکران فیلم خارجی سخن گفت.

محمد حمزه‌زاده گفت: حمایت از تولید ملی اولویت اول، دوم و سوم ماست. همان حساسیتی که برای نمایش فیلم ایرانی داریم برای انتخاب و نمایش فیلم خارجی هم داریم، اما به اکران فیلم خارجی به عنوان یک گزینه فکر می‌کنیم. میزی که برای جذب مخاطب چیده می شود باید متنوع باشد. در بخش تولید و اکران باید این موضوع را در نظر گرفت.

در روزگاری که مخاطبان با سینماهای خانگی خود همه جور محصول خارجی به‌روزی را در کوتاهترین فاصله از اکران می بینند اینکه چطور بتوان با اعمال سانسور و ممیزی مجالی را فراهم کرد برای اکران محصولات خارجی جای پرسش دارد! بماند که امکان دریافت رایت بسیاری از محصولات مطرح خارجی به خاطر اعمال تحریم کمپانیهای تولیدکننده وجود ندارد.

از همه اینها گذشته سطح سلیقه مدیران حوزه هنری را در تولید محصولاتی نه چندان مطلوب مخاطب عام بارها دیده‌ایم. آیا مدیران حوزه هنری با همین سلیقه میخواهند به انتخاب و اکران فیلم خارجی دست زنند؟ یا با سلیقه ای که مطابق آن برخی آثار مجاز اجازه اکران در سینماهای حوزه را نمی یابند؟

حمزه زاده این را هم نگفت سلیقه سازمان متبوعش در اکران فیلم خارجی شبیه حمایت حوزه از اکران آثار پررقص و آوازی مانند «سلام بمبئی» است یا شبیه به سلیقه ای که باعث ممانعت از اکران کمدی‌های انتقادی نظیر «اکسیدان» یا «پا تو کفش من نکن» می‌شود؟

از آن گذشته منظور ایشان از اکران فیلم خارجی، فیلم آمریکایی است یا فیلم اروپایی؟ اگر بناست فیلمهای آمریکایی را به نمایش درآورید تناقض با شعارهای سی و چندساله تان در دشمنی با آمریکا را چه می‌کنید؟

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=43845
image_print
برچسب ها: اکران خارجیحوزه هنریمحمد حمزه زاده
نوشته قبلی

گلایه‌های رامین پرچمی از محدودیتهای سرراهش برای امتداد بازیگری⇐کارگردان «فیلسوفهای احمق» گفت برای کار در سینما و تئاتر مشکلی ندارم/ارشاد گفته نباید نقش پلیس مثبت را بازی کنم!/ در تلویزیون همچنان ممنوع‌الفعالیتم/قرار بود برای «ادابازی» به «خندوانه» بروم اما در دقایق آخر گفتند نیا!/یک بار مجری شبکه دو اسمم را خواند و فردایش تیتر زدند: آقای فتنه 88 در تلویزیون چه می‌کند؟

نوشته‌ی بعدی

به‌خاطر سرقت قطعاتی که پیشتر توسط خوانندگان لس‌آنجلسی اجرا شده بود⇐صدور حکم حبس تعزیری برای خواننده «شهرزاد»، رضا صادقی و علی لهراسبی

مطالب مرتبط

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

پیرپسر+ پسرکشی

تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

4 آذر 1404

سینماروزان/رضا فرج پور: هر چند که تقابل پدر و پسر در تاریخ و ادبیات کشورهای عالم هستی قدمتی دیرینه و...

نوشته‌ی بعدی
به‌خاطر سرقت قطعاتی که پیشتر توسط خوانندگان لس‌آنجلسی اجرا شده بود⇐صدور حکم حبس تعزیری برای خواننده «شهرزاد»، رضا صادقی و علی لهراسبی

به‌خاطر سرقت قطعاتی که پیشتر توسط خوانندگان لس‌آنجلسی اجرا شده بود⇐صدور حکم حبس تعزیری برای خواننده «شهرزاد»، رضا صادقی و علی لهراسبی

دیدگاه‌ها 4

  1. ایراندوست می‌گوید:
    قبل 8 سال

    یه عمر گفتین مرگ بر آمریکا
    و حتی اگه کسی شلوار جین منسوب به آمریکا می پوشید
    حذفش می کردید
    حالا چی شده افتادین به اکران خارجی

    پاسخ
  2. مصیری می‌گوید:
    قبل 8 سال

    تو سینماهای داغون حوزه هنری
    فیلم خارجی میخوان اکران کنن؟
    غیر از سینما ازادی
    کدوم سینمای حوزه حتی یه صدای باکیفیت داره که این جماعت به فکر اکران خارجی هستن؟؟

    پاسخ
  3. رهی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    لابد میخواین داستان فیلما رو هم عوض کنید
    و اگر کسی تو فیلم با دوست پسرش ارتباط داشته میخواید
    ارتباط این دو نفر و بکنید خواهر-برادری
    مثل فیلمای تلویزیونی؟؟؟
    بعدشم بخش عمده جذابیت سینمای امریکا صرفا مقوله خشونت و پرده دریه
    با حذف اینا چه جذابیتی داره تماشای فیلماشون؟

    پاسخ
  4. ترانه شرقی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    به نظرم با سیاستی که حوزه هنری
    در حمایت از سلام بمبئی
    داشت
    سینماهای حوزه بهترین فضا رو به اکران فیلمهای هندی میده

    پاسخ

پاسخ دادن به رهی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    354 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

مرتضی غفوری؛ برنده‌ی جایزه‌ی اصلی فستیوال باکو

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

«شَبِ‌ موسیقی جنوبی» در پنجاهمین شب از سلسله شب‌های دلکوک خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه «پنج امضاء» در شاهرود

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

سُها نیاستی دربرابر مرضیه برومند؟! فیلم «دختر پری خانوم» در راه فجر۴۴ 

تبلیغات

ویژه ها

پردیس اکومال کرج
خبر

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404

سینماروزان: صدرنشین فروش هفتگی دو فیلم "آقای زالو" و "کفایت مذاکرات" هستند؛ آقاي زالو بیش از ده میلیارد فروش هفتگی...

ادامه مطلب
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
اصغر سمسارزاده

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم