• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 23 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

پشت پرده واگذاری 1 میلیارد و 200 میلیونی “سیگنال موجود است” به شرکتی موسوم به “تدبیر و امید ماندگار”

2 مهر 1394
در گزارش
1 1
A A
5
پشت پرده واگذاری 1 میلیارد و 200 میلیونی “سیگنال موجود است” به شرکتی موسوم به “تدبیر و امید ماندگار”

سیگنال موجود است

سینماژورنال: یکی از تازه ترین سریالهای ارائه شده در شبکه خانگی “سیگنال موجود است” نام دارد.

به گزارش سینماژورنال این سریال را مهدی مظلومی ساخته است که بیشتر فعالیت کاری اش در رسانه ملی بوده و در کنار سریالهایی چون “بدون شرح”، “کمربندها را ببندیم”، “تهران پلاک یک” و “روزگار خوش حبیب آقا” تعدادی تله‌فیلم مختلف را هم کارگردانی کرده است.

اصلی ترین ویژگی کارنامه مظلومی هم این است که بهترین کارهایش همان دو سریال ابتدایی اش “بدون شرح” و “کمربندها را ببندیم” هستند و در سالهای بعد آثارش هیچ گاه نتوانستند همپای آن دو کمدی مورد توجه قرار گیرند.

بداهه های مهران غفوریان و تیپهای تکراری سیامک و …

“سیگنال موجود است” نیز بلحاظ کیفیت کاری و منطبق با دو قسمت ابتدایی اش، کار تازه و متفاوتی محسوب نمی شود و بخش عمده طنزهایش مبتنی بر بداهه های بازیگرانی چون مهران غفوریان، تیپهای تکراری جوتد رضویان، سیامک انصاری و محمود بصیری و شوخی های بعضا مبتذلی چون انگشت در بینی کردن(!) پیش می رود.

سریال اسفند سال قبل به شبکه سوم تحویل داده شد اما شهریور امسال از شبکه خانگی سردرآورد

با این حال نکته جالب درباره “سیگنال…” نه کیفیت اثر که ماجرای تولید و سپس توزیعش است. این سریال نیمه دوم سال قبل با سرمایه شبکه سوم تلویزیون و به تهیه کنندگی مسعود فرخنده که او نیز بیشتر سابقه اش در رسانه ملی بوده، تولید شد.

اسفند سال قبل نسخه نهایی و تدوین شده این مجموعه 18 قسمتی به شبکه سوم تحویل داده شد و بنا بود در اولین باکس پخش از شبکه قرار گیرد با این حال در شش ماه ابتدایی سال سریال روی آنتن نرفته و به ناگاه از هفته آخر شهریورماه در شبکه خانگی توزیع شد!

چرایی اینکه سریالی با سرمایه تلویزیون تولید شده و در شبکه خانگی توزیع می شود پرسشی بود که سینماژورنال را کنجکاو کرد درباره پشت پرده ماجرا بیشتر بداند.

کیفیت پایین یا اختلافات تهیه کننده با مدیران؟

تحقیقات سینماژورنال درباره دلیل عدم پخش سریال از چند چهره مدیریتی در رسانه ملی به دو نقطه نظر منجر شد؛ اول نقطه نظر آنها که کیفیت پایین سریال و شوخیهای نامناسب آن را دلیل عدم پخش از تلویزیون می دانند چون گمان دارند سریال در نقطه مقابل سیاستهای مدیران جدید رسانه ملی بوده است و نقطه نظر دوم ناظر به اختلافاتی است که تهیه کننده کار با مدیران تازه شبکه سوم سیما داشته است.

البته که می توان هر دو نقطه نظر را در امتداد یکدیگر هم تعریف کرد؛ به هر حال مدیران تازه رسانه ملی سعی زیادی داشته اند که کیفیت برخی سریالهای تولیدی را بالا ببرند و شاید برایشان اینکه سریالی با استانداردهای مدیریت گذشته تولید شده و باکس مفیدی از شبکه را اشغال کند زیاد جالب نبوده و همین دلیلی شده برای اختلافات میان تهیه کننده و مدیران.

سازمان، رایت ویدیویی را به شرکتی واگذار کرده با نام “تدبیر و امید ماندگار”!

در نهایت تصمیم بر این گرفته می شود که سریال به شبکه خانگی واگذار شود و البته که در این واگذاری نیز باز هم این سازمان صداوسیما است که نقش اصلی را بازی کرده. از آنجا که سرمایه تولید را سازمان تأمین کرده تمام حقوق قانونی اثر برای سازمان بوده و رسانه ملی هم چون نمی خواسته سریال در تلویزیون پخش شود آن را به شرکتی به نام “تدبیر و امید ماندگار”(!) واگذار کرده است.

سابقه چندانی از “تدبیر و امید ماندگار” در شبکه خانگی موجود نیست اما یک منبع مطلع در سیستم شبکه خانگی به سینماژورنال خبر داد که این شرکت توسط یکی از همکاران شرکت قدیمی تصویر دنیای هنر راه اندازی شده است و حتی بلحاظ موقعیت مکانی نیز این شرکتها در فاصله کاملا نزدیکی نسبت به هم قرار دارند!

سیگنال موجود است
سیگنال موجود است

هر قسمت 46 میلیون

درباره رقم فروش “سیگنال…” اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما همان منبع مطلع، رقم فروش کل سریال را حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان تخمین می زند که با احتساب 26 قسمت حدودا 46 میلیون تومان برای هر قسمت می شود.

بعد از پخش از شبکه “نسیم” روی آنتن می رود

اینها به کنار قراردادی که سازمان برای عرضه رایت ویدیویی محصول منعقد کرده هم جالب است؛ چون منطبق با آن فقط رایت پنج ساله پخش سریال در شبکه خانگی در اختیار موسسه “تدبیر و امید ماندگار” قرار داده شده است و سازمان از واگذاری رایت بین الملل، تلویزیونی و VOD(ویدئوی تعاملی) خودداری کرده است.

به گزارش سینماژورنال حتی بنا بر این شده که در صورت امکان بعد از پایان پخش در شبکه خانگی سریال از طریق شبکه “نسیم” هم روی آنتن برود و در کنار آن با دوبله از طریق شبکه های ماهواره ای رسانه ملی هم پخش شود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=10614
image_print
برچسب ها: تدبیر و امید ماندگارسیامک انصاریسیگنال موجود استمسعود فرخندهمهدی مظلومیمهران غفوریان
نوشته قبلی

همبازی گلزار، یک سال بعد از مرگ به سینماها آمد!+عکس

نوشته‌ی بعدی

ماجرای جوانی که 30 روز به تماشای یک نمایش رفت تا با یک بازیگر زن ازدواج کند+عکس

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
ماجرای جوانی که 30 روز به تماشای یک نمایش رفت تا با یک بازیگر زن ازدواج کند+عکس

ماجرای جوانی که 30 روز به تماشای یک نمایش رفت تا با یک بازیگر زن ازدواج کند+عکس

دیدگاه‌ها 5

  1. لیلی می‌گوید:
    قبل 10 سال

    این یعنی چی؟
    مگه موقعی که سریال ساخته می شد ناظر کیفی نداشت که بعد از تولید کامل تازه فهمیدن کیفیتش پایینه؟
    بعدشم وقتی سریال با پول تلویزیون ساخته شده که از بیت المال تامین میشه دیگه تلویزیون نباید سریالو بفروشه به شبکه خانگی که اونا هم سریالو هر قسمت 4 هزار تومان بفروشن به مردم…

    پاسخ
  2. Sadr می‌گوید:
    قبل 10 سال

    آفا چه بخور بخوريه توي سيماي ميلي (ببخشيد ملي!) ما. جالبته كه سيما با اين همه بودجه دولتي و درآمدش از آگهي‌ها و…. باز هم ناله بي‌پولي سر مي‌ده و اين همه آثار نازل و بدردنخور مانند همين سريال درپيت «آقا و خانم سنگي» رو به خورد مردم بينوا مي‌ده….

    پاسخ
  3. Sadr می‌گوید:
    قبل 10 سال

    انتقادي از عزيزان و زحمتكشان سينما ژورنال!
    مشكلي كه من دارم و گمان كنم اكثر مخاطبان سايت شما هم با اين معضل روبه‌رو باشند، اينه كه فونت سايت‌تان بسيار ريز يعني در حد فونت روزنامه و واقعاً غيرقابل خواندنه به طوري كه من شخصاً مجبورم هر وقت سايت شما را نگاه مي‌كنم، صفحه وب رو چندين درصد زوم كنم تا بلكه مطالب قابل خواندن باشه. فونت شما اصلاً استاندارد سايت‌هايي همچون فارس، ايرنا، ايسنا، مهر و… سايت‌هاي ديگر نيست و شما با نگاه كردن به آن سايت‌ها، مي توانيد به فونت و اندازه استاندارد قلم‌ها دست يابيد. اينه كه از شما خواهش مي‌كنم براي جذاب‌تر شدن و بيشتر ديده شدن سايت، اين معضل و مشكل رو برطرف كنيد چون من شخصاً بارها ديدم كساني كه با اندازه قلم و فونت شما مشكل داشتند و عطاي ديدن سايت‌ رو به لقايش بخشيده‌ و خيلي راحت از خواندن و ديدن صرفنظر مي‌كنند. به همين راحتي…. اميدوارم ترتيب اثر بين چون يه بار ديگه هم گله كرده بودم ولي متأسفانه خبري نشد….. يا علي

    پاسخ
  4. رضا می‌گوید:
    قبل 10 سال

    يعني تيراژ ابن كار پايين تَر از ١٥هزارتاست ؟؟؟؟
    فاجعه…

    پاسخ

پاسخ دادن به Sadr لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

مرتضی غفوری؛ برنده‌ی جایزه‌ی اصلی فستیوال باکو

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم