• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 12 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

قابل توجه داوران فجر⇐عیارتان با این فیلم سنجیده خواهد شد؛ یک محصول کاملا استراتژیک ولی غیرارگانی

21 بهمن 1396
در رک و راست
0 0
A A
4
معرفی هیأت داوران جشنواره سی و ششم فجر⇐عیال مدیرعامل 12شغله خانه سینما+شریک فیلمیران+کارگردان «مارمولک»+1منتقد بازنشسته+1بازیگر+1فیلمبردار+1مدیر

هیأت داوران جشنواره سی و ششم فجر

سینماروزان/محمد شاکری: دیر زمانی تا اعلام اسامی نامزدهای جشنواره سی و ششم باقی نمانده است و حدس و گمانه ها آغاز شده.

بعد از اعلام نامزدها، عملکرد هیات داوران ، که این روزها در خفا سرگرم داوری بودند ، در علن و آشکار مورد داوری قرار خواهد گرفت و با عوض شدن زمین بازی این بار خودشان قضاوت خواهند شد به خصوص که برخی شان بستگانی در رسانه های ارگانی هوادار ارگانی ها دارند و کمترین خطا آسیبهایی جبران ناپذیر به اعتبارشان وارد خواهد کرد.

آرزویی منطقی است که عملکرد داوری در این دوره به اجماع نظر کارشناسانه نزدیک بوده و اگر پای سلیقه ی شخصی در میان باشد ذوق سلیمی نیز در پس سلیقه و پسند ها وجود داشته باشد و سلیقه ها براساس علقه های باندی و جناحی و ارگانی و خانوادگی شکل نگیرد.

در جشنواره سی و ششم یک فیلم فاصله ای بعید با بقیه داشته و عیارسنجی داوری بی شک نسبت با این فیلم  صورت خواهد پذیرفت؛ فیلمی با نام “مغزهای کوچک زنگ زده”که از لزوم به کارگیری شبان بر زندگانی بی مغزان می گوید!

اما چرا “مغزها…” فیلمی یکتا در جشنواره امسال است؟

اول. “مغز ها…” فیلمی است که هم پروداکشن دارد و هم ساخت ،یعنی یک فیلم به اصطلاح آپارتمانی و تنک از لحاظ تولید نیست که فقط نان مضمون یا ساختش را بخورد و داوران از این حیث خود را دچار محذور بدانند.

دوم. “مغز ها….” فیلمی است به شدت استراتژیک و از بعد امنیت ملی، مهم. به خاطر بیاوریم که در اولین جلسه ی مناظره ی انتخابات ریاست جمهوری سال پیش ، اولین پرسشهای رقبای رییس جمهور پیرامون قضیه ی حاشیه نشینی و معضلات حاشیه نشینان بود و اگر داعش در پیرامون کشورمان یک چالش استراتژیک است، حاشیه نشینی از موارد مهم داخلی است که در بحث امنیت ملی روی آن باید تامل و مداقه ی ویژه ای صورت بگیرد.

سوم. “مغزها …” با رویکردی کاملا مصلحانه و مشفقانه به طرح این معضل پرداخته و راهکاری که ارائه می دهد؛ چه برخوردهای قهری با اراذل و اوباش و چه رویه های ترمیم آسیب ها از قبیل کمپ های احیا و بازتوانی، بسیار درست ، منطقی و به دور از شعار و سیاه نمایی است.

چهارم. “مغز ها…” یک فیلم سینمایی است که فرسنگها از تله فیلم های سینمایی نما دورتر و بالاتر می ایستد؛ کارگردانی، فیلمبرداری، تدوین، موسیقی، صدا و بازی گروه بازیگران فیلم فوق العاده است و اساسا فیلمی است که نه تنها ایراد ساختاری و روایتی ندارد بلکه جهان خود را مطابق با آنچه در پیرامون مان وجود دارد به طرز قابل باوری بنا می کند و حقیقت و واقعیت در امتداد این جهان به یک نقطه می رسند.

پنجم. “مغز ها…” فیلمی است که گفتار نویسی های درخشانش ، در عین سادگی ، پیچیدگی درون آدم هایش را با دوری از کلیشه های گفتاری رایج بدمن ها و لمپنهای سینما و تلویزیون که تکرار تکیه کلام های فیلم های پیش از انقلاب و یکی دو نمونه ی موفق فیلمسازی خاص است ، از زبان شخصیت های زنده اش به تصویر می کشد.
طرفه آنکه نه رکاکت کلامی در میان است ونه حرکتی سخیف از ارجاعات جنسی که ممیزی اخلاقی را بربیانگیزاند، چرا که به درستی دانسته شده اراذل و اوباشی که سلاطین بیغوله ها و زاغه ها هستند نیز اصول و پرنسیب ویژه ی خود را دارند و واپس زده شدگانی که آنها را اراذل میخوانیم می توانند لیدر های قدرتمندی باشند که در نقش یک مربی ظاهر شوند ، به شرط آنکه زمینه ی رشد ونمو آنها در محیطی سالم فراهم شده باشد.

ششم. “مغزها …” به شدت مورد علاقه ی مخاطبان جشنواره هم بوده و میزان رضایتمندی مخاطبان در آن حدی بوده که با همه ی اما و اگر ها ی انتخاب فیلم مردمی هنوز از دایره ی این رقابت کنار نرفته و یا کنار گذاشته نشده !!

و این همه برای فیلمی فراتر از استانداردهای داخلی که مضمون استراتژیک خود را با دیدی مصلحانه به نمایش می گذارد و تماشاگرش را در روایتی که دارد به هیجان و غافلگیری می رساند و لذت تماشای یک اثر سینمایی را به او می بخشد ، زیاد نیست اگر بگوییم این فیلم متر و میزان عملکرد مناسب هیات داوران خواهد بود…

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=47422
image_print
برچسب ها: جشنواره سی و ششم فجرجشنواره فجرهیات داوران
نوشته قبلی

منصور لشکری قوچانی در «میزانسن» بیان کرد⇐پخش تیزر در صداوسیما به هدف تحریک مخاطب برای فیلم دیدن نیست/از خلأ تبلیغات سینمایی در صداوسیما، شبکه هایی که با نظام مشکل دارند استفاده کردند/GEM خودش را با سینمای جمهوری اسلامی بالا کشید اما صداوسیما از این کار پرهیز دارد/«بی بی سی» و «من و تو» عقبه فکری دارند اما GEM وابسته به شخص است/حرفهای ده‌نمکی درباره مشکوک بودن عقبه جم هم می‌تواند توهم توطئه باشد و هم ناشی از ضربات نفوذیها!/نفوذ تا شورایعالی امنیت ملی هم پیش رفته بود/50 سال باید بگذرد تا یکی مثل بهشتی، یکی مثل مطهری و یکی مثل هاشمی‌نژاد ظهور کند!!/چرا هزینه اجاره بیلبورد از هزینه پخش تیزر در GEM بالاتر است؟؟/برای آن که بیلبوردها را متری 5 میلیون اجاره دهند جلوی بنرهای رونده را گرفتند/بعد از لاریجانی در صداوسیما کیفیت فدای کمیت شد!/کردان به هنگام حضور در صداوسیما دغدغه این را داشت که آگهی‌دهندگان حتما به درآمدزایی برسند/صداوسیما واگذاری شبکه‌ها را با واگذاری شبکه‌های استانی آغاز کند/سرافراز چابک‌سازی را با سرعت شدید پیش برد و همین برایش دردسرساز شد/به‌جای کمک به تبلیغات سینما، بودجه جشنواره را 4 برابر می‌کنند و به هیچ کجا هم پاسخگو نیستند/سامانه 3070 را در خانه سینما راه انداختند اما به جایی نرسید/اگر به اندازه استقلال و پرسپولیس به سینما بها دهند قطعا پایه‌های نظام محکمتر خواهد شد/طرف چهار فیلم ساخته و هیچ کدام به سود نمیرسد و بعد بهش سریال صدقسمتی میدهند!!!/چرا داریوش که ترانه انقلابی می‌خواند را جذب نکردیم؟/چرا نتوانستیم حبیب را حتی بعد از بازگشت به ایران مدیریت کنیم؟/اگر «50 کیلو آلبالو» در آشفتگی اکران پاییز96 روی پرده می‌رفت محال بود 5 میلیارد هم بفروشد/چه آنها که از داخل سفارش می‌گیرند و چه آنها که از خارج سفارش می‌گیرند هدفشان نابودی بخش خصوصی است

نوشته‌ی بعدی

«دارکوب»⇐فیلم تبلیغاتی کاندیدای 4درصدی؟؟/از «شهروند» خرید کنید+کنار «چیتگر» زندگی کنید+قدر «مترو» را بدانید

مطالب مرتبط

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

10 تیر 1404

سینماروزان: خانه‌ی مریم معترف بازیگر باسابقه در جریان جنگ ۱۲روزه تخریب شده و او مجبور گشته به پردیس رودهن برود...

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: گفتگوی بهروز افخمی مجری برنامه تلویزیونی «هفت» با رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی، گفتگوی ویژه‌ای نبود چون درباره...

عباس صالحی، رائد فریدزاده، محمدمهدی عسگرپور، علی دهکردی

ذکر خیر بدحجاب و بی‌حجاب توسط وزیر ارشاد

6 تیر 1404

سینماروزان: عباس صالحی وزیر ارشاد به تازگی و همراه با رائد فریدزاده رییس سینما، دیداری با روسای خانه سینما داشته...

نوشته‌ی بعدی
مهناز افشار و امین حیایی باز هم همبازی شدند+عکس

«دارکوب»⇐فیلم تبلیغاتی کاندیدای 4درصدی؟؟/از «شهروند» خرید کنید+کنار «چیتگر» زندگی کنید+قدر «مترو» را بدانید

دیدگاه‌ها 4

  1. ترنم می‌گوید:
    قبل 7 سال

    یک فاصله بعید هست بین مغزها و بقیه فیلمهای جشنواره امسال
    جشنواره ای به شدت عقیم

    پاسخ
  2. مصیری می‌گوید:
    قبل 7 سال

    مغزها باید هم جایزه کارگردانی بگیره و هم بهترین فیلم
    امیدواریم که هیات داوران باز نترسن از حاتمی کیا و بقیه ارگانیها
    اگه بترسن اعتبار خودشونو از بین بردن

    پاسخ
  3. ملاحی حسن می‌گوید:
    قبل 7 سال

    جایزه بهترین فیلمو میدن به به وقت شام
    بهترین کارگردانی بهرام توکلی
    فیلمنامه معتمدی
    مغزها هم جایزه بازیگری میگیره پر پرش

    پاسخ
  4. مجیدی می‌گوید:
    قبل 7 سال

    هومن سیدی کاملا به بلوع سینمایی ش رسیده
    احسنت داره

    پاسخ

پاسخ دادن به مصیری لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    57 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 23 توئیت 14
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم