• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 23 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

فارابی فهرست ده فیلم مورد حمایتش را اعلام کرد ⇐ پرسش اول: چقدر از بودجه فارابی صرف تولید این ده فیلم شده؟/پرسش دوم: کدام شوراها و چه افرادی، حمایت از این ده فیلم را مصوب کرده‌اند؟/پرسش سوم: چرا اغلب فیلمسازان مورد حمایت فارابی کارنامه‌ای قابل اعتنا در جلب مخاطب ندارند؟/پرسش چهارم: چرا فارابي فهرستی نمی‌دهد از فیلم‌هایی که در سالهای قبل تولید کرده و همچنان در آرشیو مانده؟/پرسش پنجم: بودجه پشتیبانی امسال فارابی بابت تولید این ده فیلم چقدر بوده؟

26 آبان 1400
در تیتر 1, خبر وسط
1 0
A A
7
مدیرعامل فارابی فهرست کامل فیلمهایی که مورد حمایت ویژه این نهاد بوده‌اند را اعلام کرد⇐از فیلم آقازاده اصلاح‌طلب تا فیلم تهیه‌کننده «پادری»/از فیلم رییس شورایعالی تهیه‌کنندگان تا فیلم مجری طرح «شهرزاد» /از فیلم ارگانی «امپراطوری جهنم» تا فیلم تهیه‌کننده شکست خورده سینمای ایران

بنیاد سینمایی فارابی

سینماروزان/محمد شاکری: طبق یک روال قبلی  فارابی- که همه ساله بودجه‌ای هنگفت صرف امور جاری و پشتیبانی آن میشود تا چند فیلم هم تولید کند- فهرست ده فیلمی را داده که در یک سال اخیر با حمایت این نهاد تولید شده‌اند.

فهرست این ده فیلم به شرح زیر است:

–“دسته دختران” در گونه جنگ به نویسندگی و کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی همسرش محمدرضا منصوری

–“خط نجات” در گونه تاریخی-انقلابی به کارگردانی وحید موسائیان و به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی

–“بدون قرار قبلی” در گونه دینی-معناگرا به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی و مدیریت پروژه علیرضا رضاداد!!

–“شادروان” در گونه خانوادگی-حاشیه‌نشینی به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و به تهیه‌کنندگی عباس نادران

–“بیرو” در گونه نوجوان-ورزشی به مرور بخشی از زندگی علیرضا بیرانوند به نویسندگی و کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر!

–“نگهبان شب” به نویسندگی و کارگردانی سیدرضا میرکریمی به تهیه‌کنندگی میرکریمی

–“لیپار” در گونه نوجوان به نویسندگی و کارگردانی حسین ریگی و به تهیه‌کنندگی سعید خانی

— “بام‌بالا” در گونه کودک به نویسندگی و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی به تهیه‌کنندگی بهروز مفید

–“پسران دریا” در گونه اپیزودیک-نوجوان به‌کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی به تهیه‌کنندگی بهروز نشان

–“لایه‌های دروغ” در گونه اکشن-حادثه‌ای به نویسندگی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامین سهراب، فیلمساز جوان ایرانی – فنلاندی

پرسش‌هایی که با مرور نام این ده فیلم به ذهن می‌رسد به شرح زیر است:

اول: چقدر از بودجه فارابی صرف تولید این ده فیلم شده؟ چرا فارابي همزمان با اعلام فهرست به طور دقیق ارقام حمایت را اعلام نکرده؟

دوم: کدام شوراها و چه افرادی، حمایت از این ده فیلم را مصوب کرده‌اند؟ چرا آنها که دستور حمایت از این فیلم‌ها را می‌دهند، مشخص نیستند؟ بد نیست فارابی بگوید مصوبه حمایت از هر کدام از پروژه ها را چه افرادی امضاء کرده‌اند؟

پرسش سوم: نگاهی به کارنامه قبلی فیلمسازانی که امسال مورد حمایت فارابی قرار گرفته‌اند، نشان میدهد اغلب فیلمسازان مورد حمایت فارابی کارنامه‌ای قابل اعتنا در جلب مخاطب ندارند. اغلب-و نه همه- حاضران در فهرست حمایتی فارابی افرادی هستند که آثار قبلی‌شان، چندان جاذبه‌ای در جلب مخاطب نداشته‌اند. چرا فارابي مجددا از چنین افرادی حمایت کرده؟

پرسش چهارم: اینکه فارابی هر سال دم جشنواره و لابد برای توجیه بودجه هنگفت پشتیبانی خود، فهرست فیلم‌های مشمول حمایت را قرار می‌دهد توجیهی نیست بر انبوه سرمایه‌هایی که در سالهای اخیر توسط فارابی صرف تولید فیلم‌هایی شده که در آرشیو مانده‌اند. چرا فارابي فهرستی نمی‌دهد از ریزهزینه فیلم‌هایی که در سالهای قبل تولید کرده و همچنان در آرشیو مانده؟

پرسش آخر: بودجه پشتیبانی امسال فارابی بابت تولید این ده فیلم چقدر بوده؟؟ فارابی چقدر پول مدیر و معاون و کارمند و مشاور و شورا و… داده که درنهایت خروجیش بشود تولید ده فیلم مذکور؟؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=66222
image_print
برچسب ها: بنیاد سینمایی فارابیسایت سينما روزانسینماروزانفارابی
نوشته قبلی

مرگ یک فیلمساز قدیمی!+عکس

نوشته‌ی بعدی

“صحنه زنی” راهی جشنواره قدیمی هند شد+موشن

مطالب مرتبط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

نوشته‌ی بعدی
پیام احمدی‌نیا، مجید صالحی و بهرام افشاری در "صحنه زنی"

"صحنه زنی" راهی جشنواره قدیمی هند شد+موشن

دیدگاه‌ها 7

  1. عالیه رضوی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    بالاخره بیان و بگن
    شرایط تایید صلاحیت دریافت کمک از فارابی
    چیه
    رئیس جدید بگه

    پاسخ
  2. منافی ترانه می‌گوید:
    قبل 4 سال

    این ده تا پروژه هر کدوم چقدر گرفتن؟
    هر کدوم چند میلیارد.؟؟

    پاسخ
  3. حسن حسبنی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    همه این فیلم‌ها رویهم ده میلیارد گیشه ندارن

    پاسخ
  4. توانگر علیرضا می‌گوید:
    قبل 4 سال

    فارابی بهتره بره فیلمای قبلی‌شان
    اکران کنه و بعد دوباره پول بریزه
    برای پروژه های بی خاصیت

    پاسخ
  5. مجید تنکابنی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    چرا به امثال فیلمسازان مستقل که می‌رسند
    میگند که پول نداریم
    ولی برای برخی آقایون همیشه پول هس

    پاسخ
  6. هادی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    چه خوبه که کنار تایید تولید هر
    پروژه
    یه رزومه بدم از سوابق دست اندرکاران پروژه ها
    که معلوم بشه درصد استحقاق هر کدوم چقدر بوده

    پاسخ
  7. محمد تجویدی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    فارابی میلیاردی پول مدیر و معاون و مشاور
    و … میگیره که چی بشه؟
    که بیاد و به ده تا خودی
    حمایت بده؟؟؟
    این هم شد کار؟؟؟

    پاسخ

پاسخ دادن به مجید تنکابنی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم