• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 22 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

اولین پرسشها پیرامون نظام‌نامه تازه اکران از سوی رسانه‌های مستقل⇐چرا سهم دولتی‌ها در شوراهای اکران زیاد شده؟/چرا سهم تهیه‌کنندگان در شورای اکران کم شده؟/دولتی-محفلی کردن شوراهای اکران با حضور برادران فرجی و مدیرعامل 12شغله چه معنایی دارد؟؟/آیا بهتر نیست مدیرعامل خانه سینما به جای مسئولیت گرفتن در شورایعالی اکران، برود و باغ صنفی را بیل بزند که شب عید حتی یک سبد کالا میان‌شان توزیع نشده؟!

25 اسفند 1396
در یادداشت
0 0
A A
4
صندلیهای خالی در زمین چمن، پذیرایی حقارت‌بار، غیبت بزرگان، اختلالات فنی، استفاده از فک و فامیل برای جایزه دادن و…⇐این بود خروجی حلقه‌ای که می‌خواست دبیرخانه فجر را تصاحب کند؟

جشن خانه سینما

سینماروزان: آشفتگی اکران96 که به فیلمسوزی نیمه دوم سال در نتیجه باز کردن ورودی اکران و روی پرده رفتن انبوهی فیلم منجر شد شرایط شکل گیری نظام نامه ای تازه برای اکران را فراهم کرد. نظام نامه ای که سینماروزان به محض انتشار اهم تغییرات آن را رسانه ای کرد.(اینجا را بخوانید)

نظام نامه تازه اکران در عین برخی ویژگیهای مثبت دارای مشکلاتی هست که از همان ساعات ابتدایی انتشار مورد توجه رسانه‌های مستقل قرار گرفت. رسانه های مستقل که در ماههای اخیر کم کاری رسانه های ارگانی-دولتی در بسیاری از حیطه ها و از جمله آشفتگی اکران را کاملا پوشش داده اند با زیر ذره بین بردن برخی از ایرادات نظام نامه تازه اکران کوشیده اند فضایی تازه ایجاد کنند برای اصلاح آن؛ از جمله این ایرادات کاهش سهم تهیه کنندگان در شوراهای اکران و انتصاب مدیرکل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی و مدیرعامل پرمسئولیت خانه سینما در شوراهای اکران است.

رسانه مستقل «سینمامخاطب» با نقد حضور مدیرعامل 12شغله خانه سینما در شوراهای مرتبط با اکران نوشته است: در آستانه عید نوروز، بدنه سینمای ایران مدام می‌نالند از عدم توزیع حتی یک سبد کالای نوروزی میان اعضای خانه سینما و در سوی مقابل حلقه بالادستی خانه سینما همچنان به فکر کسب منصب جدید هستند. آیین نامه اکران 97-98 در حالی اعلام شده که از یک طرف نام مدیرعامل خانه سینما که فهرست مسئولیتهایش به 12 رسیده به عنوان نایب رییس شورایعالی اکران معرفی شده است!!! و از طرف دیگر نماینده خانه سینما به شورای صنفی نمایش هم راه پیدا کرده است.

این رسانه ادامه داده است: اینکه در میان انبوهی از مشکلات کلیدی بدنه صنف و فی المثل عدم وجود حتی یک درمانگاه ابتدایی برای استفاده اعضای خانه سینما، مدیرعامل خانه سینما به راحتی می پذیرد که منصبی تازه را بپذیرد از کجا نشأت گرفته؟ از کمبود نیروی متخصص در خانه سینما یا آن که تلاش برای تبدیل یک نهاد صنفی به شعبه ای از ارشاد؟ آقای مدیرعامل خانه سینما! 13 شغلگی تان فرخنده اما باور کنید کار صنفی، این نیست! وقتی در آستانه نوروز حتی توانایی توزیع یک سبدکالای ساده را میان بدنه صنف ندارید لااقل مسئولیت تازه ای نپذیرید تا نمک بر زخم صنف بخت برگشته ای نریزید که به مانند قوم و خویش شما توانایی دراختیارگیری سوله ریاست جمهوری برای تولید یک فیلم عروسکی را ندارند.

«سینمای حرفه‌ای» دیگر رسانه مستقلی است که با نقد سایه سنگین دولتیها بر سر نظام نامه تازه اکران و از آن سو کم کردن تعداد نمایندگان تهیه کنندگان در شورای اکران نوشته است: آیین‌نامه تازه اکران درحالی اعلام شده که با کم کردن نماینده تهیه‌کنندگان در شورای صنفی نمایش، رییس کل سینمای حرفه ای که محمدرضا فرجی باشد به عنوان نماینده ارشاد وارد شورای صنفی نمایش شده تا احتمالا در کنار برادرش غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه(؟) اکران را به سمت دولتی-ارگانی شدن پیش ببرند؟!

این رسانه ادامه داد: از سوی دیگر راه پیدا کردن نماینده خانه سینما به شورای اکران چه معنایی دارد؟! خانه سینما یک نهاد صنفی است با کلی کار نکرده در حیطه رسیدگی به امور رفاهی صنف! خانه سینما اگر بیل‌زن است، برود و باغ بدنه صنف را بیل بزند که چهار سال است حتی یک بن رفاهی حداقلی هم میان شان توزیع نشده و الان که شب عید است حتی خبری از توزیع یک اقلام حداقلی میان ازکارافتادگان صنف نیست.نماینده خانه سینمایی که از شدت قحط‌الرجال، مدیرعاملش 12شغله شده(!) میخواهد به شورای اکران بیاید که چه کند؟! منافع فیلمهای منسوب به محافل بالادستی ابوالمشاغلین صنف را تأمین کند؟!

رسانه «ستاره سینما» هم با نقد حضور احتمالی برادران فرجی در شورای صنفی نمایش نوشته است: شورای صنفی نمایش یا شورای دولتی نمایش؟ نحوه چیدمان شوراهای اکران یادآور سیستمهای کمونیستی نیست؟؟! برادران فرجی، بعنوان مدیرکل سینمای حرفه ای ارشاد و به عنوان مدیر پخش حوزه هنری چرا باید همزمان با هم در شورای اکرانی که ضرر و زیانش بیش از همه متوجه بخش خصوصی است، رأی داشته باشند؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=48423
image_print
برچسب ها: خانه سینماسازمان سینماییشورایعالی اکرانمحمدمهدی حیدریانمدیرکل سینمای حرفه ای
نوشته قبلی

حبیب اسماعیلی مدیر موسسه رسانه‌فیلمسازان بیان کرد⇐«خرگیوش» با حداقل سینما، فروشی مطلوب داشته‌/امیدوارم مخاطبان تمام فیلمهای نوروزی را ببینند/عدالت را از همین ابتدا برقرار کنند تا دوباره در سال آینده فیلمسوزی پیش نیاید

نوشته‌ی بعدی

شاهدی بر تأثر «نقی» و شرکا از سازمان ارزشی متمول⇐تهیه‌کننده سریال: «پایتخت5» با «اوج» همسو بود!/ اگر «اوج» نبود «پایتخت5» تولید نمی‌شد!

مطالب مرتبط

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

پیرپسر+ پسرکشی

تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

4 آذر 1404

سینماروزان/رضا فرج پور: هر چند که تقابل پدر و پسر در تاریخ و ادبیات کشورهای عالم هستی قدمتی دیرینه و...

نوشته‌ی بعدی
شاهدی بر تأثر «نقی» و شرکا از سازمان ارزشی متمول⇐تهیه‌کننده سریال: «پایتخت5» با «اوج» همسو بود!/ اگر «اوج» نبود «پایتخت5» تولید نمی‌شد!

شاهدی بر تأثر «نقی» و شرکا از سازمان ارزشی متمول⇐تهیه‌کننده سریال: «پایتخت5» با «اوج» همسو بود!/ اگر «اوج» نبود «پایتخت5» تولید نمی‌شد!

دیدگاه‌ها 4

  1. مصیری می‌گوید:
    قبل 8 سال

    برادران فرجی همه جا هستند
    هم در حوزه
    هم در سازمان سینمایی
    هم در شورای اکران
    چرا؟
    گردش نیرو یعنی این؟

    پاسخ
  2. مجید مشاری می‌گوید:
    قبل 8 سال

    اقای شاهسواری هم دلش بخواد منصب جدید بگیره
    مدیریت سینما نباید اجازه بده

    پاسخ
  3. الی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    والله ما ده ساله عضو خانه سینماییم
    غیر از همون دو سالی که تعطیل بود
    کارت هدیه و اقلام ندیدیم
    یعنی بوده اما برای ما نبوده
    برای از ما بهترون بوده

    پاسخ
  4. مرضیه رسولی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    صنف تاکسیرانان هم سالی دو حلقه لاستیک توزیع میکنه
    اما صنف سینما
    حتی سالی یک بن 100 تومنی هم نمیده
    اونوقت مدیراش ده تا ده تا پست میگیرن

    پاسخ

پاسخ دادن به مصیری لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    354 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

مرتضی غفوری؛ برنده‌ی جایزه‌ی اصلی فستیوال باکو

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

«شَبِ‌ موسیقی جنوبی» در پنجاهمین شب از سلسله شب‌های دلکوک خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه «پنج امضاء» در شاهرود

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

سُها نیاستی دربرابر مرضیه برومند؟! فیلم «دختر پری خانوم» در راه فجر۴۴ 

تبلیغات

ویژه ها

پردیس اکومال کرج
خبر

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404

سینماروزان: صدرنشین فروش هفتگی دو فیلم "آقای زالو" و "کفایت مذاکرات" هستند؛ آقاي زالو بیش از ده میلیارد فروش هفتگی...

ادامه مطلب
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
اصغر سمسارزاده

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم