• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 22 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

“استرداد” 3 سال بعد از اکران به شبکه خانگی می‌آید! چرا این قدر دیر؟⇔تهیه‌کننده پاسخ می‌دهد

30 اردیبهشت 1395
در گفتگو
0 0
A A
5
“استرداد” 3 سال بعد از اکران به شبکه خانگی می‌آید! چرا این قدر دیر؟⇔تهیه‌کننده پاسخ می‌دهد

استرداد

سینماژورنال: درام تاریخی “استرداد” از جمله پروژه های فاخر دوران مدیریت جواد شمقدری بر سازمان سینمایی بود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بودجه‌ای که صرف تولید آن شده بود، تلف نشد.

به گزارش سینماژورنال داستان “استرداد” که توسط کارگردانی جوان به نام علی غفاری ساخته شده بود در دهه سی می‌گذشت؛ این فیلم بازپس گیری غرامتی جنگی را زمینه ساز داستان پردازی کرده بود؛ غرامتی که قرار بود توسط انگلستان و آمریکا و شوروی بابت حضور نیروهای بیگانه در جریان جنگ جهانی دوم به ایران پرداخت شود.

“استرداد” در جشنواره سی و یکم فیلم فجر به نمایش درآمد و چهار سیمرغ از جمله سیمرغ بهترین فیلم را از آن خود کرد. این فیلم چند ماه بعد در تابستان 92 روی پرده رفت اما تا عرضه این فیلم به شبکه خانگی 3 سالی وقفه افتاد آن هم در حالی که این فیلم در این مدت از رسانه ملی روی آنتن رفت.

به تازگی پوسترهایی که بیانگر توزیع این فیلم در شبکه خانگی است در ویدیوکلوبها و سوپرمارکتها توزیع شده است؛ پوسترهایی که حکایت دارد از شکسته شدن طلسم توزیع این فیلم در شبکه خانگی.

درباره این توزیع دیرهنگام آن هم بعد از پخش سراسری فیلم از رسانه ملی چه می توان گفت؟ آیا این توزیع دیرهنگام به توزیع یک فیلم سوخت شده شبیه نیست؟

ایوبی گفت تقصیر تابش است، تابش گفت تقصیر حیدری است، حیدری گفت تقصیر تابش است و…

محسن علی‌اکبری تهیه کننده “استرداد” دلیل این توزیع دیرهنگام را عملکرد بنیاد سینمایی فارابی می‌داند که بودجه تولید فیلم را فراهم کرده بود و قاعدتا مالکیت فیلم هم برای آنهاست.

علی اکبری به سینماژورنال می‌گوید: این توزیع دیرهنگام نسخه ویدیویی به دلیل کوتاهی فارابی بود. فیلم ما به اعتقاد خود دوستان یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران بوده است و شاید چون دلشان نمی‌خواسته محصولی ارزشمند محصول مدیریت قبل دیده شود در عرضه آن تعلل کردند.

وی خاطرنشان می‌سازد: عجیب آنجا بود که در مجموعه ای که حاوی برترین فیلمهای 33 دوره جشنواره فیلم فجر بود و همزمان با جشنواره سی و چهارم رونمایی شد خبری از “استرداد” نبود. وقتی پرس و جو کردیم؛ حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی از این گفت که علیرضا تابش مدیر فارابی فیلم را نداده و تابش گفت که این محمد حیدری بوده که فیلم را در مجموعه قرار نداده و در نهایت حیدری هم گفت این تابش بوده که فیلم را در اختیارش نگذاشته.

آن قدر اتلاف وقت کردند که رسانه ملی هم فیلم را روی آنتن فرستاد

این تهیه کننده ادامه می‌دهد: آن قدر اتلاف وقت کردند تا رسانه ملی هم فیلم را روی آنتن فرستاد و البته نسخه قاچاقی که از تلویزیون پخش شده بود هم در فضای مجازی و هم در شبکه زیرزمینی عرضه محصولات سینمایی توزیع شد و تازه یادشان افتاد که فیلم را در شبکه خانگی عرضه کنند.

علی اکبری با اشاره به غیرحرفه‌ای بودن این رفتار خاطرنشان می‌سازد: واقعا با هیچ منطقی این تعلل قابل پذیرش نیست. دوستان پیش خود فکر کردند چون این فیلم کیفیت خوبی دارد پس نباید به عنوان محصول مدیریت سینمایی قبلی دیده شود غافل از آن که بالاخره تاریخ تولید فیلم را که نمی‌توان عوض کرد. هر دوره‌ای یک سری محصول سینمایی خوب و بد دارد و “استرداد” یک درام تاریخی درجه یک است که در مدیریت قبلی سینما تولید شده است. ولی یادشان رفت در کل این فیلم محصولی است از سینمای ایران و ماندگاری در تاریخ این سینما است که اهمیت دارد.

این تهیه کننده تأکید می کند: اینکه این فیلم چند سال در آرشیو فارابی خاک خورد واقعا به مانند اتلاف بیت المال بود. ای کاش آنها که این همه تأخیر در عرضه فیلم انجام دادند کمی هم به این قضیه فکر کنند که مدیریت در نهادهای دولتی مانند مدیریت در یک سوپرمارکت شخصی نیست که تا ابد ادامه داشته باشد.

استرداد
پوستر “استرداد”

عرضه نسخه ویدیویی همراه با فیلم پشت صحنه و آرشیو عکس

علی اکبری در پاسخ به این سوال که چه اقلام جانبی خاصی برای عرضه فیلم به شبکه خانگی تدارک دیده شده بیان می‌دارد: سعی کرده‌ایم فیلمی از پشت صحنه کار که چگونگی پروسه تولید بخصوص در سکانسهای تعلیق برانگیز را نشان می دهد در محصول خانگی داشته باشیم. ضمن اینکه آرشیو کاملی از تصاویر فیلم هم در این محصول وجود دارد.

 تهیه کننده آثاری نظیر “پاداش سکوت”، “همیشه پای یک زن در میان است” و “کتاب قانون” در پایان گفتگوی خود به سینماژورنال می‌گوید: اقبالی که به هنگام پخش تلویزیونی فیلم از مخاطبان گرفتیم خوب بود و بسیاری به خاطر ساخت یک تصویرسازی تاریخی بی‌نقص به ما خسته نباشید گفتند. عرضه نسخه ویدیویی فیلم حتی بعد از همه مدت شاید این شانس را پیش‌روی این دسته از مخاطبان بگذارد که هم پشت صحنه فیلم را ببینند هم نسخه‌ای ارژینال از فیلم داشته باشند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=22795
image_print
برچسب ها: استردادحجت ا.. ایوبیعلیرضا تابشفارابیمحسن علی اکبریمحمد حیدرینسخه ویدیویی
نوشته قبلی

اجرای تئاتر “پایتخت” در کانادا و آمریکا به تهیه‌کنندگی مجری “طپش”؟+واکنش الهام غفوری و محسن تنابنده به این خبر

نوشته‌ی بعدی

چرا این بخش از حرفهای افخمی دیده نشد؟

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
كانديداتوري سيدحسن خمینی پاي بهروز افخمي را هم وسط كشيد+عکس

چرا این بخش از حرفهای افخمی دیده نشد؟

دیدگاه‌ها 5

  1. نزهت می‌گوید:
    قبل 10 سال

    بهترین فیلم تاریخی دهه اخیره
    محاله به این زودیا مثل این بتونن تولید کنن

    پاسخ
  2. لاله می‌گوید:
    قبل 10 سال

    این فیلمو اگه تو مدیریت فعلی میساختن در حد بن هور بالاش میبردن
    اما چون شمق اخه پس هر چی محصول اون دوره است اخه
    انگار نه انگار بازیگر فیلم فرخ نژاده که یکی از طرفدارای… بود

    پاسخ
  3. راد می‌گوید:
    قبل 10 سال

    امیدواریم حالا که داره میاد شبکه خانگی نسخه اچ دی اش بیاد

    پاسخ
  4. هومن می‌گوید:
    قبل 10 سال

    يكي از بهترين‌ فيلم‌هاي تاريخ سينما!!!!!!!!!!!! يه كم خودتون رو تحويل بگيرين و براي خودتون نوشابه باز كنين!!!! اگه يكي از بهترين فيلم‌هاي تا ريخ سينماست، پس چرا از جانب مخاطب استقبالي ازش نشد؟!! يعني مردم به اندازه شما مسئولان نمي‌فهمن؟!!!!!!

    پاسخ
    • رفیع می‌گوید:
      قبل 10 سال

      بهترین فیلم تاریخی دهه اخیره هومن جان
      شکی نیست
      اکران فیلم درست نبود وگرنه فیلم دیده می شد
      استانداردهای سینمایی اش بی نظیره
      مثل بعضی از کارگردانان شبه روشنفکر هم از ترس لو شدن دستش تو طراحی صحنه دوربین و نتپونده توی پستو
      مرتب قاب باز می بینیم و فضای بیرون
      فیلمبردرای کلاری عالی
      و طراحی صحنه ایرج رامین فر بی نقص
      کمی به ارزشهای سینمای وطنتون ایمان بیارید

      پاسخ

پاسخ دادن به نزهت لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    354 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

مرتضی غفوری؛ برنده‌ی جایزه‌ی اصلی فستیوال باکو

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

«شَبِ‌ موسیقی جنوبی» در پنجاهمین شب از سلسله شب‌های دلکوک خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه «پنج امضاء» در شاهرود

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

سُها نیاستی دربرابر مرضیه برومند؟! فیلم «دختر پری خانوم» در راه فجر۴۴ 

تبلیغات

ویژه ها

پردیس اکومال کرج
خبر

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404

سینماروزان: صدرنشین فروش هفتگی دو فیلم "آقای زالو" و "کفایت مذاکرات" هستند؛ آقاي زالو بیش از ده میلیارد فروش هفتگی...

ادامه مطلب
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
اصغر سمسارزاده

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم