۱۵۰۷۱۴۰۱

یک تهیه‌کننده باسابقه سینما متذکر شد⇐هر که داور فجر شد باید بی‌توجه به نهادهای تولیدکننده، به ارزیابی آثار بپردازد!/نباید فشار نهادها و ارگانها بر داوری فجر اثر بگذارد!/مدیران فجر جلوی رفیق بازی در داوری‌ها را بگیرند!

سینماروزان: يکی از نکات مهم و اساسی که داوران باید به آن توجه داشته باشند این است که باید براساس محتوای انقلابی بهترین ها را انتخاب کنند و به اسامی افراد و نهادهای تولیدکننده آثار بی توجه باشند و ارزیابی خود را براساس کیفیت محصول انجام دهند و نه عقبه تولید.

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده باسابقه با بیان مطلب فوق به سینماپرس گفت: هر کسی که داور جشنواره چهلم فجر می‌شود باید در خدمت سینما باشد و نه در خدمت ارگانها. چهل سالگی سال بلوغ فکری جشنواره است؛ عنوان این جشنواره «فجر انقلاب» است و بی شک آثار حاضر در این رویداد باید همگی انقلابی و ارزشی باشند اما متأسفانه سال های متمادی است فیلم هایی در جشنواره فجر حضور دارند که به هیچ عنوان با انقلاب اسلامی همخوانی ندارند اما بعضاً شاهد بودیم به آن ها توجه ویژه شده و جایزه هم گرفته اند؛ از این رو امیدوارم امسال در دولت انقلابی سیزدهم آثار برگزیده جشنواره باید در شأن و تراز انقلاب اسلامی باشند و داوران بر اساس سیاست های فرهنگی کلان نظام اسلامی بهترین ها را برگزینند.

تهیه‌کننده “ضیافت” و “پری” ادامه داد: متأسفانه بارها دیده شده برخی نهادها و اسامی روی داوری داوران تأثیر می گذارند و یا از این طرف و آن طرف سفارش هایی می شود که مثلاً فلانی باید حتماً جایزه بگیرد. از سوی دیگر رفیق بازی در داوری ها بیداد می کند و در طول تمامی سال های برگزاری جشنواره شاهد این پدیده بوده ایم که بعید می دانم این روند اصلاح شود مگر آنکه مدیریت درستی وجود داشته باشد و داوران به درستی توجیه شوند که باید بر اساس چه معیارهایی بهترین آثار را برگزینند.

شریفی یادآور شد: انتظار ما این است که بعد از ۸ سال فاجعه بار در دولت آقای روحانی از امسال و با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد تغییر و تحولات شگفت در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما باشیم و این اتفاق محقق نمی شود مگر آنکه مدیران سینمایی دغدغه جدی داشته باشند و مانع از استمرار وضعیت فاجعه بار در سینما شوند چرا که طی سال های اخیر ابتذال و لمپنیزم حرف اول و آخر در سینما را می زد.

تهیه‌کننده “سیب سرخ حوا” و “هور در آتش” تأکید کرد: درست است که آثار حاضر در چهلمین جشنواره فجر دستپخت و محصول دولت قبل است اما اگر این آثار با معیارهای انقلابی همسویی نداشته باشند به راحتی می توان هیچ اثری را به عنوان بهترین انتخاب نکرد و به راحتی اعلام کرد که هیچ فیلمی شایسته بهترین بودن را نداشته است!

این تهیه کننده افزود: من امیدوارم بحران محتوا در دولت جدید روندی اصلاحی داشته باشد و مدیران سینمایی از همین حالا به فکر باشند تا چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را بر اساس پارامترهای انقلابی و اسلامی برگزار کنند و از همین حالا به فکر تولید فیلم هایی ارزشمند و ناب برای نمایش در آن رویداد باشند.

image_print
تاريخ انتشار: چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
لینک کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=67432

بعدش؟

مطالب مرتبط

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code