• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 11 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

یک تهیه‌کننده باسابقه سینما متذکر شد⇐هر که داور فجر شد باید بی‌توجه به نهادهای تولیدکننده، به ارزیابی آثار بپردازد!/نباید فشار نهادها و ارگانها بر داوری فجر اثر بگذارد!/مدیران فجر جلوی رفیق بازی در داوری‌ها را بگیرند!

6 بهمن 1400
در گفتگو
0 0
A A
0
اظهارات تند و تیز تهیه‌کننده «ضیافت» و «پری» روی آنتن زنده⇐چرا یک فیلم را سه ماه روی اکران نگه می‌دارند و فیلم دیگر به 3 هفته نرسیده پایین کشیده میشود؟/چرا برای نگه داشتن کف فروش یک فیلم خاص، صدها بلیت را یکجا می‌خرند و از آن طرف سالن نمایش فیلمشان خالی است؟!!/تهیه کننده‌ای که هم پخش دارد و هم شریک فلان پردیس است در شورای اکران چه می‌کند؟ همین آدم در تلویزیون می‌گوید قانون همان مافیاست!!!/چرا باید «آینه بغل» بیش از صد سالن داشته باشد و فیلمی دیگر فقط 4 سالن؟؟/چرا شهردار جلوی بی‌قانونی صورت گرفته در توقیف نمایش فیلمهای مجوزدار در پردیسهای شهرداری نمی‌ایستد؟/شک نکنید که دو فیلم ارگانی در اکران نوروز روی پرده خواهند رفت و هیچ کس هم نمی‌تواند جلوی اینها بایستد!/شورایعالی تهیه‌کنندگان به‌دنبال ارائه طرحی مدون برای برخورد با تخلفات شورای اکران است و از همین حالا فشارها آغاز شده تا نگذارند این طرح اجرایی شود

امیرحسین شریفی

سینماروزان: يکی از نکات مهم و اساسی که داوران باید به آن توجه داشته باشند این است که باید براساس محتوای انقلابی بهترین ها را انتخاب کنند و به اسامی افراد و نهادهای تولیدکننده آثار بی توجه باشند و ارزیابی خود را براساس کیفیت محصول انجام دهند و نه عقبه تولید.

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده باسابقه با بیان مطلب فوق به سینماپرس گفت: هر کسی که داور جشنواره چهلم فجر می‌شود باید در خدمت سینما باشد و نه در خدمت ارگانها. چهل سالگی سال بلوغ فکری جشنواره است؛ عنوان این جشنواره «فجر انقلاب» است و بی شک آثار حاضر در این رویداد باید همگی انقلابی و ارزشی باشند اما متأسفانه سال های متمادی است فیلم هایی در جشنواره فجر حضور دارند که به هیچ عنوان با انقلاب اسلامی همخوانی ندارند اما بعضاً شاهد بودیم به آن ها توجه ویژه شده و جایزه هم گرفته اند؛ از این رو امیدوارم امسال در دولت انقلابی سیزدهم آثار برگزیده جشنواره باید در شأن و تراز انقلاب اسلامی باشند و داوران بر اساس سیاست های فرهنگی کلان نظام اسلامی بهترین ها را برگزینند.

تهیه‌کننده “ضیافت” و “پری” ادامه داد: متأسفانه بارها دیده شده برخی نهادها و اسامی روی داوری داوران تأثیر می گذارند و یا از این طرف و آن طرف سفارش هایی می شود که مثلاً فلانی باید حتماً جایزه بگیرد. از سوی دیگر رفیق بازی در داوری ها بیداد می کند و در طول تمامی سال های برگزاری جشنواره شاهد این پدیده بوده ایم که بعید می دانم این روند اصلاح شود مگر آنکه مدیریت درستی وجود داشته باشد و داوران به درستی توجیه شوند که باید بر اساس چه معیارهایی بهترین آثار را برگزینند.

شریفی یادآور شد: انتظار ما این است که بعد از ۸ سال فاجعه بار در دولت آقای روحانی از امسال و با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد تغییر و تحولات شگفت در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما باشیم و این اتفاق محقق نمی شود مگر آنکه مدیران سینمایی دغدغه جدی داشته باشند و مانع از استمرار وضعیت فاجعه بار در سینما شوند چرا که طی سال های اخیر ابتذال و لمپنیزم حرف اول و آخر در سینما را می زد.

تهیه‌کننده “سیب سرخ حوا” و “هور در آتش” تأکید کرد: درست است که آثار حاضر در چهلمین جشنواره فجر دستپخت و محصول دولت قبل است اما اگر این آثار با معیارهای انقلابی همسویی نداشته باشند به راحتی می توان هیچ اثری را به عنوان بهترین انتخاب نکرد و به راحتی اعلام کرد که هیچ فیلمی شایسته بهترین بودن را نداشته است!

این تهیه کننده افزود: من امیدوارم بحران محتوا در دولت جدید روندی اصلاحی داشته باشد و مدیران سینمایی از همین حالا به فکر باشند تا چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را بر اساس پارامترهای انقلابی و اسلامی برگزار کنند و از همین حالا به فکر تولید فیلم هایی ارزشمند و ناب برای نمایش در آن رویداد باشند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=67432
image_print
برچسب ها: #سایت_سینما_روزانامیرحسین شریفیسینماروزان
نوشته قبلی

باگ بزرگ سمفای اعتدال(!) در بلیت‌فروشی فجر چهلم!

نوشته‌ی بعدی

شفاف‌سازی مدیر یک سامانه فروش بلیت جشنواره درباره آفات بدعت سمفا⇐معایب جلوگیری از پیش‌فروش سری بلیت‌های جشنواره، بیشتر از مزایایش بود!/اولین آفت این روش آن بود که یک سری فیلم خاص، در بلیت فروشی، به طور کامل فروش رفتند و بخشی از فیلم‌های گمنام یا بدون حمایت خاص(!) بلیت‌هایشان باقی ماند!!/آفت دوم بدعت سمفا، ضرردهی سینماداران و صاحبان آثار گمنام است!/آفت سوم بدعت سمفا، علاف شدن بالای مخاطب برای خرید دو سری بلیت بود!/در سالهای گذشته مخاطب نهایتا در ده دقیقه دو سری بلیت می‌خرید ولی امسال یک ساعت وقتش تلف می‌شد برای خرید همان دو سری بلیت!!+آماری از پرفروش‌ترین و کم فروشترین فیلم‌های جشنواره

مطالب مرتبط

امیرحسین شریفی

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
جشنواره فیلم فجر

شفاف‌سازی مدیر یک سامانه فروش بلیت جشنواره درباره آفات بدعت سمفا⇐معایب جلوگیری از پیش‌فروش سری بلیت‌های جشنواره، بیشتر از مزایایش بود!/اولین آفت این روش آن بود که یک سری فیلم خاص، در بلیت فروشی، به طور کامل فروش رفتند و بخشی از فیلم‌های گمنام یا بدون حمایت خاص(!) بلیت‌هایشان باقی ماند!!/آفت دوم بدعت سمفا، ضرردهی سینماداران و صاحبان آثار گمنام است!/آفت سوم بدعت سمفا، علاف شدن بالای مخاطب برای خرید دو سری بلیت بود!/در سالهای گذشته مخاطب نهایتا در ده دقیقه دو سری بلیت می‌خرید ولی امسال یک ساعت وقتش تلف می‌شد برای خرید همان دو سری بلیت!!+آماری از پرفروش‌ترین و کم فروشترین فیلم‌های جشنواره

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    50 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 20 توئیت 13
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم