• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 12 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

هشدار مدیر تازه انجمن دفاع مقدس که از شورای پروانه ساخت سربرآورده⇐شوخی نداریم! فیلمی که ارکان خانواده ما را زیر سؤال ببرد نباید ساخته شود!/ برای فیلمنامه‌هایی که برای زیست بوم فرهنگی ما نیست، امکان ساخت نیست!/ فیلمنامه‌هایی که توهین به فرهنگ، تمدن و دین ما باشد، بدون شک جواز نمی‌گیرند!/فیلمنامه‌هایی که رویکرد{شوخی‌های جنسی}داشته باشند اگر از حد و حدود خود بگذرند قطعاً متذکر می‌شویم!/این، تعارف بردار نیست؛ در این فضا چیز ناشایسته‌ای نمی‌تواند باشد!

25 آبان 1400
در خبر وسط
0 0
A A
0
محمد حسینی

محمد حسینی

سینماروزان: محمد حسینی که مدتی بعد از حضور در حلقه مدیریت میانی حوزه هنری به ریاست انجمن دفاع مقدس رسید و مدتی کوتاه بعد از ریاست انجمن از عضویت در شورای صدور پروانه ساخت سردرآورد، اکیدا هشدار داده که به فیلم‌های مخالف خانواده، پروانه نخواهد داد.

به گزارش سینماروزان محمد حسینی عضو شورای پروانه ساخت به خبرگزاری تسنیم می‌گوید که شیوه‌ نامه‌ای در شورا طراحی شده است که بزودی ابلاغ می‌شود. بر اساس این شیوه‌نامه و رویکردهای ما، تلاش می‌کنیم که عدم همخوانی و تطابق میان فیلمنامه و فیلم وجود نداشته باشد.

محمد حسینی درباره تمهیداتی که اعضای شورای پروانه ساخت برای این همخوانی در نظر گرفته‌اند گفت: سرنوشت تصویر سینمایی در کشور ما توسط همین شورای پروانه ساخت است که تعیین می‌شود. شورای پروانه ساخت مسیر سینمایی کشور را مشخص می‌کند و از این نظر اهمیت بسیار زیادی دارد. شورای فعلی هم محصولات و خروجی‌هایش را تا یک سال بعد نشان می‌دهد. اما این عدم تطابق فیلمنامه با فیلم خیلی اوقات پیش آمده است و فیلمنامه‌ها در طول مسیر تغییر می‌کرده‌اند. اما اخیراً دوستان ما در شورا تلاش کرده‌اند تا با طراحی شیوه‌نامه جدیدی، تا حد ممکن همخوانی و تطابق میان فیلمنامه و فیلم را ایجاد کنند. از سویی این تنها سازمان سینمایی نیست که نسبت به این همخوانی تعهد دارد، فیلمساز نیز باید متعهد باشد که فیلمنامه‌ای که برای آن پروانه گرفته با خروجی نهایی تطابق داشته باشد. برای این منظور در روند ثبت فیلمنامه و گرفتن پروانه، طرف مقابل ما نیز این تضمین را می‌دهد که مسیر فیلمنامه در طول تولید و ساخت تغییر نکند.

در پاسخ به اینکه آیا این شورا فیلمنامه‌های نمایش خانگی را نیز بررسی می‌کند یا خیر، پاسخ داد: شورای پروانه ساخت در حال حاضر تنها ناظر به پروانه‌های سینمایی فعالیت می‌کند و تازمانی که تکلیف پروانه ساخت نمایش خانگی روشن نشده باشد ما در این شورا وظیفه بررسی پروانه‌های این حوزه را نداریم.

حسینی در ادامه درباره رویکردهای این شورا بیان کرد: ما سه رویکرد داریم، یکی این که فیلمنامه‌هایی که کارهای خوب و بدون اشکال دارد و با فرهنگ ما در تضاد نیست، بدون مانع ساخته می‌شوند و در صف باقی نمانند. دوم آنکه در مورد فیلمنامه‌هایی که فیلمساز را دچار مشکل می‌کند تصمیم ما این است که به فیلمساز توصیه‌هایی کنیم تا فضای فیلمنامه را ارتقا بدهد و ایرادات آن برطرف کند. در نهایت فیلمنامه‌هایی هم می‌آید که برای زیست بوم فرهنگی ما نیست. نسبت به این فیلمنامه‌ها به صراحت می‌گوییم که امکان ساخت نیست و به تعبیر فیلمسازان کات می‌دهیم. شوخی نداریم، این قاعده‌ای است که در تمام دنیا وجود دارد. فیلمی که ارکان خانواده ما را زیر سؤال ببرد نباید ساخته شود. این تعارف بردار نیست. در این فضا چیز ناشایسته‌ای نمی‌تواند باشد.

وی بیان کرد: فیلمنامه‌هایی که در واقع توهین به فرهنگ، تمدن و دین ما باشد، بدون شک جواز نمی‌گیرد. ما باید از فرهنگ و دینمان صیانت کنیم. در این سال‌ها فیلمنامه‌های زیادی خواندم گاهی پیش می‌آید که دوستان ما متأسفانه می‌روند سراغ فیلم‌های درجه دو خارجی و کپی‌کاری می‌کنند. جالب اینجا است که محور کانونی همان فیلم خارجی هم مسأله‌ای است که متعلق به آن نوع فرهنگ خارجی است و ربطی به کشور ما ندارد؛ اما با ساخت مشابه آن، جهت اشتباه داده می‌شود و جوری با فضای داخل تطبیق داده می‌شود و ایرانیزه‌اش می‌کنند که اعوجاج و انحراف بزرگی دارد. ما البته با تمام دوستان فیلمساز با نهایت ادب و احترام در مواردی که به اختلاف برسیم جلسه می‌گذاریم و صحبت می کنیم. اگر اعتراض هم داشتند در این میان مرتفع خواهد شد.

مدیر انجمن سینمای انقلاب اسلامی درباره نقشی که سبک ساخت فیلم می‌تواند در تغییر محتوای فیلم ایجاد کند گفت: البته این درست است که سبک ساخت فیلم در متن فیلمنامه قابل درج نیست اما هیچ چیز خارج از سپهر فیلمنامه وجود ندارد. البته در برخی از سکانس‌ها شاید مواردی باشد که در فیلمنامه روشن نشده باشد و قابل فهم نباشد در نهایت اگر با فیلمنامه تطابق نداشته باشد در شورای پروانه نمایش در صورت ضرورت مطرح خواهد شد. خیلی اوقات شده است که فیلمنامه سلامت بوده اما در سبک و روایت چیزهایی در آمده که افراط داشته و خارج از عرف بوده است؛ این موارد در شورای نمایش تذکر داده شده است، اما این بدیهی است که چیزی که ما در شورای ساخت آن را بررسی می‌کنیم، رویکرد کلی فیلمنامه است که قابل فهم است.

این عضو شورای پروانه ساخت سینما درباره شوخی‌های جنسی مکرر فیلم‌های اخیر بیان کرد: باید حدود شوخی رعایت شود. وقاحت مقام رسانه نیست و در مورد فیلمنامه‌هایی که این رویکرد را داشته باشند اگر از حد و حدود خود بگذرد قطعاً متذکر می‌شویم. خود فیلمساز هم البته رعایت می‌کند و باید حدود را نگه دارد.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=66205
image_print
برچسب ها: سایت سینما روزانسیدمحمد حسینیسینماروزانشورای پروانه ساخت سینمایی
نوشته قبلی

اعلام اعضای شورای پروانه نمایش سینمایی⇐ با حضور سه عضو شورای پروانه ساخت+یک مدیر بازنشسته+رئیس سازمان تبلیغات+دو مدیر تلویزیون+یک نماینده مجلس+…

نوشته‌ی بعدی

“جنابِ عالی” کلید خورد؛ شوخی با اجتماعات داخلی؟+عکس

مطالب مرتبط

کانون+کارگردانان+سینمای+ایران

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

11 تیر 1404

سینماروزان: با وجود ورود به ماه چهارم سال هنوز خبری از تشکیل شورای صنفی نمایش جدید نیست و حالا کانون...

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم   

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

11 تیر 1404

سینماروزان: سروش انتظامی فرزند خلف استاد مجید انتظامی و نوه استاد عزت‌الله انتظامی است. او این روزها با پخش سریال...

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

10 تیر 1404

سینماروزان: خانه‌ی مریم معترف بازیگر باسابقه در جریان جنگ ۱۲روزه تخریب شده و او مجبور گشته به پردیس رودهن برود...

نوشته‌ی بعدی
سریال جناب عالی

"جنابِ عالی" کلید خورد؛ شوخی با اجتماعات داخلی؟+عکس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    55 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم