• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 شهریور 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

فیلمنامه تازه عبدی‌پور زیر تیغ ممیزی/چرا سراغ دختری اروپایی رفته‌ای که قصد حمایت از مظلومین غزه را دارد؟

3 اسفند 1393
در گفتگو
0 0
A A
4
فیلمنامه تازه عبدی‌پور زیر تیغ ممیزی/چرا سراغ دختری اروپایی رفته‌ای که قصد حمایت از مظلومین غزه را دارد؟

احسان عبدی پور

سینماژورنال/حـــامد مظفـــری: احسان عبدی پور کارگردان جوانی که با اولین ساخته اش “تنهای تنهای تنها” شگفتی ساز جشنواره سی و یکم فیلم فجر بود دو سال بعد از آن یک فیلم ساخته و یک فیلم آماده تولید دارد اما عجبا که وضعیت هر دو فیلم نامعلوم است.

از یک طرف وضعیت پروانه نمایش دومین فیلم بلند این کارگردان با نام “پاپ” مشخص نشده و اداره نظارت پروانه نمایش آن را صادر نمیکند و از طرف دیگر سومین فیلم بلند این کارگردان با نام “کنتراست” نیز نتوانسته پروانه ساخت بگیرد.

عبدی پور با اشاره به اینکه برای ساخت فیلم سومش “کنتراست”هم سرمایه گذار دارد و هم تهیه کننده به سینماژورنال می گوید: هنوز پروانه ساخت این فیلم صادر نشده و اخیرا هم جمال شورجه نماینده هیات هفت نفره شورای صدور پروانه ساخت با من تماس گرفت و خواستار تغییر بخشهایی از فیلمنامه شد.

این کارگردان درباره جزییات این موارد اصلاحی بیان می دارد: حدودا 5 ایراد اساسی به کار وارد شده است که باید اصلاح شود آن هم در شرایطی که این اصلاحات ممکن است خط کلی اثر را زیر سوال ببرد.

زندگی دختری ایتالیایی که به کمک مظلومین غزه می رود

وی درباره مضمون این کار که مورد توجه اداره نظارت قرار نگرفته اظهار می دارد: فیلمنامه را با این محور نگاشتم که در آن بخشی از واقعیات پیرامون مظلومین فلسطینی را به مخاطبان جوان ایرانی نشان دهم.

عبدی پور ادامه می دهد: به عنوان یک ایرانی مسلمان همواره مظلومیت مردمان غزه و فلسطین آزارم می داده و به فکر این بودم طوری به این مساله بپردازم که برای مخاطب داخلی جذابیت داشته باشد برای همین به سراغ زندگی دختری ایتالیایی رفتم که برای کمک به مظلومین فلسطینی به غزه می رود.

عبدی پور می افزاید: البته داستان فیلم از زاویه دید جوانی بوشهری روایت می شود که بعد از آشنایی با این دختر داستان زندگی پر پیچ و خم وی را می شنود.

این کارگردان تاکید می کند: همین رفتن سراغ یک ایتالیایی که به کمک مردم غزه می رود سبب ساز آن شده است که فیلمنامه ام مورد تایید اداره نظارت قرار نگیرد و اصلاحیاتی بر آن وارد شود. مساله اینجاست که دوستان مرتب می خواهند داستانهای صدها بار تکرار شده درباره مظلومیت مردمان غزه را بار دیگر برای مخاطبان روایت کنند و از روایت داستانهای تازه واهمه دارند.

احسان عبدی پور
احسان عبدی پور

ممیزی اداره نظارت ربطی به حمایت جلیلی ندارد

در شرایطی که فیلم “تنهای تنهای تنها”ی این کارگردان به عنوان نمونه یک فیلم سینمایی الگومحور از سوی سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گرفته بود شاید عدم همراهی اداره نظارت دولتی که در انتخابات رقیب جلیلی بود باعث شده که پروانه ساخت فیلم تازه عبدی پور صادر نشود.

با این حال عبدی پور به این مساله اعتقادی ندارد و به سینماژورنال می گوید: فکر نمی کنم این مساله به حمایت جلیلی از “تنهای…” بازگردد. مساله تردید بر سر کنار گذاشتن الگوهای تکراری است که باعث شده دوستان دست به عصا حرکت کنند.

من و آدمهایی مثل جمال شورجه همه در یک خانه ساکنیم

عبدی پور درباره اینکه آیا جمال شورجه شخصا با فیلمنامه وی مشکل داشته بیان می دارد: نه، اتفاقا شورجه تلاش زیادی کرد که مشکل فیلمنامه حل شود و من بتوانم پروانه ساخت بگیریم. من و آدمهایی مانند شورجه همه در یک خانه ساکنیم درست به مانند آدمهایی که در مسجدالحرام نماز می خوانند. اتفاقا شورجه تلاش زیادی کرد در جهت حل سوءتفاهمات.

این کارگردان در پایان خاطرنشان ساخت: امیدوارم هر چه زودتر مشکل فیلمنامه حل شود تا بتوانم یکی از دغدغه های ذهنی ام را تصویرسازی کنم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=1096
image_print
برچسب ها: احسان عبدی پور، کنتراست، مظلومین غزه،دختر ایتالیایی، پسر بوشهری، سعید جلیلی
نوشته قبلی

جنون آنی کارگردان ایرانی بعد از دیدن جایزه اسکار!

نوشته‌ی بعدی

ترسهای اصغر فرهادی هنگام نگارش فیلمنامه

مطالب مرتبط

پاسخ کوبنده رائد فریدزاده به روسای خانه سینما+اعلام برنامه‌ی انتقال جشنواره جهانی فجر به شهرستان

پاسخ کوبنده رائد فریدزاده به روسای خانه سینما+اعلام برنامه‌ی انتقال جشنواره جهانی فجر به شهرستان

13 شهریور 1404

سینماروزان: در حالی که رئوس خانه سینما در بیانیه‌ای متناقض در عین جدایی از کمیته اسکار، خواستار حضور نمایندگان خود...

فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

9 شهریور 1404

سینماروزان/حامد مظفری: در دهه پنجاه در سینمای ایران ستاره‌ای متولد شد به نام فرزان دلجو محبوب مخاطبان جوان سینما. محمد(فرزان)...

سختی‌های سریال «شکارگاه» به روایت مهدی حسینی‌نیا

سختی‌های سریال «شکارگاه» به روایت مهدی حسینی‌نیا

9 شهریور 1404

سینماروزان: مهدی حسینی‌نیا ـ بازیگر نقش «بهادر» در سریال «شکارگاه» ـ درباره دشواری نزدیک شدن به فضای تاریخی، شیوه مواجهه...

نوشته‌ی بعدی
ترسهای اصغر فرهادی هنگام نگارش فیلمنامه

ترسهای اصغر فرهادی هنگام نگارش فیلمنامه

دیدگاه‌ها 4

  1. ثنا می‌گوید:
    قبل 11 سال

    این بنده خدا هم چون مستقله حقشو میخورن
    اگه میرفت با یکی از این ادمای متنفذ که تو ارگانای سینمایی هستن می بست اوضاعش بهتر بود

    پاسخ
  2. حبیب می‌گوید:
    قبل 11 سال

    فیلم تنهای تنها ر خیلی دوست داشتم
    10 بار بیشتر دیدم
    واسه هر کی میاد خونه مون نشون دادم
    واقعا بی نظیره

    پاسخ
  3. الی می‌گوید:
    قبل 11 سال

    ای بابا
    هر کی که یک فیلم خوب میسازه رو اینطوری اذیت میکنن

    پاسخ
  4. هادی می‌گوید:
    قبل 11 سال

    اقای عبدی پور
    مباااارزه کن و ادامه بده
    این مسیرو رهااا نکن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

علت تعلیق: نامعلوم!؟/ تعلیق ناگهانی اکران فیلم "علت مرگ نامعلوم"! 
خبر

…و بالاخره معرفی “علت مرگ نامعلوم” به عنوان نماینده‌ی ایرانی اسکار/فیلمی با کمتر از ۸۰ هزار مخاطب داخلی و دنباله‌روی سینمای اصغر فرهادی

25 شهریور 1404

سینماروزان: بالاخره بعد از مدتها حرف و حدیث و در شرایطی که بخش عمده کمیته اسکار همان‌هایی بودند که خانه...

ادامه مطلب
ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 

23 شهریور 1404
چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

23 شهریور 1404
«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

22 شهریور 1404
فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

22 شهریور 1404
روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

21 شهریور 1404
رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

21 شهریور 1404

پربازدیدها

  • تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

    “پیرپسر” ۱۶۴میلیارد و “صددام” ۱۳۴میلیارد/”مرد عینکی” ۱۲۵میلیارد و “زن و بچه” ۸۱میلیارد/”ناجورها” ۲۲میلیارد/”ناتوردشت” ۵میلیارد+آمار کامل فروش

    998 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 399 توئیت 250
  • حلوا حلوای«سینمای ارگانی» توسط دو مدیر تازه‌کار ارگانی!

    664 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 266 توئیت 166
  • مرگ شهرزاد؛ بازیگر زن «قیصر» که کارتن‌خواب شده بود!

    472 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 189 توئیت 118
  • چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

    382 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 153 توئیت 96
  • روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

    372 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 149 توئیت 93
  • مرگ مهرداد فلاحتگر؛ بازیگر نقش سینوهه‌ی سریال «یوسف» و کاشفِ مصطفی زمانی!

    228 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 91 توئیت 57
  • فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

    189 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 76 توئیت 47
  • مرگ ژاکلین؛ ترانه‌سرایی که پدرش-ویگن- رهایش کرد و امام رضا(ع) حاجتش داد!

    183 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 73 توئیت 46

آخرین مطالب

…و بالاخره معرفی “علت مرگ نامعلوم” به عنوان نماینده‌ی ایرانی اسکار/فیلمی با کمتر از ۸۰ هزار مخاطب داخلی و دنباله‌روی سینمای اصغر فرهادی

عباس جمشیدی‌فر دادستان سریال «کوری» شد

عمارت نوفل لوشاتو با ۵ نمایش تابستان را به پایان می‌رساند

زن‌های دیگر حذف شدند تا من بمانم/بخشی از پشت صحنه‌ی «کارناوال» به روایت رویا میرعلمی

آغاز اجرای «سمسار» در سالن استاد انتظامی

«الیو» با دوبله اختصاصی به نمایش خانگی رسید  

تورکنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی به یزد می‌رود/ اجرا در فضای باز

«پیرپسر»؛ پیشنهادی برای اسکار/تاکیدِ یک روزنامه اصلاح‌طلب

رشد چشمگیر ثبت‌نام فعالان رسانه و منتقدان در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران  

گزارشی از حضور سریال “وحشی” در پنجاهمین فستیوال تورنتو/ استقبال خریداران و صاحبان جشنواره‌ها/ اولین حضور سریال‌های ایرانی در تورنتو

تبلیغات

ویژه ها

علت تعلیق: نامعلوم!؟/ تعلیق ناگهانی اکران فیلم "علت مرگ نامعلوم"! 
خبر

…و بالاخره معرفی “علت مرگ نامعلوم” به عنوان نماینده‌ی ایرانی اسکار/فیلمی با کمتر از ۸۰ هزار مخاطب داخلی و دنباله‌روی سینمای اصغر فرهادی

25 شهریور 1404

سینماروزان: بالاخره بعد از مدتها حرف و حدیث و در شرایطی که بخش عمده کمیته اسکار همان‌هایی بودند که خانه...

ادامه مطلب
ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 

ثبت قرارداد اکران «لاک‌پشت» و یک فیلم دیگر 

23 شهریور 1404
چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

23 شهریور 1404
«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

«پیرپسر»؛ زمینی‌ترین گزینه برای معرفی به اسکار۲۰۲۶!

22 شهریور 1404
فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

فقط ۴۴ سال داشت!/درگذشت امید جهان؛ خواننده‌ی خونگرم/تداعیگر سندی!

22 شهریور 1404
روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

21 شهریور 1404
رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

رهبری درباره فیلم “موسی” چه گفت؟+ویدیو

21 شهریور 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم