• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یک سکانس سینمایی

روایت مدیر اسبق رادیو از روزگاری که اذان موذن‌زاده اجازه پخش نداشت

۲۰ بهمن ۱۳۹۴
در یک سکانس سینمایی
0 0
A A
0
روایت مدیر اسبق رادیو از روزگاری که اذان موذن‌زاده اجازه پخش نداشت

رحیم موذن زاده اردبیلی

سینماژورنال: محمدعلي ابطحي مشاور رییس دولت اصلاحات که در دهه ۶۰ در رادیو سابقه مدیریتی داشت مدتی است که با نگارش یادداشتهایی به مرور خاطرات خود از آن سالها می پردازد.

به گزارش سینماژورنال ابطحی در تازه ترین یادداشت خود از این دست به ماجرای راه اندازی شبکه قرآن اشاره کرده و در این ماجرا گریزی هم زده است به زمانی که حتی با پخش صدای اذان رحیم موذن زاده از رادیو هم مخالفت می شد.

سینماژورنال متن کامل این یادداشت را به نقل از “اعتماد” ارائه می کند:

راه‌اندازي راديو قرآن

وقتي آيت‌الله خامنه‌اي رييس‌جمهور بودند بارها بحث راه‌اندازي راديو قرآن را مطرح مي‌كردند ولي تا زماني كه من رييس راديو شدم عملي نشده بود. از قبل انقلاب آقاي خامنه‌اي مشهور به علاقه‌مندي به قاريان و صداي خوش قرآن بودند. بخشي از دوستان ايشان در مشهد هم قاريان معروف قرآن بودند و مشهد تقريبا قطب قرآني ايران بود. مرتضي فاطمي يا آقاي محمد‌زاده و ساير معروفين قرائت، مشهور به نزديكي با آقاي خامنه‌اي بودند.

عكس مصطفي اسماعيل، قاري مشهور و مرحوم مصري بالاي سرشان به ديوار بود

بعد از انقلاب هم انصافا ايشان تنها كسي بودند كه در سطح عالي كشور به مساله قرآن و قاريان اهتمام ورزيدند. يك‌بار در ماه‌هاي اول رياست‌جمهوري ايشان كه هنوز از نقاهت ترور بيرون نيامده بودند، همراه با آقاي طبسي از مشهد به تهران آمديم. از فرودگاه يك راست رفتيم خدمت رييس‌جمهور. روي تخت بودند در ساختمان قرمز رياست‌جمهوري. در همان اتاق عكس مصطفي اسماعيل، قاري مشهور و مرحوم مصري بالاي سرشان به ديوار بود. مصطفي اسماعيل واقعا قاري بزرگي بود. وقتي مي‌خواند تا عمق وجود آدم اثر مي‌كرد. تصميم من از اول ورودم به راديو اين بود كه راديو قرآن را راه‌اندازي كنم. تا آن موقع عملي نشده بود.

راديو قرآن را از اول بهمن ۶۲ به صورت تجربي راه‌اندازي كرديم

با آقاي محمد هاشمي، مديرعامل صدا و سيما در ميان گذاشتم، ايشان هم مشوق بود و مي‌گفت بارها آقاي خامنه‌اي روي اين مطلب تذكر داده‌اند. فني راديو تلويزيون بايد زمينه را فراهم كند. من پيشنهاد دادم روي يك كانالي هم كه وجود دارد مي‌شود پخش كرد. روزانه چند ساعت هم باشد، باشد. در راديو، قرآن دوست فوق‌العاده‌اي بود كه واقعا زندگي‌اش وقف قرآن و قرائت بود. شب‌ها ساعت ۹ تا ٥/٩ غير از برنامه قرآن قبل از اذان، يك برنامه قرآن مجلسي پخش مي‌شد.

مسوول همه اينها آقاي صدر‌زاده بود. تمام كاست‌هاي قرآن را خودش در آرشيو شخصي‌اش جمع‌آوري كرده بود. يكي از اعضاي رياست‌جمهوري فردي بود به نام آقاي سيدعلي مقدم كه هنوز هم در كنار رهبري هستند، او هم علاقه زيادي به قرائت و قرآن داشت و معمولا با آقاي صدرزاده هم اختلاف نظر داشت. بالاخره راديو قرآن را از اول بهمن ۶۲ به صورت تجربي راه‌اندازي كرديم تا اينكه رسما در ۲۲ بهمن ١٣٦٢ افتتاح شد. براي افتتاحيه راديو قرآن از آيت‌‌الله خامنه‌اي كه واقعا موسس معنوي راديو قرآن بودند، پيامي گرفتيم و جالب بود كه ايشان براي افتتاح راديو با صوت قرآن خواندند. نمي‌دانم چرا الان گاهي تلويزيون آن را پخش نمي‌كند. از توصيه‌هاي مكرر ايشان كه چندين بار به من فرمودند اين بود كه در راديو قرآن، صداهاي تشويقي پخش نكنيد.

از قراي ايراني كه قرائت پخش مي‌كنيد، قارياني باشند كه واقعا در طراز قراي جهاني باشند. يكي كه تازه شروع به قرائت كرده و صدايش توجه جلب نمي‌كند، آن را از راديو قرآن پخش نكنيد. شنونده شما بايد لذت صداي خوش و قرائت زيبا را بچشد. وادي قرائت هم عالم غريبي است و اختلاف نظرها و مكتب‌هاي فراواني وجود دارد.

اجازه پخش اذان موذن زاده را نمی دادند

مثلا تا مدت‌ها بنا به دستور شوراي عالي قرآن كه همان دوست سخت سليقه مشهدي ما آقاي سيد علي مقدم رييس آن بود، سال‌ها اجازه پخش اذان موذن‌زاده اردبيلي را نمي‌دادند. مي‌گفتند اولا لحن آن فارسي است و يك جاي آن از نظر تجويدي داراي اشكال است. مساله صدق‌الله العلي العظيم كه قاريان شيعه مي‌گفتند و منظورشان هم از علي، صفت خداوند بود و هيچ ربطي به شيعه و سني نداشت، يكي از معضلات راديو قرآن بود. تا مدت‌ها براي پايان قرائت‌ها از همان قاري يا قاري ديگري كلمه صدق‌الله العلي العظيم ذكر مي‌شد تا شعار شيعي باشد. قاريان غيرشيعه صدق‌الله‌العظيم مي‌گفتند. كه كم‌كم از هر قاري‌اي همان طور كه ادا مي‌كرد، صدق‌الله پخش مي‌شد.

افراطيون شيعي البته هميشه يكي از مشكلات راديو قرآن بودند كه صداي قاري سني را برنمي‌تابيدند. مي‌گفتند در راديو قرآن صداي قاري سني پخش نشود، روح و معنويت ندارد. دردناك بود و هست اين نگاه افراطي. البته اين جماعت در آن دوران حداقل در انزواي سياسي و حكومتي بودند. يكي از پيشنهادات آيت‌‌الله خامنه‌اي اين بود كه ما از قاريان معروف جهان عرب دعوت كنيم به ايران بيايند تا هم قاريان ما با آنها آشنا شوند و هم صداي دلكش آنان از نزديك شنيده شود.

برنامه‌ريزي براي دعوت از راغب مصطفي غلوش

معروف‌ترين قاريان زنده، راغب مصطفي غلوش بود كه همين چند روز پيش يعني در بهمن ماه ۹۴ درگذشت. برنامه‌ريزي براي دعوت از او صورت گرفت. تامين مالي آن از سوي صدا وسيما و همكاري وزارت خارجه انجام شد. رفتم رياست‌جمهوري تا خوش خبري بدهم كه غلوش در راه ايران است. در همين دفتري كه بعدها دفتر خود من شد، آقاي ميرمحمدي، رييس دفتر رييس جمهور و آقاي علي مقدم بودند. آن جا مطلع شدم كه شوراي عالي تبليغات كه رييس آن آيت‌الله جنتي بود و گمان مي‌كنم هنوز هم رياست آن شورا را داشته باشند به آيت‌الله منتظري قائم مقام رهبري وقت نامه نوشته‌اند كه اين كار دعوت از قاريان خارجي كار درستي نيست. زيرا باعث دلسردي قاريان خودمان مي‌شود. در هر حال آن سفر انجام نشد. بعد‌ها البته غلوش بارها به ايران آمد و در حضور آيت‌الله خامنه‌اي كه ديگر رهبر نظام بودند، قرائت كرد و انصافا لذتي داشت شنيدن صداي دلنشينش.

در يكي از اين سفرها كه بعدها انجام شد، از او خواسته بودند كه اذاني بر اساس شيوه اذان شيعي بگويد كه براي ايرانيان، آن اذان بسيار مشهور شد.‌گر چه شخصا نمي‌پسندم از يك سني خواسته شود تا اذان شيعي بگويد يا يك شيعه اذان سني بگويد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=17817
image_print
برچسب ها: رادیوقرآنمحمدعلي ابطحي
نوشته قبلی

کمال تبریزی: ایشان{کیارستمی} خودش مایل نیست که فیلم بسازد

نوشته‌ی بعدی

با نامزدي همزمان اين مادر و دختر و نامزدی همزمان در گریم و تهیه‌کنندگی⇐اسامي كانديداهاي دريافت سيمرغ اعلام شد

مطالب مرتبط

مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

۱۲ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان/حامد مظفری: شاهرخ شاهید خواننده ایرانی در ۷۰ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت. شاهرخ شاهید در دهم آذرماه ۱۳۳۲ در تهران متولد شد...

درگذشت رضا معینی؛ مجری مسابقه خاطره‌ساز دهه شصت تلویزیون

درگذشت رضا معینی؛ مجری مسابقه خاطره‌ساز دهه شصت تلویزیون

۱۰ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان/محمد شاکری: رضا معینی مجری باسابقه رادیو که سابقه کار در تلویزیون را هم داشت در ۶۹سالگی فوت کرد. رضا...

پروانه معصومی: دعا می‌کنم در سال جدید هیچ بازیگری محتاج سینما نشود/ اولین تجربه کارگردانی‌ام یعنی مستند “زندگی مادر رضا سوخته‌سرایی” عیدی من است به تمام مادران ایرانی

درگذشت پروانه معصومی؛ بازیگری که با #رگبار بیضایی شهره شد ولی تا سالها از او دلخور بود!!

۶ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان/حامد مظفری: پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون در ۷۹سالگی درگذشت. پروانه معصومی با نام اصلی سکینه کبودرآهنگی زادهٔ ۱۱ اسفند...

نوشته‌ی بعدی
لزوم شفاف‌سازی در خروجی ۴۵۰ کارت جشنواره‌ای که طی این سالها برای “منتقدان خانه‌سینما” صادر شده‌ است

با نامزدي همزمان اين مادر و دختر و نامزدی همزمان در گریم و تهیه‌کنندگی⇐اسامي كانديداهاي دريافت سيمرغ اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!
خبر وسط

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!

۱۳ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان: متأسفانه یکی از خصلت‌های اشتباهی که از قدیم‌الایام تا به امروز، حتی در سال‌های دور پیش از انقلاب هم...

ادامه مطلب
بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

۱۲ آذر ۱۴۰۲
پشت پرده احضار تهیه‌کنندگان به دادسرای فرهنگ و رسانه

صدور حکم اعدام برای کارگردانی متهم به آزار!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

۱۲ آذر ۱۴۰۲
سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

۱۲ آذر ۱۴۰۲
مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

۱۱ آذر ۱۴۰۲

پربازدیدها

  • مرگ اکبر احمدی بازیگر #مختارنامه؛ بازیگری که همکلاسی سعید کنگرانی بود!

    مرگ اکبر احمدی بازیگر #مختارنامه؛ بازیگری که همکلاسی سعید کنگرانی بود!

    1404 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 562 توئیت 351
  • درگذشت رضا معینی؛ مجری مسابقه خاطره‌ساز دهه شصت تلویزیون

    237 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 95 توئیت 59
  • مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

    93 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 37 توئیت 23
  • مرگ بیتا فرهی؛ که از مدلینگ در آمریکا به نقش یک #هامون مهرجویی رسید

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازیگر مقتدر #مختارنامه دیگر هیچ کس را نمی‌شناسد!/حسین خانی‌بیک گرفتار بیماری مهلک

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • مرگ حمیدرضا مرادی؛ پسرک تپل سینمای دهه شصت!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت پروانه معصومی؛ بازیگری که با #رگبار بیضایی شهره شد ولی تا سالها از او دلخور بود!!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • کدام سینماگران، زندگی‌شان #کاباره‌ای است؟!/حسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما مطرح کرد

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

عطاران +پژمان و #پوراحمد در #ویلای_ساحلی+تیزر و خلاصه داستان

با نمایش فیلم «دِرب» اکران آنلاین فیلم‌های هنری در فیلم‌نت راه‌اندازی شد

«دختر شاه مرداب» به نمایش خانگی آمد

فرهاد ورهرام و کارگاه «تک نگاری در سینمای مستند»

مهدی دانائی‌مقدم؛ از سرباز وظیفه «سه در چهار» تا وکیل «زخم کاری»

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!

رونمایی از پوستر فیلم “مسافری از گانورا”

فیلمبرداری «باور» به پایان رسید

«میراث سمی» به آنتن شبکه مستند رسید/ داستانِ حشره‌کشی مرگبارتر از بمب اتم

بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

تبلیغات

ویژه ها

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!
خبر وسط

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!

۱۳ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان: متأسفانه یکی از خصلت‌های اشتباهی که از قدیم‌الایام تا به امروز، حتی در سال‌های دور پیش از انقلاب هم...

ادامه مطلب
بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

۱۲ آذر ۱۴۰۲
پشت پرده احضار تهیه‌کنندگان به دادسرای فرهنگ و رسانه

صدور حکم اعدام برای کارگردانی متهم به آزار!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

۱۲ آذر ۱۴۰۲
سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

۱۲ آذر ۱۴۰۲
مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

۱۱ آذر ۱۴۰۲
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم