۱۵۰۷۱۴۰۱

رئیس سازمان سینمایی خطاب به زیرمجموعه علاقمند به بوروکراسی⇐کارهای مراجعین را در سریعترین زمان ممکن انجام دهید!/به‌جای بی‌توجهی به مراجعان، مشکلات آنها را بدون وقفه حل کنید!/نباید کاری کرد که ارباب رجوع سینما، احساس نارضایتی کنند!/با مهربانی، ادب و احترام با سینماگران تعامل کنید

محمد خزاعی

سینماروزان: بوروکراسی دامنگیر زیرمجموعه دولتی سینما و به خصوص شوراهای صدور پروانه، صدای محمد خزاعی رئیس تازه سینما را هم درآورد.

به گزارش سینماروزان محمد خزاعی در نشست صمیمانه با زیرمجموعه خود به مناسبت روز مادر، با اشاره به محورهای مهم راهبردی ‌و کاربردی در سیاستگذاری های دوره جدید سازمان سینمایی عنوان کرد:  از همه معاونین، مدیران، کارشناسان و یکایک همکاران عزیز تقاضا می کنم برای رسیدن به اهداف چشم انداز چهار ساله سازمان با همدلی، همراهی و همگرایی،کمک کنند.

به گفته وی، کشور و حوزه فرهنگ بویژه، سینما در چند ساله اخیر با برخی چالش ها و مشکلات روبرو بوده است که مهم ترین آن بحران کرونا و خسارت های اقتصادی گسترده ناشی از آن است.

خزاعی به رکود و تعطیلی سینماها در دو ساله اخیر، روند ناموزون تولیدات، مشکلات معیشتی خانواده سینما و همکاران سینمایی، محدودیت منابع و اعتبارات، چالش کثرت و انباشت فیلم های تولید شده و … از جمله مسائل پیش روی سینماست که با همت و همدلی همه شما و خانواده سینما قابل تعامل، پیگیری و قابل حل است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ محور تحولی از سوی کارگروه مطالعاتی سازمان سینمایی طراحی و پژوهش شده که در چشم اندازی ۴ ساله قابل تحقق و اجراست.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر ضرورت حفظ قانون و پرهیز از برخورد نامناسب با ارباب رجوع  و هنرمندان  و سینماگران خاطرنشان ساخت: انجام کارهای مراجعین در سریع ترین زمان و بدون وقفه بر اساس تشریفات و آئین نامه های اجرایی انتظاری است که از ما در دوره جدید و در دولت مردمی توقع می رود. وقتی رهبری خدمت به مردم و جلب محبت و اعتماد آنان را به عنوان دو وظیفه اساسی مسئولین و کارگزاران نظام در دستگاه‌های مختلف کشور می دانند ضروری است این مشی را سرلوحه قرار بدهیم و با مهربانی، ادب و احترام با آن ها گفتگو کنیم. قطعا، سینماگران و مراجعان هم به استانداردهای قانونی آگاهند.

وی با بیان اینکه طی سه ماهه اخیر بررسی که تیم ارزیابی داشته اند در برخی زمینه ها گلایه هایی از  پاسخگو نبودن-  چه به صورت الکترونيک یا تلفنی و یا بعضا، کم توجهی به مراجعان حضوری و غیرحضوری شده است تاکید کرد: همه شما واقفید که جنس برخورد ما با مراجعان باید کاملا متفاوت باشد  چرا که ما با جامعه هنری و سینمایی سروکار داریم که نارضایتی از رفتار ما در روحیه آن ها اثرات بد می گذارد و با گفتگوی محترمانه و تعامل بسیاری از مشکلات مرتفع می شود.

خزاعی با تاکید بر سه محور قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری به عنوان سرلوحه امور در سازمان سینمایی گفت:  تلاش داریم آیین نامه ها و قوانین را استانداردسازی کنیم و در این مسیر، قطعا، نقش شما همکاران به عنوان اضلاع اجرایی و عملیانی در پیشبرد برنامه ها و اهداف بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به گفته وی، عدالت محوری در همه عرصه ها اعم از توسعه زیرساخت ها، تعامل با طیف های مختلف اجتماعی و مردم، رعایت شان و حقوق کارکنان  و به صورت ویژه تر، توجه به شهرستان ها و مراجعان شهرستانی مهم ترین دغدغه و رویکرد بنده است و خوشبختانه، در نظر داریم با نگاه ویژه، بودجه مناسبی برای توسعه عدالت فرهنگی در سطوح شهرستان ها و استان ها پیش بینی کنیم.

شایسته سالاری، اهتمام به تخصص و تعهد و لزوم بهره گیری از دیدگاه ها و نقطه نظرات سازنده و مشورتی همکاران از جمله محورهای مورد تاکید رئیس سازمان سینمایی در این مراسم بود.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان ساخت: اداره کل روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی سازمان موظف است حلقه ارتباط بین رئیس سازمان، مدیران و کارکنان باشد و هر نوع تغییر و تحولی باید از سوی این داره آگاهی سازی شود.  این مجموعه پل ارتباطی همکاران سازمان باید باشد. همچنین از اداره کل ارزیابی عملکردها  انتظارم دارم روند فعالیت ها بر اساس افق های ترسیم شما را مورد ملاحظه قرار دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره و تاکید ویژه بر نقش و جایگاه زنان در مجموعه سازمان سینمایی گفت:  زنان نقش مهمی در سازمان سینمایی دارند اما باید به صورت تخصصی بکار گرفته شوند. برای ما تعهد و تخصص مهم است و نه جنسیت. باید کمک کنیم تا مسیر رشد همه همکاران بدون لحاظ جنسیت فراهم گردد.

image_print
تاريخ انتشار: دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
لینک کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=67412

بعدش؟

مطالب مرتبط

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code