• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنج شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

جناب ایوبی! خوشحالیم که به رخ کشیدن محفوظات ادبی‌تان را کنار گذاشتید و از بی‌پولی حرف زدید اما سینمای بی‌پول را چه نیاز به جدایی بودجه‌خوار بین‌الملل از فجر و تأسیس هزینه‌زای یک مدرسه دولتی؟

۲۹ فروردین ۱۳۹۵
در یادداشت
0 0
A A
3
جناب ایوبی! خوشحالیم که به رخ کشیدن محفوظات ادبی‌تان را کنار گذاشتید و از بی‌پولی حرف زدید اما سینمای بی‌پول را چه نیاز به جدایی بودجه‌خوار بین‌الملل از فجر و تأسیس هزینه‌زای یک مدرسه دولتی؟

حجت ا.. ایوبی

سینماژورنال/حامد مظفری: اینکه حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی در تازه ترین گفتگویش به صراحت از انحلال شورایعالی سینما سخن می‌گوید و باز هم با صراحت از این می‌گوید که شورای عالی نظارت نمی‌تواند در مسأله فیلمهایی که در مرحله اکران توقیف شده اند دخالت کند جای تقدیر دارد.

به گزارش سینماژورنال اینکه ایشان باز هم بی هر گونه سانسور از این می گوید شورایی که برای ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران راه انداخته‌اند تاکنون نتوانسته کاری برای سینماگران انجام دهد و دلیل اصلی آن هم بی پولی است جای تحسین دارد.

همین که مدیر سینمایی دولت یازدهم بعد از حدودا دو سال و نیم از حضورش در سازمان سینمایی به جای به رخ کشیدن دانش ادبی اش و از فردوسی و مولانا حرف زدن درباره مسائل مبتلابه سینمای ایران به صراحت حرف می زند جای تشکر دارد.

همین که ایشان سعی نکرده به مانند همه این ماهها فروش بالای آثار کمدی را که در همه ادوار فروخته اند برآمده از مدیریت موفق خویش دانسته و از عاجز بودن در حل زیربنایی ترین مشکل سینماگران که مسائل معیشتی است حرف زده واقعا دست مریزاد دارد.

چه اصراری بود بر تأسیس هزینه‌بر مدرسه عالی سینما و جدایی بودجه‌خوار بین‌الملل از فجر؟

نکته اما اینجاست که ایوبی که خود واقف است به بودجه محدود سینمای ایران و اینکه حتی بودجه ای برای زیربنایی ترین شورایی که در سینمای ایران می تواند کارکرد داشته باشد وجود ندارد چرا این قدر اصرار داشت بر تأسیس هزینه‌بر مدرسه عالی سینما و جدایی باز هم بودجه‌خوار بین‌الملل از فجر.

مگر نه اینکه در همه جای دنیا وقتی حتی خردترین سیستمها دچار کمبود منابع مالی می شوند از اسراف پرهیز می کنند و می کوشند هزینه های اضافی را از دوش سیستم برداند پس اصرار بیش از حد بر تأسیس مدرسه سینمایی در حالی که ده ها دانشکده و آموزشگاه سینمایی در سراسر کشور داریم چه معنایی داشت؟

از آن تأسف‌آورتر این است که رییس سازمان سینمایی به تشریفاتی شدن شورایی که بنا بوده اسباب ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران را فراهم کند به دلیل فقدان بودجه واقف است اما به جدایی بی فایده و هزینه زای بین الملل از فجر و برگزاری آن در قامت یک جشنواره جدید حکم داده است.

تازه وقتی به زعم خودشان کارکرد نامطلوب دوره اول این جدایی را دیده اند باز هم امتداد آن را خواستار شده اند.

آیا دست اندرکاران این جشنواره فی‌سبیل‌ا.. مشغول فعالیتند؟

چطور می شود سازمانی بودجه ای برای ارتقای اهالی صنفش نداشته باشد اما به سمت برگزاری جشنواره ای هزینه‌زا و البته با کمترین کارکرد جشنواره ای برود؟

باز اگر این جشنواره به صورت کاملا خیریه و با حضور سینماگران متمولی انجام می شد که هدفشان کمک به ارتقای سطح سینماست ایرادی نداشت اما وقتی چنین جشنواره ای فقط ۲۷ مدیر و معاون و مشاور دارد که همه هم با صرف دستمزد در حال خدمت(!) به جشنواره هستند واقعا برگزاری این جشنواره وقتی دست و بال بودجه ای سازمان سینمایی بسته است چقدر منطقی است؟

بدنه سینما یک بیمه تکمیلی مفیدفایده ندارد اما…

در ابتدای سال جدید قرار داریم و نه فقط رییس سازمان سینمایی با شفافیت هر چه تمامتر از بی فایدگی شورای ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران سخن گفته است که حتی تکلیف بیمه تکمیلی صنف سینمای ایران هم مشخص نیست.

طبیعی است که رییس سازمان سینمایی و حلقه بالادستی که این روزها مشغول خدمت‌گزاری برای برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی هستند هیچ گاه دغدغه این را نداشته اند که اگر روزی دچار بیماری سختی شوند کدام بیمه تکمیلی است که به دادشان برسد اما بدنه صنف سینمای ایران در این سالها از نداشتن یک بیمه تکمیلی خوب بدجوری ضربه خورده اند و هر سال هم شاهد حضور شرکتهایی به عنوان بیمه دهنده بوده اند که فقط به هنگام دریافت حق بیمه است که لبخند می زنند و به هنگام ارائه اولین فاکتور بیماری از سوی اهالی سینما، این لبخندها جای خود را به توجیهات مختلفی می دهد برای عدم انجام تعهدات مالی.

ای کاش یک سال قید این هزینه‌زایی را می‌زدید و به فکر رفع مشکلات بنیادی صنف بودید

آیا بهتر نبود رییس سازمان سینمایی که خود به کمبود بودجه سازمان خویش واقف است برای یک سال هم که شده قید برگزاری بین الملل فجر که جز هزینه زایی برایشان ندارد را زده و بودجه‌اش را صرف ارائه تسهیلات بیمه‌ای جامع به سینماگران می کرد؟

آیا این اتفاق نمی توانست به حال سینمای ایران و اصلا مدیریت ایشان مثمرثمرتر باشد تا برگزاری جشنواره ای به نام جهانی که حتی کارگردانان ایرانی از چهره هایی شاخته شده چون اصغر فرهادی، علیرضا داوودنژاد و عبدالرضا کاهانی تا جوانترهایی چون حمیدرضا قربانی هم علاقه ای به حضور در آن ندارند؟

وقتی بودجه برای شورایی که برای ارتقای منزلت اجتماعی سینماگر راه افتاده وجود ندارد چه نیازی داریم به صرف بودجه برای برگزاری جشنواره؟

وقتی توان مالی ارائه تسهیلات بیمه ای جامع را به سینماگران نداریم چه اصراری وجود دارد بر خرج ریال ولو به مقدار اندک برای تأسیس مدرسه ملی سینما؟

ارتقای جایگاه مدیریتی می‌بایست مجالی می‌شد برای امکان ارتقای وضعیت معیشتی صنف سینما

البته آقاي ايوبي مي تواند يك جواب آماده برای این پرسشها داشته باشد و آن اینكه بنده وزير رفاه اجتماعي نيستم و خواسته هايتان را به گوش وزير سينمادوست رفاه كه در جمع هاي سينمايي حضور پيگير و فيلم بازانه اي دارد برسانيد.

اما قطعا این پاسخ هم نمی‌تواند قانع‌کننده باشد چرا كه ضرورت ارتقای جايگاه  مديريتي شما از معاونت وزير به رياست سازمان براي ظاهر شدن در همكاري هاي بالادستي براي جذب بودجه  بيشتر، امكانات بهتر و ارتقای وضع زيست و معيشت عوامل انساني مجموعه تحت مديريت تان كه فقط محدود به كارمندان و كارگزاران دولتي سازمان تان نميشود و گستره  نرم افزاري سينما يعني كليه صنوف سينمايي را شامل ميشود، است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=21109
image_print
برچسب ها: بین‌ الملل فجرحجت ا.. ایوبیرضا میرکریمیسازمان سینماییشورای ارتقای منزلمدرسه عالی سینما، جشنواره جهانی فجر
نوشته قبلی

چرا “دندون طلا” نمی‌تواند از تلویزیون پخش شود؟⇐ستاره اسکندری پاسخ داد

نوشته‌ی بعدی

توضیحات دفتر موسیقی ارشاد درباره مجاز شدن عباس قادری

مطالب مرتبط

رجعت مهرجویی، روز جهانی عینک دودی و جای خالی سوسن...

رجعت مهرجویی، روز جهانی عینک دودی و جای خالی سوسن…

۳۰ مهر ۱۴۰۲

سینماروزان/حامد مظفری: در روزهایی که هرازگاه هنرمندی را از دست می‌دهیم و این مرگها ابزاری شده برای شوآف جماعتی که...

هادی قمیشی و رعنا آزادی ور در سریال زخم کاری

…بالاخره تکانی در #زخم_کاری۲+پیشنهادی به نویسندگان سریال

۲۹ مهر ۱۴۰۲

سینماروزان/حامد مظفری: فصل دوم زخم کاری بالاخره بعد از هفت قسمت تکانی به خود داد و با دنبال کردن یک...

بهروز افخمی+امیرحسین ثابتی

مجری افق در راه افخمی؟!/چرا امیرحسین ثابتی قید برنامه #جهان_آرا را زد؟

۶ شهریور ۱۴۰۲

سینماروزان/حامد مظفری: خبر تعطیلی موقت یا دائم(؟) برنامه تلویزیونی #جهان_آرا به دلیل علاقمندی امیرحسین ثابتی مجری این برنامه به شرکت...

نوشته‌ی بعدی
توضیحات دفتر موسیقی ارشاد درباره مجاز شدن عباس قادری

توضیحات دفتر موسیقی ارشاد درباره مجاز شدن عباس قادری

دیدگاه‌ها 3

  1. یکی از اهالی سینما(م.ی) می‌گوید:
    قبل 8 سال

    توروخدا به داد سینماگرا برسید
    دست بردارید از سیاسی کاری اقای ایوبی
    پارسال من کلیه هام از کار افتاد و برای پیوند فقط ۵۰۰ هزار تومن گرفتم با وجود اینکه بیمه تکمیلی هم بودم
    اخه این چجور بیمه تکمیلیه….والله خدارو خوش نمیاااد

    پاسخ
  2. رفیع می‌گوید:
    قبل 8 سال

    جشنواره جهانی برگزار کردن نیاز داره به فیلم و نه فقط صرف بودجه
    چرا مدیرای ما نمیخوان اینو قبول کنن
    بابا تا کی میخواین پول نفتو دور بریزین
    ؟؟؟

    پاسخ
  3. رضا عین. می‌گوید:
    قبل 8 سال

    متاسفم که اومدم و سالها تو سینمای ایران دستیار تدوین بودم
    اگه میرفتم و جوشکار می شدم الان منزلتی داشتیم برای خودمون

    رفقای کارگر داریم که در شرکتهای خودروساز دولتی کار میکنن و هر سال شب عید هم عیدی و پاداش دارن و هم مناسبتهای مختلف اقلام رفاهی میگیرن اما به سینما که میرسن این چیزا رو گداپروری میدونن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

کدام سینماگران، زندگی‌شان #کاباره‌ای است؟!/حسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما مطرح کرد
خبر وسط

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان؛ تنها صنف قانونی سینما!/چرا صنوف کارگری شده سینما را در خانه کارگر نمی‌پذیرند؟!

۸ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان/کیوان بهارلویی: به دنبال جدایی بزرگترین صنف تهیه‌کنندگی-جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران- از شورای عالی تهیه‌کنندگان، خواه ناخواه کلیت شورا...

ادامه مطلب
ماجرای همکاری پروانه معصومی و محسن مخملباف!/سینماگر نزدیک به این بازیگر تشریح کرد

ماجرای همکاری پروانه معصومی و محسن مخملباف!/سینماگر نزدیک به این بازیگر تشریح کرد

۷ آذر ۱۴۰۲
توصیه #پولی کارگردان #کوچه_مردها به جوانان!

توصیه #پولی کارگردان #کوچه_مردها به جوانان!

۶ آذر ۱۴۰۲
پروانه معصومی: دعا می‌کنم در سال جدید هیچ بازیگری محتاج سینما نشود/ اولین تجربه کارگردانی‌ام یعنی مستند “زندگی مادر رضا سوخته‌سرایی” عیدی من است به تمام مادران ایرانی

درگذشت پروانه معصومی؛ بازیگری که با #رگبار بیضایی شهره شد ولی تا سالها از او دلخور بود!!

۶ آذر ۱۴۰۲
چرا به کتاب #هیولا نوشته #محسن_امیریوسفی اجازه توزیع ندادند؟

چرا به کتاب #هیولا نوشته #محسن_امیریوسفی اجازه توزیع ندادند؟

۶ آذر ۱۴۰۲
دیگر کسی حوصله‌ مطالعه ندارد!

دیگر کسی حوصله‌ مطالعه ندارد!

۶ آذر ۱۴۰۲
کیانوش عیاری به‌دنبال اقتباس از #کلیدر؟/بازیگر #روزگار_قریب مطرح کرد

کیانوش عیاری به‌دنبال اقتباس از #کلیدر؟/بازیگر #روزگار_قریب مطرح کرد

۵ آذر ۱۴۰۲

پربازدیدها

  • مرگ اکبر احمدی بازیگر #مختارنامه؛ بازیگری که همکلاسی سعید کنگرانی بود!

    مرگ اکبر احمدی بازیگر #مختارنامه؛ بازیگری که همکلاسی سعید کنگرانی بود!

    1392 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 557 توئیت 348
  • «بنیاد هنرمندان مهرآفرین» برگزار می‌کند: آغاز ثبت‌نام فراخوان استعدادیابی بازیگری «هفت رخ» از ۱۵ آبان ماه

    262 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 105 توئیت 66
  • مرگ بیتا فرهی؛ که از مدلینگ در آمریکا به نقش یک #هامون مهرجویی رسید

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • بازیگر مقتدر #مختارنامه دیگر هیچ کس را نمی‌شناسد!/حسین خانی‌بیک گرفتار بیماری مهلک

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • مرگ حمیدرضا مرادی؛ پسرک تپل سینمای دهه شصت!

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8
  • درگذشت #اکبر_گلپایگانی؛ مرد حنجره طلایی که از پازولینی، یک میلیون دلار غرامت گرفت

    28 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 11 توئیت 7
  • کدام سینماگران، زندگی‌شان #کاباره‌ای است؟!/حسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما مطرح کرد

    28 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 11 توئیت 7
  • با عبور از فیلم «انفرادی»؛ «هتل» دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران شد/ ۸۰ میلیارد فروش در ۳۵ روز

    2626 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 1050 توئیت 657

آخرین مطالب

متفاوت‌ترین فیلم #فجر۴۱ روی پرده+تیزر

فروش «جوجه تیغی» در آستانه ۵ میلیارد

با رونمایی از پوستر «میراث سمی» آماده نمایش شد

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان؛ تنها صنف قانونی سینما!/چرا صنوف کارگری شده سینما را در خانه کارگر نمی‌پذیرند؟!

#سلفی_با_رستم روی پرده+تیزر

نمایش فیلم «درب» در جشنواره چنای هند و هواپیمایی ایرفرانس همزمان با گروه هنر و تجربه

“پرونده باز است” از ۹/۸ در اکران آنلاین

واکنش مخاطب به «دفتر یادداشت» و «مرداب» چه بود/ رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی

ماجرای همکاری پروانه معصومی و محسن مخملباف!/سینماگر نزدیک به این بازیگر تشریح کرد

جایزه بهترین فیلم بخش «سینمای دیگر» جشنواره پالرمو ی ایتالیا به «نفس» رسید

تبلیغات

ویژه ها

کدام سینماگران، زندگی‌شان #کاباره‌ای است؟!/حسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما مطرح کرد
خبر وسط

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان؛ تنها صنف قانونی سینما!/چرا صنوف کارگری شده سینما را در خانه کارگر نمی‌پذیرند؟!

۸ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان/کیوان بهارلویی: به دنبال جدایی بزرگترین صنف تهیه‌کنندگی-جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران- از شورای عالی تهیه‌کنندگان، خواه ناخواه کلیت شورا...

ادامه مطلب
ماجرای همکاری پروانه معصومی و محسن مخملباف!/سینماگر نزدیک به این بازیگر تشریح کرد

ماجرای همکاری پروانه معصومی و محسن مخملباف!/سینماگر نزدیک به این بازیگر تشریح کرد

۷ آذر ۱۴۰۲
توصیه #پولی کارگردان #کوچه_مردها به جوانان!

توصیه #پولی کارگردان #کوچه_مردها به جوانان!

۶ آذر ۱۴۰۲
پروانه معصومی: دعا می‌کنم در سال جدید هیچ بازیگری محتاج سینما نشود/ اولین تجربه کارگردانی‌ام یعنی مستند “زندگی مادر رضا سوخته‌سرایی” عیدی من است به تمام مادران ایرانی

درگذشت پروانه معصومی؛ بازیگری که با #رگبار بیضایی شهره شد ولی تا سالها از او دلخور بود!!

۶ آذر ۱۴۰۲
چرا به کتاب #هیولا نوشته #محسن_امیریوسفی اجازه توزیع ندادند؟

چرا به کتاب #هیولا نوشته #محسن_امیریوسفی اجازه توزیع ندادند؟

۶ آذر ۱۴۰۲
دیگر کسی حوصله‌ مطالعه ندارد!

دیگر کسی حوصله‌ مطالعه ندارد!

۶ آذر ۱۴۰۲
کیانوش عیاری به‌دنبال اقتباس از #کلیدر؟/بازیگر #روزگار_قریب مطرح کرد

کیانوش عیاری به‌دنبال اقتباس از #کلیدر؟/بازیگر #روزگار_قریب مطرح کرد

۵ آذر ۱۴۰۲
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم