۰۲۰۷۱۴۰۱

تهیه کننده جوان “سیانور”، “دلبری”، “معراجیها” و البته “پادری”: به جز یک فیلم دیگر هیچ پولی از هیچ جایی نگرفته‌ام/از تولیدات دیگرم که فرهنگی است پول در می‌آورم و در سینما خرج می‌کنم!⇔سینماروزان: با سود کدام بیزنس فرهنگی(!) می‌شود سرمایه تولید در سینما را فراهم آورد؟/این بیزنس را در گینس ثبت کنید و اعضای شورایعالی اتحادیه تهیه کنندگان را به استفاده از آن سوق دهید

سینماروزان: محمود رضوی تهیه کننده جوان سینما که این روزها “سیانور” را روی پرده دارد، نیمه ابتدایی سال هم فیلمی به نام “دلبری” را روی پرده داشت که با حمایت حوزه هنری تولید شده بود اما در انتهای اکران فروشش به ۲۰۰ میلیون هم نرسید! ایشان در نوروز هم سریال “پادری” را روی آنتن داشتند که آن هم توفیقی در جلب مخاطب نداشت.

به گزارش سینماروزان رضوی که موفق ترین اثرش به لحاظ فروش “معراجیها” بوده که آن فروش بالا هم بیشتر برآمده از برند ده نمکی کارگردان سه گانه “اخراجیها” بود در تازه ترین گفتگویش که با “فارس” انجام شده از این گفته که از پایین رشد کرده و آرام آرام بالا آمده است و البته ادعا کرده به جز یک فیلم برای تولید هیچ کدام از فیلمهایش از جایی پولی نگرفته است.

رضوی گفته است: برای ساخت فیلم‌هایم اصلا راه ساده و راحتی را طی نکرده‌ام. من آدمی هستم که از پایین رشد کرده‌ام و آرام آرام بالا آمده‌ام. این مسیر را با اعتقاداتم آمده‌ام. برای خودم اصول و ایدئولوژی دارم که خیلی‌ها در آن می‌گنجند و خیلی‌ها هم نمی‌گنجند…من برای خودم اصولی دارم و چون از آنها سعی کردم خارج نشوم برای خیلی ها این ذهنیت پیش آمده که من دارای رابطه هستم. مگر هر کسی اصولی دارد باید اینطور باشد؟! آدم ها نمی‌توانند خودشان باشند و اصول داشته باشند؟!

این جوان تهیه کننده ادامه داده است: تا قبل از فیلم سینمایی «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» که از فارابی کمک گرفتم دیگر هیچ پولی از هیچ‌جای دیگری نگرفته‌ام. در حال حاضر در زمانی به سر می‌بریم که دیگر هیچ چیز مخفی برای مردم باقی نمانده است سران ممکلت یک جلسه خصوصی می‌گذارند فردا همه ما مطلع می‌شویم. می‌شود من از جایی پول گرفته باشم و کسی نفهمد؟! در حد و اندازه‌ای حرف که برای همه، همه چیز وجود دارد و می‌‌گویند. از تولیدات دیگرم که فرهنگی است پول در می‌آورم و در سینما خرج می‌کنم. من نه ساختمان سازی دارم و نه کارخانه دارم.

پس این همه بیلبورد و آن همه تیزر از کجا آمده؟

به گزارش سینماروزان همان طور که این تهیه کننده بیان کرده اند در روزگاری به سر می بریم که کمتر ناراستی از مردم مخفی باقی می ماند و البته همان مردم در هفته های اخیر دیده اند چطور بیلبوردهای شهری به صورت گسترده ای در اختیار “سیانور” ایشان قرار گرفته است و البته رسانه ملی چه حمایت همه جانبه ای را از این فیلم کرده! آیا این حمایتها شامل حامل همه فیلمهای دیگر هم می شود؟ چطور است اغلب تهیه کنندگان از اجاره کردن فقط ۳ بیلبورد در نقاط مرکزی شهر عاجزند و فیلم ایشان از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب بیلبورد دارد. در این دو ماه اخیر “فروشنده” را به عنوان جایزه بگیرترین روی پرده داشتیم که حتی یک دهم فیلم این تهیه کننده جوان بیلبورد نداشت!

پس حمایت حوزه هنری از “دلبری” چه شد؟

این تهیه کننده جوان از این می گوید که فقط برای “خانه ای در خیابان چهل و یکم” از فارابی کمک گرفته اما این را نمی گوید که “دلبری” را با حمایت مستقیم حوزه هنری تولید کردند و البته حمایت حوزه هنری بود که باعث شد فیلمی که بسیاری ساختار آن را در حد نمایشهای رادیویی می دانستند در اکران دوم نوروز که یکی از پرمتقاضی ترین اکرانهاست روی پرده برود.

با سود کدام بیزنس فرهنگی می شود در سینما سرمایه گذاری کرد؟

این جوان این را هم گفته اند که از دیگر تولیدات فرهنگی شان پول درمی آورند که خرج سینما می شود؛ اما نمی گوید کدام بیزنس فرهنگی آن قدر سودآور است که بشود از سودش برای تولید در سینما که جزو پرریسک ترین و در عین حال پرخرج ترین تولیدات فرهنگی است استفاده کند؟

اگر واقعا بیزنسی آن هم در زمینه فرهنگ وجود دارد که بشود با سودش فیلم سینمایی تولید کرد بهتر است این جوان هر چه زودتر نام این بیزنس و البته نام خود را به عنوان کاشف این بیزنس در گینس ثبت کند و البته بعد از ثبت در گینس این بیزنس را به آن دسته از تهیه کنندگان معرفی کند که در ماههای اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی دست به دامان آهن فروشان، تولیدکنندگان مواد شیمیایی، واردکنندگان خودرو و آقازادگان صنف جواهرفروش شده اند که بیایند و در محصولات آنها سرمایه گذاری کنند.

این جوان که تا بازرسی شورایعالی تهیه کنندگان هم پیش رفته چرا این بیزنس فرهنگی سودآور را در هیأت مرکزی شورایعالی طرح نمی کند و شرایطی را فراهم نمی کند که با فراگیر شدن این بیزنس جلوی ورود پولشویان یا به تعبیر غلامرضا موسوی جلوی ورود پولهای بی مسئولیت به سینما و شبکه خانگی گرفته شود؟

image_print
تاريخ انتشار: سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۶:۱۶
لینک کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=31424

بعدش؟

مطالب مرتبط

5 نظر برای مطلب "تهیه کننده جوان “سیانور”، “دلبری”، “معراجیها” و البته “پادری”: به جز یک فیلم دیگر هیچ پولی از هیچ جایی نگرفته‌ام/از تولیدات دیگرم که فرهنگی است پول در می‌آورم و در سینما خرج می‌کنم!⇔سینماروزان: با سود کدام بیزنس فرهنگی(!) می‌شود سرمایه تولید در سینما را فراهم آورد؟/این بیزنس را در گینس ثبت کنید و اعضای شورایعالی اتحادیه تهیه کنندگان را به استفاده از آن سوق دهید"

  1. لیلا گفت:

    سلام
    من شنیدم ایشون با پسر اقای شهردار رفیق نزدیک هستن؟
    ایا این ماجرا صحت داره؟
    اگه بهشون دسترسی دارید در این باره ازشون بپرسید
    و اینو هم بپرسید که آیا رفاقت باعث شده که در کمتر از ده سال این قدر
    رشد کنن یا نه؟
    متشکرم

  2. بس کنید توروخدا گفت:

    کاشف فروتن بیزنس!!
    اخه اقای محمودخان
    کدوم بیزنس فرهنگی سودآوره؟
    انتشار کتاب؟
    انتشار مجله؟
    تولید تله فیلم؟
    تولید سریال؟
    تولید تئاتر؟
    تولید نقاشی؟
    تولید خط؟
    تولید ….؟
    چی برادر؟

  3. صادق گفت:

    از ایشون در مورد شایعات غیبت از سربازی و گریم احتمالی چهره لطفا سوال کنید و امیدوارم ایشان جولب صادقانه بدن ….

  4. شیرین قلم گفت:

    در اوضاع نابسامان فرهنگی،هنری واقتصادی سینمای ایران که به دلیل شرایط خاص مالی، سوداگری وشهرت طلبی وهمچنین القای تفکرات سیاسی ازطریق فیلم وسینما، پای نورچشمی ها،آقازاده ها، سرمایه داران و تاجران آهن وسیب زمینی،برنج ،خودرو و شرکت های نفتی وشیمیایی و سیاسیون و…به چرخه ناسالم سینما بازشده وتهیه کنندگان مستقل درمعرض ورشکستگی و دادگاه قرارگرفته اند، عده ای ازتهیه کنندگان حرفه ای و غیرحرفه ای ازپولشویی و حضور پولشویان در سینما گفته و گلایه می کنند.ازآنجا که ورود جماعت پولشوی باظاهرآراسته ازمجراهای شناخته شده قانونی وغیرقانونی به سینما امکانپذیر است و معمولا بعضی ازتهیه کننده های متعهد و بخصوص تهیه کننده نماها و دیگران و سرمایه گذاران ازآن آگاه هستند، ازاتحادیه تهیه کنندگان، بویژه آن ها که پولشویان رامی شناسند و ازبیماری پولشویی مصون مانده اند، می خواهیم تا برای نجات سینما، دست کم ازبیماری پولشویی، آن ها رابه جامعه،اهالی فرهنگ وهنر وسینما، قانون ورسانه ها معرفی کنند.ناراضیان ازاین وضعیت وازجمله تهیه کنندگانی که پیوسته ازمشکلات اقتصادی وزدوبندهای مالی درسینما دادسخن سرمی دهند،باافشای پولشویان،سلامت وصداقت ودلسوزی خود نسبت به سینمارانشان دهند.

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code