۱۲۰۴۱۴۰۱

#بی‌رویا؛ املت تخم بلبل در شاترآیلند!؟

#بی‌رویا؛ املت تخم بلبل در شاترآیلند!؟

سینماروزان/حامد مظفری:

+ظرافت در تصویرسازی

+شروع به‌موقع با ورود زن خفاشی

+گره افکنی درجا

+ورود به ماجرای کلاهبرداری‌های موسسات خیریه -صد حیف که همین پیرنگ را ادامه نمی‌دهد و می‌افتد به سایکو‌بازی

-قضا و قدر را پیوند زده برای پیشبرد داستان؟ که ریتم نیفتد

-صابر ابر همچنان گرفتار دور باطل جوان خشمگین #آقایوسف

-اینجا کجاست؟ ایران؟ سوئد؟ دانمارک؟  غیر ایرانی کردن فضا برای خاک پاشی بر فقدان ربط علت و معلولی میان وقایع تا هر ناممکنی در جهان فیلم ممکن شود؟

-سوار کردن صداهای گوشخراش برای آن که آوانگارد بزند؟

-جاهایی یادآور #شاتر_آیلند اسکورسیزی!

-جاهایی یادآور خط کلی #مارال که زنی، زن دیگر را وارد زندگی کرده و زودتر از دیگران آلوده می‌شود به شک و دودلی

-جاهایی یادآور بازی‌های ذهنی #اعترافات… که هومن سیدی متاثر از #ممنتو‌ی نولان ساخته بود

-جاهایی یادآور کمدی #زن_بدلی که خودش کپی #مرد_خانواده برت راتنر بود

-هومن سیدی تهیه کننده کار است و این همه گرته برداری؟؟ هومن جان! گرته برداری از آثار گمنام لاتین به‌صرفه‌تر نیست؟

+گرته برداری از داخل و خارج ایرادی ندارد ولی منوط به بومی سازی که اگر نشود، به قول مرحوم جلال مقدم می‌شود املت تخم بلبل!

بی رویا؛ املت تخم بلبل

بی رویا؛ املت تخم بلبل!؟؟

image_print
تاريخ انتشار: دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
لینک کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=67614

بعدش؟

مطالب مرتبط

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code