۱۱۱۱۱۴۰۱

اظهارات منطقی یک نماینده مجلس⇐دولت برای حمایت از ساخت پردیس لایحه ارائه دهد/شهرداری با علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این حیطه وارد مناقشه نشود

پردیس+سمرقند

سینماروزان: در سالهای اخیر کم نیستند سرمایه گذارانی که علاقه دارند مجتمعهای تجاری-فرهنگی بسازند تا در کنار برآورده ساختن نیازهای تجاری مخاطبان سهمی هم در سرگرم ساختن آنها از طریق نمایش فیلم یا روی صحنه بردن تئاتر داشته باشند با این حال مشکل اصلی پیش روی چنین سرمایه گذارانی آن است که حمایت کافی از مدیریت دولتی سینما و همچنین شهرداری های کل کشور نمی بینند.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «جوان» شاید همین عدم همراهی بوده که باعث شده یک نماینده مجلس از وزارت ارشاد بخواهد لایجه ای برای حمایت از ساخت مجتمعهای فرهنگی و از جمله پردیسها به مجلس ارائه کند و از شهرداریها بخواهد با علاقمند به سرمایه گذاری در این حیطه وارد مناقشه نشوند.

سیدصادق طباطبایی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس میگوید: وزارت ارشاد بايد لايحه‌اي براي ارائه تسهيلات ويژه براي ايجاد مجموعه‌هاي فرهنگي و هنري به مجلس ارائه كند.

سيد صادق طباطبايي‌نژاد، ادامه میدهد: دولت مي‌تواند با حمايت و ارائه تسهيلات مناسب راه را براي ورود بخش خصوصي به اين مهم باز كند، لذا ارائه مجوز ساخت مجتمع‌هاي تجاري و فرهنگي اين تضمين را به بخش خصوصي مي‌دهد.
نماينده مردم اردستان مي‌افزايد: همكاري و مساعدت بيشتر دولت با علاقه‌مندان در بخش خصوصي مي‌تواند به گسترش تعداد سالن‌هاي سينمايي در شهرهاي مختلف منتهي شود و اين شهرها از اين طريق از مهجوريت امكانات فرهنگي خارج خواهند شد.
طباطبايي‌نژاد با بيان اينكه دولت‌ها توان ساخت سالن‌هاي سينمايي را ندارند لذا بايد با تغيير نگاه به دنبال جذب سرمايه براي اين مهم باشند، مي‌گويد: شهرداري‌ها بايد نگاه فرهنگي را به مالي ترجيح داده و با افرادي كه اعلام آمادگي مي‌كنند وارد مناقشه نشوند. پرديس‌هاي سينمايي به دليل عملكرد چندگانه‌شان و برخورداري همزمان از موقعيت تجاري و فرهنگي با استقبال خوبي از سوي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي روبه‌رو شده است.
همچنان بخش قابل توجهی از سالنها سینماهای تک سالنه اند
علیرغم توصیه های این نماینده مجلس اما هنوز بخش قابل‌توجهي از سالن‌هاي سينما متعلق به سينماهاي تك‌سالنه يا حداكثر دو يا سه سالنه است؛ سالن‌هايي كه اغلب در سينماهاي قديمي قرار گرفته و از نظر ساختماني فرسوده‌اند. در عوض پرديس‌هاي سينمايي، محلي براي فعاليت‌هاي اجتماعي‌اند كه مخاطبين زيادي را به خود جذب مي‌نمايند.
مجتمع‌هاي تجاري و شاپينگ‌مال‌ها نيز مخاطبين خود را كه با هدف خريد وارد مجموعه فوق شده‌اند، جذب مي‌نمايند. پرديس‌هاي سينمايي را همچنين مي‌توان در كنار ساير عملكرد‌هاي فرهنگي از جمله گالري‌هاي هنري، كتابفروشي، كافي‌شاپ‌هاي هنري و… نيز قرار داد. اين روش، باعث مي‌شود اين پرديس سينمايي به يك مركز بزرگ فرهنگي در منطقه خود، تبديل شود.
لزوم تغيير ذائقه سينمايي مردم و ارائه پيشنهاد تماشاي فيلم در پرديس‌ها به جاي استفاده از سينماهاي قديمي لزوم جايگزيني و توسعه پرديس‌ها را بيش از پيش نمايان كرده است.
در ماه گذشته شاهد افتتاح پرديس سينمايي يكي از مجتمع‌هاي بزرگ تجاري در تهران بوده‌ايم و در ماه‌هاي آينده نيز قرار است پرديس بزرگ ديگري افتتاح شود، قطعاً ورود مجلس و ارائه راهكار قانوني براي حمايت از ساخت پرديس‌هاي سينمايي باعث نوسازي زير‌ساخت‌هاي سينمايي كشور خواهد شد.
همان‌طور كه آمار و ارقام فروش سينما نيز نشان‌دهنده اين است كه پرديس‌هاي سينمايي از نظر اقتصادي با فروش بهتري از ديگر سالن‌هاي سينما روبه‌رو هستند و همين نكته مي‌تواند براي علاقه‌مندان به سرمايه‌گذاري در محيط‌هاي فرهنگي يك عامل مشوق باشد.
image_print
تاريخ انتشار: سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۱۱
لینک کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=38360

بعدش؟

مطالب مرتبط

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code