• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یک سکانس سینمایی

ادعای یکی از شاگردان بابک بیات: صدایم دربیاید، ۷۰ درصد خوانندگان فعلی را باد می‌برد!

۴ فروردین ۱۳۹۴
در یک سکانس سینمایی
2 1
A A
0
ادعای یکی از شاگردان بابک بیات: صدایم دربیاید، ۷۰ درصد خوانندگان فعلی را باد می‌برد!

امیر کریمی

سینماژورنال: خوانندگان نسل اول موسیقی پاپ ایران هرچند به واسطه زحمات فراوانی که برای اثبات خویش به جامعه هنری داشتند سهم بسزایی در راه اندازی دوباره این موسیقی در ایران داشتند اما متاسفانه عدم توانایی همراهی آنها با اقتضائات زمان موجب شده در سالهای اخیر کمتر درباره آنها بشنویم.

 به گزارش سینماژورنال اغلب این خوانندگان بجای آن که به آسیب شناسی کیفیت کارهای خویش پرداخته و از این منظر به قضیه نگاه کنند که چرا نتوانستند به جای یک بازه زمانی پنج ساله حداقل یک دهه روزآمد باشند مرتب به گله و شکایت از دیگران می پردازند.

 از جمله خوانندگانی که در اواسط دهه هفتاد و با فراگیری موسیقی پاپ مورد توجه قرار گرفت امیر کریمی بود. خواننده ای که نزد چهره هایی چون مجید انتظامی و بابک بیات تلمذ کرده و با پخش قطعه “تهران”  و صدایی که شبیه به ابراهیم حامدی بود به شدت با اقبال مخاطبان روبرو شد و همین باعث شد که آلبومهای ابتدایی اش فروش خوبی هم داشته باشد.

 ولی در سالهای بعدتر کریمی کاملا به حاشیه رانده شد و در سالهای اخیر هم به ندرت اثری تازه و متفاوت از او می شنویم.

 با این حال این خواننده بجای آن که درباره دلایل این رانده شدگی به حاشیه که اصلی ترینش عدم خلاقیت و به روز بودن در ساخت ملودی و تنظیم قطعاتش و البته شباهت صدایش با یکی از خوانندگان لوس آنجلسی است صحبت کند تازه ترین گفتگوی خود با “هفت نگاه” را مجالی کرده است برای خاطره نگاری و البته ذکر ادعاهای فانتزی.

 موسیقی در مشت ما بوده و هست

بزرگترین ادعای امیر کریمی جایی است که می گوید: موسیقی همیشه در مشت ما بوده و هست و من همیشه این ادعا را دارم که اگر صدایم دربیاید، ۷۰ درصد خوانندگان فعلی را باد می برد.

 به گزارش سینماژورنال کریمی بلافاصله بعد از این جملات نه از خود که از دیگران مایه گذاشته و بیان می دارد: نسل ما صداهای خیلی خوبی داشتند. مثلا اصفهانی صدا بود، ناصر عبدالهی صدا بود، حامی و مانی رهنما صدا بودند ولی در این خوانندگان جدید صدا که وجود ندارد. اکثر این صداجدیدها فاقد ارزش موسیقی هستند و خودشان هم می دانند.

 صداجدیدها را دوست ندارم و نمی خواهم درباره شان حرف بزنم

البته این همه کم لطفی امیر کریمی به خوانندگان جوان نیست و وی در جای دیگری از گفتگویش می گوید: این جدیدها را دوست ندارم و نمی خواهم درباره شان حرف بزنم. گوش کسی مثل من را که نمی توانند فریب دهند. با بازیهای جدید در تنظیم که نمی توانند مرا فریب دهند. به گزارش سینماژورنال در انتهای گفتگویش جمله نغزی(!) را هم درباره خوانندگان جدید چنین بیان می دارد: صداهای جدید بیشتر مشتمل بر دو چیزند؛ یکی عشوه و دیگری ناله که من با هر دو مخالفم.

 سهم شما در پسرفت سلیقه مخاطبان چقدر است؟

به گزارش سینماژورنال اینکه برخی از خوانندگان جدید با ناله یا عشوه به جلب یا به ادعای این خواننده پیشکسوت(!)فریب مخاطبان پرداخته اند حتی اگر فرضی درست باشد باید توجیهی برای این قضیه ارائه کرد که چرا مخاطبان روزگار ما تا این حد به چنین خوانندگانی علاقه دارند.

 آیا این علاقه ناشی از پسرفت سلیقه مخاطبان است؟ اگر این طور باشد سهم خوانندگانی مانند امیر کریمی که زمانی داعیه دار موسیقی پاپ بودند در این پسرفت کجاست؟ آیا آنها خوراک بهتری را برای مخاطب تولید کردند که مخاطب به بیراهه نرود؟

 نادیده گرفتن جوانان مشکلی را حل نمی کند

ذکر این نکته نه فقط برای امیر کریمی که برای تمامی خوانندگان نسل اول پاپ ضروری است که اگر بناست اتفاق مثبتی در موسیقی صورت بگیرد فقط و فقط از طریق همکاری نسلهای مختلف موسیقی است که انجام میشود.

اینکه پیشکسوتان، جوانان را نادیده بگیرند و آنها را به فریب متهم کنند و از آن طرف جوانان هم پیشکسوتان را به حساب نیاورند نه فقط مشکلی را حل نمی کند که فقط و فقط جلوی پیشرفت موسیقی پاپ را می گیرد.

پس بهتر است امثال امیر کریمی به جای این گفتمانهای حذفی به سمت ایجاب و پل زدن میان نسل خود و نسل فعلی بروند که اگر بنا باشد اتفاق خوبی رخ دهد تنها از این طریق است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=2051
image_print
برچسب ها: امیر کریمیتهران
نوشته قبلی

اشکهای کارگردان ناراضی جشنواره در حضور همشیره‌اش!

نوشته‌ی بعدی

رونوشت “آسمان من” از دست ده‌نمکی بدون پرداخت کپی‌رایت…

مطالب مرتبط

مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

۱۲ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان/حامد مظفری: شاهرخ شاهید خواننده ایرانی در ۷۰ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت. شاهرخ شاهید در دهم آذرماه ۱۳۳۲ در تهران متولد شد...

درگذشت رضا معینی؛ مجری مسابقه خاطره‌ساز دهه شصت تلویزیون

درگذشت رضا معینی؛ مجری مسابقه خاطره‌ساز دهه شصت تلویزیون

۱۰ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان/محمد شاکری: رضا معینی مجری باسابقه رادیو که سابقه کار در تلویزیون را هم داشت در ۶۹سالگی فوت کرد. رضا...

پروانه معصومی: دعا می‌کنم در سال جدید هیچ بازیگری محتاج سینما نشود/ اولین تجربه کارگردانی‌ام یعنی مستند “زندگی مادر رضا سوخته‌سرایی” عیدی من است به تمام مادران ایرانی

درگذشت پروانه معصومی؛ بازیگری که با #رگبار بیضایی شهره شد ولی تا سالها از او دلخور بود!!

۶ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان/حامد مظفری: پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون در ۷۹سالگی درگذشت. پروانه معصومی با نام اصلی سکینه کبودرآهنگی زادهٔ ۱۱ اسفند...

نوشته‌ی بعدی
رونوشت “آسمان من” از دست ده‌نمکی بدون پرداخت کپی‌رایت…

رونوشت "آسمان من" از دست ده‌نمکی بدون پرداخت کپی‌رایت...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!
خبر وسط

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!

۱۳ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان: متأسفانه یکی از خصلت‌های اشتباهی که از قدیم‌الایام تا به امروز، حتی در سال‌های دور پیش از انقلاب هم...

ادامه مطلب
بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

۱۲ آذر ۱۴۰۲
پشت پرده احضار تهیه‌کنندگان به دادسرای فرهنگ و رسانه

صدور حکم اعدام برای کارگردانی متهم به آزار!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

۱۲ آذر ۱۴۰۲
سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

۱۲ آذر ۱۴۰۲
مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

۱۱ آذر ۱۴۰۲

پربازدیدها

  • مرگ اکبر احمدی بازیگر #مختارنامه؛ بازیگری که همکلاسی سعید کنگرانی بود!

    مرگ اکبر احمدی بازیگر #مختارنامه؛ بازیگری که همکلاسی سعید کنگرانی بود!

    1404 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 562 توئیت 351
  • درگذشت رضا معینی؛ مجری مسابقه خاطره‌ساز دهه شصت تلویزیون

    237 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 95 توئیت 59
  • مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

    93 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 37 توئیت 23
  • مرگ بیتا فرهی؛ که از مدلینگ در آمریکا به نقش یک #هامون مهرجویی رسید

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازیگر مقتدر #مختارنامه دیگر هیچ کس را نمی‌شناسد!/حسین خانی‌بیک گرفتار بیماری مهلک

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • مرگ حمیدرضا مرادی؛ پسرک تپل سینمای دهه شصت!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت پروانه معصومی؛ بازیگری که با #رگبار بیضایی شهره شد ولی تا سالها از او دلخور بود!!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • کدام سینماگران، زندگی‌شان #کاباره‌ای است؟!/حسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما مطرح کرد

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

عطاران +پژمان و #پوراحمد در #ویلای_ساحلی+تیزر و خلاصه داستان

با نمایش فیلم «دِرب» اکران آنلاین فیلم‌های هنری در فیلم‌نت راه‌اندازی شد

«دختر شاه مرداب» به نمایش خانگی آمد

فرهاد ورهرام و کارگاه «تک نگاری در سینمای مستند»

مهدی دانائی‌مقدم؛ از سرباز وظیفه «سه در چهار» تا وکیل «زخم کاری»

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!

رونمایی از پوستر فیلم “مسافری از گانورا”

فیلمبرداری «باور» به پایان رسید

«میراث سمی» به آنتن شبکه مستند رسید/ داستانِ حشره‌کشی مرگبارتر از بمب اتم

بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

تبلیغات

ویژه ها

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!
خبر وسط

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!

۱۳ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان: متأسفانه یکی از خصلت‌های اشتباهی که از قدیم‌الایام تا به امروز، حتی در سال‌های دور پیش از انقلاب هم...

ادامه مطلب
بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

۱۲ آذر ۱۴۰۲
پشت پرده احضار تهیه‌کنندگان به دادسرای فرهنگ و رسانه

صدور حکم اعدام برای کارگردانی متهم به آزار!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

۱۲ آذر ۱۴۰۲
سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

۱۲ آذر ۱۴۰۲
مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

۱۱ آذر ۱۴۰۲
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم