• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

آقای حضرتی! نگذارید اعتبار رسانه‌ای‌تان خدشه‌دار شود

۲۰ بهمن ۱۳۹۳
در یادداشت
0 0
A A
0
آقای حضرتی! نگذارید اعتبار رسانه‌ای‌تان خدشه‌دار شود

خداحافظی طولانی/الیاس حضرتی/سینماژورنال

سینماژورنال/ورتا چمانی: “خداحافظی طولانی” فیلم بدی نیست اما فیلم خوبی هم نیست. اگر بخواهیم براساس کارنامه فیلمسازی فرزاد موتمن آن را بسنجیم باید آن را در شمار آثار متوسط به بالایی قرار دهیم که شاید بتواند با تدوین دوباره اوضاع بهتری هم پیدا کند.

با این حال “خداحافظی طولانی” نه جزو فیلمهای شاخص جشنواره امسال که حتی جزو فیلمهای شاخص موتمن هم نیست. البته که کیفیت کار به مراتب بالاتر از آثاری چون “جعبه موسیقی” و “بیداری” است اما به مراتب ضعیف تر از آثاری مانند “صداها” است. “شبهای روشن” هم که جای خود دارد.

همین است که کاندیدا شدن این فیلم در هفت رشته مختلف تعجب برانگیز میشود و البته سوال برانگیز. یادمان می آید سال قبل نوآر “سایه روشن” از همین کارگردان که اتفاقا سروشکل بهتری داشت و تجربه ای جدید در سینمای ژانر محسوب می شد حتی واجد شرایط شرکت در بخش مسابقه تشخیص داده نشد و حالا…

این کاندیداتوری ها سوال برانگیز است

بله، حالا فیلمی که در نیمه ابتدایی به شدت کند و رخوت آور است در ۷ رشته مختلف از بهترین فیلم و کارگردانی گرفته تا بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن و مرد و بهترین تدوین کاندیدای دریافت سیمرغ می شود. در بازی خوب سعید آقاخانی که کاراکتر کارگری به انتها رسیده و در جستجوی عشقی تازه را به بهترین شکل بازی کرده شکی نداریم اما بازی میترا حجار در این فیلم چه ویژگی برجسته ای داشت که کاندیدای دریافت سیمرغ است. یا اگر تدوین فیلم درست صورت می گرفت این همه نمای اضافی در یک ساعت ابتدایی فیلم وجود داشت؟

فیلمنامه ای که گره دراماتیکش تازه بعد از یک ساعت است که فاش میشود چطور میتواند نامزد دریافت سیمرغ شود و حتی کارگردانی که نمی تواند ضرباهنگی کافی برای نیمه ابتدایی ایجاد کند چطور میتواند جزو بهترین های کارگردانی باشد.

آیا اینها نوشابه هایی است که برای پدر باز شده؟

شنیده هایی مطرح شده است مبنی بر آن که سرمایه گذاری علی حضرتی فرزند الیاس حضرتی در “خداحافظی طولانی” دلیل اصلی روی خوش نشان دادن جشنواره به فیلم بوده است. همان الیاسی که روزنامه “اعتماد”ش سالهاست به یک برند رسانه ای معتبر برای مخاطبان بدل شده. روزنامه ای که همواره سرویس فرهنگی پویایی داشته است و به نوبه خود کوشیده استانداردهای روزنامه نگاری را ارتقا دهد.

آیا شخصیتی مانند الیاس حضرتی از شنیده هایی که پیرامون فیلم فرزندش وجود دارد خبر دارد؟ آیا ایشان می داند که چنین شائبه هایی کل سابقه رسانه ای شان به عنوان صاحب امتیاز و مدیرمسئول “اعتماد” را زیر سوال می برد؟

آقای الیاس حضرتی! روزنامه تان برای بسیاری از مردمان ایران زمین رسانه ای است که بواسطه آن بناست معضلات مختلف این مملکت و البته معضلات فرهنگی-هنری اش به گوش مسئولان برسد. پس خوب نیست اعتبار رسانه ای تان بازیچه شک و شبهه هایی شود که درباره “خداحافظی طولانی” وجود دارد.

آقای حضرتی! حتی اگر دست اندرکاران جشنواره نادانسته و صرفا برای توجه به آدمی از طیف سیاسی نزدیک به دولت فعلی خواستار نوشابه باز کردن برای “خداحافظی طولانی” هستند شما می توانید با نگارش یک یادداشت جلوی این اتفاق را بگیرید.

به عنوان یک سرمایه گذار کار اولی کارتان قابل احترام است اما…

“خداحافظی طولانی” به عنوان اولین محصول سرمایه گذاری به نام علی حضرتی که احتمالا در سالهای بعد بیشتر از او خواهیم شنید محصول بدی نیست اما بی تعارف می گوییم لیاقت این فیلم ۷ کاندیداتوری در جشنواره ای نیست که یکی از بهترین درامهای اجتماعی اش با نام “خانه دختر” حتی در یک رشته هم کاندیدا نمی شود و تنها کمدی آن یعنی “ایران برگر” که اتفاقا اثری به شدت منسجم هم هست در کاندیداتوری بخشهای اصلی با بی توجهی روبرو می شود.

اینکه “خداحافظی طولانی” کاندیدای هفت سیمرغ شده بدجوری شبهه برانگیز است. آقای الیاس حضرتی! نگذارید اعتبار رسانه ای تان خدشه دار این شک و شبهه ها شود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=693
image_print
برچسب ها: خداحافظیطولانیالیاسحضرتی
نوشته قبلی

فیش ناهار دلچسب‌تر از حرمت آواز اساطیر!

نوشته‌ی بعدی

آقایان به سالن اصلی و بانوان به بالکن کاخ، ارشاد شوند!

مطالب مرتبط

رجعت مهرجویی، روز جهانی عینک دودی و جای خالی سوسن...

رجعت مهرجویی، روز جهانی عینک دودی و جای خالی سوسن…

۳۰ مهر ۱۴۰۲

سینماروزان/حامد مظفری: در روزهایی که هرازگاه هنرمندی را از دست می‌دهیم و این مرگها ابزاری شده برای شوآف جماعتی که...

هادی قمیشی و رعنا آزادی ور در سریال زخم کاری

…بالاخره تکانی در #زخم_کاری۲+پیشنهادی به نویسندگان سریال

۲۹ مهر ۱۴۰۲

سینماروزان/حامد مظفری: فصل دوم زخم کاری بالاخره بعد از هفت قسمت تکانی به خود داد و با دنبال کردن یک...

بهروز افخمی+امیرحسین ثابتی

مجری افق در راه افخمی؟!/چرا امیرحسین ثابتی قید برنامه #جهان_آرا را زد؟

۶ شهریور ۱۴۰۲

سینماروزان/حامد مظفری: خبر تعطیلی موقت یا دائم(؟) برنامه تلویزیونی #جهان_آرا به دلیل علاقمندی امیرحسین ثابتی مجری این برنامه به شرکت...

نوشته‌ی بعدی
شلوغی آخر هفته و تکرار دیالوگ “مامان بیا اینجا پیش من بشین”…

آقایان به سالن اصلی و بانوان به بالکن کاخ، ارشاد شوند!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!
خبر وسط

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!

۱۳ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان: متأسفانه یکی از خصلت‌های اشتباهی که از قدیم‌الایام تا به امروز، حتی در سال‌های دور پیش از انقلاب هم...

ادامه مطلب
بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

۱۲ آذر ۱۴۰۲
پشت پرده احضار تهیه‌کنندگان به دادسرای فرهنگ و رسانه

صدور حکم اعدام برای کارگردانی متهم به آزار!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

۱۲ آذر ۱۴۰۲
سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

۱۲ آذر ۱۴۰۲
مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

۱۱ آذر ۱۴۰۲

پربازدیدها

  • مرگ اکبر احمدی بازیگر #مختارنامه؛ بازیگری که همکلاسی سعید کنگرانی بود!

    مرگ اکبر احمدی بازیگر #مختارنامه؛ بازیگری که همکلاسی سعید کنگرانی بود!

    1402 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 561 توئیت 351
  • درگذشت رضا معینی؛ مجری مسابقه خاطره‌ساز دهه شصت تلویزیون

    230 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 92 توئیت 58
  • مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

    76 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • مرگ بیتا فرهی؛ که از مدلینگ در آمریکا به نقش یک #هامون مهرجویی رسید

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • مرگ حمیدرضا مرادی؛ پسرک تپل سینمای دهه شصت!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازیگر مقتدر #مختارنامه دیگر هیچ کس را نمی‌شناسد!/حسین خانی‌بیک گرفتار بیماری مهلک

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت پروانه معصومی؛ بازیگری که با #رگبار بیضایی شهره شد ولی تا سالها از او دلخور بود!!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • کدام سینماگران، زندگی‌شان #کاباره‌ای است؟!/حسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما مطرح کرد

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!

رونمایی از پوستر فیلم “مسافری از گانورا”

فیلمبرداری «باور» به پایان رسید

«میراث سمی» به آنتن شبکه مستند رسید/ داستانِ حشره‌کشی مرگبارتر از بمب اتم

بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

«برف آخر» در ميان آثار سومین جشنواره فیلم «دریای سرخ جده»

صدور حکم اعدام برای کارگردانی متهم به آزار!

دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

راز قاتل زنجیره‌ای در سریال «دفتر یادداشت»

تبلیغات

ویژه ها

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!
خبر وسط

دوقطبی “کمدی برای فروش گیشه_فیلم‌های پروپاگاندای ارگانی”، کل سینما را درنوردیده!/فضای شوراهای نظارتی را مقداری بازتر کردند چون خودشان هم فهمیدند گرفتار دوقطبی شده‌اند!/وقتی از شش فیلم پرفروش این سالها، چهار پروژه مربوط به یک کارگردان است یعنی حدود #نود درصد کارگردانان حرفه‌ای بیکارند!/حمایت‌های فارابی عادلانه نیست/چرا برخی از تولیدات مدیر #قبلی فارابی حتی اکران نشده و برخی هم به #تلویزیون واگذار شدند؟/آیا بنیاد فارابی مأموریتش عوض شده و به جای بنیاد فارابی، شده بنیاد ساخت تولید تلویزیونی؟/چرا در روز تودیع و معارفه فارابی حتی یک فیلم‌ساز معتبر و حرفه‌ای هم نبود؟/باید شرایط را فراهم کنند برای فعالیت سینماگران حرفه‌ای!

۱۳ آذر ۱۴۰۲

سینماروزان: متأسفانه یکی از خصلت‌های اشتباهی که از قدیم‌الایام تا به امروز، حتی در سال‌های دور پیش از انقلاب هم...

ادامه مطلب
بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

بازگشت #فسیل به سبد اکران پایتخت

۱۲ آذر ۱۴۰۲
پشت پرده احضار تهیه‌کنندگان به دادسرای فرهنگ و رسانه

صدور حکم اعدام برای کارگردانی متهم به آزار!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

دستور اکران همزمان فیلم یک روحانی و فیلمی از عطاران!+اکران دو فیلم دیگر

۱۲ آذر ۱۴۰۲
سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

سینمای اجتماعی؟ نه! فقط نقد اجتماعی داریم/ چطور شد که کارگردان #پوپک_و_مش_ماشالله، بازیگر شد؟

۱۲ آذر ۱۴۰۲
مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

مرگ شاهرخ شاهید؛ خواننده‌ای که با سریال #غریبه مشهور شد و #لعبت‌ش از سینمای بعد از انقلاب سردرآورد!

۱۲ آذر ۱۴۰۲
چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

چطور شد که ابوالفضل پورعرب پذیرفت نقش یک هواپیماربا را بازی کند؟

۱۱ آذر ۱۴۰۲
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم