۰۵۱۱۱۳۹۹

یک گریمور توانمند بیان کرد⇐ گريم ايران به لحاظ توانايی در خاورميانه حرف اول را می‌زند اما در زمینه دستمزدها ارتقایی را ندیده‌ایم

سینماروزان: پيام ابوالحسنی گریمور توانمند سینمای ایران که هم تجربیات تلویزیونی مانند «زیر تیغ» و «شاهگوش» دارد و هم تجربیات سینمایی نظیر «ابراهیم خلیل الله» و «اخراجیها» با اشاره به کیفیت بالای کار گریمورهای ایرانی از پایین بودن سطح دستمزد گریمورها گلایه کرد.

به گزارش سینماروزان ابوالحسنی در گفتگو با «تحریرنو» گریم ایران را در خاورمیانه دارای جایگاه رفیعی دانست و گفت: با توجه به حضور استادان بزرگی همچون عبدالله اسکندری و جلال معیریان، گریم ایران در زمره ده کشور برتر جهان است.

ابوالحسنی که سابقه همكاری با تيم ايتاليایی حاضر در پروژه «محمد رسول الله(ص)» را در کارنامه دارد ادامه داد:  گريم ايران به لحاظ توانایی در منطقه خاورميانه حرف اول را می زند و در دنيا مطرح است. برای نمونه عبدالله اسكندری تلاش بی وقفه و ارزشمندی در اين زمينه داشته و در عرصه چهره‌پردازی با تربیت شاگردان فراوانی که بسیاری از آنها هم اکنون جزو طراحان خوب چهره‌پردازی ایران هستند باعث شد تا مجله معتبر چهره‌پردازی Make-up artist، کشور ایران را در زمره ده کشور برتر جهان و اسکندری را جزو ده طراح مهم جهان در سال ۱۹۹۹ انتخاب كنند.

وی توانایی های چهره پردازان ايرانی را اين گونه تشريح كرد: با توجه به اينكه معمولا هر گريموری در يک بخش از گريم، تخصص دارد و معمولا گريم ها به صورت تيمی انجام می شود، چهره پردازان ايرانی توانایی گريم بصورت انفرادی را دارند و اين از شاخصه‌های ستودنی ماست. من معتقدم چهره پردازان ايرانی همپای ديگر عوامل صنعت سينما در حركتند.

ابوالحسنی که اخیرا طراحی و اجرای گریم مستند-داستانی «مالک اشتر» را برعهده داشته پیرامون كسب جوايز بين المللی در این حوزه هم گفت: فيلم های خارجی كه در جشنواره های بين المللی كانديد می شوند صرفا برای كارگردانی و بازيگران است و عوامل صحنه مانند چهره پردازان و طراحان صحنه در بخش فيلم های خارجی كانديدی ندارند كه منجر به كسب جايزه شود اما ردّپای گريمورهای ايرانی در فيلم های بين المللی زيادی بوده است.
وی افزود: وقتی نام يک فيلم بر سر زبانها می افتد تنها بازيگرانند كه مورد توجه بيننده قرار می‌گيرند و عوامل صحنه با كم لطفی مواجهند، اين درحاليست كه توانایی اين عوامل سبب ارتقای كيفيت فيلم است، چهره پردازان نيز از اين قاعده مستثنی نيستند.

اين چهره پرداز جوان از دستمزدهای اين بخش ابراز نارضايتی كرد و گفت: سينمای ايران از لحاظ پرداخت هزينه و دستمزد به افراد پشت صحنه با هم‌رتبه های بين المللی خود قابل قياس نيست و می‌طلبد که با توجه به کیفیت بالایی که گریمورهای ایرانی ارائه می‌دهند در این زمینه هم شاهد بهبود اوضاع باشیم.

image_print
تاريخ انتشار: چهارشنبه 11 اکتبر 2017 - 6:59
لینک کوتاه: http://www.cinemajournal.ir/?p=43829

بعدش؟

مطالب مرتبط

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code