• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 9 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

مهدی کرم‌پور در انتقاد از بلبشوی اکران پاییزی بیان داشت⇐شورای صنفی نمایش مثل محضر شده!!!/ این نوع اداره شورا به گونه ای است که باید منحل شود/در همه جای دنیا برای کنترل گروه های زیاده‌خواه قوانین متقنی وجود دارد/چرا شورای صنفی نمایش مسئولیت اختلافات را برعهده نمی‌گیرد؟/اعضای شورا اگر نمی‌توانند عدالت را برقرار کنند کنار روند/شورا، محفلی شده؛ یا باید تغییر ساختار بدهد یا منحل شود

2 آبان 1396
در گفتگو
0 0
A A
0
کارگردان “پل چوبی”: آقای ایوبی! در همان دولتی که مانند لولو از آن یاد می‌شود همه در این سینما فیلم ساختند حتی بیضایی/در جشنواره‌های آن دولت فیلم کاهانی رد نمی‌شد و از فیلم‌ساز جوان خواسته نمی‌شد شب اختتامیه خودش از خیر جایزه بگذرد

مهدی کرم پور

سینماروزان: انتقادات سینماگران به خصوص سینماگران مستقل به تراکم اکران در نیمه دوم سال و اکران همزمان بیش از 20فیلم و پرسشهای مبنی بر خالی نگه داشتن گروهی مهم به نام استقلال برای روی پرده فرستادن فیلمی به نام «آینه بغل» که دو ماه از صدور پروانه نمایشش نگذشته همچنان ادامه دارد.

به گزارش سینماروزان در این شرایط حداقل انتظار از شورای صنفی نمایش ارائه ای روشی تازه برای پاسخگویی مستدل به انتقادات است؛ اتفاقی که تاکنون رخ نداده است.

مهدی کرم پور کارگردانی که خود زمانی در شورای صنفی نمایش حضور داشت با اشاره به کمیت سرگروههای سینمایی در «فارسینما» گفت: سرگروه باید زیر گروه داشته باشد ما یک موقع اکران بندی را به صورت گروهی طراحی می کنیم که باید زیر گروه برای سرگروه در نظر بگیریم که این امر صورت نگرفته است.  من به شخصه نقش فعلی شورا را متوجه نمی‌شوم و نمی‌دانم چرا مسئولیت اختلافات را به عهده نمی گیرد؟

وی ادامه داد: من همیشه معتقد بودم این نوع اداره شورا به گونه ای است که  باید منحل شود. نقش شورا به سمت بازار عرضه و تقاضا رفته و در وضعیت فعلی شورا در اکران دخالت می کند و از آن‌ به عنوان اهرم بهره می برد اما پاسخگو نیست. مسئولیت و اختیارات شورا باید تناسب داشته باشد که شاهد این مهم نیستیم.

کرم پور در بخش دیگر صحبتهایش گفت: در تمام دنیا باید مشخص باشد که در حوزه سینما چگونه برخورد می کنیم؛ اگر نظام سرمایه داری و لیبرالیستی حاکم است باز هم اهرم هایی برای کنترل داریم و قوانین آنتی تراست وجود دارد تا  اجازه ایجاد تراست ندهد. همواره برای کنترل گروه های زیاده خواه قوانین متقنی وجود دارد. در شورای صنفی نمایش یک وضعیت شتر گاو پلنگ حاکم است.  اعضای شورا قرار بود عدالت را در حوزه اکران فراهم کنند و اگر نمی توانند به سینمادارها امر و نهی کنند علت وجودی شان چیست؟ کنار بروند تا صاحب اثر تکلیفش را با سینمادار بداند یا فیلمش را برای اکران به دولت بسپارد. الان شورای صنفی نمایش به محفلی بدل شده که هرجا بخواهد وارد می شود و اگر نخواهد وارد نمی شود؛ این محل مناقشه است.

کرم پور با اشاره به سوابق خود در شورای صنفی نمایش ادامه داد: ساختار فعلی در شورای صنفی نمایش جواب نمی دهد هرکسی وارد آن بشود همین اتفاق می افتد. در سال  88 که ریاست شورای صنفی نمایش را عهده دار بودم منحنی ریزش مخاطب را متوقف کردیم و طرح اذان تا اذان را مصوب کردیم و فکرهایی برای اکران می شد. شورای صنفی باید به فکر برای توزیع عدالت و بهبود وضعیت اکران باشد وگرنه عملکردش مثل محضر است هرکسی می آید قراردادش را ثبت می کند. یک منشی لازم دارد و نیاز به این نمایندگان نیست در نهایت شکایت را به ارشاد می برند.

وی ادامه داد: شورا باید اختیارات بگیرد و مسئولیت داشته باشد. یا مسئولیت در اختیار بخش خصوصی باشد و حوزه هنری و دولت کنار برود و اجازه بدهند ما مستقیما عمل کنیم یا دولت در اختیار بگیرد.

کرم پور درباره محل برگزاری شورای صنفی نمایش گفت: اهمیت ندارد شورای صنفی محلش کجا باشد. از نظر من اتفاق اصلی ریشه‌ای تر از این است. ما در انشاء آئین نامه  هم سلیقه‌های مختلف وارد کردیم. امروز 6 گروه داریم، 6 ماه اول سال خوب است اما 6 ماه دوم صاحبان آثار را به خودسوزی وادار می کند زیرا امکان نمایش دیگری وجود ندارد. چه کسی این شرایط را باید فراهم کند.  اکران ما در بخش خصوصی نیست ما همچنان اکران مان  دست حوزه هنری است. سینما فرهنگ، در اختیار وزارت ارشاد است. یا باید به صورت مشخص به بخش خصوصی بسپاریم و قواعد بخش خصوصی را رعایت کنیم و  یا بگوییم صنف یک کار بینابینی انجام دهد. عدالت نسبی برقرار کند یا جمع کند و مشخصا بگوید اکران به دست دولت است.

کرم پور درباره دخالت دولت در شورا در  زمان ریاست خود در شورای صنفی نمایش گفت: در دوره من کسی دخالت نمی کرد. در ارشاد کسی وجود نداشت دخالت کند؛ من با عبدالله علیخانی و غلامرضا فرجی و  برخی دیگر از دوستان یک همت جمعی کردیم تا طرح اذان تا اذان بگذاریم؛ من با رئیس سازمان سینمایی و امنیت تهران بزرگ دیدار کردم و گفتم این کار به نفع سینما است و آن سال طرح ما رکوردشکن بود. تلویزیون تیزر رایگان پخش کرد. همه تصمیم گرفتند به سینما کمک کنند. کمترین دخالت را دولت داشت. در اکران فیلم ها صاحبان فیلم مشارکت می کردند.

این کارگردان در انتهای گفتگوی خود خاطرنشان ساخت: شورای صنفی نمایش یا  باید تغییر ساختار بدهد یا منحل شود. ساختارهای پوسیده روی هم قرارگرفته  کسی نمی داند چگونه باید رفتار شود. با یک آگاهی و متدولوژی درست و خارج از علقه های شخصی و جناحی میتوانیم شورایی مفید را از نو بسازیم.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=44490
image_print
برچسب ها: شورای صنفی نمایشمهدی کرم پور
نوشته قبلی

تحلیل رسانه منسوب به هلال احمر پیرامون نسخه تعدیل شده «خانه دختر»⇐آنها که پیشتر فیلم را ندیده‌اند در پیگیری روند داستان مشکلی ندارند/مشکل اصلی برای آنهاست که نسخه جشنواره را دیده‌اند

نوشته‌ی بعدی

کُپی‌کاری پرستویی از یک روانشناس کار دستش داد+عکس

مطالب مرتبط

امیرحسین شریفی

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
تعریض پرویز پرستویی به اختلاس در بنیاد شهید و کنایه به جشنواره صلح هیروشیما

کُپی‌کاری پرستویی از یک روانشناس کار دستش داد+عکس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • سیدضیاءالدین دری، همایون شهنواز و سریال سووشون

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    117 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 47 توئیت 29
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

مرگ جمال اجلالی؛ بازیگری که فنی‌زاده را به وجد آورد!

جایزه بهترین بازیگر زن و مرد جشنواره والنسيا به «در انتهای شب» رسید

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم