• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 10 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

تناقض گویی آشکار کمدی سازی که به GEM پیوسته و ادعا دارد در این شبکه درباره نقش شهدا فیلم ساخته!!

29 فروردین 1395
در گزارش
0 0
A A
1
تناقض گویی آشکار کمدی سازی که به GEM پیوسته و ادعا دارد در این شبکه درباره نقش شهدا فیلم ساخته!!

مهدی مظلومی

سینماژورنال: ماجرای پیوستن برخی بازیگران و کارگردانان درجه دوم به جم همچنان ادامه دارد.

به گزارش سینماژورنال یکی از کارگردانان ایرانی که اخیرا به این شبکه پیوسته مهدی مظلومی است؛ کارگردانی که بیشتر در مدیوم تلویزیون و شبکه خانگی فعالیت داشته است.

این کارگردان که چندی قبل در گفتگویی صریح همکاریش با جم را تکذیب کرده و ادعا نموده بود مشغول کار برای یک تهیه کننده بین المللی است(اینجا را بخوانید) به تازگی در گفتگویی تفصیلی با مسعود احمدی در خبرگزاری “برنا” شرکت جسته و البته نه تنها کاملا متناقض با گفته های قبل همکاری با جم را تایید کرده که از ارتباط گیری مستقیم با مدیر این شبکه برای آغاز فعالیت حرف زده است.

مظلومی البته به مانند زمانی که در ایران بود و در گفتگوهایش به طرح ادعاهای فاقد منطق می پرداخت پاره ای از این ادعاها را هم در این گفتگو بیان کرده و از جمله اینکه در جم درباره نقش شهدا فیلم ساخته است!!!

یکی دیگر از تناقضات گفته های این کمدی ساز که در برنامه نوروزی جم به حرکات موزون هم پرداخته بود(اینجا را بخوانید) این است که می گوید در ایران کم کار بوده اما یک نگاه به کارنامه او در سالهای اخیر او را در شمار کارگردانان پرکار تلویزیون و شبکه خانگی قرار می دهد که فقط همین پارسال دو مجموعه یکی “سیگنال موجود است” و دیگری “یک شام خوب” را در شبکه خانگی داشت که البته هم دو هم بلحاظ تجاری شکست خورده بودند.

اگر امثال احمدرضا گرشاسبی و سعید ابراهیمی فر از کم کاری و بیکاری به جم رفتند این یکی اتفاقا پرکار هم بود….

سینماژورنال متن گفتگوی مظلومی را به نقل از “برنا” ارائه می دهد:

خیلی از مخاطبان سریال “بدون شرح” یا “کمربندها را ببندیم” به این فکر می کنند که کمدی ساز تقریبا موفقی همچون مهدی مظلومی به چه علت با تلویزیون جمهوری اسلامی ایران قطع همکاری می کند و شبکه جم ترکیه را برای ادامه فعالیت های نمایشی خود انتخاب می کند؟

چند دلیل در این خصوص وجود داشت:

1- نوع یا جنس کارهای من با سلیقه تیم جدید مدیریتی همخوانی نداشت(دلیل اصلی آن کم کاری بنده بود)

2- در مواقعی هم که شرایط برای همکاری پیش می آمد نمی‌توانستم کاری که دوست دارم را انجام دهم و مجبور بودم  آثاری را به تصویر بکشانم که خیلی با نگرش فیلمسازی من فاصله داشت.

٣- واقعیت حاکی از این است که تلویزیون به دلایل زیادی (از جمله اعمال بیش از حد سلایق شخصی مدیران) مخاطب خودش را از دست داده است.

4- جم شبکه‌ای است که هم از مخاطب انبوه بهره می برد هم ابراز تمایل به استفاده از تجربه و تخصص من داشت و اینکه اجازه داشتم آنچه علاقه داشتم را انجام بدهم.

خب با در نظر گرفتن ٤ دلیل اصلی بالا، تصمیم به شروع همکاری‌ با شبکه جم گرفتم و اما اصلی‌ترین دلیل مهاجرت خودم بیشتر بیانگر این نکته است که جم به عنوان یک شبکه پربیننده ماهواره‌ای تولید نداشت و مجبور بود آثار تولیدی ترک را دوبله و پخش کند با توجه به فاصله فرهنگی تولیدات شبکه های ترک فکر کردم حالا که جم تصمیم به تولید گرفته، ساخت آثاری توسط من نوعی که با فرهنگ خودمان نزدیک است، می تواند نقش مهمی را در جایگزین شدن آثار نمایشی ترک زبان ایفا کند.

اگر از آنتن جم آثار نزدیک به فرهنگ خودم روی انتن برود، بهتر از آن است که فیلم های با فرهنگ کشور دیگری پخش شود. پس تصمیم به این کار گرفتم ،تا الان هم بعد از پخش متوجه منظور من خواهید شد، آثاری را خواهم ساخت که بتوانم زیر پرچم آن بایستم.تنها بحث حجاب در این آثار مطرح بود که با توجه به خصوصی بودن شبکه جم و اینکه برای ادامه حیات خود اقتصادی به این هنر نگاه می کند باید به گونه ای مقابل دوربین برود که در کشورهای دیگر هم قابل ارائه باشد.

تصور من از ایرانی بودن و مسلمان بودن تنها معطوف به حجاب نمی شود بلکه مضامین و مفاهیم دیگر مهمی هم هست که اکنون امکان عرضه و صدور آن به دیگر کشورها از طریق فیلم هست پس قبول کردم که پوششها به فراخور قصه ها و شخصیتها باشد.

در “پیاده روهای خالی” از نقش جنگ و شهدا در شکل گیری نسل بعد و پیشرفت دیپلماسی در جهان حرف زدم در “مگنولیا” از نقش زن در رفتار انسانی گفتم و اینکه کم ارزشترین دارایی زن موی اوست “در منو تنها نذار” از عواقب ارتباطات بدون فکر و فجایعی که رخ میدهد حرف زدم و اکنون در فیلم آخر خود “ساحل تا دریا” از نقش ما انسانها در بحرانها و نتیجه آن که نابودی کودکان است، صحبت می کنم.

“جم” برخلاف فضاسازی هایی که درباره آن صورت گرفته است دنبال اشائه فرهنگ ایرانی در کشورمان است البته اگر همه فرهنگ را فقط در حجاب خلاصه نکنیم. بزودی نمایش پخش این فیلم‌ها آغازخواهد شد و مردم خودشان قضاوت خواهد کرد.

زمان همیشه عریان کننده واقعیت بوده است،‌امثال من با صبوری وظیفه خودشان را انجام می دهند. حتی اگر اشکالاتی هم مشاهده شود، فضا  برای جبران وجود دارد چرا که فیلمساز بر اساس توانایی های فکری و هنری خودش جایگاه پیدا میکند.

آیا باید با به وجود آمدن اختلاف‌نظرها یا تنگ‌نظری ها در رابطه با نحوه مدیریت صداوسیما سریعا میدان را خالی کنیم یا کشور و شبکه ای را برای ادامه فعالیت خودیا ساخت آثار نمایشی خود انتخاب کنیم که اساتید و نخبگان فرهنگی‌ در داخل ایران معقتد هستند تماشا برنامه‌های آن به صلاح فرهنگ ایرانی نیست؟

این صلاح بر چه استدلالی است؟ آیا برنامه های در حال پخش صداوسیما بر اساس سبک زندگی اسلامی است؟‌ آیا برنامه دورهمی که بر پایه تحقیر آدمها بنا شده بر اساس سبک زندگی اسلامی است؟در عصر امروز مرز وجود ندارد مرز تفکرات ماست من در هر نقطه از جهان که امکان ساخت را ببینم باید فیلم بسازم.

در حال حاضر برای فعالیت خودتان به جغرافیا خاصی فکر نمی کنید، پس مطمئنا دیگر بازگشت و فعالیت در تلویزیون و سینما جمهوری ‌اسلامی‌ ایران برای مهدی مظلومی موضوعیت ندارد؟

هرجایی که مفید واقع شوم، فعالیت خواهم کرد.

خیلی از منتقدان بر این باور هستند که شبکه جم جولانگاه افرادی است که از جامعه تلویزیون و سینمایی جمهوری اسلامی ایران طرد یا پس زده شده اند؟ خودتان چقدر این نظریه را قبول دارید؟

عرض کردم زمان عریان کننده واقعیت‌ها است، بزودی با اسم های دیگری هم برخورد خواهید کرد که سیستم نتوانسته از آنها درست استفاده کند.
بحث ها در خصوص دستمزد یا حمایت های که شبکه جم از هنرمندان ایرانی به عمل می آورند در داخل ایران خیلی مطرح می شود، از شرایط و دستمزدی که از فیلمسازی در شبکه جم کسب می کنید، توضیح مختصری می‌دهید؟

دستمزدها در این شبکه اصلا عجیب غریب نیست در جم شما می‌توانید حرفه‌ای که دوست دارید را در چارچوب محتوای مثبت انجام دهید به جرات اعلام می کنم که جم از هیچ کجا حمایت مالی نمی شود و تنها بر اساس خلاقیت مدیرش از طریق درامدهای خودش اداره می شود.

در خصوص مهاجرت هنرمندان به شبکه جم حرف و حدیث هایی نظیر وجود دلال ها که از طرف این شبکه در ایران حضور دارند مطرح بوده است، صحبت هایی مبنی بر اینکه که یک سری دلال در پشت صحنه آثار نمایشی حضور  دارند و خود را به عنوان فرد نزدیک به این شبکه معرفی می کنند با این واسطه گری شرایط را برای ارائه پیشنهاد و عزیمت آنها به جم مهیا می کنند. پروسه مهاجرت شما چگونه شکل گرفت و از طرف چه شخصی مستقیما پیشنهاد فیلمسازی در شبکه جم را دریافت کردید؟

شخص مدیر شبکه با من مذاکره کرد و بعد از گفتگو به سرعت این سفر اتفاق افتاد، خیلی سریع فیلمنامه  که در ایران به تحریر درآورده بودم، امکان ساخت پیدا کرد صحبت هایی که در خصوص وجود دلال ها می شود جنبه خاله بازی دارد.

یعنی تمام  بازیگرانی که شبکه جم را برای ادامه فعالیت خود انتخاب کردند، مستقیما با شخص اول شبکه جم صحبت کردند؟

بله همه آنها با مدیر شبکه صحبت کردند چرا که درب اتاق مدیر همواره باز است و امکان گفتگو با رئیس این شبکه همیشه وجود دارد.

یعنی باور کنیم؟

شک نکنید که دلالی در این خصوص وجود ندارد، اصلا نرخ  دستمزدها در حدی نیست که فضا برای دلالی مهیا شود مدیر شبکه به همه حقوق ماهیانه میدهد که باند بازی رخ ندهد.

به نظر میرسد حربه برداشتن پوشش اسلامی بازیگران زن ایرانی در آثاری که خود شما کارگردانی آن را برعهده دارید برای جذب مخاطب است و صرفا اگر محتوا غنی هم نباشد با توجه به  وجود چنین ویژگی مخاطب به پای تماشا آثار می نشیند؟

کشف حجاب به قصد پیدا کردن بیننده نیست چون جم بیننده خودش را دارد، کشف حجاب به فراخور زندگی واقعی در جغرافیای مشخص است.

“سه بیگانه در سرزمین‌ناشناخته” به کارگردانی شما ساخته شده است علیرغم اینکه پروانه نمایش این اثر سینمایی صادر شده ولی به نظر میرسد با توجه به مهاجرت‌تان از اکران عمومی این فیلم جلوگیری شود؟

من خیلی خبر موثقی در این خصوص ندارم اما اگر این اتفاق رخ بدهد چه مشکلی حل خواهد شد جز اینکه حق یک تهیه کننده ضایع شود و اعتماد او هم از سینما سلب شود، سرمایه‌اش جذب جای دیگری شود؟!

حرف پایانی؟

ما ایرانی هستیم و به دور از تعصبات هر جا بتوانیم در راستای فرهنگ انسانی حرکت می‌کنیم باید مسولیت پذیر  شویم و ای کاش یاد بگیریم زود قضاوت نکنیم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=21071
image_print
برچسب ها: GEMاحمدرضا گرشاسبیجمسعید ابراهیمی فرسیگنال موجود استمهدی مظلومییک شام خوب
نوشته قبلی

ایوبی اعلام کرد⇐ انحلال شورای‌عالی سینما/بی‌فایدگی شورای ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران/عدم توانایی ورود شورای عالی نظارت به مسأله فیلمهایی که جلوی اکران‌شان گرفته شده و…

نوشته‌ی بعدی

کنایه سرراست مهران مدیری به مسعود فراستی

مطالب مرتبط

مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404

سینماروزان: برخلاف یکی دو سال گذشته که در بازپخش عاشورایی ترین محصول تلویزیون، حرف و حدیث پیش می‌آمد امسال آیفیلم...

عباس صالحی، رائد فریدزاده، محمدمهدی عسگرپور، علی دهکردی

ذکر خیر بدحجاب و بی‌حجاب توسط وزیر ارشاد

6 تیر 1404

سینماروزان: عباس صالحی وزیر ارشاد به تازگی و همراه با رائد فریدزاده رییس سینما، دیداری با روسای خانه سینما داشته...

جعفر پناهی-دستیار اسبق کیارستمی- نخل طلای جشنواره کن۲۰۲۵ را از بازیگر آثار کیارستمی گرفت!/فیلم روستایی؛ بازنده‌ی مطلق!

جعفر پناهی-دستیار اسبق کیارستمی- نخل طلای جشنواره کن۲۰۲۵ را از بازیگر آثار کیارستمی گرفت!/فیلم روستایی؛ بازنده‌ی مطلق!

3 خرداد 1404

سینماروزان: ساعاتی بعد از انتشار لیست کامل آرای منتقدان اسکرین‌دیلی که با صدرنشینی «تصادف ساده» همراه بود(اینجا را بخوانید) جعفر...

نوشته‌ی بعدی
کنایه سرراست مهران مدیری به مسعود فراستی

کنایه سرراست مهران مدیری به مسعود فراستی

دیدگاه‌ها 1

  1. رضا می‌گوید:
    قبل 9 سال

    خخخخخ عمو جون برو همون جا خوش باش ،رأست مي گي اينجا نمي زاشتن كار كني مثلا با اون هيكل بالا و پايين بپري

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • سیدضیاءالدین دری، همایون شهنواز و سریال سووشون

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    117 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 47 توئیت 29
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

مرگ جمال اجلالی؛ بازیگری که فنی‌زاده را به وجد آورد!

جایزه بهترین بازیگر زن و مرد جشنواره والنسيا به «در انتهای شب» رسید

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم