• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 12 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

اظهارات یک مدیر دوران احمدی‌نژاد که اخیرا معاون اجرایی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شده⇐جشنواره کودک باید به کانون واگذار شود/در سالهای اخیر شرایط آن قدر دگرگون شده که اصلا نمی‌شود حدس زد جشنواره کودک برگزار می‌شود یا نه/آخرین سالی که ما برگزارکننده جشنواره کودک بودیم حضور فیلمسازان جهانی(!) نشان داد که دنیا هم به این رویداد بی توجه نیست!!!

7 تیر 1396
در خبر وسط, گوناگون
0 0
A A
0
اظهارات یک مدیر دوران احمدی‌نژاد که اخیرا معاون اجرایی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شده⇐جشنواره کودک باید به کانون واگذار شود/در سالهای اخیر شرایط آن قدر دگرگون شده که اصلا نمی‌شود حدس زد جشنواره کودک برگزار می‌شود یا نه/آخرین سالی که ما برگزارکننده جشنواره کودک بودیم حضور فیلمسازان جهانی(!) نشان داد که دنیا هم به این رویداد بی توجه نیست!!!

جعفر-گودرزی-احمد-میرعلایی

سینماروزان: جشنواره سی ام کودک و نوجوان درحالی در اصفهان برگزار میشود که فارغ از رسانه ها حتی برخی اعضای هیأت انتخاب جشنواره هم به انتقاد از کیفیت پایین آثار جشنواره پرداخته اند و در نقطه مقابل دست اندرکاران جشنواره هم کوشیده اند با عدم دعوت از رسانه های منتقد، شرایط ایجادی کنند که دامنه انتقادات کاهش یابد.(اینجا و اینجا و اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان با این حال اما انتقادات تمامی ندارد و به تازگی جعفر گودرزی که در دولت دوم محمود احمدی نژاد مدیر روابط عمومی فارابی و البته مدیر روابط عمومی جشنواره های کودک شده بود و در ماههای اخیر به عنوان معاون اجرایی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منصوب شده است در گفتگو با «مهر» با مرور برخی مشکلات جشنواره کودک در سالهای اخیر خواستار این شده که برگزاری این جشنواره به کانون واگذار شود.

جعفر گودرزی که سابقه فعالیت رسانه ای در نشریاتی همچون «اطلاعات هفتگی»، «فیلم و سینما» و «زیر و بم» را دارد بیان داشت: به نظر من جایگاه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در کانون است، یعنی اصلا جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان را باید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی فرهنگی این قشر از جامعه برگزار کند و دیگران هم با تمام توان کمک کنند.

وی یادآور شد: سال هایی که در برگزاری جشنواره فیلم کودک سهیم بودم، عاجزانه از کانون درخواست می کردم که در بحث اجرایی و روابط عمومی حضور فعال داشته باشند اما دیدگاه ها در آن دوره به گونه ای بود که آن زمان این اتفاق نیفتاد. به نظر من مدیران کانون باید دوباره رایزنی کنند تا جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان از پتانسیل کانون نهایت استفاده را ببرد. این محل تمام مختصات سینمای کودک را دارد و خاستگاه این رویداد مهم سینمایی محسوب می شود، بنابراین می تواند با برنامه ریزی اتفاقات خوبی را پیش روی سینمای کودک و نوجوان ترسیم کند.

وی با اشاره به اینکه ما سالن سینمای کودک در کشور نداریم و با وضع موجود چنین فضایی هم قرار نیست در اختیار سینمای کودک قرار بگیرد، ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پشتوانه ۹۰۰ مرکزی که در سراسر کشور فعال است این پتانسیل را دارد که فضاهای خود را در اختیار سینمای کودک قرار دهد تا این حوزه مهم و حساس جان دوباره بگیرد، کما اینکه مدتی است حمایت ویژه کانون از اکران فیلم های کودک شکل گرفته است.

معاون اجرایی مدیریت مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: ما هر سال فقط به برگزاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان فکر می کنیم و طی چند روز جشنواره حرف های دلگرم کننده می زنیم و بعد مراسم که تمام می شود تا سال بعد همه چیز مسکوت می ماند. در سال هایی که به عنوان مشاور اجرایی دبیر و مدیر روابط عمومی جشنواره در تیم برگزاری جشنواره کودک حضور داشتم، تمام تلاشمان این بود که این رویداد بتواند برای سینمای کودک و نوجوان جریان ساز باشد.

گودرزی عنوان کرد: متاسفانه به سینمای کودک خیلی کودکانه نگاه می شود. در چهار سالی که برگزاری این جشنواره را به عهده داشتیم تمام توان مان براین بود با ثبات محل برگزاری و زمان آن، این رویداد را در دنیا تثبیت کنیم چون یکی از ویژگی های هر جشنواره برگزاری در یک زمان ثابت است. ما هر سال ۱۷ مهر روز جهانی کودک کارمان را آغاز می کردیم اما بعد از آن شرایط دگرگون شد تا جایی که گاهی اوقات اصلا نمی توانیم حدس بزنیم امسال جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار می شود یا نه.

وی گفت: خاستگاه اصلی این جشنواره اصفهان است و باید در این شهر هم باقی بماند. چه بسا غالب جشنواره های سینمایی دنیا مثل کن، برلین، توکیو و … به شهر و زمان ثابت شان شهرت دارند. بعد از این نکته، مهم داشتن دبیرخانه دائمی است که باید در طول سال فعال باشد. خوشبختانه شهر اصفهان برای این برگزاری ثابت شده و امیدوارم از نظر زمانی هم این آیین مهم فرهنگی دچار تغییر نباشد و هیچ سالی تعطیل نشود چون نگاه جشنواره های جهانی در صورت چنین تغییراتی از بین خواهد رفت.

گودرزی ادامه داد: وقتی در فارابی مشغول بودم و جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان را برگزار می کردیم، متوجه شدم تنها جشنواره ایرانی که در دنیا درجه A دارد و به اعتباری جهانی رسیده همین جشنواره است. آخرین سالی که ما برگزارکننده آن بودیم حضور فیلمسازان جهانی مطرح سینمای کودک و نوجوان نشان داد که دنیا هم به این رویداد بی توجه نیست. زمانی که مهمانان و سینماگران ژاپنی به جشنواره فیلم کودک درنای کاغذی اهدا کردند گفتند این سومین درنایی است که در دنیا اهدا کردیم.

وی اشاره کرد: متاسفانه مدتی است بدنه بنیاد سینمایی فارابی دیگر برگزاری این جشنواره را به عهده ندارد و این به تصمیم مسئولان اتفاق افتاده، در صورتی که کارشناسان و نیروهای توانمند حاضر در بنیاد فارابی در برگزاری جشنواره های کودک و فجر کارکشته شده بودند اما مدیران به راحتی از این پتانسیل و نیروهای مجرب گذشتند و با نادیده گرفتن سال‌ها تجربه، خواستند دوباره چرخ را از نو اختراع کنند. سلب این ماموریت از فارابی نادیده گرفتن تجربه های این افراد را در پی داشت که باعث نوعی سرخوردگی شد. به هر حال جشنواره های مهم نظیر کودک و فجر باید همیشه توسط یک نهاد برگزار شود و تکلیف همه روشن شود، اما متاسفانه این دو جشنواره که بین اهالی سینما از اهمیت ویژه ای برخوردار است همیشه بلاتکلیف است و کسی خبر ندارد سال آینده چه اتفاقات تازه ای برایش می افتد.

گودرزی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر تهران به عنوان مرکز تمام اتفاقات فرهنگی حتی یک سالن سینما ندارد که وقتی کودک وارد آن می شود از نظر فضاسازی بصری احساس کند پا به یک دنیای کودکانه گذاشته است. فضای سالن یا حتی لابی برای سینمای کودک باید متناسب با روحیه او طراحی شود. مثلا در طراحی صندلی به گونه ای باشد که کودک در آن احساس لذت کند. امروزه اگر فیلمی هم در این ژانر اکران شود کودکان یا ایستاده اند یا روی پای پدران شان می نشینند تا پرده را راحت تر ببیند. از طرفی فیلمنامه نویسان هم باید به مسایلی بپردازند که بچه ها به آن احتیاج دارند در این صورت قطعا سینمای کودک ما هم جریان ساز می شود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=39740
image_print
برچسب ها: بنیاد سینمایی فارابیجشنواره کودک و نوجوانجعفر گودرزیکانون پرورش فکری کودک و نوجوان
نوشته قبلی

به‌خاطر اتفاقات تروریستی اخیر یا مشکلات مالی؟⇐رحمانیان «صدام» را رها کرد و باز هم به سراغ بیضایی رفت

نوشته‌ی بعدی

علیرضا رئیسیان در تکزاس بیان کرد⇐ شرايط فيلمسازى در ايران براى امثال من غيرممكن است

مطالب مرتبط

کانون+کارگردانان+سینمای+ایران

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

11 تیر 1404

سینماروزان: با وجود ورود به ماه چهارم سال هنوز خبری از تشکیل شورای صنفی نمایش جدید نیست و حالا کانون...

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم   

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

11 تیر 1404

سینماروزان: سروش انتظامی فرزند خلف استاد مجید انتظامی و نوه استاد عزت‌الله انتظامی است. او این روزها با پخش سریال...

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

10 تیر 1404

سینماروزان: خانه‌ی مریم معترف بازیگر باسابقه در جریان جنگ ۱۲روزه تخریب شده و او مجبور گشته به پردیس رودهن برود...

نوشته‌ی بعدی
علیرضا رئیسیان در تکزاس بیان کرد⇐ شرايط فيلمسازى در ايران براى امثال من غيرممكن است

علیرضا رئیسیان در تکزاس بیان کرد⇐ شرايط فيلمسازى در ايران براى امثال من غيرممكن است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    55 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم