• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 30 شهریور 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

یک مبارز سرشناس انقلابی با گلایه از رسانه ملی بیان کرد⇐چرا در اغلب آثار، ساواکی‌ها احمق جلوه داده می‌شوند؟/برایم فیلمنامه‌ای نوشته‌اند که در بخشی از آن بخاطر تیر خوردن یک دختر، غش می‌کنم و در بخشی دیگر زن بازجو عاشقم می‌شود!!!/مدیران تلویزیون را تهدید کردم که اگر این فیلمنامه را تولید کنند از آنها شکایت خواهم کرد

20 اردیبهشت 1397
در گفتگو
0 0
A A
0
یک مبارز سرشناس انقلابی با گلایه از رسانه ملی بیان کرد⇐چرا در اغلب آثار، ساواکی‌ها احمق جلوه داده می‌شوند؟/برایم فیلمنامه‌ای نوشته‌اند که در بخشی از آن بخاطر تیر خوردن یک دختر، غش می‌کنم و در بخشی دیگر زن بازجو عاشقم می‌شود!!!/مدیران تلویزیون را تهدید کردم که اگر این فیلمنامه را تولید کنند از آنها شکایت خواهم کرد

عزت شاهی

سینماروزان: عزت الله شاهی یا عزت الله مطهری از جمله مبارزان انقلابی بوده که سالها در رژیم پهلوی در زندان به سر می برد و بعد از وقوع انقلاب اسلامی خاطرات مبارزاتی خودش را در کتاب «خاطرات عزتشاهی» منتشر نمود؛ کتابی که بارها صحبتهایی برای اقتباس تلویزیونی از آن مطرح شد اما هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نگرفت.

به گزارش سینماروزان عزت الله مطهری به تازگی در آیین رونمایی از نشان گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب با اشاره به مخالفتهایی که با ساخت سریالش داشته با انتقاد از رسانه ملی بیان داشت:  بارها شبکه‌های مختلف تلویزیونی از من خواستند با موافقت بنده، سریال مرتبط با خاطراتم را تولید کنند. من هم در جواب‌شان عرض کردم؛ من هیچ خواسته مادی و معنوی برای تولید این سریال‌ها نمی‌خواهم و حتی می‌توانید به اسم فرد دیگری این سریال را تولید و پخش کنید اما اگر بناست به نام بنده و خاطراتم منتشر شود، چند خواسته دارم. نخست اینکه واقعیت‌ها بازنمایی شود. من شخصا در طول مدت فعالیت‌های مبارزاتی‌ام راضی به حضور خانم‌ها در مبارزه‌های مسلحانه و خانه‌های تیمی نبودم؛ چه به لحاظ فسادی که مترتب می‌شد و چه از نظر شکنجه‌هایی که ساواک علیه خانم‌ها صورت می‌داد. به همین دلیل، من در طول مبارزات ارتباط چندانی با خانم‌ها نداشتم و عقیده دارم برای بیان واقعیت، این مسائل دستاویز بهانه‌های هنری- ماجراهای عشق و عاشقی- نشود.

وی شرط دوم خود را پیام‌دار بودن سریال عنوان کرد و اظهار داشت: من معتقد بودم که باید سریال یک پیام داشته باشد و مثل فیلم‌های تاریخی کنونی نباشد که برای سرگرمی تولید می‌کنند و از اعتبار تاریخی خارج است. در بسیاری از این آثار آدم بیشتر به ساواک می‌خندد تا بتواند فهم درستی از آنها به‌دست بیاورد. ساواکی‌ها تا حد زیادی احمق جلوه داده می‌شوند و بهانه سرگرمی موجب شده است تاریخ به درستی روایت نشود.

عزت‌الله مطهری شرط سوم خود را خواندن فیلمنامه عنوان کرد و بیان داشت: من از آنها خواستم که فیلمنامه را قبل از تولید مطالعه کنم و چون صلاحیت هنری لازم را در خودم نمی‌دیدم، معتقد بودم که مرتضی سرهنگی این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پس از خواندن 8-7 قسمت از فیلمنامه تعجب کرده است، اظهار داشت: من دیدم در فیلمنامه از تنها چیزی که حرف زده نمی‌شود، انقلاب است. در بخشی از فیلم من در پارک با دخترها ارتباط داشتم، همراه آنها کتاب می‌خواندم و به دختری علاقه‌مند شده بودم که با تیر خوردنش من نیز غش می‌کنم. یا در جایی دیگر به خاطر غذای زندانی‌ها با پلیس زندان درگیر شده‌ام  و همچنین زن بازجوی من به من علاقه‌مند شده است و…

وی با بیان اینکه با تولید چنین اثری که دروغین بوده و خلاف واقعیت است مخالفت کرده، گفت: مدیر شبکه گفته بود اصلا به چه کسی ربط دارد که ما می‌خواهیم سریال درست کنیم. من نیز در جواب گفته بودم که من هم‌اکنون زنده‌ام و اگر بخواهید چنین اثری را درباره من تولید کنید بی‌شک شکایت می‌کنم و در رسانه‌ها اعلام خواهم کرد که این اثر ربطی به بنده ندارد. آنها با این بهانه  که میلیون‌ها تومان خرج پیش‌تولید این کار شده است اصرار داشتند این اثر تولید شود و دلیل این تغییرات را خارج کردن خاطرات من از زمختی و خشکی عنوان می‌کردند، حال آنکه من حتی نمی‌خواستم کتاب خاطراتم را بنویسم تا اینکه دیدم برخی به دروغ از خود قهرمان‌هایی ساخته بودند که پرونده‌ها و تاریخ خلاف آن را بیان می‌کرد. بعد از واکنش‌های بنده نیز برخی کتاب‌های پر از غلو خود را از بازار جمع کرده و نسخه جدیدی را نگاشتند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=49691
image_print
برچسب ها: تلویزیونخاطرات عزت شاهیسریالعزت الله شاهیعزت الله مطهری
نوشته قبلی

بهناز جعفری به کن می‌رود/جایگزینش در «رومولیت» مشخص شد

نوشته‌ی بعدی

بعد از «تکراری» خوانده شدن توسط منتقد «ورایتی»⇐حالا انتقاد همزمان «کیهان» و «شرق» از کیفیت پایین «همه میدانند»اصغر فرهادی که «پدرو آلمادوار» قبل از پیش‌تولید قید شراکت در آن را زد

مطالب مرتبط

پاسخ کوبنده رائد فریدزاده به روسای خانه سینما+اعلام برنامه‌ی انتقال جشنواره جهانی فجر به شهرستان

پاسخ کوبنده رائد فریدزاده به روسای خانه سینما+اعلام برنامه‌ی انتقال جشنواره جهانی فجر به شهرستان

13 شهریور 1404

سینماروزان: در حالی که رئوس خانه سینما در بیانیه‌ای متناقض در عین جدایی از کمیته اسکار، خواستار حضور نمایندگان خود...

فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و...

فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

9 شهریور 1404

سینماروزان/حامد مظفری: در دهه پنجاه در سینمای ایران ستاره‌ای متولد شد به نام فرزان دلجو محبوب مخاطبان جوان سینما. محمد(فرزان)...

سختی‌های سریال «شکارگاه» به روایت مهدی حسینی‌نیا

سختی‌های سریال «شکارگاه» به روایت مهدی حسینی‌نیا

9 شهریور 1404

سینماروزان: مهدی حسینی‌نیا ـ بازیگر نقش «بهادر» در سریال «شکارگاه» ـ درباره دشواری نزدیک شدن به فضای تاریخی، شیوه مواجهه...

نوشته‌ی بعدی
بعد از «تکراری» خوانده شدن توسط منتقد «ورایتی»⇐حالا انتقاد همزمان «کیهان» و «شرق» از کیفیت پایین «همه میدانند»اصغر فرهادی که «پدرو آلمادوار» قبل از پیش‌تولید قید شراکت در آن را زد

بعد از «تکراری» خوانده شدن توسط منتقد «ورایتی»⇐حالا انتقاد همزمان «کیهان» و «شرق» از کیفیت پایین «همه میدانند»اصغر فرهادی که «پدرو آلمادوار» قبل از پیش‌تولید قید شراکت در آن را زد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

    “پیرپسر” ۱۶۴میلیارد و “صددام” ۱۳۴میلیارد/”مرد عینکی” ۱۲۵میلیارد و “زن و بچه” ۸۱میلیارد/”ناجورها” ۲۲میلیارد/”ناتوردشت” ۵میلیارد+آمار کامل فروش

    1200 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 480 توئیت 300
  • حلوا حلوای«سینمای ارگانی» توسط دو مدیر تازه‌کار ارگانی!

    767 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 307 توئیت 192
  • چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

    386 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 154 توئیت 97
  • روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

    373 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 149 توئیت 93
  • مرگ مهرداد فلاحتگر؛ بازیگر نقش سینوهه‌ی سریال «یوسف» و کاشفِ مصطفی زمانی!

    230 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 92 توئیت 58
  • فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

    191 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 76 توئیت 48
  • مرگ ژاکلین؛ ترانه‌سرایی که پدرش-ویگن- رهایش کرد و امام رضا(ع) حاجتش داد!

    190 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 76 توئیت 48
  • برگزاری فیلم-کنسرت هری پاتر در هتل اسپیناس

    186 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 74 توئیت 47

آخرین مطالب

در پنجمین شب سینمایی سوره اتفاق افتاد/پاسداشت جعفری جوزانی،حسین یاری و حسین زندباف

نقد و بررسی سریال «دکستر: رستاخیز» – بازگشت پرهیجان یک قاتل افسانه‌ای

معرفی گروه انتخاب بخش مسابقه نخستین جشنواره ملی فیلم های کمدی سینمای ایران

علیرضا قربانی در شب آخر «ایرانم» در تهران: دوری از شما غمی است بر دل ما

اسامی فیلم‌های بخش پویانمایی ملی جشنواره فیلم کوتاه ۴۲ اعلام شد

تاریخ «بدون تاریخ» در عمان معلوم شد/ اعلام تاریخ برگزاری «بدون تاریخ» در عمان

پرویز پرستویی: فیلم “سرخپوست” برای من و هدیه تهرانی نوشته شده بود اما…+اظهارنظر درباره جنگ دوازده روزه!+چرایی جدایی از کارنامه و… 

“پیرپسر” ۱۷۰میلیارد و “مرد عینکی” ۱۳۸میلیارد/”صددام” ۱۳۵میلیارد/”زن و بچه” ۸۶/۵میلیارد/”ناجورها” ۳۱/۵میلیارد/”گوزنهای اتوبان” دوروزه میلیاردی شد+آمار کامل فروش

«تنها کنار هم» برنده دو جایزه کارگردانی و بازیگری از فستیوال الجزایر 

علی کفراش در آستانه چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران نوشت/فیلم کوتاه خالص‌ترین اشکال بیان در سینماست

تبلیغات

ویژه ها

پرویز پرستویی: فیلم "سرخپوست" برای من و هدیه تهرانی نوشته شده بود اما...+اظهارنظر درباره جنگ دوازده روزه!+چرایی جدایی از کارنامه و... 
خبر وسط

پرویز پرستویی: فیلم “سرخپوست” برای من و هدیه تهرانی نوشته شده بود اما…+اظهارنظر درباره جنگ دوازده روزه!+چرایی جدایی از کارنامه و… 

28 شهریور 1404

سینماروزان: قبل از پیشنهاد فیلم «سرخپوست» قرار بود من و نیما جاویدی فیلم «جنتلمن» را با هم کار کنیم و...

ادامه مطلب
رقابت با علی سرتیپی و پردیس کورش؟⇐تهیه‌کننده «مارمولک» با پردیس 10سالنه مجهز به IMAX می‌آید+عکس

“پیرپسر” ۱۷۰میلیارد و “مرد عینکی” ۱۳۸میلیارد/”صددام” ۱۳۵میلیارد/”زن و بچه” ۸۶/۵میلیارد/”ناجورها” ۳۱/۵میلیارد/”گوزنهای اتوبان” دوروزه میلیاردی شد+آمار کامل فروش

28 شهریور 1404
مهناز افشار در اولین حضور سینمایی‌اش پس از مهاجرت/ جزئیاتِ «قرار نوامبر» اعلام شد

مهناز افشار در اولین حضور سینمایی‌اش پس از مهاجرت/ جزئیاتِ «قرار نوامبر» اعلام شد

28 شهریور 1404
مرگ علی اکبر عرفانی؛ تهیه‌کننده‌ای که در دل جنگ، ۵میلیون نفر را به سینماها کشاند!

مرگ علی اکبر عرفانی؛ تهیه‌کننده‌ای که در دل جنگ، ۵میلیون نفر را به سینماها کشاند!

27 شهریور 1404
فیلم «گوزن‌های اتوبان»

ماجرای یک قمار غریب؟!⇐رونمایی از آنونس فیلم «گوزن‌های اتوبان» با بازی نوید پورفرج، الناز شاکردوست، سامان صفاری و…+فیلم

26 شهریور 1404
پیرپسر+علت مرگ نامعلوم+مجید برزگر

حامد مظفری: آقای برزگر! انصراف نمی‌دهید از این گزینش ارگانی؟ 

26 شهریور 1404
پوستر فیلم لاک پشت

اسرار یک خیانت؟/ رونمایی از پوستر فیلم «لاک پشت» با بازی فرهاد اصلانی، نازنین بیاتی و صابر ابر+عکس

25 شهریور 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم