• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 12 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه شیروانی داغ

وقتی آقازاده کیمیایی یک تنه به قاتلی بدل می‌شود برای «قاتل اهلی»!⇔ای کاش پولاد لااقل فیلم چند کنسرت را بادقت می‌دید

23 دی 1395
در شیروانی داغ
0 1
A A
0
وقتی آقازاده کیمیایی یک تنه به قاتلی بدل می‌شود برای «قاتل اهلی»!⇔ای کاش پولاد لااقل فیلم چند کنسرت را بادقت می‌دید

مسعود کیمیایی و پولاد کیمیایی قاتل اهلی

سینماروزان/مهدی فلاح صابر: در کش و قوس اختلافاتی که در هفته های اخیر بین تهیه کننده و کارگردان «قاتل اهلی» ایجاد شده افتاده بود فرصت تماشای «قاتل اهلی» جدیدترین ساخته مسعود کیمیایی فراهم شد. فیلم داستان جذاب و عامه پسندی دارد و به مسئله مبتلابه این روزهای اقتصاد ایران یعنی پولشویی که سینما و شبکه خانگی ما را هم درگیر خود کرده می پردازد.

به گزارش سینماروزان نسخه ای از فیلم که در اختیار مالک اصلی آن یعنی تهیه کننده است نسخه شسته رفته ایست اما سکانسهایی از فیلم که پولاد کیمیایی در آنها حضور دارد به شکل عجیبی نچسب و یادآور تیپ های کلیشه ای او در فیلمهای قبلی کیمیایی است.

پولاد در قاتل اهلی نقش یک خواننده ی راک را ایفا میکند که از قضا دلباخته دختر شخصیت اصلی فیلم است.  ایرادی که  به نقش پولاد وارد است این است که او حتی با کلاه گیسی که برایش بافته اند باز هم face و style یک خواننده را ندارد ضمن اینکه صدای فالش او بیننده را آزار داده و نمیتواند ارتباط حسی لازم را برقرار کند. ملودی های زیبای امیر دباغ و اشعار خوب یغما گلرویی یک نقطه قوت است اما صدای پولاد به هنگام اجرای آهنگها از محدوده نت و ملودی خارج میشود و پولاد اصرار به اجرای تحریرهایی دارد که از توان صدایش خارج است.

کاش مسعود کیمیایی از یک خواننده مطرح راک در این سکانسها استفاده میکرد یا حداقل صدای آن  خواننده را بر روی صدای پولاد قرار میداد؛ مشابه کاری که داریوش مهرجویی در «سنتوری» انجام داد و صدای چاووشی را بر روی اجراهای بهرام رادان قرار داد.
در کنار این ایرادات، سکانسهای اجرای کنسرت توسط پولاد بسیار غیر حرفه ایست؛ از نوع میکروفون به دست گرفتن تا حرکات روی سن و ابراز احساسات به تماشاگران که میطلبید پولاد برای اجرای هرچه بهتر این سکانسها از راهنمایی چند خواننده برخوردار با حداقل فیلم چند کنسرت را تماشا میکرد.

تیپ کلیشه ای
پولاد «قاتل اهلی» همان تیپ و بیانی را دارد که در فیلمهای قبلی پدرش داشته و فقط مدل موهایش تغییر کرده با همان بیان همیشگی. پولاد در تمام سالهای حضورش در سینما تلاش نکرده تا از این تیپ کلیشه ای خارج شود و بر خلاف کاراکترش همان تیپی را بازی می کند که در «جرم» و »رئیس» و … داشته.
حضور پولاد در این فیلم جذابیتی به فیلم اضافه نکرده و برای مخاطب نکته خاصی ندارد  زیرا در وجودش راز و ابهامی برای کشف شدن نیست. کند و کاو در زندگی و روح و روان و احساس چنین کاراکتری معنا ندارد.
پولاد «قاتل اهلی» با دیالوگ و نگاه های لوتی وار خود نماد عینی کلاه مخملی ها و داش مشتی های قدیم است بدون لباس سیاه چسبان  و کلاه شاپو و کفش پاشنه خواباند. این مورد را میتوان در سکانس خواستگاری از دختر شخصیت اصلی و مجادله لفظی او با پرویز پرستویی مشاهده کرد. نوع بیان و دیالوگ گویی پولاد در این سکانس با کاراکترش با رزمه ای که از او به عنوان یک هنرمند آوازخوان ارائه می شود کاملا در تضاد است.

شخصیت پردازی؟؟؟
داستان فیلم حول محور دو شخصیت اصلی با بازی پرویز پرستویی و امیر جدیدی میگذرد و در سکانسهایی پرویز پورحسینی نیز به آنها می پیوندد. ماجرای اصلی با تکیه بر اینان پیش میرود و محور اصلی کشمکشهای فیلم این افراد به حساب می آیند و ماجرای زندگی آنهاست.
نقش پولاد در این فیلم یک نقش فرعی است که اهمیت آن از شخصیت های اصلی کمتر است و هیچ کمکی به شناسایی کاراکترهای اصلی نمیکند ولی کارگردان اصرار به پررنگ کردن نقش پولاد دارد.
معمولا حضور شخصیتهای فرعی در فیلم می بایست به طبیعی تر شدن فضای داستان کمک کند ولی درباره پولاد اینگونه نیست و فقط داستان فیلم را از مسیر اصلی خارج میکند . کیمیایی نتوانسته آنطور که باید این نقش را به حرکت درآورده و در جاهایی لازم از او بهره ببرد ضمن اینکه این شخصیت  دیالوگ های زائد بسیاری دارد که کارگردان آنها را حذف نکرده؛ به همین علت در بعضی از صحنه ها ، فیلم از مسیر اصلی خارج و غیر قابل باور جلوه می کند.

شخصیتهای پویا در برابر شخصیتی بلاتکلیف
برخلاف شخصیت های دیگر که کاملا پویا هستند شخصیت پولاد در این فیلم کاملا یک شخصیت ایستا است که تا آخر داستان هیچ منطقی پیرامون رفتارش رخ نمی دهد و یکسره با لحنی بهروز وثوقی وار در پی شعاردهی است.
مسعود کیمیایی در یک داستان درست با شخصیت های مشخص، اصرار دارد که یک نقش فرعی(پسرش) را پررنگ کند و این اصرار نه تنها به فیلم بلکه به سایر شخصیتهای فیلم لطمه میزند. در چنین شرایطی حتی بخش های خوب فیلم دیده نشده و در میان سکانسهای پولاد گم میشود . ضمن اینکه رگه هایی از لمپنیسم در این فیلم دیده میشود . نگاه و ادبیات لمپنی پولاد که مدام دوست دارد خاطرات آثار جاودانه پدرش را زنده کرد کمترین ربطی به فیلمی ندارد که می خواهد از یکی از بزرگترین پرونده های فساد اقتصادی چند دهه اخیر یعنی فساد … پرده برداری کند!

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=33498
image_print
برچسب ها: پولاد کیمیاییقاتل اهلیمسعود کیمیاییمنصور لشکری قوچانی
نوشته قبلی

چرا تازه ترین اپیزود «۳۵» جیرانی توقیف شد؟+عکس

نوشته‌ی بعدی

علی نصیریان درباره فیلم ارگانی حذف شده از بخش مسابقه جشنواره فجر⇐نقش یک مفتی را بازی می‌کنم

مطالب مرتبط

فیلم درشکه چی ساخته نصرت کریمی

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

8 تیر 1404

سینماروزان: ماجرای صدور حکم اعدام و قطع دست برای نصرت کریمی- کارگردان و بازیگر- در ابتدای انقلاب به خاطر ساخت...

فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404

سینماروزان/محمد شاکری: تقریبا همزمان با آغاز ماه محرم و بازپخش سریال «مختارنامه» ساخته داوود میرباقری و در حالی که حواشی...

سریال وحشی

سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

20 خرداد 1404

سینماروزان: بعد از پایان فصل اول سریال وحشی که قسمت هشتم آن نقطه اوج داستان و آغاز مجدد سیکل بدبختی‌‌های...

نوشته‌ی بعدی
علی نصیریان درباره فیلم ارگانی حذف شده از بخش مسابقه جشنواره فجر⇐نقش یک مفتی را بازی می‌کنم

علی نصیریان درباره فیلم ارگانی حذف شده از بخش مسابقه جشنواره فجر⇐نقش یک مفتی را بازی می‌کنم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    55 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم