• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 14 مرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

واکنش جامعه صنفی تهیه‌کنندگان به خروج سینماداران از خانه سینما⇐ اقدام مدبرانه و جسورانه انجمن سینماداران ایران، گامی بلند است در جهت استیفای حقوق اعضا!/اقدام خردمندانه انجمن سینماداران اگر به دیگر صنوف، تسری یابد، بی‌شک بهره مندی از برکات آن در ابتدا نصیب خانه سینما خواهد شد!!/خانه سینما باید بپذیرد با صنوف مستقل، دغدغه‌های فراموش شده‌ای همچون برقراری رفاه، امنیت شغلی پایدار و عدالت در توزیع منابع، الویت خواهد بود

14 تیر 1399
در گزارش
0 0
A A
0
جامعه صنفی تهیه‌کنندگان+انجمن سینماداران

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان+انجمن سینماداران

سینماروزان: خروج انجمن سینماداران از خانه سینما متعاقب فشارهای روسای خانه برای کارگری کردن صنوف حکایت دارد از وقوع اتفافاتی تازه در خانه سینما.

متاسفانه خانه سینما هیچ گاه نتوانست به صنفی پیگیر حقوق رفاهی اعضا بدل شود و نمونه‌اش اینکه بعد از سالها از راه‌اندازی خانه هنوز یک بیمه بیکاری برای سینماگران وجود ندارد و معلوم است که با این وضع رفته رفته باید شاهد جدایی صنوف دیگر از خانه و فعالیت مستقل صنوف درجهت حمایت از حقوق اعضا باشیم.

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان که قدیمی‌ترین صنف قانونی سینمای ایران است در واکنش به خروج انجمن سینماداران از خانه سینما، این اقدام را خردمندانه دانسته و راه چاره‌ای برای حل مشکلات صنفی.

متن بیانیه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در این باره را بخوانید:

خروج انجمن سینماداران از خانه سینما،در یک کلام محصول تدبیری ست برآمده از هوشمندی،آینده نگری صنفی و حرکتی صحیح در مسیر منافع عمومی سینمای ایران که در صورت تحلیل واقع بینانه می‌تواند آغازگر تحولی عمیق در خانه سینما گردد.

خانه سینما بعنوان موسسه ای غیردولتی متشکل از دست اندرکاران سینما تشکیل و بعدها با ادعای جامعیت اصناف سینمای ایران بنایی نهاد تا تمامی صنوف هویت صنفی خود را وامدار و برگرفته از خانه سینما بدانند.

در این ساختار معیوب صنوف بدون استقلال صنفی و حقوقی، تابع ضوابط تشکیلاتی و مجری سیاستهای راهبردی خانه قرار گرفتند، تاجاییکه در این دایره بسته حتی فاقد هرگونه استقلال مالی و حقوق مالکانه نسبت به اموال خود بودند، این تصمیماتِ پُر از ایراد و ابهام، ساختار نوپای خانه را چنان متزلزل نمود که در سالهای بعد زمینه ساز چالش و منازعاتی شد که خانه سینما همچنان با عوارض آن دست به گریبان بوده و هست، چنانکه صنوف سینمایی را امروز با بحران جدی هویت صنفی مواجه نموده است.

دراین گذار متاسفانه خانه سینما بدون توجه به این مهم که صنوف بسته به نوع اشتغال آنها دارای خاستگاه ، منافع و مطالبات متفاوت و حتی متعارضی هستند، جمع اضدادی را پدید آورد که در ساختار صنفی هیچ کشوری در دنیا تا کنون نمونه و نظیر نداشته است.

خانه سینما متاسفانه از ابتدا برمبنای نظام های تک ساحتی کارگری که ریشه در تفکرات سیاسی پوسیده و مضمحل شده بود، ایجاد شد؛ پیاده نظام های بلشویکی این بار قامت صنف را در آینه زنگار گرفته اندیشه سوسیالیست‌ها می‌دیدند و برهمین مبنا حضور و فعالیت همه صنوف بدون هر گونه استقلال و تحت لوای یک نگاه قیم مآبانه تا جایی پیش رفت که نهایتا الزامات قانونی برای استمرار خدمات بیمه ای صنوف را ملزم به ثبت حقوقی مستقل آن هم در قالب صنوف کارگری نمود؛ تکلیفی که متاسفانه بدلیل عدم انطباق با ماهیت صنوف فرهنگی و هنری، خود زمینه بروز اختلاف، تکروی و انشقاق را بیش از پیش فراهم آورد تا جاییکه امروز یکی از مهمترین صنوف سینمایی، حیات خود را در خروج از خانه سینما می یابد، تصمیمی که هرچند با تاخیر ولی پیام روشنی دارد.

لذا جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران به عنوان نخستین نهاد صنفی مدنی سینمای ایران که از وزارتین ارشاد و کشور دارای پروانه فعالیت می باشد؛ بر خود تکلیف می داند این تصمیم و اقدام مدبرانه و جسورانه انجمن سینماداران ایران را ارج نهاده و آنرا گامی بلند در جهت استیفا حقوق اعضا خود قلمداد کند، اقدام خردمندانه ای که اگر به دیگر صنوف کارفرمایی تسری یابد بی شک بهره مندی از برکات آن در ابتدا نصیب خانه سینما خواهد شد، خروجی که زمینه را برای حضور پررنگ سایر صنوف کارگزاری در اداره خانه مهیا ساخته و کدام عقل سلیمی ست که آنرا موجب تحول و شکوفایی خانه آنهم به دست صنوف کارگزاری نداند؟ چنانکه “زمانه به مردم شد آراسته / وزو ارج گیرد همی خواسته.

با این اوصاف ضروری ست خانه سینما بپذیرد که امکان حراست توامان از حقوق تمامی صنوف اعم از کارفرما و کارگزار را نداشته و با کنارگذاشتن این لجاجت پنهان، برای نیل به نهادی قدرتمند و موثر، به جداشدن صنوف کارفرمایی و حضور صنوف مستقل و با منشا شغلی مشترک نیاز دارد.

خانه سینما بپذیرد با صنوف مستقل کارگزاری ،نمایندگان واقعی و آشنا به مشکلات آنها برای اداره خانه انتخاب خواهند شد، نمایندگانی که دغدغه‌های فراموش شده ای همچون برقراری رفاه بدون تجسس و تبعیض، امنیت شغلی پایدار و عدالت در توزیع منابع را الویت خواهند داد.

و آخر اینکه خانه سینما بپذیرد با صنوف مستقل و تحت نظارت کلان خانه در کنار دیگر صنوف خارج از خانه سینما (تهیه کنندگان و سینماداران) حقوق به حق همه اعضا در یک وفاق و همدلی صنفی پیگیری، استیفا و در نهایت منافع عمومی سینمای ایران تامین و محافظت خواهد شد.

در پایان می بایست تاکید کنیم سینمای ایران از رهگذر سیاستگذاری های واقعیت نگر ؛ با حذف رویکردهای حزبی در اداره صنوف و ممانعت از ایجاد رانت و قبیله پروری ؛ با حساسیت بر ورود سرمایه های پاک ؛ با شفاف سازی در توزیع منابع و تبدیل حداکثری قوای حاکمه به ناظره و النهایه با داشتن جامعه صنفی پویا و مطالبه گر است که روزهای پرفروغ و درخشان گذشته را مجدد تجربه خواهد کرد که به فضل الهی محقق خواهد شد.

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان+انجمن سینماداران
جامعه صنفی تهیه‌کنندگان+انجمن سینماداران
پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=60911
image_print
برچسب ها: انجمن سینماداران ایرانجامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایرانسینماروزانسینماژورنال
نوشته قبلی

باز شدن پای رامبد جوان به درگیری دو نماینده مجلس!!

نوشته‌ی بعدی

صدور پروانه ساخت “عوضی” برای کارگردان ارزشی+صدور یک پروانه دیگر

مطالب مرتبط

مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404

سینماروزان: برخلاف یکی دو سال گذشته که در بازپخش عاشورایی ترین محصول تلویزیون، حرف و حدیث پیش می‌آمد امسال آیفیلم...

عباس صالحی، رائد فریدزاده، محمدمهدی عسگرپور، علی دهکردی

ذکر خیر بدحجاب و بی‌حجاب توسط وزیر ارشاد

6 تیر 1404

سینماروزان: عباس صالحی وزیر ارشاد به تازگی و همراه با رائد فریدزاده رییس سینما، دیداری با روسای خانه سینما داشته...

جعفر پناهی-دستیار اسبق کیارستمی- نخل طلای جشنواره کن۲۰۲۵ را از بازیگر آثار کیارستمی گرفت!/فیلم روستایی؛ بازنده‌ی مطلق!

جعفر پناهی-دستیار اسبق کیارستمی- نخل طلای جشنواره کن۲۰۲۵ را از بازیگر آثار کیارستمی گرفت!/فیلم روستایی؛ بازنده‌ی مطلق!

3 خرداد 1404

سینماروزان: ساعاتی بعد از انتشار لیست کامل آرای منتقدان اسکرین‌دیلی که با صدرنشینی «تصادف ساده» همراه بود(اینجا را بخوانید) جعفر...

نوشته‌ی بعدی
سریال‌سازی کارگردان “شور شیرین” در سوریه

صدور پروانه ساخت "عوضی" برای کارگردان ارزشی+صدور یک پروانه دیگر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

معرفی فیلم «پیرپسر» به اسکار۲۰۲۶؟/تهیه‌کننده پاسخ داد
خبر

معرفی فیلم «پیرپسر» به اسکار۲۰۲۶؟/تهیه‌کننده پاسخ داد

14 مرداد 1404

سینماروزان: در فاصله ای کوتاه تا اعلام گزینه سینمای ایران برای رقابت در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار، به نظر می‌رسد...

ادامه مطلب
نرفتن به سربازی برای کارگردان “ابد…” دردسرساز شد

پاییز؛ استارتِ فیلم پنجم سعید روستایی!/تهیه‌کننده خبر داد   

13 مرداد 1404
صدور پروانه برای پروژه‌ی آمریکایی شهاب حسینی+صدور پروانه برای یک فیلم سیاسی    

صدور پروانه برای پروژه‌ی آمریکایی شهاب حسینی+صدور پروانه برای یک فیلم سیاسی   

13 مرداد 1404
روایت اکتای براهنی کارگردان فیلم “پیرپسر” از آقازاده‌های اخته⇐ تهدید کردند که بر قبر پدرم…! +صحبت‌هایی درباره ساخت تایتانیکِ ایرانی و یک‌ فیلم جنگی بخصوص 

روایت اکتای براهنی کارگردان فیلم “پیرپسر” از آقازاده‌های اخته⇐ تهدید کردند که بر قبر پدرم…! +صحبت‌هایی درباره ساخت تایتانیکِ ایرانی و یک‌ فیلم جنگی بخصوص 

12 مرداد 1404
ماجرای یک کارگردان و دو زن! شهرام مکری فیلم «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» را در تاجیکستان ساخت

ماجرای یک کارگردان و دو زن! شهرام مکری فیلم «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» را در تاجیکستان ساخت

11 مرداد 1404
پردیس+زندگی

“صددام” ۱۲۲میلیارد/”پیرپسر” ۱۰۴میلیارد/”مرد عینکی” ۳۱میلیارد/”زن و بچه” ۲۸میلیارد/”فرمانروای آب” دوروزه ۲۵۰میلیون!+آمار کامل فروش

10 مرداد 1404
تحقق پیش‌بینی یک ماه و نیم قبل↵فیلم”پیرپسر”صدمیلیاردی شد و عباس آقای سوپرگوشت، ته قلبمان ماند!

تحقق پیش‌بینی یک ماه و نیم قبل↵فیلم”پیرپسر”صدمیلیاردی شد و عباس آقای سوپرگوشت، ته قلبمان ماند!

9 مرداد 1404

پربازدیدها

  • بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 

    بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 

    171 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 68 توئیت 43
  • بازگشتِ کارگردانِ شکست‌خورده‌ی اکران نوروز⇐فیلم «جزایر قناری» در راه اکران+پوستر 

    114 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 46 توئیت 29
  • درگذشت همایون؛ بازیگر تپلی دوست‌داشتنی «سلطان قلبها»/ممنوع‌کار مرحوم شد!

    103 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 41 توئیت 26
  • بهرام افشاری در حبس؟⇐رونمایی از اولین ویدیوی «مرد عینکی» +فیلم

    82 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • مشکلات صدای فرهاد و داریوش و فریدون فروغی چه بود؟/کدام خواننده‌های لس‌آنجلسی، پولکی نیستند؟/داریوش در اوج اعتیاد پدری از ما درآورد که نگو…/چرا ابی زن دلیل شد؟/شادمهر نصف ویژگی‌های یک هنرمند را ندارد/برای امیرقاسمی زن گرفتم و حالا دشمنم شده!/سندی و گروهش یخچال خانه مرا خالی کردند!+عذرخواهی پنجاه درصد‌‌ی از سیاوش قمیشی+ماجرای درگیری با گوگوش+کیفیت رپ خوانی تتلو+ماجرای پیتزا دلیوری در ابتدای ورود به آمریکا؟+جریان یک‌ شب بازداشت به‌خاطر بیتلز 

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • جایزه سی میلیون دلاری برای سر بهرام افشاری!؟⇐تیزر رسمی فیلم “مرد عینکی” منتشر شد+ویدیو 

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

    42 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 17 توئیت 11
  • ردّپای آقازادگی در انتصاب تازه‌ی فارابی

    28 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 11 توئیت 7

آخرین مطالب

«صدای متال»؛ بررسی سفر درونی یک موزیسین ناشنوا

«صیاد» به اکران آنلاین رسید/ برش متفاوتی از زندگی شهید صیاد شیرازی در نمایش خانگی

معرفی فیلم «پیرپسر» به اسکار۲۰۲۶؟/تهیه‌کننده پاسخ داد

بزرگداشت دهمین سال تأسیس موزه گرافیک ایران با برپایی دو نمایشگاه/ شمارهٔ ۶۸ «جهت اطلاع» رونمایی خواهد شد

مستند «هزار زخم و یک مرهم» روی آنتن/ عیادت تاریخی آیت الله خامنه‌ای از جانبازان در تابستان ۶۷

درخشش «آن‌ها مرا دوست داشتند» در جشنواره آوانکا پرتغال

رؤیاها در عمان قاب خواهند شد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران دو کمدی “پژمان”دار دیگر+دستور اکران یک فیلم غیرکمدی+یک دستور به سمفا 

حامد یامین‌پور مدیرعامل باشگاه فیلم سوره شد/ خداحافظی با محمدجواد موحد

عشقبازی مجاور جنگ⇐رونمایی از پوستر فیلم « اتاقک گلی» با بازی آناهيتا افشار، تورج الوند و…+عکس

تبلیغات

ویژه ها

معرفی فیلم «پیرپسر» به اسکار۲۰۲۶؟/تهیه‌کننده پاسخ داد
خبر

معرفی فیلم «پیرپسر» به اسکار۲۰۲۶؟/تهیه‌کننده پاسخ داد

14 مرداد 1404

سینماروزان: در فاصله ای کوتاه تا اعلام گزینه سینمای ایران برای رقابت در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار، به نظر می‌رسد...

ادامه مطلب
نرفتن به سربازی برای کارگردان “ابد…” دردسرساز شد

پاییز؛ استارتِ فیلم پنجم سعید روستایی!/تهیه‌کننده خبر داد   

13 مرداد 1404
صدور پروانه برای پروژه‌ی آمریکایی شهاب حسینی+صدور پروانه برای یک فیلم سیاسی    

صدور پروانه برای پروژه‌ی آمریکایی شهاب حسینی+صدور پروانه برای یک فیلم سیاسی   

13 مرداد 1404
روایت اکتای براهنی کارگردان فیلم “پیرپسر” از آقازاده‌های اخته⇐ تهدید کردند که بر قبر پدرم…! +صحبت‌هایی درباره ساخت تایتانیکِ ایرانی و یک‌ فیلم جنگی بخصوص 

روایت اکتای براهنی کارگردان فیلم “پیرپسر” از آقازاده‌های اخته⇐ تهدید کردند که بر قبر پدرم…! +صحبت‌هایی درباره ساخت تایتانیکِ ایرانی و یک‌ فیلم جنگی بخصوص 

12 مرداد 1404
ماجرای یک کارگردان و دو زن! شهرام مکری فیلم «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» را در تاجیکستان ساخت

ماجرای یک کارگردان و دو زن! شهرام مکری فیلم «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» را در تاجیکستان ساخت

11 مرداد 1404
پردیس+زندگی

“صددام” ۱۲۲میلیارد/”پیرپسر” ۱۰۴میلیارد/”مرد عینکی” ۳۱میلیارد/”زن و بچه” ۲۸میلیارد/”فرمانروای آب” دوروزه ۲۵۰میلیون!+آمار کامل فروش

10 مرداد 1404
تحقق پیش‌بینی یک ماه و نیم قبل↵فیلم”پیرپسر”صدمیلیاردی شد و عباس آقای سوپرگوشت، ته قلبمان ماند!

تحقق پیش‌بینی یک ماه و نیم قبل↵فیلم”پیرپسر”صدمیلیاردی شد و عباس آقای سوپرگوشت، ته قلبمان ماند!

9 مرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم