• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

هومن سیدی با انتقاد از مدیران شهرداری و صداوسیما⇐وقتی از سینما حمایت نمی‌شود چاره‌ای نیست جز رفتن به سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای

29 اسفند 1394
در گفتگو, گوناگون
0 0
A A
0
هومن سیدی با انتقاد از مدیران شهرداری و صداوسیما⇐وقتی از سینما حمایت نمی‌شود چاره‌ای نیست جز رفتن به سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای

هومن سیدی

سینماژورنال: هومن سیدی با انتقاد از کم‌توجهی تلویزیون به تبلیغات سینما، فضای تبلیغات سینما را بسیار ناامیدکننده دانست.

به گزارش سینماژورنال این فیلمساز همزمان با اکران فیلم تازه‌اش «خشم و هیاهو» به “ایسنا” گفت: در تلویزیون سیستم عجیبی برای تبلیغات سینما وجود دارد؛ جهان شگفت‌انگیزی که من از آن سر درنمی‌آورم. فاصله بسیار زیادی میان تلویزیون و سینما وجود دارد که بسیار غم‌انگیز است، گویی فعالان این دو عرصه هیچ حرف مشترکی ندارند و این نگاه دردناک است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد هنری را به عنوان هنر برتر انتخاب کنیم، قطعا سینما خواهد بود و تلویزیون و تئاتر زیرمجموعه‌های آن هستند. با این حال سینماگران هرگز چنین ادعایی نداشته‌اند اما فعالان دیگر رسانه‌ها آنان را دشمن خود می‌دانند.

سیدی با اشاره به فعالیتش در هر سه حوزه سینما‌، تئاتر و تلویزیون اضافه کرد: خود را جزو هیچ یک از این دسته‌بندی‌ها نمی‌دانم اما عجیب است که حوزه‌های دیگر اهالی سینما را تافته جدابافته می‌دانند. این نگاه درستی نیست و باعث می‌شود هنرها را به هنرهای کوچک و بزرگ تقسیم کنیم.

او در ادامه درباره وضعیت پخش تیزرهای تلویزیونی فیلمش توضیح داد: هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم و فکر نمی‌کنم که قرار باشد تیزرهای خاصی داشته باشیم در حالی که همه فیلم‌ها نیازمند تبلیغات هستند.

وقتی تلویزیون فیلمها را حمایت نمی کند، افراد چاره ای ندارند جز تبلیغات ماهواره ای

سیدی همچنین درباره پخش تیزر بعضی فیلم‌ها در ماهواره و محدودیت‌هایی که گفته می‌شود در پی این تبلیغات برای تبلیغ آن فیلم در داخل کشور ایجاد می‌شود، تاکید کرد: تلویزیون باید حمایت صددرصدی از فیلم‌ها داشته باشد؛ اما وقتی این رسانه کار خود را می‌کند و از سینما حمایت نمی‌کند و سینماگران را اجنبی و دشمن می‌داند، افراد چاره‌ای ندارند و گاه از روی ناچاری به چنین شیوه‌هایی تن می‌دهند. به ویژه اینکه بابت ساخت فیلم هم حمایتی از آنها انجام نمی‌شود بنابراین دست کم باید در تبلیغات و اطلاع‌رسانی از آنها حمایت کرد تا سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده رغبت کنند فیلم بعدی را بسازند. در شرایطی که تهیه‌کننده بابت ساخت فیلمش بدهکار است و در برابر عوامل آن تعهد دارد، چه باید بکند؟!

او افزود: وزارت ارشاد هم که فضای تبلیغاتی ندارد درحالیکه وقتی فیلمی با سختی‌های فراوان ساخته می‌شود، باید به شکل درستی معرفی شود تا تماشاگر آن را ببیند ولی در حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد.

کارگردان فیلم «سیزده» خاطرنشان کرد: در وهله اول آثار سینمایی نیازمند حمایت شهرداری هستند تا مکان‌هایی را به تبلیغ فیلم‌ها اختصاص بدهند.

گرفتن بیلبوردهای شهرداری برای تبلیغ فیلم با هزینه ساخت یک فیلم برابری می‌کند

سیدی یادآور شد: دهه 60 و 70 پوستر فیلم‌های سینمایی روی دیوارها قرار می‌گرفت و مردم در سراسر شهر از اکران آثار سینما باخبر می‌شدند اما بعدها سازمان زیباسازی این گونه تبلیغ را کنار گذشت و شهرداری هم اجازه تبلیغات شهری نمی‌دهد ولی شکل درستش این بود که مکان‌هایی را برای تبلیغ آثار تعریف کنند، مثلا گوشه‌ای از دیواری خاص را به تبلیغ آثار سینمایی اختصاص بدهند.

او از شهرداری خواست فضایی را برای تبلیغات فیلم‌ها در نظر بگیرد و توضیح داد: ما به عنوان سازندگان فیلم کارمان را انجام می‌دهیم و فروش فیلم تاثیری در دستمزد کارگردان آن ندارد اما هر هنرمندی دلش می‌سوزد و دوست دارد نتیجه تلاش‌هایش دیده شود و این چنین است که بعضی اوقات بعضی افراد به بدترین و زشت‌ترین راه حل‌ها می‌رسند و می‌بینیم کارگردانی وسط زمین فوتبال برای فیلمش تبلیغ می‌کند چون هیچ چاره دیگری به ذهنش نمی‌رسد.

این بازیگر سینما ادامه داد: در حال حاضر تنها فضای تبلیغات شهری بیلبوردهایی است که خیلی هم خوب جواب می‌دهد اما گرفتن این بیلبوردها با هزینه ساخت یک فیلم برابری می‌کند. مگر یک فیلم چقدر بازگشت مالی دارد تا گرفتن این بیلبوردها برای سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده آن توجیه اقتصادی داشته باشد؟!

سیدی در عین حال با اشاره به بعضی از تبعیض‌ها در تبلیغات و اطلاع‌رسانی تعدادی از آثار سینمایی خاطرنشان کرد: بعضی فیلم‌ها شرایط خاصی دارند یا گروه‌های سازنده لابی می‌کنند و می‌توانند تعداد زیادی بیلبورد بگیرند در حالی که داشتن سه چهار بیلبورد هم جواب نمی‌دهد چون این نوع تبلیغ باید فراگیر باشد؛ به همین دلیل تنها فضایی که برای اطلاع رسانی و تبلیغ فیلم‌ها باقی می‌ماند، فضای مجازی است که آن هم وابسته به خود مردم و تماشاگران است.

در حال حاضر فیلم‌کشی به معنای واقعی کلمه اتفاق می‌افتد

کارگردان فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» یادآور شد: یک تهیه‌کننده برای ساخت یک فیلم معمولی در سینما حدود یک میلیارد هزینه می‌کند. اما وقتی شهرداری و تلویزیون از آن فیلم حمایت نمی‌کنند، ناچار است یا به شیوه‌های دیگری تن بدهد یا بپذیرد که فیلمش مهجور اکران شود چون در حال حاضر فیلم‌کشی به معنای واقعی کلمه اتفاق می‌افتد.

بازیگر فیلم‌های «پابرهنه تا بهشت» و «من دیگو مارادونا هستم» فضای تبلیغات فیلم‌ها را بسیار ناامید کننده خواند و در عین حال یادآور شد: البته در همین فضا فیلمی مانند «ماهی و گربه» با وجود اکران محدود در گروه «هنر و تجربه»، به دلیل برخورداری از بیلبوردهای تبلیغاتی به فروش بسیار خوبی دست می‌یابد؛ فیلمی که می‌توانست اکران ناموفقی داشته باشد‌، از بسیاری آثار دیگر بهتر می‌فروشد.

سیدی درباره اکران نوروزی فیلمش «خشم و هیاهو» که همزمان با پنج فیلم دیگر است و اینکه بعضی اعتقاد دارند این چینش به تعدادی از فیلم‌های نوروزی ضربه می‌زند، تصریح کرد: نمی‌دانم چینش فیلم‌ها بر چه اساسی رخ می‌دهد اما به هر حال فیلم‌هایی انتخاب شده‌اند که ظاهرا در گیشه حرفی برای گفتن دارند و هر کدام مخاطب خود را پیدا می‌کنند. ممکن است اکران این آثار در کنار یکدیگر به بعضی از این آثار ضربه بزند اما نباید با نگاهی مجزا فیلم‌ها را دید.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=19729
image_print
برچسب ها: آرای مردمی جشنوارهخشم و هیاهورعنا آزادی ورطناز طباطباییهومن سیدی
نوشته قبلی

چند نكته مبهم پيرامون نامه سرگشاده عزت‌ا.. انتطامي به رييس‌جمهور

نوشته‌ی بعدی

تهیه‌کننده “پایتخت” شایعات را تکذیب کرد

مطالب مرتبط

حاتمی‌کیا و تماشای یک عاشقانه آوانگارد+عکس

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

23 خرداد 1404

سینماروزان: ابراهیم حاتمی‌کیا در واکنش به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ، دلنوشته ای برای سرداران شهید منتشر کرد به شرح...

افتتاح ۱۱۴ واحد مسکونی ویژه نیازمندان در هرمزگان با مشارکت شرکت پالایش نفت آفتاب

افتتاح ۱۱۴ واحد مسکونی ویژه نیازمندان در هرمزگان با مشارکت شرکت پالایش نفت آفتاب

22 خرداد 1404

سینماروزان: همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم 114 واحد مسکونی ویژه نیازمندان با مشارکت شرکت پالایش نفت آفتاب...

بیانیه تازه نماوا درباره رفع مشکلات پیش آمده/مساعدت دادستانی برای حل مسائل

بیانیه تازه نماوا درباره رفع مشکلات پیش آمده/مساعدت دادستانی برای حل مسائل

21 خرداد 1404

سینماروزان: حدود دو هفته بعد از انسداد پلتفرم نماوا و توقیف سریال «سووشون»، نماوا بیانیه تازه ای خطاب به مخاطبان...

نوشته‌ی بعدی
تهیه‌کننده “پایتخت” شایعات را تکذیب کرد

تهیه‌کننده "پایتخت" شایعات را تکذیب کرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    111 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    76 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

صدای استوار در لحظه بحران/رادیو؛ سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم