• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 11 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

محمد خزاعی در جمع معاونین و مدیران سازمان سینمایی مطرح کرد⇐هر جراحی و دگرگونی باعث فروریختن عادات و منافع برخی می‌شود/هرگونه تحولی به طور طبیعی، برخی را نگران خواهد کرد!/رکود و تعطیلی سینماها، مشکلات معیشتی خانواده سینما و محدودیت منابع و اعتبارات از جمله مسائل پیش روی سینماست!/مهمترین راهبرد، حمایت از سینمای ملی است و نه سینمای میلی!/سال آینده سال پرکاری در راستای منافع خانواده سینما است!

25 اسفند 1400
در گفتگو
0 0
A A
0
محمد خزاعی+معاونان سینما

محمد خزاعی+معاونان سینما

سینماروزان: آخرین نشست شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

محمد خزاعی در جمع معاونین و مدیران سازمان ضمن تبریک اعیاد پیش رو، به بخشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته طی شش ماهه حضورش در سازمان سینمایی پرداخت و گفت: خوشبختانه، افق پیش روی سینمای ایران امیدبخش است و با همت و همدلی شما و همه خانواده سینمای ایران چشم انداز روشنی پیش رو خواهیم داشت.

وی با اشاره به فراز و نشیب های شش ماهه اخیر در حوزه سینما ادامه داد: این فراز و نشیب ها در مسیر کار قابل پیش بینی بود. عزمی شکل گرفت تا در دولت جدید بر اساس مطالبات جامعه و مسئولان ارشد نظام تحولات و تغییراتی برای رشد، پویایی، ارتقا و اعتلای سینما رقم بخورد و طبیعی است تغییر و تحول مستلزم هزینه خواهد بود. هرگونه تحولی به طور طبیعی، برخی را نگران خواهد کرد.

رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران هم به لحاظ ساختار اداری و هم محتوا نیازمند بازنگری، بازسازی و جراحی است. این مطالبه ای است که وجود دارد. سینمایی که هم مولفه های فرهنگی و ملی داشته باشد و هم از جهت استانداردهای فرم، تکنیک و هم، اقتصاد داخلی و بین المللی و گیشه موفق باشد سینمای مطلوب ماست.

خزاعی اظهار داشت: طبیعی است که هر جراحی و دگرگونی باعث فروریختن عادات و منافع سنتی برخی ها می شود. ولی بعد از این، همه متوجه برکات و دستاوردهای تغییر می شوند.

وی با بیان این که برخی واکنش ها پیرامون تغییرات در سینمای ایران طبیعی است، گفت: حاشیه سازی برای ورود به عرصه تازه و مسیر جدید طبیعی است. هر مسیر تازه ای با ناهمواری های قابل پیش بینی و غیرقابل پیش بینی همراه است. عادت کردن به مسیر جدید زمان می طلبد. سال آینده سال پرکاری در راستای منافع و اهداف نظام، دولت و خانواده سینما برای سازمان سینمایی است.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: انتظارات و مطالبات رهبری معظم انقلاب از حوزه فرهنگ و سینما بالاست. این انتظارات و مطالبات در راستای منافع کلان و پایدار ملی و برای رشد، بالندگی، جهش و اعتلای حوزه فرهنگ و سینماست.

وی اضافه کرد: در سال جاری با بازه زمانی کمی که داشته ایم بنیان گزاره های تازه برای ترسیم افق پیش رو و طرح های تحولی بر اساس مطالعات، پژوهش ها و آسیب شناسی به عمل آمد و انشالله در سال آینده این تغییر افق وارد مجراهای عملیاتی می شود. شک ندارم سالی خاطره انگیز، زیبا و خوشایندی پیش رو داریم. البته، شاید برخی به مزاج شان خوش نیاید.

وی تاکید کرد: رسالت ما حرکت در راه رشد، ارتقا و تقویت بنیان سینمای ملی و انقلابی است. مهم ترین راهبرد ما حمایت از سینمای ملی و گفتمان انقلابی است نه سینمای زرد و میلی. سینمای انقلابی یعنی سینمای مبتنی بر امید به مثابه بزرگ ترین سرمایه اجتماعی.

رئیس سازمان سینمایی با بیان این که برنامه های مدون سازمان در طرح های تحولی کوتاه مدت نیست، گفت: معتقدیم برخی از تحولات زمان بر خواهد بود. قطعا، بخشی از دستاوردهای این تغییرات را در سال آینده شاهد خواهیم بود و برخی در سال های بعدتر. این تحولات در جهت رشد سینمای انقلابی، تقویت پشتوانه های اقتصادی سینما و برگرداندن مشی قانون گرایی و اجتناب از رویه های غلط و غیرقانونی است. پذیرش اصل قانون گرایی باعث می شود تا خطاها و اشتباهات کاهش پیدا کند و از بین برود.

وی با بیان این که در جشنواره فیلم فجر هم خوشبختانه برغم برخی حواشی، فرازهای قابل تامل و مهمی را شاهد بودیم، گفت: تدوین شیوه نامه های جدید، سیطره گفتمان انقلابی، تشخص فرهنگی با طراحی برنامه های فرهنگی و گفتمانی، هویت بصری و فضاسازی انقلابی، عدالت فرهنگی و ارج گذاری به سینمای انقلابی و دفاع مقدس و مذهبی از جمله این فرازها است و امیدواریم در آغاز دهه پنجم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در مقیاس بزرگ تر و وسیع تری شاهد جلوه های تغییرات انقلابی سینما باشیم.

رئیس سازمان سینمایی گفت: بی تردید، کشور و حوزه فرهنگ بویژه، سینما در چند سال اخیر با برخی چالش ها و مشکلات روبرو بوده است که مهم ترین آن بحران کرونا و خسارت های اقتصادی گسترده ناشی از آن است. رکود و تعطیلی سینماها در دو ساله اخیر، روند ناموزون تولیدات، مشکلات معیشتی خانواده سینما و همکاران سینمایی، محدودیت منابع و اعتبارات، چالش کثرت و انباشت فیلم های تولید شده و … از جمله مسائل پیش روی سینما بودکه با همت و همدلی خانواده سینما قابل تعامل، پیگیری و قابل حل است.

وی با بیان اینکه بیش از 110 محور تحولی برای چشم انداز 4 ساله سینمای ایران احصاء شده که از سال جدید روند اجرایی و عملیاتی  آن شروع می شود؛ عنوان کرد: در این دوره عطف به سیاست های کلان دولت سیزدهم رویکرد سازمان سینمایی مبتنی بر قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری است و همه تصمیم گیری ها بر مبنای عدالت فرهنگی و در راستای توزیع منافع در سطح کلان ملی طراحی می شوند و شهرستان ها در اولویت ما هستند.

خزاعی سپس، با اشاره به تداوم فعالیت های متداول سازمان سینمایی به چند فراز از اقدامات انجام شده در فاصله چند ماهه گذشته به شرح زیر اشاره کرد:

-بازنگری در آئین نامه های پروانه های ساخت و نمایش بعد از سه دهه و تدوین و روزآمد سازی آن، که به فضای کارآمدتر تعامل، تفاهم و گفتگو بین خانواده سینما و تهیه کنندگان و کارگردانان منجرخواهد شد.

– احیای شورای سینما به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری و کارگشایی ها در حوزه سینما برغم همه سختی ها و مقاومت ها حتی در بدنه دولت پا گرفت و قطعا با حضور معاون اول رئیس جمهور بسیاری از مصائب و مشکلات سینما در عرصه معشیت و رفاه، بحران بیکاری، رشد فناوری ها و وضع مقررات تازه، توسعه زیرساخت ها و …  قابل پیگیری، رصد و حل می شود.
– تامین منابع فیلمخانه ملی که بیش از بیست سال معوق مانده بود

– تسویه کلیه بدهی‌های فیلمسازان کوتاه، مستند و حرفه‌ای از سال 98

– توسعه موسسات سینمایی در حوزه بین الملل

– تداوم پروژه سینما امید ذیل عنوان سینما فرهنگ

– بازنگری به سامانه سمفا و ارتقای آن و انتقال آن به موسسه سینماشهر با هدف نظارت کیفی تر

– آماده سازی و افتتاح 100 سالن سینما با همکاری برخی نهادها و مراکز در اسفند ماه

– واگذاری فیلم های اول به بنیاد فارابی و بازنگری در نحوه حمایت از فیلمسازان اول بویژه توجه به ظرفیت های مستعد و فاقد امکانات در شهرستان ها

– احیای خانه فیلمنامه نویسی در فارابی

– بررسی تغییر آئین نامه سینماهای قدیمی غیرفعال

– بازنگری آئین نامه جشنواره های سینمایی

– ادغام دو جشنواره ملی و جهانی

– ایجاد کارگروه سینما و تلویزیون برای گسترش فضای همکاری ‌و تعاملات دو سازمان صدا و سیما و سینما

– ایجاد میز مشترک سینما و اقتصاد برای توسعه همکاری ها و پیگیری مسائلی چون معافیت‌های گمرکی برای واردات نیازهای زیرساختی سینما، پیگیری مشکلات مربوط به حوزه مالیات، بیمه و تخصیص تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی بویژه در مناطق محروم

– برنامه ریزی برای جلب مشارکت وزارتخانه های مختلف از جمله ورزش و جوانان، وزارت خارجه، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت اقتصاد

– نشست های متعدد با اعضای کمیسیون های مختلف مجلس از جمله: کمیسیون اقتصادی، بودجه، فرهنگی، برخی اعضای هیات رئیسه،  در خصوص معافیت های مالیاتی هنرمندان و افزایش بودجه سینما و …

– حمایت از زنجیره اکران و پخش فیلم در شرایط کرونا از جمله کمک پنج میلیاردی از سینماها، فیلم ها، دفاتر پخش و مراکز پشتیبانی فنی

– بر نامه ریزی برای فصل جدید حمایت از فیلم های هنری و تجربی و گسترش حوزه اکران و پخش این آثار

– تقویت رویکرد شناسایی بازارهای بین المللی: انجام نشست ها و تفاهماتی در راستای توسعه و تقویت بازار بین المللی سینما با رئیس جمهور و نخست وزیر و وزیر فرهنگ لبنان، برخی مقامات سوری، سفیر چین در ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و برخی از سفرا و رایزنان فرهنگی در راستای راهبرد کلان ملی و بین المللی سینمای ایران

وی ادامه داد: از نظر شناسایی و جذب منابع خوشبختانه، اتفاقات بسیار خوبی با تعامل و کمک نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و با عزم و همت جدی دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته که دستاوردها و برکات آن انشالله برای سینما و خانواده سینما خواهد بود.

خزاعی عنوان کرد: به عنوان کسی که حدود 30 سال در عرصه سینما و مدیریت فرهنگی همکاری می کنم برغم برخی حواشی عده یی اندک، قطعا، چشم انداز روشنی از وضعیت سینما در عرصه تولیدات، توسعه زیرساخت ها، افزایش منابع و بودجه، گشایش های رفاهی و معیشتی، تعاملات ملی و بین المللی پیش رو داریم. افق برای سینمای ایران امیدبخش است و از همه همکارانم در سازمان سینمایی می خواهم بدون تردید و محکم پای اصول مان بایستیم. برخی حواشی زائد شما را در جهت اهداف و آرمان های دچار تردید نکند. قاطبه خانواده سینما خواهان تغییرند. برای ما، هم اقتصاد سینما و هم وجوه و شاخص های فرهنگی، اخلاقی و انسانی آن مهم است.

وی در پایان تاکید کرد: با جسارت، با تدبیر و با انصاف و اخلاق مندی برای حل مشکلات و پیشبرد فعالیت ها بکوشیم. کاستی ها و نقطه ضعف ها را شناسایی، بررسی و رفع کنیم و به شیوه های نتیجه بخش، موثر و کارآمد فکر کنیم. قدر سرمایه بزرگ و متمایز سینمای ایران را بدانیم و آن سرمایه خانواده سینما و نیروی انسانی سینماست.

محمد خزاعی: باید سینمای ملی را جایگزین سینمای میلی کنیم
محمد خزاعی: باید سینمای ملی را جایگزین سینمای میلی کنیم
پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=68219
image_print
برچسب ها: سایت سینماروزانسینماروزانمحمد خزاعی
نوشته قبلی

انتصاب یک روابط عمومی خوش‌ذوق به‌عنوان مدیر پخش تصویرشهر

نوشته‌ی بعدی

آغاز به کار پخش رویش با اکران مستند #خون‌ریزی

مطالب مرتبط

امیرحسین شریفی

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
مستند خونریزی

آغاز به کار پخش رویش با اکران مستند #خون‌ریزی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • امیرحسین شریفی

    چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    47 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم