• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 15 مرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان بیان داشت⇐برای سال آینده هم امیدی به پرده سینماها نیست!/حتی بعد از ریشه‌کنی کرونا، سینما رفتن به شکل گذشته اتفاق نمی‌افتد!/درنهایت خوراک سالیانه‌ سینماها فقط ۲۰ فیلم خوب ایرانی با استانداردهای سینمایی است!/باید تعدادی فیلم خارجی روز در کنار آثار داخلی، اکران کرد!/مابقی تولیدات سینمای ایران باید به سمت فضای آنلاین برود!/باید فکری هم به حال قاچاق آنلاین کرد تا فیلمسوزی افزایش نیابد!

30 بهمن 1399
در تیتر 1
0 0
A A
2
رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان⇐مردم نطنز برای تفریح باید بروند جن ببینند؟/ تفریح دیگر مردم ممکن است این باشد که بروند پای بساط!!/ ۳ میلیارد بودجه به تولید آثار هنر و تجربه اختصاص داده شده؛ این آثار در مجموع باید ۹ میلیارد بفروشند تا هزینۀ تولید را برگردانند/ترکیه در همسایگی ما ۳هزار سالن سینما دارد و ما فقط ۵۰ سالن استاندارد داریم/بین‌الملل فارابی و سازمان سینمایی به جای یافتن سرمایه‌گذاران خارجی برای تولید مشترک، بیشتر به دنبال جشنواره‌هایی هستند که در آنها بهشان خوش بگذرد/داشتن آکادمی سینما{مدرسه عالی سینما} دردی را دوا نمی‌کند چون افرادی که در آن تدریس می‌کنند همان‌ تئوری‌های منسوخ را آموزش می‌دهند

سیدضیاء هاشمی

 

سینماروزان: سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان از چشم‌انداز مبهم سینما در دو سال آینده و راهکارهای عبور از بحران گفت.

سیدضیاء هاشمی به خبرگزاری تسنیم گفت: قبل از هرچیز سینمای اکران و سینمای غیراکران که دارای اشکال متعددی شده است باید مدنظر قرار گیرد. به عقیده من عمده تولیدات سینمای ایران باید به سمت سینمای غیراکران برود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: تعداد محدود فیلم‌هایی که مخاطب برای دیدن آن دسته فیلم‌ها حاضر به هزینه کردن (بلیت، ایاب و ذهاب و خوراک) هستند باید در سینما اکران شود که تعداد آن باتوجه به بررسی‌هایی که انجام شده بین  ۱۲ تا ۲۰ فیلم است. معتقدم برای اکران و پرده نمایش سالن‌ها، فیلم ها باید به لحاظ ساختار، فرم و محتوا ارزشمند باشد. برای پرده سینما نیاز به تولیدات خوب داریم که اکران آن در سینما بتواند مخاطب را به سینما بیاورد. چنین فیلم‌هایی باید بر پرده سینماها اکران شود؛ مابقی تولیدات برای اکران غیر سینما باید ساخته شود زیرا اکران آنها در سینما به فروش و سود مناسب نخواهد رسید. این راه حل مناسب و منطقی برای اکران نیمه دوم سال ۱۴۰۰ است.

تهیه‌کننده “شوکران” بیان کرد: برای سال آینده امیدی به پرده سینماها نمی‌توانیم داشته باشیم زیرا حتی بعد از ریشه‌کنی کرونا سینما رفتن به شکل گذشته اتفاق نمی‌افتد. به احتمال قوی در شهرهای بزرگ سینماهای تک سالن امکان ادامه حیات نخواهند داشت و اقبال مخاطب حتماً از سالن‌های با کیفیت مجتمع‌های سینمایی خواهد بود. درنهایت خوراک سالیانه سینماها ۲۰ فیلم خوب ایرانی با استانداردهای سینمایی است. البته تعدادی فیلم روز خارجی خوب هم در کنار آثار داخلی، در این دست سینماها باید به نمایش در آید که خوراک مناسب برای مخاطب خواهد بود.  

وی درباره فیلم‌هایی که باید در سیستم غیراکران به نمایش درآیند گفت: سینمای ایران باید به سمت اکران آنلاین بروند و در این سیستم به نمایش درآیند. یکی از نکات مهم برای این منظور ساخت فیلم‌های کم هزینه است که آفلاین آن نیز در VOD ها به نمایش درآید. آن آثاری که ساخته شده و اقبالی از سوی مخاطب سینما نخواهد داشت، باید در اکران آنلاین نمایش داده شود. باید پروسه ساخت این آثار را راحت‌تر در نظر بگیرند البته برای اکران سالنی نیز حتی امکان ساخت برای اکران غیرآنلاین در سال، ۱۵۰ فیلم هم می‌تواند باشد.

تهیه کننده “عروس” در ادامه به راهکار حضور مخاطب در سینما اشاره کرد و گفت: در دوران طولانی کرونا مخاطب به راحتی وارد سالن سینما نمی‌شود. برای این که بتوان مخاطب را به سالن سینما کشاند باید فیلم خوب و درخور توجهی برای سالن سینما اکران کنیم.

رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان تاکید کرد: ما به عنوان تهیه‌کنندگان‌ باید این استراتژی را پی‌بگیریم که دو نوع کار بسازیم. یکی به سمت ساخت آثار مناسب اکران در سینما حرکت کنیم  و در بخشی دیگر به نمایش فیلم در اکران آنلاین توجه داشته باشیم. فیلم‌هایی هم بسازیم که برای نمایش خانگی VOD مناسب باشند یعنی شکلی دیگر که مخصوص نمایش خانگی است. البته متأسفانه هنوز راهکار مناسبی برای عدم قاچاق فیلم‌های اکران وجود ندارد و این آفت اکران آنلاین به شمار می‌آید. متأسفانه فیلم  اکران نشده نیز قاچاق می‌شود و امیدواریم مردم فیلم قاچاق  شده را نبینند و فکری هم به حال قاچاق آنلاین کنند بلکه فیلمسوزی افزایش نیابد.

وی درباره حمایت دولت گفت: از دولت نمی‌توان انتظار داشت چون نه سرمایه دارد و نه برنامه بلکه فشارهای بیرونی باعث دخالت دولت در تولید می‌شود پس بهتر است که بدنه سینما خودش به فکر خودش باشد. کارگردانی داریم که بنا به شرایط موجود، فیلمش نتوانسته رنگ پرده ببیند و سال‌ها است فیلمی نساخته است. پیش‌تر دولت به این افراد در تولید آثار بعدی کمک می‌کرد اما امروزه این اتفاق نمی‌افتد. فارابی در حمایت فیلم‌های کودک فعال شده که متأسفانه در اکران موفق نیستند. به نظرم عملکرد فارابی در این سال‌ها چندان موفق نبوده است.

تهیه‌کننده “اعتراض” تأکید کرد:  حلقه سومی که می‌تواند به سینما کمک کند، سریال‌های نمایش خانگی است که هم می‌تواند نیروی کارآمد سینما را که تولیداتش در شرایط فعلی کمتر شده به کار بگیرد و موفق عمل کند و هم تولید و نمایش سریال خوب خانگی مخاطب را عادت به دیدن آثار هفتگی می‌دهد و وقتی بیننده سریال بیشتر شد،  قطعاً بیننده اکران آنلاین و آفلاین هم بالا می‌رود. فقط باید تلاش شود سریال‌های خوب و با کیفیت در این حوزه ساخته شود.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=63201
image_print
برچسب ها: جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایرانسایت سینما روزانسیدضیاء هاشمیسینماروزان
نوشته قبلی

یک پخش‌کننده سینما متذکر شد⇐باید شرایط مناسب برای اکران نوروزی فراهم شود تا صاحبان آثار، راضی به اکران شوند!/تا ستاد کرونا، اجازه اکران نوروزی ندهد نمی‌توان هیچ برنامه‌ریزی جامعی برای اکران داشت!/باید شرایط ویژه با ضمانت اجرایی ستاد کرونا برای اکران نوروزی در نظر گرفته شود

نوشته‌ی بعدی

تحلیل یک بازیگر باسابقه از تحولات سینمایی دولت اعتدال⇐در هشت سال اخیر از نظر تکنیکی جلو رفتیم اما از نظر محتوا دچار بحران شدیم!/مدیران اعتدال ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان روی ۱۰ تا ۱۵ فیلمساز سرمایه‌گذاری کردند بدون آن که دستاورد خاصی عاید سینما شود!/هیچ فیلم شاخصی در این دوران تولید نشد ولی ابتذال از سینما تا شبکه خانگی را دربرگرفت/سرمایه‌داران نوکیسه را وارد سینما کردند بدون توجه به عواقب این کار!/هیچ کدام از سینماگران اصیل با نوکیسگان همراهی نکردند و آنها ناگزیر شدند به تولید فیلم و سریال با نیروهای بی‌ریشه!/حتی نتوانستند از شبکه خانگی محافظت کنند که قیم تازه‌ای پیدا نکند!/ چرا در این دوره از جشنواره فجر، هیچ نام‌آوری حضور نداشت؟!/نام‌آوران را حذف کردند چون به تقاضا‌های مدیران پاسخ مثبت ندادند!/ یک مجموعه از فیلم‌های خنثی و ضعیف و متوسط را آوردند و در جشنواره نشان دادند تا دچار چالش نشوند!/دولت بعدی باید یک سال زمان صرف کند برای جبران خراب‌کاری‌ها و کنار گذاشتن افراد مخرب!!

مطالب مرتبط

اعطای گواهینامه‌ی درجه‌ی یک به سیروس الوند و ابوالفضل پورعرب

اعطای گواهینامه‌ی درجه‌ی یک برای یک مستمری نازل؟

28 تیر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: در هفته های اخیر اخبار پرطمطراقی منتشر شده درباره اعطای گواهینامه درجه یک هنری به امثال سیروس الوند...

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: گفتگوی بهروز افخمی مجری برنامه تلویزیونی «هفت» با رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی، گفتگوی ویژه‌ای نبود چون درباره...

سیدضیاءالدین دری، همایون شهنواز و سریال سووشون

از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

11 خرداد 1404

سینماروزان/حامد مظفری: سالها پیش و در برخوردهایی معدود که با همایون شهنواز داشتم وقتی درباره چرایی کم‌کاری بعد از گل...

نوشته‌ی بعدی
یک بازیگر خطاب به مدیران سینما⇐به جای گرفتن عکس با تابوت سینماگران، یک مرکز درمانی برایشان راه‌اندازی کنید

تحلیل یک بازیگر باسابقه از تحولات سینمایی دولت اعتدال⇐در هشت سال اخیر از نظر تکنیکی جلو رفتیم اما از نظر محتوا دچار بحران شدیم!/مدیران اعتدال ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان روی ۱۰ تا ۱۵ فیلمساز سرمایه‌گذاری کردند بدون آن که دستاورد خاصی عاید سینما شود!/هیچ فیلم شاخصی در این دوران تولید نشد ولی ابتذال از سینما تا شبکه خانگی را دربرگرفت/سرمایه‌داران نوکیسه را وارد سینما کردند بدون توجه به عواقب این کار!/هیچ کدام از سینماگران اصیل با نوکیسگان همراهی نکردند و آنها ناگزیر شدند به تولید فیلم و سریال با نیروهای بی‌ریشه!/حتی نتوانستند از شبکه خانگی محافظت کنند که قیم تازه‌ای پیدا نکند!/ چرا در این دوره از جشنواره فجر، هیچ نام‌آوری حضور نداشت؟!/نام‌آوران را حذف کردند چون به تقاضا‌های مدیران پاسخ مثبت ندادند!/ یک مجموعه از فیلم‌های خنثی و ضعیف و متوسط را آوردند و در جشنواره نشان دادند تا دچار چالش نشوند!/دولت بعدی باید یک سال زمان صرف کند برای جبران خراب‌کاری‌ها و کنار گذاشتن افراد مخرب!!

دیدگاه‌ها 2

  1. هروله علی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    حرف آخرو
    اول زد
    تا ۱۴۰۲ سینماها تعطیل مطلق
    هر کی هم صبر کنه
    فقط ابله ه
    چون هیچ اتفاقی نمیفته

    پاسخ
  2. مهدی مرعشی می‌گوید:
    قبل 4 سال

    قاچاق و جلوشو نمیگیرن
    چون باعث میشه رایت فیلما بره بالا
    فکر کنین اگه رایتا بره بالا
    دیگه وی او دی ها چی بخورن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

معرفی فیلم «پیرپسر» به اسکار۲۰۲۶؟/تهیه‌کننده پاسخ داد
خبر

معرفی فیلم «پیرپسر» به اسکار۲۰۲۶؟/تهیه‌کننده پاسخ داد

14 مرداد 1404

سینماروزان: در فاصله ای کوتاه تا اعلام گزینه سینمای ایران برای رقابت در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار، به نظر می‌رسد...

ادامه مطلب
نرفتن به سربازی برای کارگردان “ابد…” دردسرساز شد

پاییز؛ استارتِ فیلم پنجم سعید روستایی!/تهیه‌کننده خبر داد   

13 مرداد 1404
صدور پروانه برای پروژه‌ی آمریکایی شهاب حسینی+صدور پروانه برای یک فیلم سیاسی    

صدور پروانه برای پروژه‌ی آمریکایی شهاب حسینی+صدور پروانه برای یک فیلم سیاسی   

13 مرداد 1404
روایت اکتای براهنی کارگردان فیلم “پیرپسر” از آقازاده‌های اخته⇐ تهدید کردند که بر قبر پدرم…! +صحبت‌هایی درباره ساخت تایتانیکِ ایرانی و یک‌ فیلم جنگی بخصوص 

روایت اکتای براهنی کارگردان فیلم “پیرپسر” از آقازاده‌های اخته⇐ تهدید کردند که بر قبر پدرم…! +صحبت‌هایی درباره ساخت تایتانیکِ ایرانی و یک‌ فیلم جنگی بخصوص 

12 مرداد 1404
ماجرای یک کارگردان و دو زن! شهرام مکری فیلم «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» را در تاجیکستان ساخت

ماجرای یک کارگردان و دو زن! شهرام مکری فیلم «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» را در تاجیکستان ساخت

11 مرداد 1404
پردیس+زندگی

“صددام” ۱۲۲میلیارد/”پیرپسر” ۱۰۴میلیارد/”مرد عینکی” ۳۱میلیارد/”زن و بچه” ۲۸میلیارد/”فرمانروای آب” دوروزه ۲۵۰میلیون!+آمار کامل فروش

10 مرداد 1404
تحقق پیش‌بینی یک ماه و نیم قبل↵فیلم”پیرپسر”صدمیلیاردی شد و عباس آقای سوپرگوشت، ته قلبمان ماند!

تحقق پیش‌بینی یک ماه و نیم قبل↵فیلم”پیرپسر”صدمیلیاردی شد و عباس آقای سوپرگوشت، ته قلبمان ماند!

9 مرداد 1404

پربازدیدها

  • بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 

    بازگشت بهرام افشاری به سینما با  فیلم «مرد عینکی»+رونمایی از پوستر بدون بازیگر زن!؟ 

    172 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 69 توئیت 43
  • بازگشتِ کارگردانِ شکست‌خورده‌ی اکران نوروز⇐فیلم «جزایر قناری» در راه اکران+پوستر 

    114 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 46 توئیت 29
  • درگذشت همایون؛ بازیگر تپلی دوست‌داشتنی «سلطان قلبها»/ممنوع‌کار مرحوم شد!

    103 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 41 توئیت 26
  • بهرام افشاری در حبس؟⇐رونمایی از اولین ویدیوی «مرد عینکی» +فیلم

    82 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • مشکلات صدای فرهاد و داریوش و فریدون فروغی چه بود؟/کدام خواننده‌های لس‌آنجلسی، پولکی نیستند؟/داریوش در اوج اعتیاد پدری از ما درآورد که نگو…/چرا ابی زن دلیل شد؟/شادمهر نصف ویژگی‌های یک هنرمند را ندارد/برای امیرقاسمی زن گرفتم و حالا دشمنم شده!/سندی و گروهش یخچال خانه مرا خالی کردند!+عذرخواهی پنجاه درصد‌‌ی از سیاوش قمیشی+ماجرای درگیری با گوگوش+کیفیت رپ خوانی تتلو+ماجرای پیتزا دلیوری در ابتدای ورود به آمریکا؟+جریان یک‌ شب بازداشت به‌خاطر بیتلز 

    39 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • جایزه سی میلیون دلاری برای سر بهرام افشاری!؟⇐تیزر رسمی فیلم “مرد عینکی” منتشر شد+ویدیو 

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • پول تو فاضلابه؟/ رونمایی از تیزر فیلم «غیبت موجه» با بازی ابوالفضل پورعرب، میترا حجار، امیررضا دلاوری و…+فیلم

    29 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 7
  • ردّپای آقازادگی در انتصاب تازه‌ی فارابی

    28 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 11 توئیت 7

آخرین مطالب

علی لهراسبی از «شب دریا» خواند/ «با تو جون میده خاطره‌بازی»

«صدای متال»؛ بررسی سفر درونی یک موزیسین ناشنوا

«صیاد» به اکران آنلاین رسید/ برش متفاوتی از زندگی شهید صیاد شیرازی در نمایش خانگی

معرفی فیلم «پیرپسر» به اسکار۲۰۲۶؟/تهیه‌کننده پاسخ داد

بزرگداشت دهمین سال تأسیس موزه گرافیک ایران با برپایی دو نمایشگاه/ شمارهٔ ۶۸ «جهت اطلاع» رونمایی خواهد شد

مستند «هزار زخم و یک مرهم» روی آنتن/ عیادت تاریخی آیت الله خامنه‌ای از جانبازان در تابستان ۶۷

درخشش «آن‌ها مرا دوست داشتند» در جشنواره آوانکا پرتغال

رؤیاها در عمان قاب خواهند شد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران دو کمدی “پژمان”دار دیگر+دستور اکران یک فیلم غیرکمدی+یک دستور به سمفا 

حامد یامین‌پور مدیرعامل باشگاه فیلم سوره شد/ خداحافظی با محمدجواد موحد

تبلیغات

ویژه ها

معرفی فیلم «پیرپسر» به اسکار۲۰۲۶؟/تهیه‌کننده پاسخ داد
خبر

معرفی فیلم «پیرپسر» به اسکار۲۰۲۶؟/تهیه‌کننده پاسخ داد

14 مرداد 1404

سینماروزان: در فاصله ای کوتاه تا اعلام گزینه سینمای ایران برای رقابت در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار، به نظر می‌رسد...

ادامه مطلب
نرفتن به سربازی برای کارگردان “ابد…” دردسرساز شد

پاییز؛ استارتِ فیلم پنجم سعید روستایی!/تهیه‌کننده خبر داد   

13 مرداد 1404
صدور پروانه برای پروژه‌ی آمریکایی شهاب حسینی+صدور پروانه برای یک فیلم سیاسی    

صدور پروانه برای پروژه‌ی آمریکایی شهاب حسینی+صدور پروانه برای یک فیلم سیاسی   

13 مرداد 1404
روایت اکتای براهنی کارگردان فیلم “پیرپسر” از آقازاده‌های اخته⇐ تهدید کردند که بر قبر پدرم…! +صحبت‌هایی درباره ساخت تایتانیکِ ایرانی و یک‌ فیلم جنگی بخصوص 

روایت اکتای براهنی کارگردان فیلم “پیرپسر” از آقازاده‌های اخته⇐ تهدید کردند که بر قبر پدرم…! +صحبت‌هایی درباره ساخت تایتانیکِ ایرانی و یک‌ فیلم جنگی بخصوص 

12 مرداد 1404
ماجرای یک کارگردان و دو زن! شهرام مکری فیلم «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» را در تاجیکستان ساخت

ماجرای یک کارگردان و دو زن! شهرام مکری فیلم «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» را در تاجیکستان ساخت

11 مرداد 1404
پردیس+زندگی

“صددام” ۱۲۲میلیارد/”پیرپسر” ۱۰۴میلیارد/”مرد عینکی” ۳۱میلیارد/”زن و بچه” ۲۸میلیارد/”فرمانروای آب” دوروزه ۲۵۰میلیون!+آمار کامل فروش

10 مرداد 1404
تحقق پیش‌بینی یک ماه و نیم قبل↵فیلم”پیرپسر”صدمیلیاردی شد و عباس آقای سوپرگوشت، ته قلبمان ماند!

تحقق پیش‌بینی یک ماه و نیم قبل↵فیلم”پیرپسر”صدمیلیاردی شد و عباس آقای سوپرگوشت، ته قلبمان ماند!

9 مرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم