• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

خسرو معصومی: اغلب مخاطبان جشنواره مونترال، میانسال و پیر بودند/نسخه اصلی “تابو” بدون ممیزی پروانه نمایش گرفت/”پر پرواز” را دوست داشتم و تهیه‌کننده‌اش رفیق دوست‌داشتنی من بود/اگر شادمهر برگردد و “پر پرواز2” ساخته شود رکوردشکن فروش خواهد بود

28 شهریور 1394
در گفتگو
0 0
A A
0
خسرو معصومی: اغلب مخاطبان جشنواره مونترال، میانسال و پیر بودند/نسخه اصلی “تابو” بدون ممیزی پروانه نمایش گرفت/”پر پرواز” را دوست داشتم و تهیه‌کننده‌اش رفیق دوست‌داشتنی من بود/اگر شادمهر برگردد و “پر پرواز2” ساخته شود رکوردشکن فروش خواهد بود

خسرو معصومی

سینماژورنال/غفور پورغفور: هرچند بلحاظ کمیت، امسال فیلمهای زیادی از ایران و از جمله فیلم اخیر مجید مجیدی در جشنواره مونترال حضور داشتند اما تنها فیلم بلند ایرانی که در بخش مسابقه جشنواره حاضر بود “تابو/پدر وحشی” بود؛ تازه ترین ساخته خسرو معصومی.

به گزارش سینماژورنال “تابو” که به تازگی هم پروانه نمایش داخلی گرفته در دو نوبت برای مخاطبان جشنواره مونترال به نمایش درآمد و آن طور که معصومی می گوید اقبال عمومی به آن نسبتا خوب بوده است.

اغلب مخاطبان جشنواره مونترال پیر و میانسال بودند

معصومی در گفتگو با سینماژورنال درباره وضعیت نمایش “تابو” در جشنواره مونترال بیان می دارد: برخورد مخاطبان جشنواره با فیلم نسبتا خوب بود بخصوص که جشنواره امسال مونترال جشنواره پرفیلمی بود و بیشتر از 80 فیلم در جشنواره حاضر بودند.

وی ادامه می دهد: بلحاظ تعداد مخاطبان، جشنواره مونترال جشنواره پرمخاطبی است و مخاطبانش از مخاطبان جشنواره فجر بیشتر بود اما از نظر دامنه سنی برایم عجیب بود که اغلب مخاطبان جشنواره یا میانسال بودند و یا پیر و مخاطبان جوان چنان که باید حضور نداشتند.

معصومی درباره اینکه خودش در گفتگو با برخی از دست اندرکاران جشنواره از آنها درباره دامنه سنی بالای مخاطبان پرسیده و به پاسخ روشنی نرسیده می افزاید: این اتفاق برای من واقعا غیرمنتظره بود و سعی کردم در گفتگو با برخی دست اندرکاران به پاسخی درباره آن دست یابم که البته کوششهایم بی نتیجه ماند.

مونترال مخاطبان زیادی داشت اما تنوع سنی در مخاطبان وجود نداشت

این کارگردان با اشاره به اینکه در جشنواره های زیادی شرکت داشته و جشنواره فجر را بلحاظ کمیت پرمخاطب می داند اظهار می دارد: نکته مهم این است که جشنواره فجر هم مخاطبان زیادی دارد و هم تنوع سنی مخاطبان در آن زیاد است. شاید مونترال جزو معدود جشنواره هایی بود که مخاطبانش از مخاطبان جشنواره فجر بیشتر بود اما تنوع سنی در آن به چشم نمی خورد.

نسخه اصلی “تابو” بدون ممیزی پروانه نمایش گرفت

“تابو”ی خسرو معصومی سال قبل به بخش مسابقه جشنواره فجر راه نیافت و مدتها نیز پشت خط دریافت مجوز نمایش ماند تا اینکه حدودا سه هفته قبل پروانه نمایش آن صادر شد.(اینجا را بخوانید) معصومی درباره ممیزیهای وارده به اثر برای دریافت پروانه نمایش به سینماژورنال می گوید: هیچ ممیزی خاصی به فیلم وارد نشد و همان نسخه اصلی پروانه گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود لحاظ نشدن ممیزی دلیل این همه وقفه در صدور پروانه نمایش چه بود می گوید: تهیه کننده “تابو” جواد نوروزبیگی بود که پروانه ساخت را هم گرفته بود و از آنجا که ایشان در ماههای اخیر بشدت درگیر دیگر محصولات خود بود دریافت پروانه “تابو” عقب افتاد. به هر حال ایشان سال قبل شش فیلم تهیه کرده بود و طبیعی است سرش شلوغ بود!

محمد امامی سرمایه گذار و تهیه کننده اصلی “تابو” بود

معصومی در توجیه عقب افتاده شدن دریافت پروانه نمایش “تابو” توسط تهیه کننده اش جواد نوروزبیگی بیان می دارد: در ابتدای تولید ایشان پذیرفت که پروانه ساخت اثر را بگیرد و تهیه کننده ما باشد اما از جایی به بعد محمد امامی{یکی از تهیه‌کنندگان مجموعه های “شاهگوش” و “شهرزاد”} به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده اصلی وارد کار شد و در واقع امور تهیه کنندگی را ایشان پیش بردند ولی برای احترام به تهیه کننده اولیه نام ایشان را در پروژه حفظ کردیم.

“پر پرواز” را دوست داشتم و تهیه کننده اش هم دوست داشتنی بود

یکی از مسائلی که در هفته های اخیر در فضای سینما مطرح شده بود ساخت قسمت دوم “پر پرواز” با حضور شادمهر عقیلی در آن بود! چندی قبل نقل قول “پشیمانی از ساخت “پر پرواز”” به خسرو معصومی نسبت داده شد و اینکه با تهیه کننده آن فیلم مشکل داشته است.

وقتی از وی می پرسیم مشکلش با تهیه کننده “پر پرواز” چه بوده که دیگر علاقه ای به ساخت ادامه آن ندارد به سینماژورنال می گوید: اول باید بگویم که برخلاف آنچه در برخی رسانه ها مطرح شد اتفاقا “پر پرواز” را دوست داشتم و البته که بخاطر یکی از رفقای تهیه کننده ام{جلال قزل‌ایاق} آن را کارگردانی کردم؛ رفیقی که خیلی هم دوست داشتنی بود.

اگر شادمهر بازگردد و “پر پرواز2” ساخته شود رکوردهای فروش را جابجا خواهد کرد

وی ادامه می دهد: این را هم می دانم که اگر شادمهر بازگردد و در فیلم باشد سوژه داستانی اثر آن قدر کشش دارد که به تولید یک اثر پرفروش بدل شود و حتی رکوردهای فروش را جابجا کند اما شخصا برای من انگیزه ای برای ساخت آثار تجاری به آن سبک و سیاق وجود ندارد.

کارگردان آثاری چون “رسم عاشق کشی” و “باد در علفزار می پیچد” خاطرنشان می سازد: من در سینمای حرفه ای مسیر خودم را پیدا کرده ام و همین مسیر را هم ادامه خواهم داد. ساختن قسمت دوم “پر پرواز” برای من معنایی ندارد جز اینکه “خداحافظ سینما”!

خسرو معصومی تأکید می کند: زمانی که “پر پرواز” را ساختم می خواستم تواناییهای خودم را در ساخت محصولی کاملا تجاری محک بزنم و اتفاقا محک خوبی هم بود اما الان مسیری را پی گرفته ام که می خواهم آن را ادامه دهم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=10321
image_print
برچسب ها: الناز شاکردوستپدر وحشیپر پروازتابوجواد نوروزبیگیخسرو معصومیشادمهر عقیلیمحمد امامی
نوشته قبلی

ساعاتی بعد از نقد سینماژورنال صورت گرفت: تعلیق نشست آغاز "هفت" در خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی

نوشته‌ی بعدی

بعد از اكبر عبدي ، سعيد آقاخاني هم وارد اين گود خاص(!!) شد…

مطالب مرتبط

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی

بعد از اكبر عبدي ، سعيد آقاخاني هم وارد اين گود خاص(!!) شد...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    110 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    75 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم