• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 28 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

حسین فرحبخش: برای اینکه سیمرغ را به بازیگر فلان پروژه دولتی بدهند ناجوانمردانه فرهاد اصلانی را کنار گذاشتند

22 بهمن 1393
در گفتگو
0 0
A A
1
حسین فرحبخش: برای اینکه سیمرغ را به بازیگر فلان پروژه دولتی بدهند ناجوانمردانه فرهاد اصلانی را کنار گذاشتند

حسین فرحبخش

حسین فرحبخش گفت: فرهاد اصلانی شگفتی “کوچه بی نام” بود و حقش بود که بخاطر بازی در این فیلم کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد شود. اما برای اینکه بازیگر فلان پروژه دولتی سیمرغ را بگیرد ناجوانمردانه اصلانی را از فهرست کاندیداهای بهترین بازیگر مرد خارج کرده و او را برای نقش مکمل “دوران عاشقی” کاندیدا کردند.

سینماژورنال/ورتا چمانی: حسین فرحبخش کارگردان و تهیه کننده قدیمی سینمای ایران که همواره پیگیر سینمای روز ایران و جشنواره های فجر بوده است سی و سومین جشنواره فیلم فجر را یکی از بی بو و بی خاصیت ترین دوره های آن قلمداد می کند.

فرحبخش در گفتگو با سینماژورنال با بیان اینکه این جشنواره محصول تمام عیار سیاستهای مدیران سینمایی فعلی است خواستار بازنگری در چینش مدیریت رده بالای سینما شد.

نیاز داریم به مدیران جسور

فرحبخش با اشاره به اینکه در جشنواره بجای اینکه سینما ببینیم تلفیلم دیدیم به سینماژورنال گفت: اغلب آثار سینمایی جشنواره از رده خارج بودند و به نوعی توهین به تماشاگران به شمار می رفتند. این هم محصول سیاستهای مدیران سینمایی کشور است. او که رییس سازمان سینمایی است باید متوجه باشد که این همه فیلم بد ثمره یک مدیریت اشتباه است. مدیر سینمای ما می تواند رایزن فرهنگی خوب و بی حاشیه ای برای کشورمان باشد اما در عرصه سینما نیاز داریم به مدیران جسوری که بتوانند سینما را بالا بکشند.

بدترین و بی خاصیت ترین جشنواره سی و سه سال اخیر را شاهد بودیم

تهیه کننده ای که در کارنامه اش آثار تجاری پررنگتر است ادامه داد: شخصا از دوره اول یعنی بهمن 61 در جشنواره حضور داشتم و طی این سی و سه سال نیز همیشه فیلمهای جشنواره را مرور کرده ام. متاسفم که بگویم جشنواره امسال بدترین و بی خاصیت ترین جشنواره سی و سه سال اخیر بود و البته که آثار این جشنواره نمی توانند آبرویی را هم برای کشورمان به ارمغان آورند.

مدیر باید “نه گفتن” بلد باشد

حسین فرحبخش با بیان اینکه سیاستهای غلط سینمایی باعث شده که فیلمسازان به سمت سوژه های تکراری و فیلمهای آپارتمانی بروند افزود: ساده ترین ویژگی یک مدیر این است که “نه گفتن” بلد باشد. مدیر سینمایی هم باید در برابر فشارهای وارده ایستادگی کند و اجازه ندهد توصیه های این و آن پیش برنده جشنواره اش باشد. اینکه فیلمسازان را به سمت سوژه های مستعمل ببریم و سپس جشنواره ای با حضور فیلمهای تکراری برگزار کنیم که نشد مدیریت سینمایی.

فرحبخش ادامه داد: سیاستگذاری سینمایی یک سال اخیر ما حتما ایراد داشته که در یک جشنواره چندین فیلم با یک سوژه مثلا خیانت زناشویی می بینیم و البته پرداخت تازه ای هم از سوژه ها را شاهد نیستیم.

حسین فرحبخش
حسین فرحبخش

فیلمهایی که یا تکراری اند یا ساختار مالیخولیایی را در اذهان متبادر میکنند

کارگردان “خصوصی” و “عطش” درباره اینکه آیا حضور فیلمهایی مانند “استراحت مطلق” یا “دلم میخواد” میتوانست گرمابخش جشنواره باشد به سینماژورنال بیان داشت: با یک گل که بهار نمیشود و البته این را هم درنظر بگیریم که برخی از فیلمهای جامانده از جشنواره هم آثار قابل تاملی نبوده اند. مشکل این فیلمها این است که براساس سیاستهای غلط ساخته شده اند و همین است که یا تکراری اند یا ساختاری مالیخولیایی و مغشوش را در اذهان متبادر میکنند.

بودجه های دولتی را رانت خواران می بلعند و بخش خصوصی چاره ای ندارد جز ساخت فیلمهای آپارتمانی

این سینماگر با اشاره به عدم رقابت بخش خصوصی واقعی با بخش دولتی که ثمره اش میشود انبوه فیلمهای آپارتمانی بخش خصوصی اظهار داشت: وقتی رانت خواران سینما بودجه های دولتی را می بلعند و چیزی برای بخش خصوصی نمی ماند بدیهی است که سرمایه گذاران هم به سمت پروژه های کم هزینه و با ریسک پایین می روند. همین میشود که یک خانه را اجاره کرده و فیلمشان را پر میکنند از کلوزآپهای بازیگران و شک و تردیدهایی که کاراکترها نسبت به هم دارند. در نتیجه چشم مخاطب جشنواره از دیدن فیلمهای آپارتمانی خسته میشود.

برای اینکه سیمرغ را به بازیگر فلان پروژه دولتی بدهند ناجوانمردانه فرهاد اصلانی را کنار گذاشتند

حسین فرحبخش درباره نامزدیهای جشنواره سی و سوم هم نظر جالبی دارد. او با اشاره به اینکه کاندیداها طوری انتخاب شده اند که به آثار وابسته حال داده شود بیان داشت: این خوب نیست که کاندیداها را طوری بچینیم که ارزشهای هنری آثار دیده نشود. اینکه بازیهای بازیگران خوب را نادیده بگیریم که بازیگر فلان پروژه دولتی دیده شود اخلاقی نیست.

وی با اشاره به بازی فرهاد اصلانی در “کوچه بی نام” ادامه داد: فرهاد اصلانی شگفتی “کوچه بی نام” بود و حقش بود که بخاطر بازی در این فیلم کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد شود. اما برای اینکه بازیگر فلان پروژه دولتی سیمرغ را بگیرد ناجوانمردانه اصلانی را از فهرست کاندیداهای بهترین بازیگر مرد خارج کرده و او را برای نقش مکمل “دوران عاشقی” کاندیدا کردند.

ای کاش از همان ابتدا می گفتند “محمد(ص)” در جشنواره به نمایش درنمی آید

فرحبخش درباره عدم نمایش فیلم “محمد(ص)” در جشنواره که از ابتدای جشنواره، وعده حضور آن در این جشنواره داده می شد به سینماژورنال گفت:  ای کاش از همان ابتدا راستش را می گفتند که نمی خواهند فیلم را در جشنواره نشان دهند اما متاسفانه چون تجربه مدیریت در شرایط خاص را ندارند مرتب وعده دادند که امروز یا فردا فیلم را اکران خواهند کرد.

این شریک دفتر پویافیلم افزود: یک مدیر خوب از ابتدا می آید و با بیان صادقانه می گوید فلان فیلم به فلان دلیل در جشنواره به نمایش درنخواهد آمد درست شبیه همان کاری که در همه جشنواره های دنیا انجام میشود. آیا شما دیده اید که مثلا فیلمی را به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن انتخاب کنند و بعد بگویند فیلم در میانه جشنواره به نمایش درخواهد آمد و در نهایت نیز آن را از جشنواره خارج کرده و به اکران خصوصی اش بسنده کنند؟ مطمئنا نه اما در اینجا چون مدیران ما مشاوران متخصص ندارند که در این گونه موارد به آنها مشاوره های مفید دهند همین اتفاقاتی می افتد که می بینید.

95 درصد فیلمهای جشنواره بد بودند/از تماشای “عصر یخبندان” لذت بردم

حسین فرحبخش در انتهای گفتگویش در پاسخ به این پرسش که بهترین و بدترین فیلمهایی که در جشنواره دیده است چه بوده اند بیان داشت: 95 درصد فیلمها بد بودند و اگر نام یکی را بگویم ممکن است از آن بدتر هم وجود داشته باشد که نامش یادم رفته باشد! درباره فیلمهای خوب همین قدر بگویم که از تماشای “عصر یخبندان” و “دوران عاشقی” لذت بردم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=730
image_print
برچسب ها: فرهاد اصلانیمحمدحسین فرحبخش
نوشته قبلی

کپی‌برداری بهرام توکلی از “سام شپارد” بدون ذکر منبع!

نوشته‌ی بعدی

چتربازی که چترش باز نشد!+عکس

مطالب مرتبط

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
چتربازی که چترش باز نشد!+عکس

چتربازی که چترش باز نشد!+عکس

دیدگاه‌ها 1

  1. حقنگر می‌گوید:
    قبل 10 سال

    4 نفر ادم صادق و صریح مثل حسین فرحبخش داشتیم، میشد امیدوار بود روزگار سینمامون چند سال دیگه خیلی بمیشهبشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    111 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    76 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

صدای استوار در لحظه بحران/رادیو؛ سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم