• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

حسین ترک جوش مطرح کرد: داستان «عباس» همزمان در دو دهه 60 و 40 روایت می‌شود/ یک پیشنهاد به «سینمای دیگر»

16 آبان 1402
در خبر
33 0
A A
0
حسین ترک جوش مطرح کرد: داستان «عباس» همزمان در دو دهه 60 و 40 روایت می‌شود/ یک پیشنهاد به «سینمای دیگر»

حسین ترک جوش مطرح کرد: داستان «عباس» همزمان در دو دهه 60 و 40 روایت می‌شود/ یک پیشنهاد به «سینمای دیگر»

سینماروزان/مهدی فلاح: حسین ترک جوش تهیه کننده، نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «عباس» به بهانه عرضه این فیلم کوتاه در بخش «سینمای دیگر» پلتفرم فیلم‌نت درباره روند ساخت اثرش و همچنین نمایش آن در شبکه نمایش خانگی توضیح داد.

حسین ترک‌جوش، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان سینمای کوتاه که تولید 8 فیلم کوتاه داستانی مانند «ناجی»، «انبار»، «بلع»، «پنجاه هزار»، «جدایی» و «عباس» را در کارنامه خود دارد.

نمایش فیلم کوتاه «عباس» از ساخته‌های حسین ترک جوش در بخش «سینمای دیگر» فیلم نت آغاز شده است و «عباس» با دیگر فیلم‌های کوتاه، مستند و سینمای بلند هنری و تجربی در این بخش از فیلم‌نت، عرضه می‌شود؛ بخشی که قصد دارد توجه مخاطبان را به این نوع از سینما جلب کند.

به همین بهانه گفتگویی با حسین ترک جوش صورت داده‌ایم تا بیشتر درباره فیلم کوتاه «عباس» و عرضه آثار کوتاه، مستند، تجربی و هنری سینمای ایران و جهان بپردازیم.

ترک جوش، در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به اینکه «عباس» آخرین فیلم کوتاه اوست و به تازگی تولید فیلم کوتاه «سرباز» را به پایان رسانده است، عنوان کرد: بعد از حضور موفق فیلم‌های کوتاه «انبار»، «بلع» و «ناجی» در جشنواره‌های بین‌المللی، تصمیم گرفتم که یک فیلم کوتاه متفاوت در مقایسه با دیگر آثارم تولید کنم که نتیجه آن فیلم کوتاه «عباس» شد که در قالب یک فیلم کوتاه مستند داستانی یا «داکیو دراما» در سال 1401 تهیه و تولید کردم؛ همچنین فیلم کوتاه «سرباز» هم که نهمین فیلم کوتاه من است، به تازگی مراحل تولید را پشت سر گذاشته است و هم‌اکنون فرآیند پس‌تولید را سپری می‌کند.

کارگردان «عباس» درباره فرم روایت این فیلم کوتاه که در دو دهه 60 و 40، همزمان یک قصه را به تصویر کشیده است، توضیح داد: «عباس» یک روایت مستند-داستانی که من در فیلم‌نامه، نوع دکوپاژ، قاب‌بندی‌ها و تدوین کار سعی کردم دو بازه زمانی مختلف از تاریخ را به تصویر بکشم؛ در بخشی از فیلم ما با کاراکتری همراه هستیم که در دهه 60 حضور دارد و محمود عطشانی فیلم‌بردار «عباس» در سکانس‌های این دهه دوربین رو دست فیلم‌برداری کرده است و در سکانس‌هایی که در دهه چهل روایت می‌شود، قاب تصویر را سیاه و سفید و 4 به 3 بسته‌ام و در تمام پلان‌ها برخلاف دهه 60 دوربین روی پایه و ثابت است و فرم فیلم، کاملا کلاسیک است.

وی با بیان اینکه روایت مستندگونه «عباس» نظر منتقدان را جلب کرده بود، افزود: قصد داشتم که با این تفاوت فرمی، مخاطب متوجه این دو دهه شود و برای رسیدن به بهترین فرم، فیلم‌های دهه 40 و 60 را دقیق‌تر از قبل تماشا کردم که هر چه بیشتر نزدیک به نوع دکوپاژ فیلم‌های ایرانی این دو دهه از سینمای ما باشد.

ترک جوش با ذکر اینکه «عباس» بالغ بر یک ماه پیش تولید و در سه روز تولید شده است، درباره حضور جشنواره‌ای این فیلم توضیح داد: «عباس» به دلیل قصه‌ای که دارد، برخلاف دیگر فیلم‌های کوتاهم، مورد توجه جشنواره‌های داخلی مانند جشنواره فیلم رشد، ایثار، رسام، عمار و مقاومت قرار گرفت و در این جشنواره‌ها حضور داشت.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که چرا دیگر فیلم‌های کوتاه او مانند «عباس» در بخش «سینمای دیگر» فیلم نت عرضه نشده‌ است، توضیح داد: فیلم کوتاه «انبار» همراه با پنج فیلم کوتاه دیگر که یکی از آن‌ها فیلم کوتاه «راحانا» ساخته کاظم دانشی است، در بسته فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» سینمای هنروتجربه در پاییز 1400 اکران شد و در ادامه پلتفرم هاشور آن را عرضه کرد.

وی در ادامه درباره استفاده از بازیگران چهره در فیلم‌های کوتاه خود، تصریح کرد: بازیگران چهره‌ای در آثار من حضور داشته‌اند و همکاری با آن‌ها برای من خوشایند بود و سطح روند تولید من را افزایش دادند، به عنوان مثال حضور هامون سیدی، مهدی کوشکی، سارا حاتمی در «بلع» و همچنین حضور مهری آل‌آقا و فرید سجادی حسینی در «عباس» نمونه‌ای از این اتفاق خوب در آثار من هستند، زیرا به دلیل روزهای کوتاه در تولید و از طرفی هزینه‌های محدود در فیلم کوتاه، تهیه کننده و کارگردان قدرت ریسک کردن ندارد و باید با بازیگری فعالیت کند که به خوبی مدیوم سینما و حضور در صحنه را می‌شناسد.

ترک جوش در ادامه با ابراز خوشحالی از اینکه فیلم نت بخشی به عنوان «سینمای دیگر» راه اندازی کرده است تا سینماگران بتوانند آثار خود را عرضه کنند، مطرح کرد: حمایت و توجهی که فیلم نت به آثار تجربی، هنری، کوتاه و مستند دارد، حمایتی است که در سطح بین‌الملل مرسوم است و خوشحالم که فیلم‌ نت این روند را آغاز کرده است؛ نکته‌ای که برای من به عنوان یک کارگردان سینمای کوتاه مورد توجه قرار دارد، این است که فیلم‌های کوتاهی که در ایران تولید می‌شود، عموما از سطح سینمای بلند ایران فراتر هستند و حتی ما شاهد این هستیم که آثار بلند سینمایی الگو گرفته شده از فیلم‌های کوتاه داخلی هستند و دیده نشدن فیلم‌های کوتاه توسط مخاطب برای من دردناک است و از فیلم نت متشکرم که چنین شرایطی را برای سینماگران کوتاه فراهم کرده است.

وی در پایان با ارائه یک پیشنهاد به بخش «سینمای دیگر» فیلم نت، برای حمایت از سینماگرانی که فیلم کوتاه، مستند، تجربی و هنری می‌سازند، تاکید کرد: زمانی که یک بخش مجزا برای عرضه آثار کوتاه، مستند، تجربی و هنری در فیلم نت اختصاص داده شده است، پیشنهاد می‌کنم دسته بندی‌ فیلم‌های دانشجویی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای نیز لحاظ شود تا با توجه به این دسته بندی، آثار خوب دانشجویی و نیمه حرفه‌ای که در گوشه‌ای خاک می‌خورند، دیده شوند و شرایط را برای کشف استعدادهای سینمایی فراهم‌ کند.

فرید سجادی حسینی، مهری آل آقا، فرج الله گلسفیدی، محمد موحدنیا، آذین احرامی و عماد حقی، بازیگران فیلم کوتاه «عباس» هستند.

دیگر عوامل فیلم کوتاه «عباس» نیز عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: حسین ترک جوش، نویسنده: حسن تبار، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، مدیر تولید: سعیددلاوری، مدیر صدابرداری: علی فیضی، دستیار یک وبرنامه ریز: نرگس امیراصلانی، دستیاران کارگردان: امیر کوثرخواه و مهساجعفری، طراح صحنه و لباس: پروانریمانی، طراح چهره پردازی: بابک شعاعی، مجریان گریم: مهسا رفیعی کیان ، فرنوش رضویان، تدوین: سمانه دیبا، منشی صحنه: کیمیا آقاخانی، مدیر تدارکات: محمود ترک جوش، عکاس: محمدطالبی، دستیار فیلم‌بردار: ارسلان زارعی و سپهر شریفی و دستیار صحنه و لباس: پویا کابینی مقدم و علی شاهینی.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=78728
image_print
برچسب ها: حسین ترک جوشفیلم کوتاه عباس
نوشته قبلی

هنر و تجربه تنها فرصت برای اکران فیلم‌های فرهنگی و هنری است!

نوشته‌ی بعدی

با دوبله اختصاصی و رایگان در «تماشاخونه»؛ «جوان» به نمایش خانگی آمد

مطالب مرتبط

صدای استوار در لحظه بحران/رادیو؛ سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی

صدای استوار در لحظه بحران/رادیو؛ سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی

27 خرداد 1404

سینماروزان: پی تحولات اخیر و در کوران عملیات موفق «وعده صادق ۳»، علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی، با حضور...

انجمن+منتقدان+خانه+سینما

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

26 خرداد 1404

سینماروزان: انجمن منتقدان و نویسندگان خانه سینمای ایران با انتشار متنی تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورمان ایران را محکوم و...

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

25 خرداد 1404

سینماروزان: شورای پروانه نمایش، مجوز نمایش دو فیلم را صادر کرد.   امیرحسین علم الهدی مدیر اولیه گروه هنروتجربه پروانه...

نوشته‌ی بعدی
با دوبله اختصاصی و رایگان در «تماشاخونه»؛ «جوان» به نمایش خانگی آمد

با دوبله اختصاصی و رایگان در «تماشاخونه»؛ «جوان» به نمایش خانگی آمد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    111 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    76 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

صدای استوار در لحظه بحران/رادیو؛ سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم