• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

حرفهای مهدی سجاده چی- از داوران فجر چهلم- روی آنتن زنده⇐شهاب حسینی هیچ اعمال نفوذی در داوری نداشت!/به شهاب این امتیاز را داده بودیم که کاندیداهای اولین بخش توسط او اعلام شود!/هیچ تماس تلفنی بر من اثر نداشت!/همه فیلمهای جشنواره را جدی در نظر گرفتیم!/حتی فیلم “ماهان” نزدیک به کاندیداتوری بود!/”ملاقات خصوصی” از نظر فیلمنامه دچار مشکلات جدی بود و بازی پریناز ایزدیار اشکال اساسی داشت!/”بدون قرار قبلی” از دو سکانس ضربه خورد!/بازی پژمان جمشیدی در “علفزار” خوب بود اما بازی جواد عزتی در “مرد بازنده” یکدست نبود!/وقتی می‌شود یک تهیه‌کننده‌ با 200 میلیون تومان، بلیت بخرد و فیلمش را از انتهای جدول فروش به صدر برساند معلوم است که آرای مردمی شبهه دار است!!/ هر هیات داوران سلیقه ای دارد و آنچه در اختتامیه دیدید سلیقه هیات داوران چهلم بود!  

1 اسفند 1400
در خبر وسط
0 0
A A
0
رییس کانون فیلمنامه‌نویسان خانه سینما مطرح کرد⇐حل نشدن مشکلات بیمه‌ای سینماگران و عدم توجه روسا به اعتراضات، اصلی‌ترین دلایل لغو نشست یلدایی انتظامی است!!/وقتی دستورکار اصولی برای دیدار با مدیران سینمایی وجود ندارد، چرا باید وقتمان صرف نشست‌های تکراری شود؟/ابتدا با یک شرکت بیمه درمانی مقتدر قرارداد ببندند و بعد به فکر برگزاری جلسات صوری باشند!!

مهدی+سجاده+چی

سینماروزان: هر سال در جشنواره عموماً چهار یا پنج فیلم خوب وجود دارد که در برخی از سال‌ها این تعداد به یک فیلم هم رسیده است و مابقی فیلمها متوسط و زیر حد متوسطند.

مهدی سجاده چی عضو هیات داوران فجر چهلم با بیان مطلب فوق در برنامه زنده شهرفرنگ شبکه افق گفت: اعتبار داوری در همه ادوار به موجب همین فیلم‌های خوب است. امسال نیز به نظر هیات داوران چهار تا پنج فیلم خوب وجود داشت که عبارت‌اند از: موقعیت مهدی، علفزار، برف آخر، بدون قرار قبلی و نگهبان شب.

سجاده‌چی درباره روند داوری فیلم‌ها توسط خود و دیگر همکارانش بیان کرد که ما بعد از دیدن هر فیلم مدتی را استراحت می‌کردیم و درباره آن صحبت می‌کردیم و بعد فیلم بعدی را تماشا می‌کردیم. بعد از دیدن 11 فیلم یک جلسه طولانی برگزار کردیم و درباره فیلم‌ها حرف زدیم و بعد از تماشای تمام آنها یک جلسه جمع‌بندی داشتیم و درباره سیمرغ‌ها حرف زدیم. نکته مهم اینکه در مورد هیچ فیلمی کار به رأی‌گیری نرسید و نظرمان به هم نزدیک بود.

او ادامه داد: عموماً در داوری هر چه به پایان نزدیک می‌شویم چگالی نقطه نظر مشترک میان داوران بیشتر می‌شود و برای ما هم در آخر نیز روشن بود که چه فیلمی خوب است و چه فیلمی بد. عموماً جوایز بین فیلم‌های شاخص مطرح می‌شود اما ما این کار را نکردیم و 22 تا  فیلم منتخب را دیدیم و همه را جدی در نظر گرفتیم حتی فیلم «ماهان» که انتقاد جدی به آن وجود داشت برای موسیقی نزدیک به کاندید بود. ما همه با هم فیلم‌ها را تماشا کردیم و کسی تکی فیلم ندید. در مورد سه فیلم «موقعیت مهدی»، «علفزار» و «برف آخر» تقریباً تکلیف آنها روشن بود و معلوم بود که نظرمان در مورد آنها یکسان است و تغییری در نظرات مشترکمان نداد اما در مورد دو فیلم تراکم نظر بیشتر بود و به مرور جای این دو با هم عوض شد. یکی فیلم «نگهبان شب» و دیگری «بدون قرار قبلی». فیلم بدون قرار قبلی فیلم دیریاب و دشواری است و از دو سکانس ضربه می‌خورد…

این نویسنده سینما درباره شایعاتی در مورد اعمال نفوذ شهاب حسینی در میان داوران گفت: او هیچ اعمال نفوذی نداشت و اینکه نظری بدهد که روی دیگران اثر بگذارد غلط است زیرا داوران عموماً سن بالایی داشتند و بیهوده نظر دیگری روی آنان اثر نداشت. هرکدام از ما نامزد بخش خود را در پایان اعلام می‌کرد و شهاب حسینی نیز بخش بازیگری را اما این امتیاز را به او داده بودیم که اولین بخش توسط او اعلام شود. نظرات ما با هم تفاو‌ت‌هایی داشت اما در نهایت یکدست بودیم.

او گفت: هیچ اعمال نفوذی نسبت به ما در کار نبود و تنها یک جلسه بعد از جمع‌بندی را آقای نقاش‌زاده به‌صورت مجازی داشتیم که نظرشان را در مورد تقویت سینمای ملی و مسائل استراتژیک گفتند که طبیعی بود. البته به من تلفنی زده می‌شد برای اینکه نسبت به فیلمی نظرمان مثبت باشد یا منفی اما اینکه این حرف‌ها روی ما اثری داشته باشد، باید بگویم که خیر.

این داور جشنواره فیلم فجر در بخش دیگری از صحبت خود در پاسخ به مجری برنامه درباره چرایی عدم انتخاب پژمان جمشیدی و جواد عزتی به عنوان برنده و نامزد بازیگر گفت: من هم به عنوان داور جشنواره بعد از یک هفته از اتمام آن این حسرت‌ها  را دارم اما در نهایت جایزه اصلی متعلق به امین حیایی شد. فیلم «علفزار» از ابتدا تا انتها مدام تنش داشت. نیازی نبود که بازیگر راکورد و حس خودش را عوض کند البته بازی جمشیدی خوب بود اما بازی امین حیایی در فیلم حس را بهتر تا انتهای فیلم نگه داشت و به مخاطب منتقل کرد. بازی جواد عزتی در “مرد بازنده” نیز یکدست نبود و اشتباهات ساختاری در فیلم مانند پیرنگ باعث شد تا به بازی عزتی لطمه بخورد.

سجاده‌چی درباره علت نادیده گرفته شدن فیلم “ملاقات خصوصی” بیان کرد: این فیلم از نظر فیلمنامه دچار مشکلات جدی بود و بازی نقش اول زن-پریناز ایزدیار- اشکال اساسی داشت. این تصویر که در محله‌ای ویران و منهدم، انسان فرشته‌سانی وجود داشته باشد که شفا بخش باشد و مدام در گل و گیاه و طبیعت پیام انسانی بفرستند و بعد یکباره درگیر ماجرای پلشتی بشود، شکل نگرفته بود. فیلم از نظر فیلمنامه ایرادات غیر قابل بخششی داشت.

او با بیان اینکه نگاه جشنواره‌ای با نگاه مردمی در جشنواره فیلم فجر تفاوت دارد، گفت: فیلم دینامیت الان به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ایران شناخته می‌شود. اگر این فیلم در جشنواره بود به عنوان فیلم مردمی انتخاب می‌شد اما آیا واقعاً با نگاه جشنواره همسان است؟ برای آنکه نوع اقناع شدن و رضایت‌مندی داور که تخصص سینمایی دارد با نگاه عمومی فرق دارد. اگر ملاقات خصوصی مشکلاتی که گفتم  را نداشت و بهترین فیلم جشنواره هم می‌شد، یکی از درخشان‌ترین ادوار جشنواره را داشتیم. وقتی این دو نوع سلیقه مردمی و داوران، محل تلاقی پیدا کند، خوب است.

نویسنده فیلمنامه “روز سوم” بیان کرد: من همه فیلم‌های تولیدی یک سال اخیر را ندیده‌ام، اما طبیعی است که اگر ترکیب داوران یا هیأت انتخاب عوض شود، فیلم‌هایی که ما انتخاب می‌کردیم با فیلم‌های دیگر می‌توانست جابه‌جا شود. اما حتماً اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر، برای این انتخاب دلیلی داشته‌اند. به هر حال هر هیات داوران سلیقه ای دارد و آنچه در اختتامیه دیدید سلیقه هیات داوران چهلم بود.

وی در بخش‌‌ دیگری درباره لو رفتن اسامی فیلم‌های جشنواره گفت: این موضوع به‌شدت ما را غصه داد و خستگی مرگ‌آوری ایجاد کرد. کاری کرد که فشار روحی آن باعث شد تا در منزل نتوانم که روی پا بایستم. پیگیری این موضوع با مدیریت جشنواره فیلم فجر است. باید مدیریت جشنواره کاری کند که مو لای درز آن برای سال آتی نرود و کسی سوءاستفاده نکند. اما من هیچ تصوری از علت وقوع آن ندارم و نمی‌دانم که چه کسی و به چه علتی این کار را کرده است.

او با بیان اینکه روند رأی‌گیری بخش مردمی جشنواره فیلم فجر اشکال جدی دارد گفت: هر سال در این باره دعوا میان تهیه‌کننده‌های فیلم وجود دارد. تا زمانی که ایرادهایی که ایجاد شائبه کند باشد این بخش مانند زخمی در گلو می‌ماند. حتی می‌شود یک تهیه‌کننده‌ با 200 میلیون تومان، بلیت بخرد و فیلمش را از انتهای جدول فروش به صدر برساند و در این شرایط آرای مردمی شبهه زاست.

سجاده‌چی همچنین درباره فیلمسازانی که از جشنواره فیلم فجر خداحافظی کردند گفت: ترجیحم این است که هر دو بمانند و باز فیلم بسازند. هر سال در جشنواره فیلمی هست که بهتر به‌نظر رسیده است. سال‌هایی بوده که فیلم‌های این دو کارگردان دیده شدند و دیگران دیده نشده‌اند. اگر این فرضیه وجود دارد که فشاری از سوی داوران بوده که فلان فیلم جایزه بگیرد و دیگری نگیرد، چرا این موضوع مانند لو رفتن اسامی فیلم‌ها فاش نشده است؟!

وی در پایان درباره جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره باید دبیر و مدیر ثابت داشته باشد، اعتبار جشنواره به دبیرش است. جشنواره فیلم فجر باید ثبات داشته باشد اینگونه برای سال‌های بعد نیز می‌تواند خط‌دهی و استراتژی بهتری داشته باشد. اینگونه جشنواره می‌تواند اشتباهاتش را نیز جبران کند.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=67805
image_print
برچسب ها: جشنواره فجر چهلمسایت سینماروزانسینماروزانشهاب حسینیمهدی سجاده چی
نوشته قبلی

توقیف در مشهد و قم، فروش را بالا برد!؟

نوشته‌ی بعدی

سبقت حوزه از فارابی!؟؟

مطالب مرتبط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

25 خرداد 1404

سینماروزان: شورای پروانه نمایش، مجوز نمایش دو فیلم را صادر کرد.   امیرحسین علم الهدی مدیر اولیه گروه هنروتجربه پروانه...

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404

سینماروزان: فروش بالای فیلم "پیرپسر" قابل پیش بینی و متاثر از دو عنصر است؛ یکی فضای تبلیغاتی موثری که در...

نوشته‌ی بعدی
حوزه هنری+بنیاد فارابی

سبقت حوزه از فارابی!؟؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    111 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    75 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم