• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه شیروانی داغ

تیتر یک رسانه اصولگرا⇐«پويا» و «نهال» در آموزش بچه‌ها رفوزه شدند⇔مدیریت این کانال‌های تلویزیونی برعهده آقازاده یک نویسنده ارزشی است

9 مرداد 1396
در شیروانی داغ
38 1
A A
2
تیتر یک رسانه اصولگرا⇐«پويا» و «نهال» در آموزش بچه‌ها رفوزه شدند⇔مدیریت این کانال‌های تلویزیونی برعهده آقازاده یک نویسنده ارزشی است

شبکه های پویا و نهال

سینماروزان: در حالی که در ماههای اخیر دو کانال کودک و نوجوان با نامهای «پویا» و «نهال» راه اندازی شده است و مدیریت آنها هم به محمد سرشار آقازاده محمدرضا سرشار(رضا رهگذر) نویسنده نزدیک به جریان ارزشی سپرده شده اما کیفیت محصولات این شبکه ها آن قدر مطلوب نبوده که جریان ساز شود.

به گزارش سینماروزان روزنامه اصولگرای «جوان» در گزارشی که بهانه اش اتفاقات ناگوار چند وقت اخیر برای کودکان بیگناه ایرانی بوده به برخی ایرادات مهم این شبکه‌ها که اصلی ترین آن فقدان بار آموزشی مناسب برای کودکان و غلبه حجم بالای آگهیهاست اشاره کرده است.

متن گزارش «جوان» را بخوانید:

«پويا» و «نهال» در آموزش بچه‌ها رفوزه شدند

اتفاقات ناگوار اخير براي چند كودك بي‌گناه، باعث جريحه‌دار شدن احساسات عمومي شد؛ اتفاقات ناگواري كه شايد عملكرد خوب رسانه‌ها در آموزش كودكان و والدين‌شان نقش موثري در عدم وقوع آنها يا جلوگيري از تكرار چنين اتفاقاتي در آينده داشته باشد. «جوان» در گفت‌وگو با روانشناسان كودك اين موضوع را بررسي كرده است و متأسفانه همه اين كارشناسان بر عدم كارايي تلويزيون و شبكه‌هاي به‌اصطلاح تخصصي كودك در آموزش‌هاي مربوط به خود مراقبتي، تأكيد داشتند.

درآمدزايي همه چيز را تحت تأثير قرار داده
زماني كه صحبت از راه‌اندازي شبكه‌هاي تخصصي كودك به ميان آمد، محمد سرشار، مدير اين شبكه ابراز اميدواري كرد كه شرايطي به وجود آيد كه اين شبكه‌ها پيام بازرگاني پخش نكنند. اما آنچه اكنون شاهد آن هستيم، حضور پررنگ برنامه‌هاي تبليغاتي و آگهي بازرگاني در شبكه‌هاي پويا و نهال است؛ مسئله‌اي كه انتقاد بينندگان اين شبكه‌ها را هم در پي داشته است. يكي از نظراتي كه اخيراً از سوي مخاطبان شبكه منتشر شده اين است: « لطفاً پيام بازرگاني كمتر بديد. ما رأس ساعت برنامه مي‌بينيم داره پيام بازرگاني ميده. جون به لب ميشيم تا يه برنامه را ببينيم.»، پيغام‌هايي از اين دست كه درخواست كاهش حجم آگهي‌هاي بازرگاني را در شبكه دارند، زياد است. از سوي ديگر اين شبكه‌ها در قرق برنامه‌هاي تلفني با خدمات ارزش افزوده قرار گرفته است.
انواع و اقسام برنامه‌ها، از تلفن‌هاي داستانگو گرفته تا مسابقات تلفني مختص گروه سني كودك در شبكه نهال و پويا جا خوش كرده‌اند. از مسابقه «زنگوله » گرفته تا خدمات ارزش افزوده و مسابقه شركت «مروا» تا برنامه عروسكي و مسابقه «مل مل» همگي جزو اين دسته از برنامه‌هاي تلفني هستند. تشويق كودكان به تماس تلفني با اين شماره‌ها و تحميل هزينه به خانواده‌ها در حالي صورت مي‌گيرد كه اين شبكه‌ها بعضاً از آيات و روايات معصومين براي آموزش درست كودكان و رفتار پسنديده كودك استفاده مي‌كنند.
شبكه‌هايي كه نمي‌توانند درست آموزش دهند!
يكي از اهداف راه‌اندازي شبكه‌هاي تخصصي كودك و نوجوان ايجاد زمينه آموزش اجتماعي نونهالان و كودكان است؛ مسئله‌اي مهم كه مي‌تواند بر آينده جامعه نيز تأثير مستقيمي بگذارد. «جوان» در گفت‌وگو با چند تن از روانشناسان كودك، برنامه‌هاي «پويا» و «نهال» را در بررسي قرار داده است.
عطيه ميرزاامير، روانشناس كودك به «جوان» مي‌گويد: اولين شرطي كه كودك را مجاب مي‌كند تا برنامه كودك را تماشا كند و در حين تماشا نيز نكات آموزشي را فرا بگيرد، جذابيت است. وقتي مي‌بينيم بيشتر برنامه‌ها مختص بازپخش كارتون‌هاي قديمي يا برنامه‌هاي تكراري است، آن جذابيت از بين مي‌رود. در ميان توليدات ايراني هم چيز چشمگيري براي جلب توجه كودكان در شبكه‌هاي پويا و نهال ساخته نشده كه بگوييم مي‌تواند در آموزش بچه‌ها تأثير‌گذار باشد.
ميرزاامير مي‌افزايد: يكي از مسائل مهمي كه بايد در تلويزيون و به خصوص برنامه‌هاي شبكه‌هاي نهال و پويا به آن توجه شود بحث آموزش‌هاي مربوط به خودمراقبتي است. اين نوع موضوعات يا در برنامه‌هاي كودك ديده نمي‌شود، يا آنقدر رو و مستقيم است كه در ضمير ناخودآگاه كودك نفوذ نمي‌كند و تأثيري نمي‌گذارد.
  اين روانشناس ادامه مي‌دهد: در سال‌هاي گذشته برنامه‌اي مثل «عمو پورنگ» مي‌توانست آموزش‌هايي را به كودكان بدهد اما بچه‌هاي امروز باهوش‌تر از آن هستند كه بشود با همان شيوه قديمي به آنها درس‌هاي اخلاقي و تربيتي داد. الان شاهد پخش برنامه‌هايي هستيم كه كودك با آنها احساس خودماني بودن نمي‌كند. وقتي اين حس در بيننده خردسال به وجود نيايد، قاعدتاً تأثيري را هم كه به دنبال آن هستيم، نمي‌پذيرد.

وي با يادآوري حوادث اخير مي‌گويد: ما نيازمند شبكه‌اي هستيم كه نه تنها كودكان، بلكه والدين آنها را آموزش دهد كه چطور از كودك‌شان مراقبت كنند و آن‌قدر جذاب و زيرپوستي اين موضوع را ارائه دهد كه تأثيرش را در بيننده بگذارد، چيزي كه اكنون شاهد آن نيستيم.

در حد «حنا در مزرعه» هم مفيد نيستند!

فرزانه حسين‌زاده نمين، روانشناس كودك، در گفت‌وگو با «جوان»، نقش كارتون‌ها را در آموزش كودكان مهم مي‌داند و مي‌گويد: كارتون‌هايي كه از شبكه‌هاي نهال و پويا پخش مي‌شود، در بسياري از موارد حتي بدآموزي هم دارد. وي با اشاره به كارتون‌هايي كه زماني از تلويزيون پخش مي‌شد، مي‌گويد: در سال‌هاي گذشته كارتون‌هايي كه پخش مي‌شد به مسائل رواني كودكان و آموزش آنها توجه بيشتري داشتند، مانند كارتون «حنا دختري در مزرعه» كه درباره دختربچه‌اي بود كه خودمراقبتي داشت و اين موضوع را به بيننده‌ها ياد مي‌داد ولي الان مي‌بينيم كه مضمون خوبي نيز در كارتون‌هاي جديد ديده نمي‌شود.

حسين‌زاده مي‌افزايد: البته نبايد بي‌انصافي كنيم كه برخي از برنامه‌ها مانند خاله‌ها و عمو‌هاي تلويزيوني توانسته  در برخي از موارد تأثير خوبي داشته باشد، ولي مهم تداوم و پيوستگي آن است كه در آن برنامه‌ها ديده نمي‌شود.
اين روانشناس پيشنهاد مي‌دهد: بايد برنامه‌هاي شبكه‌هاي نهال و پويا با موضوع خود‌مراقبتي و آموزش‌هاي جنسي و تربيتي به كودكان، در ديگر شبكه‌هاي تلويزيوني تبليغ شوند تا خانواده‌هايي كه كمتر تلويزيون مي‌بينند هم آگاه شوند كه چنين برنامه‌اي قرار است از تلويزيون پخش شود.

رده‌بندي سني براي برنامه‌ها به درستي اعمال نمي‌شود
تفكيك سني بينندگان شبكه‌هاي پويا و نهال، يكي از موضوعاتي است كه گويا در عمل به نتيجه مطلوب نرسيده است، به نحوي كه دسته‌بندي برنامه‌هايي كه در اين دو كانال تلويزيوني پخش مي‌شود، گاهي با آنچه در مأموريت برنامه ذكر شده است، همخواني ندارد. يكي از ايراداتي كه به شبكه«اميد» نيز وارد شده است، همين موضوع است. كيميا پيغان، روانشناس كودك در اين زمينه به «جوان» مي‌گويد: بهترين پيشنهاد براي تفكيك درست سني برنامه‌هاي كودك استفاده از كارشناسان و روانشناسان است. الان شاهد آن هستيم كه برنامه‌ها متناسب با گروه‌هاي سني رده‌بندي نمي‌شوند. خانواده‌ها هم نظارت درستي بر آنچه كودك‌شان از تلويزيون تماشا مي‌كند، ندارند.

اين روانشناس مي‌افزايد: تلويزيون بايد نگاه سرسري به برنامه كودك را كنار بگذارد، ما برنامه كودك را بايد به چشم سرمايه‌گذاري براي آينده جامعه نگاه كنيم. اگر برنامه‌اي براي كودك ساخته مي‌شود بايد آن را با حضور خانواده‌ها و كودكان ديد، قطعاً حضور كودك در برنامه تلويزيوني تأثير آموزشي را به همراه خواهد داشت كه تا هميشه در ذهن وي باقي خواهد ماند.  اين سخنان بخشي از نظرات انتقادي درباره برنامه‌هاي شبكه‌هاي «پويا» و «نهال» بود و ممكن است ديگر كارشناسان اين حوزه به ابعاد ديگري از اين شبكه‌ها اشاره كنند كه نقد‌هاي تازه‌اي را به عملكرد شبكه كودك به همراه داشته باشد.

محمد سرشار
محمد سرشار مدیر شبکه کودک و نوجوان تلویزیون
پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=41077
image_print
برچسب ها: پویاتلویزیونرسانه ملیمحمد سرشارنهال
نوشته قبلی

تازه‎ترین خروجی شورای صنفی نمایش⇐افزودن دو هفته‌ای بر اکران «اکسیدان» بخاطر تحریم کامل حوزه هنری/«گذر موقت» و «21 روز بعد» از چهارشنبه روی پرده می‌روند/ثبت قرارداد «خفگی» و «خانه کاغذی»/اعمال محدودیت برای سینما فرهنگ در اکران فیلمهای هنروتجربه

نوشته‌ی بعدی

درخواست خبرگزاری اصولگرا⇐احسان علیخانی بخاطر جمع‌آوری پول به‌نام زندانیان غیرعمد و به‌کام زندانیان عمد از مردم پوزش بطلبد

مطالب مرتبط

سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

20 خرداد 1404

سینماروزان: بعد از پایان فصل اول سریال وحشی که قسمت هشتم آن نقطه اوج داستان و آغاز مجدد سیکل بدبختی‌‌های...

شهره لرستانی

نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

29 اردیبهشت 1404

سینماروزان: با وجود اینکه حدود سه سالی از تغییر یا تطبیق جنسیت شهره لرستانی و فعالیت این بازیگر با نام...

جشنواره‌ای‌سازان سینمای ایران در راه صدام و قذافی؟

جشنواره‌ای‌سازان سینمای ایران در راه صدام و قذافی؟

1 اردیبهشت 1404

سینماروزان: چند سالی هست که دیگر سینماگران ایرانی قادر نیستند مثل گذشته به راحتی وارد جشنواره هایی مثل کن و...

نوشته‌ی بعدی
اعتراف احسان علیخانی به اشتباهاتش

درخواست خبرگزاری اصولگرا⇐احسان علیخانی بخاطر جمع‌آوری پول به‌نام زندانیان غیرعمد و به‌کام زندانیان عمد از مردم پوزش بطلبد

دیدگاه‌ها 2

  1. reza می‌گوید:
    قبل 8 سال

    روزنامه … هرجا سهمش رو ندن می زنه

    پاسخ
    • unti reza می‌گوید:
      قبل 8 سال

      کافر همه را به کیش خود پندارد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    111 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    76 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

صدای استوار در لحظه بحران/رادیو؛ سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم