• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 28 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

ادعای مدیرمسئول یک روزنامه سینمایی⇐مافیای اکران، حق پخش یک فیلم روی پرده را 4 میلیارد خریده!!!

18 شهریور 1395
در یادداشت
0 0
A A
0
ادعای مدیرمسئول یک روزنامه سینمایی⇐مافیای اکران، حق پخش یک فیلم روی پرده را 4 میلیارد خریده!!!

سینما آیکون سردرسینما

سینماژورنال: “مافیای اکران” عبارتی است که در همه این سالها مرتب درباره اش از زبان سینماگران شنیده ایم و البته نیز هرازگاه برخی از سینماگران یکی از شرکتهای پخش فیلم وطنی را هسته مرکزی این مافیا دانسته اند.

به گزارش سینماژورنال اینکه می بینیم در مراودات اکران هم جز یکی دو شرکت پخش توانایی رقابت با این شرکت را ندارند به همین ماهیت مافیایی شرکت مذکور بازمی گردد که با نفوذ در بسیاری از ارگانهای فرهنگی و حتی غیرفرهنگی شرایط تحقق خواسته های خویش را فراهم آورده است.

به تازگی مسعود داوودی صاحب امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر روزنامه “بانی فیلم” نیز با نگارش یادداشتی صریح به نقد این جریان مافیایی پرداخته است که باعث عدم ایجاد شرایط عادلانه اکران برای تمامی فیلمها می شود.

داوودی در بخشی از یادداشت خود هم ادعایی را طرح کرده درباره خرید حق پخش یکی از فیلمهای روی پرده به مبلغ 4 میلیارد تومان(!) توسط همین مافیا.

متن کامل یادداشت داوودی را بخوانید:

دیدن مافیای سینما با چشم غیرمسلح!

رونق اقتصادی سینمای ایران در این یکی – دو سال اخیر و استقبال تماشاگران از اغلب فیلم های اکران شده در سالن های سینما، علاوه بر اینکه مدیریت دولتی را خشنود کرده، بسیاری از دست اندرکاران تولید فیلم ها را نیز به وجد آورده است!
باید این اقبال اقتصادی را به فال نیک گرفت. صرف نظر از دیدگاه های منفی که عمدتا هر نوع فرآیند مثبت اقتصادی و توفیق تجاری را ناشی از پایین بود سطح کیفی فیلم های سینمایی می دانند، این گشایش اقتصادی تحولی بزرگ را در صنعت سینمای کشورمان به وجود آورده است.
گرایش فیلمسازان جوان به کسب تجربیات تازه و استفاده از ابزار پیشرفته فیلمبرداری، همگی نوید کوتاه شدن فاصله تکنولوژیکی سینمای کشورمان را با صنعت کشورهای پیشرفته در آینده ای نه چندان دور می دهد.
همه این وجوه مثبت و خوشایند برای رسیدن به یک سطح قابل اعتنا و مطمئن، نیاز به مراقبت، توجه و نظارت بیشتر مدیریت دولتی بر شکل و روند درآمدزایی فیلم های سینمایی در پروسه اکران و نمایش به عنوان فرایند نهایی و به سرانجام رسیدن یک تولید سینمایی دارد.
در روزهای اخیر و با مطرح شدن برخی انتقاداتی از ناحیه دست اندرکاران سینمای کشورمان در مورد گسترده شدن حوزه فعالیت مافیای اکران و ممانعت تراست های پنهان محفلی از روی پرده رفتن و نمایش تعدادی از فیلم های سینمایی متعلق به سینمای مستقل، به نظر می رسد شرایط جدیدی پیش روی سینمای ایران قرار گرفته است.

ابزارهای مافیا برای تحکیم جایگاه خود
این رویه مرسوم اگر چه در سال های گذشته نیز مجال عرض اندام و مانع تراشی در روال اکران و پخش فیلم های سینمایی را داشت، اما در این دو سه سال اخیر با به کار گرفتن شیوه های بعضا حذفی، سعی در استحکام بخشیدن به ساختار تاثیرگذاری خود بر حوزه نمایش فیلم های سینمایی را دارد.
انکار سینمای مستقل توسط یک دفتر پخش بخصوص و اصرار بر ادامه تصمیم سازی در حوزه اکران فیلم ها، مسلما در آینده نزدیک موجب از میان رفتن ساختارهای حرفه ای تولید فیلم خواهد شد.
حضور و تاثیر «پول» خرج شده توسط این دفتر بخصوص و ایجاد فضاسازی های تبلیغاتی و رسانه ای برای فیلم هایی که توسط این دفتر قرار است در سینماهای کشور به نمایش درآید، همگی زنگ های خطر از میان بردن جریان حرفه ای مبتنی بر اصول تولید سینمایی را به صدا در آورده است.
پیش خرید فیلم ها، شراکت با صاحبان فیلم ها و در نهایت شریک شدن از راه سرمایه گذاری در فیلم های سینمایی که امید و پیش بینی توفیق در گیشه را دارند از ابزارهایی است که جریان پخش موسوم به مافیای پخش از آنها برای تحکیم جایگاه خود استفاده می کند.
همه اینها را بگذارید در کنار مانع شدن از اکران فیلم ها و یا سنگ اندازی بر سر راه سایر فیلم هایی که امکان رقابت با فهرست فیلم های در دست پخش این موسسه را دارند.
این شیوه های غیرحرفه ای و به دور از اخلاق، روی دیگر سکه جریان نامیمونی به نام مافیای پخش است که تلاش گسترده ای برای در دست گرفتن نبض اکران و نمایش فیلم های سینمایی در داخل کشور را دارد!

مسعود داوودی
مسعود داوودی

حق پخش این فیلم را 4 میلیارد خریدند تا نگذارند بقیه نفس بکشند
خرید میلیاردی یکی از فیلم های در حال اکران به بهایی گزاف، از جمله مسلخ های تازه ای است که این جریان محفلی پخش برای «بریدن سر» سایر فیلم های روی پرده به راه انداخته است؛ وقتی امتیاز پخش فیلم مذکور توسط همین مافیا به مبلغ چهار میلیارد تومان خریداری می شود، ساده انگاری است که تصور کنیم صاحب جدید فیلم که همان پخش کننده محفلی است بگذارد دیگر فیلم های سینمایی در سایر سینماها، «نفس» بکشند،نمایش فیلم های دیگر در سالن های متعلق به خودش که هیچ…!
همه اینهاست که نشان می دهد با آزاد گذاشتن دست عده ای معدود در حوزه پخش فیلم، نتیجه ای جز به بار آمدن افراد سودجویی که نمونه هایش در سینمای فیلمفارسی با نام «گنجی زاده»ها صدمات جبران ناپذیری به شاکله سینمای ایران وارد کردند.
مافیای اکران موجودی تخیلی نیست، همین دور و بر سالن های سینمایی و دفاتر پخش می توانید ردپاهایش را پیدا کنید حتی با چشم غیرمسلح…!

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=28247
image_print
برچسب ها: اکرانبانی فیلمپخشمافیامسعود داوودی
نوشته قبلی

گزارش یک رسانه اصولگرا از رایزنی انتخاباتی اعتدالیون⇐پای یک زوج بازیگر، دو کارگردان و یک بازیگر پیشکسوت در میان است

نوشته‌ی بعدی

تصویرسازی یک اشتباه تراژیک پزشکی با حضور بازیگر فیلم کیارستمی+عکس

مطالب مرتبط

از ابوالفتح صحاف تا خالق هزاردستان در فیلم «خانه‌ی ارواح»!/سرگردان از خیانتِ اجساد

از ابوالفتح صحاف تا خالق هزاردستان در فیلم «خانه‌ی ارواح»!/سرگردان از خیانتِ اجساد

19 خرداد 1404

سینماروزان/محمد شاکری: فیلم کمدی «خانه ارواح» شاید به دلیل اینکه محصول یکی دو سال اخیر نیست بیش از آن که...

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

10 خرداد 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: در کشوری زندگی می کنیم که سرنخ همه امورات هنری ، فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی به دولت...

هشدار اکتای براهنی به ممیزان سینما: چرا حتی اجازه پخش تیزرهای "پیرپسر" را نمی‌دهید؟/میخواهید فیلم را با درجه ۵۰+ اکران کنید؟/یا منتظرید نسخه‌ی قاچاق "پیرپسر" بیرون بیاید تا خیالتان راحت شود؟

هشدار اکتای براهنی به ممیزان سینما: چرا حتی اجازه پخش تیزرهای “پیرپسر” را نمی‌دهید؟/میخواهید فیلم را با درجه ۵۰+ اکران کنید؟/یا منتظرید نسخه‌ی قاچاق “پیرپسر” بیرون بیاید تا خیالتان راحت شود؟

7 خرداد 1404

سینماروزان: بلاتکلیفی اکران فیلم "پیرپسر" با وجود صدور پروانه نمایش با واکنش اکتای براهنی کارگردان فیلم مواجه شده که در...

نوشته‌ی بعدی
تصویرسازی یک اشتباه تراژیک پزشکی با حضور بازیگر فیلم کیارستمی+عکس

تصویرسازی یک اشتباه تراژیک پزشکی با حضور بازیگر فیلم کیارستمی+عکس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    111 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    76 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

صدای استوار در لحظه بحران/رادیو؛ سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم