• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 28 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یک سکانس سینمایی

ادعای یکی از شاگردان بابک بیات: صدایم دربیاید، 70 درصد خوانندگان فعلی را باد می‌برد!

4 فروردین 1394
در یک سکانس سینمایی
22 0
A A
0
ادعای یکی از شاگردان بابک بیات: صدایم دربیاید، 70 درصد خوانندگان فعلی را باد می‌برد!

امیر کریمی

سینماژورنال: خوانندگان نسل اول موسیقی پاپ ایران هرچند به واسطه زحمات فراوانی که برای اثبات خویش به جامعه هنری داشتند سهم بسزایی در راه اندازی دوباره این موسیقی در ایران داشتند اما متاسفانه عدم توانایی همراهی آنها با اقتضائات زمان موجب شده در سالهای اخیر کمتر درباره آنها بشنویم.

 به گزارش سینماژورنال اغلب این خوانندگان بجای آن که به آسیب شناسی کیفیت کارهای خویش پرداخته و از این منظر به قضیه نگاه کنند که چرا نتوانستند به جای یک بازه زمانی پنج ساله حداقل یک دهه روزآمد باشند مرتب به گله و شکایت از دیگران می پردازند.

 از جمله خوانندگانی که در اواسط دهه هفتاد و با فراگیری موسیقی پاپ مورد توجه قرار گرفت امیر کریمی بود. خواننده ای که نزد چهره هایی چون مجید انتظامی و بابک بیات تلمذ کرده و با پخش قطعه “تهران”  و صدایی که شبیه به ابراهیم حامدی بود به شدت با اقبال مخاطبان روبرو شد و همین باعث شد که آلبومهای ابتدایی اش فروش خوبی هم داشته باشد.

 ولی در سالهای بعدتر کریمی کاملا به حاشیه رانده شد و در سالهای اخیر هم به ندرت اثری تازه و متفاوت از او می شنویم.

 با این حال این خواننده بجای آن که درباره دلایل این رانده شدگی به حاشیه که اصلی ترینش عدم خلاقیت و به روز بودن در ساخت ملودی و تنظیم قطعاتش و البته شباهت صدایش با یکی از خوانندگان لوس آنجلسی است صحبت کند تازه ترین گفتگوی خود با “هفت نگاه” را مجالی کرده است برای خاطره نگاری و البته ذکر ادعاهای فانتزی.

 موسیقی در مشت ما بوده و هست

بزرگترین ادعای امیر کریمی جایی است که می گوید: موسیقی همیشه در مشت ما بوده و هست و من همیشه این ادعا را دارم که اگر صدایم دربیاید، 70 درصد خوانندگان فعلی را باد می برد.

 به گزارش سینماژورنال کریمی بلافاصله بعد از این جملات نه از خود که از دیگران مایه گذاشته و بیان می دارد: نسل ما صداهای خیلی خوبی داشتند. مثلا اصفهانی صدا بود، ناصر عبدالهی صدا بود، حامی و مانی رهنما صدا بودند ولی در این خوانندگان جدید صدا که وجود ندارد. اکثر این صداجدیدها فاقد ارزش موسیقی هستند و خودشان هم می دانند.

 صداجدیدها را دوست ندارم و نمی خواهم درباره شان حرف بزنم

البته این همه کم لطفی امیر کریمی به خوانندگان جوان نیست و وی در جای دیگری از گفتگویش می گوید: این جدیدها را دوست ندارم و نمی خواهم درباره شان حرف بزنم. گوش کسی مثل من را که نمی توانند فریب دهند. با بازیهای جدید در تنظیم که نمی توانند مرا فریب دهند. به گزارش سینماژورنال در انتهای گفتگویش جمله نغزی(!) را هم درباره خوانندگان جدید چنین بیان می دارد: صداهای جدید بیشتر مشتمل بر دو چیزند؛ یکی عشوه و دیگری ناله که من با هر دو مخالفم.

 سهم شما در پسرفت سلیقه مخاطبان چقدر است؟

به گزارش سینماژورنال اینکه برخی از خوانندگان جدید با ناله یا عشوه به جلب یا به ادعای این خواننده پیشکسوت(!)فریب مخاطبان پرداخته اند حتی اگر فرضی درست باشد باید توجیهی برای این قضیه ارائه کرد که چرا مخاطبان روزگار ما تا این حد به چنین خوانندگانی علاقه دارند.

 آیا این علاقه ناشی از پسرفت سلیقه مخاطبان است؟ اگر این طور باشد سهم خوانندگانی مانند امیر کریمی که زمانی داعیه دار موسیقی پاپ بودند در این پسرفت کجاست؟ آیا آنها خوراک بهتری را برای مخاطب تولید کردند که مخاطب به بیراهه نرود؟

 نادیده گرفتن جوانان مشکلی را حل نمی کند

ذکر این نکته نه فقط برای امیر کریمی که برای تمامی خوانندگان نسل اول پاپ ضروری است که اگر بناست اتفاق مثبتی در موسیقی صورت بگیرد فقط و فقط از طریق همکاری نسلهای مختلف موسیقی است که انجام میشود.

اینکه پیشکسوتان، جوانان را نادیده بگیرند و آنها را به فریب متهم کنند و از آن طرف جوانان هم پیشکسوتان را به حساب نیاورند نه فقط مشکلی را حل نمی کند که فقط و فقط جلوی پیشرفت موسیقی پاپ را می گیرد.

پس بهتر است امثال امیر کریمی به جای این گفتمانهای حذفی به سمت ایجاب و پل زدن میان نسل خود و نسل فعلی بروند که اگر بنا باشد اتفاق خوبی رخ دهد تنها از این طریق است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=2051
image_print
برچسب ها: امیر کریمیتهران
نوشته قبلی

اشکهای کارگردان ناراضی جشنواره در حضور همشیره‌اش!

نوشته‌ی بعدی

رونوشت “آسمان من” از دست ده‌نمکی بدون پرداخت کپی‌رایت…

مطالب مرتبط

ادعاهای آرش سزاوار-آهنگساز گوگوش- علیه شماعی‌زاده!؟

ادعاهای آرش سزاوار-آهنگساز گوگوش- علیه شماعی‌زاده!؟

3 اردیبهشت 1404

سینماروزان: تاریخ موسیقی پاپ ایران پر از ماجراها و اتفاقاتی است که شاید به دلیل مهجوریت یک دهه ای موسیقی...

ستار خواننده

دیگر بس است!/اولین واکنش ستار خواننده مقیم لس‌آنجلس به ماجرای بی‌صدا شدن!   

27 فروردین 1404

سینماروزان: حدود دو هفته قبل که خبر ناراحتی حنجره ی حسن ستار خواننده مقیم لس‌آنجلس پخش شد(اینجا را بخوانید) کم...

پاسخ ساسی مانکن به مسعود فراستی!   

پاسخ ساسی مانکن به مسعود فراستی!   

20 فروردین 1404

سینماروزان: انتشار قطعه‌ی تازه ساسان یافته(ساسی مانکن) با عنوان "مارمولک" طبق معمول با انتقادات مختلف مواجه شده و در همین...

نوشته‌ی بعدی
رونوشت “آسمان من” از دست ده‌نمکی بدون پرداخت کپی‌رایت…

رونوشت "آسمان من" از دست ده‌نمکی بدون پرداخت کپی‌رایت...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    111 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    76 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

صدای استوار در لحظه بحران/رادیو؛ سنگری برای دفاع از حقیقت و جبهه آگاهی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم