• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 10 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

ادعای جمال شورجه: رایزنان فرهنگی ایران برای گرفتن اقامت کشورهای خارجی به نمایش فیلمهای مغایر با ارزشها می‌پردازند!

24 فروردین 1394
در خبر
0 0
A A
0
ادعای جمال شورجه: رایزنان فرهنگی ایران برای گرفتن اقامت کشورهای خارجی به نمایش فیلمهای مغایر با ارزشها می‌پردازند!

جمال شورجه

سینماژورنال: درباره چیدمان و انتخاب فیلمهای ایرانی که در جشنواره ها و یا محافل فرهنگی خارج از کشور به نمایش درمی‌آیند همواره حرف و حدیثهای فراوانی وجود داشته است.

به گزارش سینماژورنال برخی معتقدند فیلمهایی که به نوعی در خدمت مفاهیم نظام هستند به سختی فرصت می یابند در این محافل و جشنواره ها حضور پیدا کنند و برخی نیز از این می‌گویند که انتخاب فیلمها صرفا براساس درخواست مخاطبان محفل مقصد است.

جمال شورجه کارگردان سینمای ایران اما در تازه ترین گفتگویش که با “کیهان” انجام شده از این می‌گوید که اغلب فیلمهایی که در محافل فرهنگی خارج از کشور به نمایش درمی آیند آثاری ضدارزشهای ایرانی-اسلامی هستند و رایزنان فرهنگی به این دلیل چنین فیلمهایی را برای نمایش انتخاب میکنند که شرایط اقامت خود را در کشورهای خارجی تسهیل کنند.

فیلمهایی که نسبتی با ارزشها ندارند

جمال شورجه گفت: متأسفانه اغلب فیلم‌هایی که در هفته‌های فیلم ایران در خارج از کشور به نمایش در می‌آید، نسبت چندانی با فرهنگ، ارزش‌ها و انقلاب ما ندارند. وقتی اسامی فیلم‌های معرفی شده به این هفته‌ها را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این فیلم‌ها یا خنثی و سرگرم‌کننده هستند و یا آثاری مضر و مخرب که تصویری منفی از ایران را در خارج از مرزها ارائه می‌دهند. به ندرت فیلم‌هایی مرتبط با مناسبات و منافع ملی ما در هفته‌های فیلم خارج از کشور حضور می‌یابد.

رایزنی فرهنگی باید به دنبال معرفی فرهنگ ایرانی و انقلابی باشد
کارگردان فیلم «33 روز» بیان داشت: هفته‌های فیلم ایران در خارج از کشور، فرصت و ابزار مناسبی برای معرفی و تبلیغ برای فرهنگ ایرانی و همچنین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است. رایزنی‌های فرهنگی باید رویکرد، جهت‌گیری و برنامه مشخصی برای معرفی سینما و فرهنگ واقعی ما در خارج کشور داشته باشند. چون این فیلم‌ها علاوه بر ایرانیان مقیم دیگر کشورها برای مردم همان کشورها هم به نمایش در می‌آیند. اما متأسفانه با بی‌تدبیری و کج سلیقگی مسئولان فرهنگی، این فرصت همواره به هدر رفته است.

حتی در ونزوئلا هم فیلم خوب پخش نکردیم
به گزارش سینماژورنال وی افزود: نمونه اخیر چنین اتفاقی را در هفته فیلم ایران در ونزوئلا شاهد هستیم. همان طور که می‌دانید، دولت و ملت ونزوئلا، حداقل در یک دهه اخیر، با ایران همگرا شده‌اند و یک کشور انقلابی محسوب می‌شوند. اما فیلم‌های انتخاب شده برای نمایش در هفته فیلم ایران در ونزوئلا به گونه‌ای هستند که توی ذوق ونزوئلایی‌ها می‌زند. مطمئنا مردم آن کشور باورشان نمی‌شود که چنین فیلم‌هایی محصول کشور انقلابی ایران هستند!

 در هالیوود ایران مدام تخریب شود و خودمان هم نادرست عمل می کنیم
کارگردان «حماسه مجنون» ادامه داد: عجیب است که حتی برای این هفته‌های فیلم، فیلم‌هایی که معرف تاریخ و جاذبه‌های گردشگری ایران باشند هم انتخاب نمی‌شود. این در حالی است که در هالیوود، علاوه بر انقلاب اسلامی، کل موجودیت تاریخی ایران مورد حمله است و نمایش فیلم‌های تاریخی در این هفته‌های فیلم، می‌تواند واکنش خوبی برای این مسئله باشد.

رایزنان فرهنگی برای کسب اقامت کشورهای خارجی، به نمایش فیلمهای مغایر ارزشها می پردازند
به گزارش سینماژورنال شورجه در پایان تصریح کرد: وقتی دوره کاری برخی از رایزن‌های فرهنگی ما در کشورهای مختلف به اتمام می‌رسد، آنها در همان کشور محل مأموریت خود مقیم می‌شوند و فرزندانشان در همان کشورها به تحصیل ادامه می‌دهند. یکی از دلایل تمرکز رایزن‌های فرهنگی بر نمایش فیلم‌هایی مغایر با ارزش‌ها در هفته‌های فیلم، کسب «اقامت» در آن کشورهاست.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=2780
image_print
برچسب ها: 33روزجمال شورجهحماسه مجنونرایزن فرهنگیهفته فیلمونزوئلا
نوشته قبلی

مانی حقیقی و بازسازی نمایشنامه‌ای که مؤلفش، خودکشی کرد!!

نوشته‌ی بعدی

پسر رسول ملاقلی‌پور: پدرم اهل مطالعه نبود و خیلی کم کتاب می‌خواند/راه‌حلی که در “قارچ سمی” ارائه داد براساس تئوری اسلام نبود/در “مزرعه پدری” تحت‌تاثیر “ترمیناتور” بود/”خسوف” و “کمکم کن” را دوست نداشت

مطالب مرتبط

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

10 تیر 1404

سینماروزان: پخش رئالیتی‌شوی «کارناوال» از چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۴ با انتشار قسمت نخست ادامه می‌یابد. رئالیتی‌شوی «کارناوال» رامبد جوان که...

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

10 تیر 1404

سینماروزان: بخش سینما آنلاین فیلم نت با درام معمایی «سودابه» به‌روز می شود. اکران آنلاین فیلم سینمایی «سودابه» از ساعت...

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

9 تیر 1404

سینماروزان: بعد از یک هفته فروش نیم‌بهای بلیت سینماها، از شنبه اخیر مجددا قیمت بلیت سینماها تمام‌بها شد با این...

نوشته‌ی بعدی
پسر رسول ملاقلی‌پور: پدرم اهل مطالعه نبود و خیلی کم کتاب می‌خواند/راه‌حلی که در “قارچ سمی” ارائه داد براساس تئوری اسلام نبود/در “مزرعه پدری” تحت‌تاثیر “ترمیناتور” بود/”خسوف” و “کمکم کن” را دوست نداشت

پسر رسول ملاقلی‌پور: پدرم اهل مطالعه نبود و خیلی کم کتاب می‌خواند/راه‌حلی که در "قارچ سمی" ارائه داد براساس تئوری اسلام نبود/در "مزرعه پدری" تحت‌تاثیر "ترمیناتور" بود/"خسوف" و "کمکم کن" را دوست نداشت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • امیرحسین شریفی

    چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    46 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 18 توئیت 12
  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    41 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم