• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 11 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

آقای حضرتی! نگذارید اعتبار رسانه‌ای‌تان خدشه‌دار شود

20 بهمن 1393
در یادداشت
0 0
A A
0
آقای حضرتی! نگذارید اعتبار رسانه‌ای‌تان خدشه‌دار شود

خداحافظی طولانی/الیاس حضرتی/سینماژورنال

سینماژورنال/ورتا چمانی: “خداحافظی طولانی” فیلم بدی نیست اما فیلم خوبی هم نیست. اگر بخواهیم براساس کارنامه فیلمسازی فرزاد موتمن آن را بسنجیم باید آن را در شمار آثار متوسط به بالایی قرار دهیم که شاید بتواند با تدوین دوباره اوضاع بهتری هم پیدا کند.

با این حال “خداحافظی طولانی” نه جزو فیلمهای شاخص جشنواره امسال که حتی جزو فیلمهای شاخص موتمن هم نیست. البته که کیفیت کار به مراتب بالاتر از آثاری چون “جعبه موسیقی” و “بیداری” است اما به مراتب ضعیف تر از آثاری مانند “صداها” است. “شبهای روشن” هم که جای خود دارد.

همین است که کاندیدا شدن این فیلم در هفت رشته مختلف تعجب برانگیز میشود و البته سوال برانگیز. یادمان می آید سال قبل نوآر “سایه روشن” از همین کارگردان که اتفاقا سروشکل بهتری داشت و تجربه ای جدید در سینمای ژانر محسوب می شد حتی واجد شرایط شرکت در بخش مسابقه تشخیص داده نشد و حالا…

این کاندیداتوری ها سوال برانگیز است

بله، حالا فیلمی که در نیمه ابتدایی به شدت کند و رخوت آور است در 7 رشته مختلف از بهترین فیلم و کارگردانی گرفته تا بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن و مرد و بهترین تدوین کاندیدای دریافت سیمرغ می شود. در بازی خوب سعید آقاخانی که کاراکتر کارگری به انتها رسیده و در جستجوی عشقی تازه را به بهترین شکل بازی کرده شکی نداریم اما بازی میترا حجار در این فیلم چه ویژگی برجسته ای داشت که کاندیدای دریافت سیمرغ است. یا اگر تدوین فیلم درست صورت می گرفت این همه نمای اضافی در یک ساعت ابتدایی فیلم وجود داشت؟

فیلمنامه ای که گره دراماتیکش تازه بعد از یک ساعت است که فاش میشود چطور میتواند نامزد دریافت سیمرغ شود و حتی کارگردانی که نمی تواند ضرباهنگی کافی برای نیمه ابتدایی ایجاد کند چطور میتواند جزو بهترین های کارگردانی باشد.

آیا اینها نوشابه هایی است که برای پدر باز شده؟

شنیده هایی مطرح شده است مبنی بر آن که سرمایه گذاری علی حضرتی فرزند الیاس حضرتی در “خداحافظی طولانی” دلیل اصلی روی خوش نشان دادن جشنواره به فیلم بوده است. همان الیاسی که روزنامه “اعتماد”ش سالهاست به یک برند رسانه ای معتبر برای مخاطبان بدل شده. روزنامه ای که همواره سرویس فرهنگی پویایی داشته است و به نوبه خود کوشیده استانداردهای روزنامه نگاری را ارتقا دهد.

آیا شخصیتی مانند الیاس حضرتی از شنیده هایی که پیرامون فیلم فرزندش وجود دارد خبر دارد؟ آیا ایشان می داند که چنین شائبه هایی کل سابقه رسانه ای شان به عنوان صاحب امتیاز و مدیرمسئول “اعتماد” را زیر سوال می برد؟

آقای الیاس حضرتی! روزنامه تان برای بسیاری از مردمان ایران زمین رسانه ای است که بواسطه آن بناست معضلات مختلف این مملکت و البته معضلات فرهنگی-هنری اش به گوش مسئولان برسد. پس خوب نیست اعتبار رسانه ای تان بازیچه شک و شبهه هایی شود که درباره “خداحافظی طولانی” وجود دارد.

آقای حضرتی! حتی اگر دست اندرکاران جشنواره نادانسته و صرفا برای توجه به آدمی از طیف سیاسی نزدیک به دولت فعلی خواستار نوشابه باز کردن برای “خداحافظی طولانی” هستند شما می توانید با نگارش یک یادداشت جلوی این اتفاق را بگیرید.

به عنوان یک سرمایه گذار کار اولی کارتان قابل احترام است اما…

“خداحافظی طولانی” به عنوان اولین محصول سرمایه گذاری به نام علی حضرتی که احتمالا در سالهای بعد بیشتر از او خواهیم شنید محصول بدی نیست اما بی تعارف می گوییم لیاقت این فیلم 7 کاندیداتوری در جشنواره ای نیست که یکی از بهترین درامهای اجتماعی اش با نام “خانه دختر” حتی در یک رشته هم کاندیدا نمی شود و تنها کمدی آن یعنی “ایران برگر” که اتفاقا اثری به شدت منسجم هم هست در کاندیداتوری بخشهای اصلی با بی توجهی روبرو می شود.

اینکه “خداحافظی طولانی” کاندیدای هفت سیمرغ شده بدجوری شبهه برانگیز است. آقای الیاس حضرتی! نگذارید اعتبار رسانه ای تان خدشه دار این شک و شبهه ها شود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemajournal.ir/?p=693
image_print
برچسب ها: خداحافظیطولانیالیاسحضرتی
نوشته قبلی

فیش ناهار دلچسب‌تر از حرمت آواز اساطیر!

نوشته‌ی بعدی

آقایان به سالن اصلی و بانوان به بالکن کاخ، ارشاد شوند!

مطالب مرتبط

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: گفتگوی بهروز افخمی مجری برنامه تلویزیونی «هفت» با رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی، گفتگوی ویژه‌ای نبود چون درباره...

از ابوالفتح صحاف تا خالق هزاردستان در فیلم «خانه‌ی ارواح»!/سرگردان از خیانتِ اجساد

از ابوالفتح صحاف تا خالق هزاردستان در فیلم «خانه‌ی ارواح»!/سرگردان از خیانتِ اجساد

19 خرداد 1404

سینماروزان/محمد شاکری: فیلم کمدی «خانه ارواح» شاید به دلیل اینکه محصول یکی دو سال اخیر نیست بیش از آن که...

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

جشنواره لوتوس و مصائب مستقل بودن!

10 خرداد 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: در کشوری زندگی می کنیم که سرنخ همه امورات هنری ، فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی به دولت...

نوشته‌ی بعدی
شلوغی آخر هفته و تکرار دیالوگ “مامان بیا اینجا پیش من بشین”…

آقایان به سالن اصلی و بانوان به بالکن کاخ، ارشاد شوند!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • امیرحسین شریفی

    چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    47 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    47 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

اسرار عمارت نفرين شده!⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «شکارگاه» با بازی پرویز پرستویی، الهام پاوه نژاد، سوگل خلیق، مهدی حسینی نیا و…+فیلم

طناب دار دور گردن نصرت کریمی به‌خاطر ساخت «محلل»؟؟/دامادش توضیح داد

داریوش خنجی؛ فیلمبرداری با دید برجسته هنری و تسلط فنی /در نشست نقد کتاب خنجی چه گذشت؟   

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم